• Посилання скопійовано

Коментар

До листа Державної фіскальної служби України від 20.07.2017 р. №19084/7/99-99-14-01-02-17

Неподання документації з трансфертного ціноутворення коштуватиме платникові податків дуже дорого — від 3% суми контрольованих операцій, щодо яких не була подана документація відповідно до пп. 39.4.6 та 39.4.8 ПКУ, аж до 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи на 1 січня податкового (звітного) року, за всі контрольовані операції, здійснені у відповідному звітному році. Але навіть сплата штрафу не звільняє від подання документації за контрольованими операціями (ч. 2 п. 120.3 ПКУ). Якщо навіть такий значний штраф не спонукав до подання документації протягом 30 к. д. після його накладення, податківці не здадуться, і на тому етапі вже слід готуватися до накладення штрафу у 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи на 1 січня податкового (звітного) року за кожен календарний день неподання документації (п. 120.3 ПКУ).

Готуючи документацію, слід подбати про її відповідність тому переліку обов'язкової інформації, що зазначена в пп. 39.4.6 ПКУ, та про належне обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки». Бо інакше податківці звернуться із запитом та вимогою протягом 30 к. д. з моменту його отримання додатково подати забраклу інформацію, та/або обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки», бо така додаткова інформація чи обґрунтування відповідності умов принципу «витягнутої руки» є невід'ємною частиною документації з трансфертного ціноутворення.

Податківці попереджають, що штрафуватимуть за відсутність документації навіть у ситуації, коли пошта фізично не може вручити запит на подання документації через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову отримати запит, невстановлення фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин (очевидно, під словоcполученням «з інших причин» маються на увазі будь-які причини, що змушують кореспонденцію повертатися на адресу податківців). Вони аргументують тим, що запит, надісланий із дотриманням вимог підпунктів 39.4.4 та 39.4.8, статей 42 і 73 ПКУ, вважається врученим у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення (із зазначенням причин невручення). Крім того, відповідна інформація також може бути отримана контролюючим органом на офіційному сайті ПАТ «Укрпошта» шляхом звернення до сервісу відстеження пересилання поштових відправлень. Тож попереджаємо: краще отримати запит на трансфертну документацію і підготувати її більш-менш належної якості або надати затребувані пояснення, аніж ігнорувати запити податківців узагалі. Також слід подбати про те, щоб кореспонденція за податковою адресою підприємства приймалася вчасно та оперативно опрацьовувалася.

Юлія КЛОВСЬКА, головний редактор

До змісту номеру