Зміни до Положення про реєстрацію фізичних осіб у ДРФО
! Усім фізособам
Мінфін затвердив зміни до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 №822.
Положення приводять у відповідність до постанов КМУ від 05.09.2023 №970 «Деякі питання діяльності електронних резидентів (е-резидентів) та ведення інформаційної системи «Е-резидент» та від 13.04.2024 №423 «Деякі питання комплексної передачі електронних копій документів, окремої інформації (відомостей, даних), що в них міститься, засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг».
Зокрема, уточнюється, що під час отримання публічних (електронних) та інших послуг фізична особа — платник податків може подавати до визначених нею органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, інформаційні системи яких підключені до Порталу Дія, дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з посиланням на офіційний документ, у якому ці дані містяться. Як внесені до е-паспорта громадянина України, е-паспорта для виїзду за кордон, е-свідоцтва про народження, так і у вигляді е-копії документа, що засвідчує реєстрацію такої особи в Державному реєстрі фізосіб — платників податків засобами Порталу Дія, у тому числі з використанням мобільного додатка Порталу Дія.
А ще — буде реалізовано можливість за потреби подавати електронні копії відомостей з Державного реєстру, зокрема відомостей про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору, які наявні в Державному реєстрі, сформовані з використанням засобів Порталу Дія, у тому числі з використанням мобільного додатка Порталу Дія.
Нагадаємо, що електронна копія відомостей з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору формується у разі подання фізичною особою запиту до Державного реєстру засобами Порталу Дія.
Перевірка відповідності та підтвердження даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків / відомостей з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору здійснюється Порталом Дія шляхом інформаційної взаємодії з Державним реєстром з урахуванням вимог законодавства з питань захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах.
Також передбачено надати можливість подання Облікової картки за формою №1ДР / Заяви про внесення змін за формою №5ДР малолітньої особи (до 14 років) прийомними батьками та батьками-вихователями.
Наказ Мінфіну від 21.08.2024 №410
набирає чинності з дня його офіційного опублікування,
станом на 25.09.2024 не опублікований
Дозволено планові перевірки деяких видів нехарчової продукції
! Усім СГ
Кабмін уніс зміни до своїх постанов від 13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» і від 03.05.2022 №550 «Про припинення здійснення державного контролю нехарчової продукції в умовах воєнного стану». Постанови було доповнено переліком винятків із заборон на проведення планових заходів державного ринкового нагляду та здійснення митними органами державного контролю нехарчової продукції, які встановлені на період воєнного стану в Україні.
Планові перевірки органів державного нагляду будуть дозволені щодо:
— рухомого обладнання, що працює під тиском, — перевірятиме Держпраці;
— засобів індивідуального захисту — Держпраці;
— ліфтів та компонентів безпеки для ліфтів — Держпраці;
— колісних транспортних засобів, нових частин та обладнання, які можуть бути встановлені або використані на колісних транспортних засобах, — Укртрансбезпека;
— медичних виробів та виробів для діагностики in vitro (дослідження зразків крові або тканин, взятих із людського тіла), — Держлікслужба;
— активних медичних виробів, які імплантують, — Держлікслужба;
— іграшок — Держпродспоживслужба (ДПСС);
— електричного та електронного обладнання — ДПСС;
— обігрівачів приміщень та комбінованих обігрівачів — ДПСС.
Постанова КМУ від 06.09.2024 №1052
чинна з 14.09.2024
Зміни до Єдиної державної електронної системи дозвільних документів
! Усім СГ
Кабмін уніс зміни до своєї Постанови від 05.07.2024 №795 «Про реалізацію першого етапу експериментального проєкту щодо запровадження Єдиної державної електронної системи дозвільних документів».
За ними передбачено доповнення переліку дозвільних документів, адміністрування яких здійснюється в рамках Єдиної державної електронної системи дозвільних документів, висновком щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Нацбанком.
Крім цього, встановлено запровадження електронної інформаційної взаємодії між Єдиною державною електронною системою дозвільних документів та Державним реєстром санкцій, ведення якого забезпечується РНБО, для отримання відомостей щодо застосування до фізичних та юридичних осіб спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів згідно із Законом «Про санкції».
Постанова КМУ від 13.09.2024 №1064
чинна з 18.09.2024
Оновлено Порядок функціонування реєстру біометану
! СГ, які працюють із біометаном
Кабмін виклав у новій редакції Порядок функціонування реєстру біометану.
Реєстр біометану є інформаційно-комунікаційною системою, призначеною для реєстрації поданого до газотранспортної або газорозподільної системи та відібраного з газотранспортної або газорозподільної системи обсягу біометану, реєстрації скрапленого або стисненого біометану, а також для формування гарантій походження біометану (зокрема скрапленого або стисненого), їх передачі, розподілу або анулювання та надання сертифікатів походження біометану (зокрема скрапленого або стисненого).
Постанова КМУ від 17.09.2024 №1065
чинна з 18.09.2024
Правила сертифікації спиртного напою із зареєстрованим географічним зазначенням
! Виробникам алкоголю
Мінагрополітики затвердило Порядок сертифікації спиртного напою із зареєстрованим географічним зазначенням.
Цей Порядок визначає механізм сертифікації спиртного напою із зареєстрованим географічним зазначенням та видачі сертифіката на відповідність такого спиртного напою специфікації.
Виробник спиртного напою перед його введенням в обіг зобов’язаний укласти договір з органом сертифікації, акредитованим і внесеним до Реєстру органів сертифікації у сфері географічних зазначень, та пройти сертифікацію виробленого спиртного напою для підтвердження його відповідності специфікації.
Оплата послуг з проведення сертифікації спиртного напою здійснюється на договірних засадах.
Порядок проведення сертифікації спиртного напою передбачає:
— подання до органу сертифікації заяви на проведення сертифікації спиртного напою із зареєстрованим географічним зазначенням за формою згідно з додатком 1 до Порядку;
— розгляд органом сертифікації заяви та наданих документів;
— затвердження контрольного плану сертифікації спиртного напою;
— укладення договору про проведення сертифікації у сфері географічних зазначень спиртних напоїв за формою, що представлена на вебсторінці органу сертифікації;
— проведення сертифікації відповідно до контрольного плану шляхом здійснення первісної або періодичної перевірки;
— прийняття вмотивованого рішення про видачу сертифіката або про відмову у його видачі;
— видачу сертифіката (у разі прийняття рішення про видачу сертифіката);
— зупинення дії або скасування сертифіката (за потреби).
Наказ Мінагрополітики від 12.08.2024 №2572
набирає чинності з дня його офіційного опублікування
та вводиться в дію одночасно з введенням в дію Закону від 01.12.2022 №2800-IX.
Станом на 25.09.2024 не опублікований
Удосконалено Порядок надання держпідтримки страхування с/г продукції
! Аграріям
Кабмін уніс зміни до Порядку надання державної підтримки страхування сільськогосподарської продукції, згідно з якими, зокрема:
уточнено, що до переліку уповноважених страховиків включаються страховики, які отримали ліцензію на здійснення діяльності зі страхування за класами страхування 8 і 9 і відповідають вимогам законодавства, вимогам, установленим нормативно-правовими актами Нацбанку;
вилучено положення щодо відповідальності страховика за невиконання рішення Нацбанку про застосування заходу впливу за порушення вимог законодавства про страхування с/г продукції з державною підтримкою;
уточнено положення щодо подання страховиками до Мінагрополітики інформації стосовно страхування с/г продукції з державною підтримкою, а саме, у паперовій або електронній формі.
Постанова КМУ від 13.09.2024 №1056
чинна з 14.09.2024
Порядок надання ДПС інформації НКЕК про несплату ренти за радіочастоти
! Платникам рентної плати
НКЕК затвердила Порядок надання ДПС інформації про несплату або сплату не в повному обсязі рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України до Держбюджету.
Цей Порядок регламентує надання ДПС до НКЕК інформації про несплату або сплату не в повному обсязі рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України до Державного бюджету України протягом 3 і більше місяців.
Інформація надається з метою вжиття НКЕК заходів, передбачених ст. 54 та 70 Закону «Про електронні комунікації».
Постанова НКЕК від 28.08.2024 №448
набирає чинності з дня її офіційного опублікування,
станом на 25.09.2024 ще не опублікована
Спецнавчання щодо контролю за виробництвом та обігом тютюну
! Виробникам і продавцям тютюнових виробів та сировини
Мінфін затвердив Порядок проведення спеціального навчання або інструктажу щодо специфіки контролю за виробництвом та обігом тютюнової сировини, тютюнових виробів.
Цей Порядок визначає механізм проведення спеціального навчання або інструктажу щодо специфіки контролю за виробництвом та обігом тютюнової сировини, тютюнових виробів представників контролюючих органів на контрольному посту, що утворюються на підприємствах, на яких здійснюється виробництво тютюнових виробів та/або ферментація тютюнової сировини.
Так, начальник територіального органу ДПС (його заступник або уповноважена особа), до функціональних повноважень якого належить контроль за виробництвом та обігом підакцизних товарів, визначає осіб структурного підрозділу, відповідальних за проведення спеціального навчання або інструктажу.
Спеціальне навчання або інструктаж проводиться з представниками контролюючого органу під час призначення на контрольний пост, а надалі — не рідше ніж один раз на рік.
Зокрема, представники контролюючих органів проходять спеціальне навчання або інструктаж здійснення контролю за обліком, зберіганням та використанням марок акцизного податку і маркуванням продукції (використанням електронних марок — з 01 січня 2026 року) та здійснення контролю за обліком надходження, витрачання сировини, що використовується для виробництва тютюнової сировини, тютюнових виробів, і кількістю виробленої продукції.
Про проведення спеціального навчання або інструктажу робляться відповідні записи в журналі реєстрації проведення спеціального навчання або інструктажу представників контролюючого органу на контрольних постах (додаток до цього Порядку).
Наказ Мінфіну від 10.09.2024 №436
набирає чинності з 1 жовтня 2024 року,
але не раніше дня його офіційного опублікування.
Станом на 25.09.2024 не опублікований
Діють зміни до Положення про застосування Нацбанком заходів впливу
! Фінустановам та банкам
Нацбанк уніс зміни до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу. Він доповнив його нормами, відповідно до яких:
— розрахунок штрафу в разі вчинення двох або більше фактів (випадків) порушень у межах одного виду порушень вимог законодавства з питань фінансового моніторингу здійснюється в межах розміру штрафу за такий вид порушень, установленого в пп. 1 — 7 п. 7.21 гл. 7 розд. II Положення на день вчинення останнього з виявлених фактів (випадків) порушень;
— розрахунок штрафу в разі вчинення двох або більше фактів (випадків) порушень у межах одного виду порушень вимог валютного законодавства здійснюється в межах розміру штрафу за такий вид порушень, установленого в п. 7.23 — 7.26 гл. 7 розд. II Положення на день вчинення останнього з виявлених фактів (випадків) порушень.
Постанова Правління НБУ від 10.09.2024 №112
чинна з 12.09.2024
Зміни до організації інкасації коштів та перевезення валюти банків
! Банкам
Нацбанк затвердив зміни до Інструкції з організації інкасації коштів та перевезення валютних цінностей банків в Україні, згідно з якими, зокрема:
— уточнено, що вимоги цієї Інструкції поширюються, зокрема, на юросіб, які відповідно до вимог Положення про порядок видачі юридичним особам ліцензії на здійснення операцій з готівкою та умови (вимоги) провадження ними діяльності зі здійснення операцій з готівкою отримали ліцензію Нацбанку на здійснення операцій з готівкою та здійснюють діяльність з інкасації коштів, перевезення валютних та інших цінностей (далі — юрособа);
— банк (юрособа) у Положенні про інкасацію або окремому внутрішньому документі має визначити початок та завершення маршруту;
— банк (юрособа) має право використовувати оперативний автотранспорт, пристосований для перевезення значних обсягів цінностей (гуртових партій готівки, розміщеної на палетах), вимоги до оснащеності якого визначені в таблиці 2 розд. II додатка 1 до Інструкції;
— банк / інкасаторська компанія / компанія з оброблення готівки має право згідно з порядком, визначеним у договорі на інкасаційне обслуговування, проводити зарахування коштів інкасованої готівки клієнтів на їх рахунки до проведення перерахування цієї готівки;
— інкасатори мають право зберігати у сховищі / сейфі нічного зберігання цінностей інкасаторів цінності, доставлені з маршруту, у разі неможливості їх здавання в день доставки до каси банку / інкасаторської компанії / компанії з оброблення готівки, або цінності, отримані з каси банку / інкасаторської компанії / компанії з оброблення готівки напередодні дня доставки (у разі неможливості отримання їх на маршрут у день доставки до каси банку / інкасаторської компанії / компанії з оброблення готівки, до клієнтів, до банкоматів). Зберігання таких цінностей здійснюється згідно з порядком, визначеним у Положенні про інкасацію.
Цінності зі сховища / сейфа нічного зберігання цінностей інкасаторів повинні бути доставлені та здані за призначенням не пізніше наступного робочого дня.
Забороняється у сховищі / сейфі нічного зберігання цінностей інкасаторів зберігати цінності клієнтів та інші цінності, крім вищезгаданих цінностей.
Постанова Правління НБУ від 10.09.2024 №111
чинна з 13.09.2024, за винятком окремих положень,
які набирають чинності з 1 січня 2025 року
Зміни в реструктуризації заборгованості фізосіб
! Фізособам і банкам
Фонд гарантування вкладів фізичних осіб уніс зміну до п. 2 свого Рішення від 12.08.2024 №867 «Про особливості реструктуризації заборгованості фізичних осіб — позичальників банків, що ліквідуються Фондом гарантування вкладів фізичних осіб», а саме вилучив слова і цифри «після 31 серпня 2024 року та».
Згідно зі зміною для фізособи-позичальника, яка приєдналась до Умов погашення заборгованості, визначених Рішенням Фонду від 21.08.2023 №1040 «Про реструктуризацію заборгованості фізичних осіб — позичальників банків, що ліквідуються Фондом гарантування вкладів фізичних осіб», за кредитним договором якої станом на 01 вересня 2025 року буде відсутня прострочена заборгованість, такі Умови погашення заборгованості застосовуються до повного погашення заборгованості за кредитним договором, але не більше строку ліквідаційної процедури банку.
Рішення Фонду гарантування вкладів
від 05.09.2024 №940 чинне з 13.09.2024