• Посилання скопійовано

Що нового

В Україні заборонили використання пластикових пакетів

! Усім

1 червня Верховна Рада прийняла Закон «Про обмеження обігу пластикових пакетів на території України».

Законом заборонено розповсюдження в об'єктах роздрібної торгівлі, громадського харчування та надання послуг:

1) надтонких пластикових пакетів;

2) тонких пластикових пакетів;

3) оксорозкладних пластикових пакетів.

Заборона не поширюється на біорозкладні пластикові пакети, а також на надтонкі пластикові пакети шириною до 225 мм (без бокових складок), глибиною до 345 мм (з урахуванням бокових складок) і довжиною до 450 мм (з урахуванням ручок), що призначені для пакування та/або транспортування свіжої риби, м'яса та продуктів із них, сипких продуктів, льоду та розповсюджуються в об'єктах роздрібної торгівлі як первинна упаковка.

Пластикові пакети, що не відповідають встановленим цим Законом вимогам, підлягають вилученню з обігу як небезпечна продукція.

Законом забороняється безоплатне розповсюдження пластикових пакетів.

За розповсюдження заборонених видів пластикових пакетів накладається штраф у розмірі 500 — 1000 н. м. д. г., а за повторне таке саме порушення в межах трьох років — від 1000 до 2000 н. м. д. г.;

за безоплатне розповсюдження пластикових пакетів — від 100 до 200 н. м. д. г., а в разі повторного вчинення в межах трьох років — від 200 до 500 н. м. д. г.

Закон вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності, крім окремих положень.

Закон України від 01.06.2021 р. №1489-IX
набирає чинності з дня, наступного за днем офіційного опублікування,
станом на 09.06.2021 р. офіційно не опублікований


Уряд пом'якшив умови карантину

! Усім

Кабмін вніс зміни до своєї Постанови від 09.12.2020 р. №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Уточнено, що на території регіонів, для яких установлений «жовтий» рівень епідемічної небезпеки, забороняється приймання відвідувачів у кінотеатрах, інших закладах культури та приймання відвідувачів іншими суб'єктами діяльності у сфері культури з наповненістю кінозалів або залів понад 2/3 місць (розміщення здійснюється з дотриманням заповнення двох рядів відвідувачами і одним порожнім рядом) або понад 50% місць (розміщення здійснюється з дотриманням шахового порядку, зокрема для груп із двох осіб) у кожному окремому кінозалі або залі.

Водночас для регіонів з «жовтим» рівнем епідемічної небезпеки знято заборону на:

проведення дискотек, роботу розважальних закладів (нічних клубів), діяльність закладів громадського харчування (ресторанів, кафе, барів, закусочних, їдалень, кафетеріїв, буфетів тощо) з організацією дозвілля, у тому числі проведення святкових заходів, банкетів, майстер-класів, публічних подій тощо;

роботу суб'єктів господарювання з надання послуг громадського харчування (ресторанів, кафе, барів, закусочних, їдалень, кафетеріїв, буфетів тощо) після 24-ї та до 7-ї години;

діяльність закладів, що надають послуги з розміщення.

Натомість на території регіонів із «червоним» рівнем епідемічної небезпеки встановлено заборону щодо діяльності закладів, що надають послуги з розміщення (крім готелів, санаторно-курортних закладів, установ і закладів, які надають соціальні послуги, реабілітаційних установ для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, а також стаціонарних відділень первинного та складного протезування протезно-ортопедичних підприємств, що належать до сфери управління Мінсоцполітики, дитячих закладів оздоровлення та відпочинку),.

Постанова Кабінету Міністрів України від 02.06.2021 р. №583 чинна з 08.06.2021 р.


Змінено розрахунок середньої вартості 1 літра пального

! Торговцям пальним

Кабмін вніс зміни до своєї Постанови від 09.12.2020 р. №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», виклавши в новій редакції абз. 4 п. 41-4.

За новою редакцією цього пункту в розрахунку середньої вартості 1 літра дизельного палива ULSD 10 ppm та бензинів автомобільних GASOLINE 10 ppm враховуються також витрати на зовнішнє логістичне забезпечення та інші витрати, передбачені ЗЕД-договором (контрактом), у сумі 27 дол. США/т.

Постанова Кабінету Міністрів України від 02.06.2021 р. №551 чинна з 03.06.2021 р.


Змінено ліцензійні умови діяльності у сфері обігу зброї

! Торговцям зброєю

Кабмін вніс зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва та ремонту вогнепальної зброї невійськового призначення і боєприпасів до неї, холодної зброї, пневматичної зброї калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду, торгівлі вогнепальною зброєю невійськового призначення та боєприпасами до неї, холодною зброєю, пневматичною зброєю калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду; виробництва спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозогінної та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони та їх продажу, затверджених постановою КМУ від 02.12.2015 р. №1000.

Додатково визначено, що вимоги цих Ліцензійних умов поширюються на місця провадження господарської діяльності ліцензіата, які зазначені в документах, що додаються до заяви про отримання ліцензії (з урахуванням змін, внесених до документів, що подані ліцензіатом до органу ліцензування).

Місце провадження виду господарської діяльності — місце (об'єкт, приміщення, будівля), в якому (у межах якого) суб'єкт господарювання провадить господарську діяльність або яке використовується в його провадженні (може збігатися з місцезнаходженням суб'єкта господарювання), а саме:

магазин, в якому здійснюється торгівля зброєю, боєприпасами до неї, спеціальними засобами;

майстерня з ремонту зброї;

виробниче приміщення.

Змінився перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії: не треба подавати нормативний документ у сфері стандартизації на кожен вид продукції, що буде вироблятися, натомість треба подавати додатково:

— відомості про місця провадження господарської діяльності (додаток 1-1) із зазначенням щодо кожного з них виду діяльності, що зазначений у заяві;

— відомості про вид продукції, що буде вироблятися (зброя, боєприпаси до неї, спеціальні засоби) (додаток 1-2);

— відомості про доступність місць провадження господарської діяльності для маломобільних груп населення (додаток 1-3);

Керівник здобувача ліцензії тепер повинен отримати згоду найманих працівників на обробку персональних даних з метою укладення з ними трудових договорів.

Постанова Кабінету Міністрів України від 02.06.2021 р. №571 набирає чинності 08.08.2021 р.


ДIАМ здійснює державний ринковий нагляд щодо будівельних виробів

! Будівельникам

Кабмін вніс зміну до переліку видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд, затвердженого постановою КМУ від 28.12.2016 р. №1069, — установлено, що державний ринковий нагляд щодо будівельних виробів здійснює Державна інспекція архітектури та містобудування.

Відповідну зміну внесено і до Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України, затвердженого постановою КМУ від 23.12.2020 р. №1340, — його п. 4 доповнено пп. 2-1, згідно з яким Державна інспекція архітектури та містобудування здійснює державний ринковий нагляд у межах сфери своєї відповідальності.

Постанова Кабінету Міністрів України від 02.06.2021 р. №570 чинна з 09.06.2021 р.


Зміни у держпідтримці суб'єктів малого та середнього підприємництва

! Суб'єктам малого та середнього підприємництва

Кабмін вніс зміни до Порядку надання фінансової державної підтримки суб'єктам малого та середнього підприємництва, затвердженого постановою КМУ від 24.01.2020 р. №28.

Зокрема, Порядок доповнено новим п. 35-1, згідно з яким у разі виявлення уповноваженим банком та/або Фондом розвитку підприємництва фактів або інформації, що суб'єкт підприємництва підпадає під обмеження щодо надання державної підтримки, визначені п. 8 ч. 1 ст. 13 Закону «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», які мають тимчасовий характер, надання державної підтримки суб'єкту підприємництва зупиняється з дати виявлення таких фактів або інформації до підтвердження того, що суб'єкт підприємництва більше не підпадає під такі обмеження та за умови відсутності підстав для позбавлення його права на отримання державної підтримки. Сплата компенсації процентів за кредитом суб'єкта підприємництва відновлюється з наступного календарного місяця за місяцем, у якому суб'єкт підприємництва перестав підпадати під встановлені обмеження.

Постанова Кабінету Міністрів України від 02.06.2021 р. №553 чинна з 03.06.2021 р.


Новий Типовий договір оренди землі з розташованим на ній водним об'єктом

! Учасникам договорів оренди землі

Кабмін затвердив Типовий договір оренди землі в комплексі з розташованим на ній водним об'єктом.

Водночас втратила чинність постанова КМУ від 29.05.2013 р. №420, якою було затверджено Типовий договір оренди водних об'єктів. Договори оренди водних об'єктів, укладені відповідно до цього Типового договору, діють до моменту закінчення строку їх дії.

Постанова Кабінету Міністрів України від 02.06.2021 р. №572 чинна з 08.06.2021 р.


Затверджено Ліцензійні умови організації торгівлі продукцією на товарних біржах

! Товарним біржам

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку затвердила Ліцензійні умови провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках — діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах.

Ці Ліцензійні умови встановлюють вимоги, обов'язкові для виконання при отриманні ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках — діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах та провадженні професійної діяльності на організованих товарних ринках — діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах (далі — діяльність з організації торгівлі продукцією), перелік документів, які подаються заявником для видачі ліцензії, та особливості поєднання такої діяльності з окремими видами професійної діяльності на ринках капіталу.

Вимогам, установленим цими Ліцензійними умовами для провадження діяльності з організації торгівлі продукцією, повинні відповідати:

заявник та власники істотної участі у заявнику станом на дату подання заяви про видачу ліцензії та визначених цими Ліцензійними умовами документів;

ліцензіат, власники істотної участі у ліцензіаті, посадові особи професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків ліцензіата протягом усього часу, коли вони зберігають свій статус або мають істотну участь у ліцензіаті.

Ліцензіат повинен виконувати вимоги, встановлені цими Ліцензійними умовами, протягом усього строку провадження професійної діяльності з організації торгівлі продукцією.

Рішення НКЦПФР від 13.05.2021 р. №276 чинне з 28.05.2021 р.


Нове в порядку моніторингу контрольованих операцій

! Суб'єктам контрольованих операцій

Міністерство фінансів виклало в новій редакції затверджені наказом Мінфіну від 14.08.2015 р. №706:

Порядок проведення моніторингу контрольованих операцій, який визначає напрями та особливості здійснення контролюючими органами моніторингу контрольованих операцій, який проводиться відповідно до пп. 39.5.1 п. 39.5 ст. 39 розд. I Податкового кодексу;

Порядок опитування уповноважених, посадових осіб та/або працівників платника податків з питань трансфертного ціноутворення, який визначає послідовність дій контролюючих органів та платників податків при організації та проведенні опитування для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки».

Зокрема, новою метою моніторингу КО є виявлення ризиків відсутності розумної економічної причини (ділової мети).

Для моніторингу може проводитися аналіз не лише податкової інформації, а будь-яких інформаційних джерел, що містять відкриту інформацію та надають інформацію про зіставні операції та осіб.

У межах первинного аналізу інформації про здійснені КО контролюючі органи можуть здійснювати порівняння цін КО із сировинними товарами з котирувальними цінами, а також здійснювати порівняння показників рентабельності платників податків з середніми показниками по галузі.

У новій редакції Порядку проведення моніторингу КО з'явився новий розділ V «Аналіз звітів у розрізі країн міжнародної групи компаній».

Наказ Мінфіну від 17.03.2021 р. №158
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 09.06.2021 р. офіційно не опублікований


Врегульовано деякі питання формування електронних лікарняних

! Медикам, працедавцям

Міністерство охорони здоров'я затвердило:

Порядок формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я;

Порядок здійснення Фондом соціального страхування України перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності;

Iнструкцію по роботі з медичними висновками про тимчасову непрацездатність у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я та листками непрацездатності на період дії перехідної моделі.

Установлено, що за умови наявності відповідної технічної можливості щодо функціонування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронній системі охорони здоров'я для закладів охорони здоров'я та ФОПів, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та здійснюють експертизу з тимчасової втрати працездатності (далі — заклади охорони здоров'я), формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я відповідно до Порядку формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я є обов'язковим:

із 04.06.2021 р. — на період дії перехідної моделі роботи з електронними висновками про тимчасову непрацездатність та паперовими листками непрацездатності, що триває до 31.08.2021 р., для закладів охорони здоров'я, які в установленому порядку підключені до електронної системи охорони здоров'я;

із 01.09.2021 р. — для всіх закладів охорони здоров'я.

Наказ МОЗ України від 01.06.2021 р. №1066 чинний з 04.06.2021 р.


Фондовому ринку — професійну етику!

! Професійним учасникам фондового ринку

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку затвердила зміни до Положення про об'єднання професійних учасників фондового ринку, затвердженого рішенням НКЦПФР від 27.12.2012 р. №1925.

До переліку вимог, яким мають відповідати об'єднання професійних учасників фондового ринку для набуття статусу саморегулівної організації професійних учасників фондового ринку (далі — СРО), додано наявність затвердженого уповноваженим органом заявника та погодженого НКЦПФР кодексу професійної етики.

Цим рішенням встановлено й вимоги до кодексу профетики. Кодекс профетики є обов'язковим для виконання всіма членами СРО.

На основі кодексу профетики СРО члени СРО розробляють та впроваджують в дію внутрішні документи з питань стандартів етичної поведінки та профетики.

СРО здійснює контроль за виконанням своїми членами вимог кодексу профетики, а також контроль за забезпеченням ними виконання вимог кодексу профетики своїм персоналом.

СРО та їх члени мають привести свою діяльність та внутрішні документи у відповідність до цього рішення не пізніше 6 місяців з дня набрання ним чинності.

Рішення НКЦПФР від 18.02.2021 р. №120 чинне з 23.04.2021 р.

Новини підготувала Анастасія ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру