• Посилання скопійовано

Щодо необхідності застосування окремо декількох реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій при реалізації підакцизних товарів та продуктів харчування

Iндивідуальна податкова консультація Державної податкової служби України від 11.01.2021 р. №123/IПК/99-00-07-05-01-06

Щодо необхідності застосування окремо декількох реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій при реалізації підакцизних товарів та продуктів харчування

Суттєво. Окремого РРО для підакцизних товарів не треба, але якщо СГ хоче застосовувати кілька РРО на одній господарській одиниці, він може це зробити.

! Торговцям

Державна податкова служба України розглянула звернення ФОП <...> щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) повідомляє таке.

Щодо необхідності застосування окремо декількох реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі — РРО) при реалізації підакцизних товарів та продуктів харчування (питання 1 та 3).

Правовідносини у цій сфері регулюються Податковим кодексом України (далі — Кодекс), Законом України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — Закон №265).

Законом №265 визначено правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Його дія поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування РРО в інших законах, крім Податкового кодексу України, не допускається.

Відповідно до статті 2 Закону №265:

розрахункова операція — приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а в разі застосування банківської платіжної картки — оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця;

розрахунковий документ — документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку РРО або ПРРО, чи заповнений вручну (ст. 2 Закону №265).

Пунктом 2 ст. 3 Закону №265 встановлено обов'язок суб'єктам господарювання надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Iнтернет, під час отримання товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений у паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Таким чином, у наведеному вами прикладі, якщо фізична особа — підприємець (на загальній системі оподаткування) здійснює роздрібну торгівлю підакцизних товарів та використовує РРО, то через такий РРО разом з підакцизними дозволено проводити реалізацію продовольчих та непродовольчих товарів.

Щодо використання РРО на інших господарських одиницях суб'єкта господарювання (питання 2).

Норми законодавства, якими регламентовано умови для застосування РРО, поширюють свою дію на суб'єкта господарювання, а не на його структурні підрозділи (магазин продуктів харчування — відповідно до запиту, далі — ГО).

Так, у випадку використання декількох ГО чи/або наявності в асортименті товарів однієї ГО підакцизних, продовольчих та побутових товарів їх реалізацію необхідно здійснювати з обов'язковим застосуванням одного РРО, але на кожній ГО.

Разом з тим, якщо Ви вважаєте за доцільне застосовувати в одній ГО декілька РРО (наприклад, у кожному відділі), це не буде суперечити чинному законодавству.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

До змісту номеру