Компанія «Бест-Звіт» і фірма «1С» спільно розробили сервіс здачі електронних документів, що дозволяє надсилати звіти безпосередньо з програми «1С».
Сервіс здачі електронних документів (сервіс ЗЕД) є програмою «1С-Звіт», розробленою компанією «Бест-Звіт», інтеграцію якої з типовими конфігураціями розробила фірма «1С». Унаслідок цього, шляхом перенесення даних з «1С», забезпечується автоматичне створення звітів, передача яких здійснюється електронною поштою з обов'язковим застосуванням електронного цифрового підпису.
Чому виникла потреба у цьому сервісі? Раніше бухгалтерам доводилося спочатку вивантажувати звітність із програми «1С», потім завантажувати у програму «Бест-Звіт» і лише з неї надсилати звітність до контролюючих органів. Завдяки вбудованому сервісу ЗЕД, реалізованому у вигляді програми «1С-Звіт», здавання звітності уможливилося безпосередньо з програми «1С». При цьому користувач отримує квитанцію про доставку звіту і результати обробки документа.
Сервіс ЗЕД дає можливість безпосередньо з програми «1C»:
- сформувати регламентовану звітність до контролюючих органів;
- перевірити заповнення (за допомогою вбудованих камеральних перевірок) та роздрукувати документи;
- зашифрувати і підписати електронним цифровим підписом;
- надіслати звіти до контролюючих органів (ДПАУ, ПФУ, Держкомстат та інші) й отримати квитанцію про доставку звіту за призначенням;
- зберегти на електронних носіях;
- отримувати розшифрування показників звітів сервісу ЗЕД у конфігурації «1С».
Як скористатися «1С-Звітом»?
З цим сервісом можуть працювати користувачі програмних продуктів «1С», які мають чинну передплату на IТС:
- піврічну безкоштовну передплату;
- платну передплату, за умови оформлення її після 01.05.2010 г.;
- платну передплату для віддаленого офісу, за умови оформлення передплати після 01.05.2010 р.
При цьому юридичні особи, які при оформленні передплати на IТС зазначають код ЄДРПОУ, а фізособи — ідентифікаційний код, отримують можливість користуватися сервісом ЗЕД без додаткової оплати. При оформленні передплати на IТС на новий термін сервіс ЗЕД надається у межах передплати на IТС за поточною вартістю. Якщо на підприємстві доступ до сервісу потрібен іншим користувачам програми «1С-Звіт», оформляється додаткова передплата.
Для користувачів продуктів, підтримка яких здійснюється без обов'язкової передплати на IТС: для базових версій продуктів на платформах «1С:Підприємство 8», «1С:Підприємство 7.7» для України, випущених до 01.07.2008 р., починаючи з квітня 2011 р. з'явилася можливість оформлення річної передплати на сервіс ЗЕД.
Для оформлення передплати користувачам рекомендуємо звертатися до сервіс-центрів або до партнерів фірми «1С» в Україні.
Для включення до конфігурації можливості роботи з сервісом ЗЕД користувач повинен виконати такі дії:
1. Встановити на комп'ютер програму «1С-Звіт». Для цього попередньо треба стягнути зі сайта www.1c-sed.com.ua актуальну версію програми «1С-Звіт» (кнопкою ) і докладну інструкцію щодо роботи з програмою.
2. Зазначити у довіднику «Організації» дату, починаючи з якої ви працюватимете з регламентованою звітністю через сервіс ЗЕД. Якщо в інформаційній базі ведеться облік декількох організацій, дата початку роботи зі сервісом ЗЕД має бути зазначена для кожної з них.
Увага! При створенні регламентованого звіту в традиційній підсистемі за період пізніше від зазначеної дати видаватиметься відповідне попередження.
3. Перевірити правильність заповнення параметрів формування регламентованих звітів у формі «Налаштування заповнення звітів» «1С-Звіт».
4. Врахувати, що починаючи із зазначеної дати для формування регламентованої звітності використовуватиметься пункт Регламентовані звіти «1С-Звіт» (меню Звіти — Бухгалтерський і податковий облік — Регламентована звітність).
При першому запуску програми відкривається вікно Вибір установи, що не містить записів. Щоб додати нову організацію, натисніть кнопку Створити підприємство для запуску Майстра заповнення даних про платника податків. Насамперед виберіть спосіб реєстрації бази даних платника податків — реєстрація нового платника:
1) якщо ваше підприємство отримало сертифікати ЕЦП посадових осіб і печатки, перенесіть основні реквізити;
2) внесіть вручну всі необхідні реквізити до шаблону картки.
Після встановлення всіх необхідних параметрів натисніть кнопку Готово.
Програма містить три основні розділи: Звітність, Довідники, Адміністрування.
Розділ Звітність призначено для формування та подання електронної звітності до контролюючих органів. Він містить кілька підрозділів, основні з яких:
1. Реєстр звітів — використовується для створення, збереження й обробки бухгалтерської і фінансової звітності з метою подання до контролюючих органів.
2. Реєстр отриманих і виданих податкових накладних — автоматично формує та зберігає Реєстри отриманих і виданих податкових накладних.
3. Щомісячна персоніфікація — створює і готує до подання до ПФУ щомісячну персоніфіковану звітність.
Розділ Довідники — це невід'ємна частина системи, без якої неможлива її робота. Головне призначення цього розділу — зберігання систематизованої інформації, що використовується в основних функціях системи. Довідники згруповано за видами зібраної інформації (загальні, бюджетні, пов'язані з Пенсійним фондом та фінансовим моніторингом). Ця інформація застосовується під час створення всіх видів документів, до яких вноситься стандартизована та класифікована інформація, використовується при оформленні їх підписами та надісланні до контролюючих органів. Довідники значно полегшують, прискорюють роботу бухгалтера, і до того ж виключають вірогідність помилок, спричинених людським чинником.
У розділі Адміністрування здійснюються основні налагодження, необхідні для коректної роботи системи, і міститься інформація про її роботу.
Два способи групування звітів
У головному меню програми відкрийте модуль Реєстр звітів (меню Звітність — Реєстр звітів). Звіти у модулі можуть відображатися за термінами подання або за періодом.
Відображення звітів за термінами подання передбачає наявність у Реєстрі всіх обов'язкових для вашого підприємства звітів. Вони вибираються бухгалтером з повного переліку форм звітності під час налаштування комплекту бланків.
При цьому способі відображення використовується бухгалтерський календар подання звітів, тож документи розташовані у порядку закінчення терміну подання.
При виборі способу відображення звітів за періодом у Реєстрі звітів будуть лише створені (імпортовані) бухгалтером звіти, тобто звіти, з якими ведеться робота.
Відмінність між цими двома способами полягає у тому, що при відображенні за терміном подання список усіх звітів показано у календарному порядку, а при відображенні за періодом користувач сам вибирає з налаштованого ним комплекту бланків період і звіт, який потрібно створити.
Як здавати електронну звітність через «1С-Звіт»
На вертикальній закладці Відображати виберіть потрібний спосіб групування документів — за терміном подання або за періодом.
Виберіть потрібний звіт, виділивши його маркером, і відкрийте його подвійним кліком. При цьому звіт відкривається в окремій вкладці горизонтального меню, яка містить назву цього звіту. Бланк звіту після відкриття автоматично заповнюється даними з картки встановлення.
Для перенесення до відкритого бланка звіту даних із програми «1С» натисніть кнопку Заповнити — програма автоматично вивантажить дані з програми «1С» до відповідних полів бланка звіту. За потреби вручну внесіть дані до полів, що заповнюються з клавіатури.
Необхідний і важливий етап створення електронних документів — їх перевірка. У програмі «1С-Звіт» вона здійснюється за допомогою вбудованих камеральних перевірок, що повністю відповідають перевіркам контролюючих органів. Якщо помилок немає, зберігайте документ.
Безпосередньо перед надісланням збережений документ шифрується та підписується ЕЦП. Унаслідок цього електронний документ набирає юридичної сили і повністю відповідає документу з мокрою печаткою.
Надсилання звітності в електронному вигляді з ЕЦП до контролюючих органів (ДПАУ, ПФУ, Держкомстат та інші) здійснюється через пряме з'єднання або за допомогою вбудованого поштового клієнта. Звіти доставляються через сервер електронних документів, що є програмно-апаратним комплексом «1С-ЗЕД». За допомогою програми «1С-Звіт» можна одночасно надсилати звіти відразу декільком контролюючим органам.
Програма «1С-Звіт» приймає квитанцію про доставку звіту на сервер контролюючого органу. З моменту отримання другої квитанції про результати обробки документа сервером можна вважати, що звіт здано.
Користувачі програми «1С-Звіт» можуть замовити додатковий сервіс, що дозволяє перевіряти стан платника ПДВ з бази платників ДПАУ й оцінювати ризики податкової перевірки.
Редакція «Автоматично» вдячна 1С:Франчайзі «Розумний кубик» за надану інформацію на підставі першого досвіду здавання звітності за допомогою сервісу ЗЕД.