Передбачаються зміни до Податкового кодексу!
! Усім СГД
Верховна Рада України 19 травня прийняла Закон, яким передбачено зміни до ПКУ. Закон ще не підписаний Президентом. Але розкажемо коротко про майбутні зміни:
1) консультаційні, інжинірингові, інженерні, юридичні (у тому числі адвокатські), бухгалтерські, аудиторські, актуарні та інші подібні послуги консультаційного характеру, а також послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп'ютерних систем, знову стануть об'єктом обкладення ПДВ (пп. 196.1.14 виключений з ПКУ);
2) не потрапляють до переліку звільнених від обкладення ПДВ операції з постачання послуг, що надаються іноземним суднам та вітчизняним суднам, які здійснюють міжнародні перевезення пасажирів, їхнього багажу і вантажів, та оплачуються ними відповідно до законодавства України портовими зборами (п. 197.9 виключений з ПКУ);
3) уточнено, що в разі укладення власниками спеціальних дозволів на користування надрами з третіми особами договорів на виконання робіт, пов'язаних із використанням надр, платниками рентної плати є власники таких спеціальних дозволів (ст. 256 доповнено п. 256.2);
4) збільшено ставки рентної плати за нафту (зміни у п. 258.2 і 258.3 ПКУ):
а) на 152,99 грн за одну тонну нафти, видобутої з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до 5000 метрів;
б) на 56,61 грн за одну тонну нафти, видобутої з покладів, які повністю залягають на глибині понад 5000 метрів;
5) зросли у півтора разу деякі ставки плати за користування надрами для видобування корисних копалин (п. 263.9 ПКУ викладено у новій редакції);
6) вилучаються з режиму вільної торгівлі з іноземними державами пшениця і суміш пшениці та жита (меслин), полба (коди УКТ ЗЕД — 1001 10 00 90, 1001 90 99 00), ячмінь (код УКТ ЗЕД 1003 00 90 00), кукурудза (код УКТ ЗЕД 1005 90 00 00). Для них установлено ставки ввізного мита, які коливаються від 9% до 14% їх вартості.
Законопроект від 31.03.2011 р. №8321. Не підписаний Президентом, див. у наступних числах «ДК»
Ведення обліку та відображення у звітності штрафних санкцій
! Платникам податків
ДПАУ навела види порушень норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, розміри санкцій та відповідні їм типи повідомлень-рішень, які складаються при застосуванні відповідних штрафних санкцій.
Порядок направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків затверджено наказом ДПАУ від 22.12.2010 р. №985.
У більшості випадків за наслідками перевірок податковими органами надсилаються податкові повідомлення-рішення (ППР) за формою «Р».
При порушеннях щодо бюджетного відшкодування ПДВ установлено три види ППР:
1) у разі встановлення перевищення заявленої суми відшкодування, а також у разі, якщо заявлені до відшкодування суми ПДВ на момент перевірки відшкодовані платникові податку, надсилається ППР за формою «В1»;
2) при встановленні заниження заявленої суми бюджетного відшкодування ПДВ надсилається ППР за формою «В2»;
3) у разі відмови у наданні бюджетного відшкодування ПДВ надсилатиметься ППР за формою «В3». У разі ж зменшення від'ємного значення суми ПДВ — ППР за формою «В4».
На випадок порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання передбачено форму «Ш».
Для випадку зменшення від'ємного значення об'єкта обкладення податком на прибуток визначено форму «П».
Також відповідно до п. 2.3 вищезазначеного Порядку ППР складається у двох примірниках за кожним окремим податком, збором разом зі штрафними санкціями або штрафними санкціями, передбаченими ПКУ.
Лист ДПАУ від 25.03.2011 р. №8289/7/19-0217 див. у «ДК» №22/2011
Які сертифікати слід використовувати для шифрування електронної звітності
! Платникам податків
Для шифрування електронної звітності платникам податків, які використовують засоби ЕЦП від АЦСК ТзОВ «Український сертифікаційний центр» або ДП «Українські спеціальні системи», треба використовувати сертифікат 19355711_0F63AD.crt.
Для платників податків, які використовують засоби ЕЦП від АЦСК ЗАТ «IВК» або ТзОВ «Арт-Мастер», треба використовувати сертифікат 19355711.cer.
Для платників податків, які використовують засоби ЕЦП від АЦСК ТзОВ НВФ «Українські національні інформаційні системи», треба використовувати сертифікат 19355711_ UNIS.cer.
Для платників податків, які використовують засоби ЕЦП від АЦСК ДП «Головний інформаційно-обчислювальний центр Державної адміністрації залізничного транспорту України», треба використовувати сертифікат 19355711_UZ.cer.
За матеріалами порталу www.dtkt.com.ua
Як викрити виплату зарплати у «конверті» та неоформлених працівників
! Працедавцям
ДПАУ розробила Методичні рекомендації щодо перевірки достовірності формування валових витрат на оплату праці, утримання податку з доходів фізичних осіб, встановлення фактів виплат заробітної плати у «конвертах», виявлення працівників, трудові відносини з якими не оформлено належним чином.
Рекомендації повинні застосовувати працівники ДПС під час проведення перевірок.
Документ визначає:
1) рекомендації щодо дій при встановленні фактів виплат заробітної плати в «конвертах», оформлення з найманими працівниками офіційно трудових відносин;
2) перелік контролюючих та правоохоронних органів, які здійснюють контроль за дотриманням вимог законодавства про оплату праці.
Зокрема, для того щоб викрити виплату заробітної плати у «конвертах» працівників, які не оформлені офіційно, ДПА пропонує провести порівняльний аналіз даних бухгалтерського та податкового обліку, що стосуються фонду оплати праці, розміру заробітної плати, чисельності працівників та вчинити такі дії:
1. Визначити питому вагу витрат на оплату праці у загальній сумі валових витрат.
2. Скласти список працівників за копіями трудових договорів, цивільно-правових договорів, трудових книжок із зазначенням дати прийняття та звільнення і порівняти його з даними форми №1ДФ.
3. Проаналізувати накази щодо встановлення робочого часу, в т. ч. скороченого, порівняти з розрахунковими відомостями на заробітну плату та порівняти з отриманою від податкової міліції за результатами проведених опитувань найманих працівників інформацією щодо фактичного робочого часу.
4. Порівняти показники: розмір окладу (ставки), зазначеного у штатному розписі, трудових договорах, із законодавчо встановленим розміром мінімальної заробітної плати, а також з фактично нарахованим та виплаченим розміром заробітної плати, зазначеним у розрахункових та платіжних відомостях.
5. Проаналізувати податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за формою №1ДФ, зокрема доходи, які одночасно нараховувалися (сплачувалися) найманим працівникам як за основним місцем роботи під ознакою «01», так і за ознакою «42» (дохід у межах підприємницької діяльності).
6. Оглянути адміністративні (виробничі) приміщення з метою виявлення працівників, які фактично стали до роботи, але трудові відносини з якими не оформлені.
Лист ДПАУ від 01.04.2010 р. №6584/7/23-4017/199
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»