• Посилання скопійовано

Коментар

До наказу ДФСУ від 30.06.2017 р. №461

На виконання п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків головний податковий регулятор наказом від 30.06.2017 р. №461 затвердив Перелік кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, які застосовуються для здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Одним із критеріїв, який запускає моніторинг ПН/РК, є факт, що «обсяг постачання товару/послуги у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75% загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється)». Тому до ідентифікації товарів треба ставитися дуже уважно. У таблиці даних платника ПДВ, поданій до ДФСУ, зазначаються Код згідно з КВЕД ДК та Код згідно з УКТ ЗЕД придбання і постачання. Але ж ні для кого не є таємницею, що не всі контрагенти ретельно ставляться до назви товарів, які реалізують, і часто трапляється так, що при закупівлі одного товару у різних контрагентів у первинних документах він може фігурувати під різними назвами.

Усі ці моменти, якщо вони є на підприємстві, треба впорядкувати, бо, як ми вже бачимо, податківці не планують робити жодних поблажок у цьому питанні і чітко відстежуватимуть, який товар на вході і який товар на виході.

У ситуації, коли один і той самий товар придбавається під різними назвами і кодами, як варіант, можна запропонувати підготувати розпорядчий документ, де відобразити та об'єднати в однорідні групи отримані від постачальників товари з різними найменуваннями. Це може бути, наприклад, наказ у вигляді таблиці відповідності найменувань товару. Його слід затвердити підписом керівника підприємства, і тоді бухгалтер матиме підстави надавати окремим товарам, придбаним у постачальника, окремі назви. Суть такої таблиці полягатиме в тому, що нею можна буде підтверджувати відповідність товару, найменування якого зазначене у прибуткових документах від постачальників, найменуванню, зазначеному у видаткових документах.

В IПК від 29.06.2017 р. №873/6/99-99-15-03-02-15/IПК ДФСУ зазначає: «Щодо відображення у графі 2 податкової накладної «Номенклатура товарів/послуг продавця», яку віднесено до складу обов'язкових, найменування товару, який сформовано в обліку підприємства, повідомляємо, що цей реквізит має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів, та не повинен містити інших даних».

Тобто яка назва в обліку, — така й у вихідних первинних документах. При постачанні товарів, бухгалтерський облік яких ведеться за групами (видами), первинні документи (накладні, товарні та касові чеки тощо) на таке постачання будуть, по суті, складені якраз за вже зміненими назвами (за «найменуванням товару, який сформовано в обліку підприємства»).

Юлія КЛОВСЬКА, головний редактор

До змісту номеру