• Посилання скопійовано

Щодо інформування суб’єктів первинного фінансового моніторингу

Лист Державної служби фінансового моніторингу України від 30.03.2022 р. №701/350-06-5

Суттєво. Суб’єкти первинного фінмоніторингу зобов’язані подавати інформацію про фінансові операції, що підлягають фінмоніторингу, не пізніше трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни.

!  Суб’єктам первинного фінансового моніторингу

У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України в поточних умовах воєнного стану та фактичних бойових дій у багатьох містах України Державна служба фінансового моніторингу України звертається з таким.

На даний час важливим завданням для суб’єктів первинного фінансового моніторингу, які продовжують займатися своєю професійною діяльністю, залишається своєчасне виявлення підозрілих фінансових операцій (діяльності) або спроби їх проведення, щодо яких є достатні підозри, що вони є результатом злочинної діяльності або пов’язані чи стосуються фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення.

Підпунктом 1 пункту 1 Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» від 03.03.2022 р. №2115-IX встановлено, що фізичні особи, фізичні особи — підприємці, юридичні особи подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи.

У зв’язку з цим суб’єкти первинного фінансового моніторингу зобов’язані подавати інформацію про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу відповідно до вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі — Базовий Закон), не пізніше трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни.

Разом з цим, з урахуванням об’єктивної та фізичної можливості та з метою належного управління ризиками легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення, Закон №2115 не обмежує суб’єктів первинного фінансового моніторингу в праві застосування інших вимог Базового Закону, зокрема в частині:

належної організації та проведення первинного фінансового моніторингу;

здійснення заходів належної перевірки;

застосування ризик-орієнтованого підходу;

виявлення підозрілих фінансових операцій тощо.

Крім цього, в цілях виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, зокрема осіб, що причетні до збройної агресії російської федерації до України, рекомендовано використання списків таких осіб, розміщених на:

сайті Європейської комісії;

сайті Міністерства фінансів США (список OFAC);

сайті РНБОУ: https://www.rnbo.gov.ua/ua/Ukazy/, https://sanctions-t.rnbo.gov.ua/;

сайті «Окупант», інформаційному ресурсі Апарату РНБО України;

офіційних сайтах державних органів іноземних країн, з переліками підсанкційних осіб тощо.

З метою належного виконання вимог Базового Закону просимо довести вищезазначену інформацію до відома суб’єктів первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення за якими здійснюється Міністерством юстиції України, зокрема, шляхом розміщення на офіційному вебсайті.

Окрім цього, на підставі вимог частини восьмої статті 30 Базового Закону рекомендуємо звернутися до відповідних державних регуляторів іноземних держав з пропозицією щодо реалізації превентивних дій, зокрема в частині посилення заходів з фінансового нагляду у відповідних юрисдикціях з моніторингу фінансових операцій осіб та підприємств, що підпорядковуються (підконтрольні чи знаходяться у власності) та пов’язані з резидентами РФ, з метою запобігання поширенню міжнародного тероризму, включаючи блокування фінансових операцій та замороження активів.

Перший заступник голови І. ГАЄВСЬКИЙ

До змісту номеру