Уточнено використання держпідтримки на меліорованих землях
! Сільгосптоваровиробникам, які використовують меліоровані землі
Кабмін вніс зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання державної підтримки сільськогосподарським товаровиробникам, які використовують меліоровані землі, затвердженого постановою КМУ від 11.10.2021 р. №1070.
Уточнено (зміни порівняно з попередньою редакцією абз. 2 — 5 п. 4 Порядку виділені півжирним шрифтом), що бюджетні кошти спрямовуються для надання державної підтримки у вигляді бюджетної дотації сільгосптоваровиробникам на безповоротній основі у розмірі до 25% вартості витрат (без урахування ПДВ), здійснених відповідно до затвердженої в установленому порядку проєктної документації, але не більше як:
7500 гривень на 1 гектар оброблюваних угідь для зрошення дощуванням без урахування вартості поливної техніки і обладнання для поливу вітчизняного виробництва;
19500 гривень на 1 гектар оброблюваних угідь для зрошення дощуванням з урахуванням вартості поливної техніки та насосного обладнання для поливу вітчизняного виробництва;
18750 гривень на 1 гектар оброблюваних угідь для краплинного зрошення з урахуванням вартості обладнання для краплинного зрошення та насосного обладнання для поливу вітчизняного виробництва.
Державна підтримка у вигляді бюджетної дотації надається для реконструкції існуючих та/або будівництва нових систем за введені в експлуатацію внутрішньогосподарські зрошувальні системи з використанням зрошення дощуванням (матеріали, засоби, дощувальна техніка та насосне обладнання для поливу вітчизняного виробництва, канали, трубопроводи нижчого рівня, інша запірна арматура) або краплинного зрошення (матеріали та основні засоби вітчизняного виробництва) у період з 1 листопада попереднього року до 31 жовтня поточного року.
Також визначено, що для цілей цього Порядку до техніки і обладнання вітчизняного виробництва, що зазначені вище, належать техніка і обладнання, що включені до переліку вітчизняної техніки та обладнання, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів, затвердженого Мінекономіки відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва, затвердженого постановою КМУ від 01.03.2017 р. №130.
Постанова Кабінету Міністрів України від 26.01.2022 р. №47 чинна з 29.01.2022 р.
Регламентовано надання адмінпослуг засобами поштового зв’язку
! Усім
Кабмін вніс зміни до Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою КМУ від 05.03.2009 р. №270, доповнивши їх положеннями, згідно з якими:
1) у випадках, передбачених законодавством, результат надання адмінпослуги (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення) може бути надісланий поштою рекомендованим листом з позначкою «Адміністративна послуга» з повідомленням про його вручення (через смс або повідомлення, що підтримуються засобами Інтернету);
2) послуги поштового зв’язку для рекомендованих листів з позначкою «Адміністративна послуга» оплачуються суб’єктом звернення під час їх замовлення або під час отримання в поштовому відділенні чи за визначеною суб’єктом звернення адресою в порядку, визначеному «Укрпоштою»;
3) рекомендовані листи з позначкою «Адміністративна послуга», адресовані фізособам, вручаються особисто адресату або його представнику. У разі відсутності цих осіб за зазначеною на рекомендованому листі адресою працівник поштового зв’язку інформує адресата за наявним номером телефону та/або вкладає до абонентської поштової скриньки повідомлення про надходження рекомендованого листа з позначкою «Адміністративна послуга». Якщо протягом 7 р. д. після інформування адресат не з’явився, таке відправлення не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повертають відправнику.
Рекомендовані листи з позначкою «Адміністративна послуга», адресовані юрособам, можуть доставлятися з використанням абонентських поштових скриньок або вручатися уповноваженому представнику юрособи за місцезнаходженням адресата. У разі неможливості вручення такого листа за місцезнаходженням адресата останнього інформують про його надходження за наявним номером телефону. Якщо протягом 7 р. д. після інформування за листом ніхто не з’явився, наступного робочого дня його повертають до відправника.
Також відповідні зміни внесено до Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг, затвердженого постановою КМУ від 01.08.2013 р. №588.
Постанова Кабінету Міністрів України від 26.01.2022 р. №67 чинна з 01.02.2022 р.
Врегульовано деякі питання надання будівельної продукції на ринку
! Будівельникам
Кабмін постановою «Деякі питання надання будівельної продукції на ринку» затвердив:
форму декларації показників будівельної продукції;
Інструкцію із складення декларації показників будівельної продукції;
Порядок розроблення та прийняття національних документів України з визначення прийнятності;
вимоги щодо компетентності органів з визначення технічної прийнятності (чинні з 01.02.2022 р.);
перелік випадків суттєвих експлуатаційних характеристик, у яких посилання на відповідні регламентні технічні специфікації є необов’язковим (чинний з 01.02.2022 р.).
З набранням чинності постановою втратять чинність Правила підтвердження придатності нових будівельних виробів для застосування, затверджені постановою КМУ від 01.03.2006 р.
Постанова Кабінету Міністрів України від 23.12.2021 р. №1458 набирає чинності з 01.01.2023 р.
Зміни в Порядку формування плану-графіка документальних перевірок
! Платникам податків
Міністерство фінансів затвердило зміни до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 02.06.2015 р. №524.
Серед іншого передбачено удосконалення критеріїв ризиковості від провадження господарської діяльності платників податків, за якими вони відбираються до плану-графіка.
Зокрема, новими критеріями середнього ступеня ризику для юросіб, фінустанов, постійних представництв та представництв нерезидентів є:
— декларування експортних та/або імпортних операцій без фактичного здійснення таких операцій;
— сплата податку на прибуток за відповідний рік в обсязі менше 1,5% від обсягу відшкодованого ПДВ у розмірі понад 10 млн грн упродовж календарного року.
Для фізосіб додалися такі критерії ризиковості:
високого ступеня ризику:
— обсяг придбання, без податку на додану вартість, відображений у податкових деклараціях з ПДВ, становить 75 або більше відсотків обсягу постачання, без ПДВ, відображеного у податкових деклараціях з ПДВ;
— включення до складу витрат у податковій декларації про майновий стан і доходи сум амортизаційних відрахувань за відсутності відомостей щодо наявності власних об’єктів оподаткування;
середнього ступеня ризику:
— декларування доходу понад 220 розмірів МЗП, установленої законом на 01 січня податкового (звітного) року, за відсутності зареєстрованого РРО/ПРРО та відомостей щодо відкритих банківських рахунків.
Наказ Мінфіну від 10.12.2021 р. №655
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 02.02.2022 р. офіційно не опублікований
Митниця вже знає, як оформлюватиме результати документальних перевірок
! Підприємствам і громадянам
Міністерство фінансів затвердило Порядок оформлення митними органами результатів документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи.
Цей Порядок розроблено для застосування посадовими особами митних органів відповідно до положень ст. 345 — 355 Митного кодексу процедури оформлення результатів документальних виїзних (планових/позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання підприємствами (громадянами) законодавства України з питань митної справи.
Результати проведення документальних перевірок оформлюються у формі акта або довідки.
Акт складається у разі встановлення під час перевірки порушень вимог законодавства України з питань митної справи, а довідка — у разі невстановлення під час перевірки фактів порушень.
Наказ Мінфіну від 10.12.2021 р. №658
набирає чинності з дня, наступного за днем офіційного опублікування,
станом на 02.02.2022 р. офіційно не опублікований
Мінрегіон удосконалив процедуру видачі будівельного паспорта
! Забудовникам
Міністерство розвитку громад та територій України затвердило зміни до Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Мінрегіону від 05.07.2011 р. №103.
Уточнено, зокрема, що будівельний паспорт забудови земельної ділянки визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 кв. м (було — до 300 кв. м), господарських будівель, споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою та озеленення на земельній ділянці.
Параметри забудови визначаються з урахуванням будівельних норм, що встановлюють вимоги до планування та забудови територій, а також установлених чи визначених в установленому порядку режимів використання об’єктів всесвітньої спадщини, їх територій та буферних зон, пам’яток культурної спадщини, їх територій та зон охорони, історичних ареалів населених місць, історико-культурних заповідників, історико-культурних заповідних територій та їх зон охорони, охоронюваних археологічних територій.
Будівельний паспорт розробляється відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні.
Також змінено перелік документів, що подаються для отримання будівельного паспорта, процедуру їх подання та видачі будівельного паспорта.
Викладено в новій редакції додаток 1 «Заява на видачу будівельного паспорта (внесення змін до будівельного паспорта)», виключено додаток 2 «Будівельний паспорт», новим додатком 2 «Схема намірів забудови земельної ділянки» став колишній додаток 3 «Схема забудови земельної ділянки».
Наказ Мінрегіону від 14.12.2021 р. №331
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 02.02.2022 р. офіційно не опублікований
Оновлено Методику розподілу обсягів спожитих у будівлі комунпослуг
! Власникам приміщень у багатоквартирних будинках
Міністерство розвитку громад та територій України виклало в новій редакції Методику розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затверджену наказом Мінрегіону від 22.11.2018 р. №315.
Оновленою Методикою передбачено:
— врегулювання питання щодо визначення та розподілу обсягу спожитої теплової енергії не тільки за допомогою вузла (вузлів) комерційного обліку, а й розрахунково у разі його (їх) відсутності, тимчасового виходу з ладу або втрати;
— новий метод визначення обсягу витрат теплової енергії на опалення місць загального користування та допоміжних приміщень, функціонування внутрішньобудинкових систем опалення будівлі/будинку, а також на опалення приміщень з індивідуальним опаленням;
— визначення та розподіл обсягу теплової енергії, витраченої на приготування гарячої води у будівлі/будинку, на забезпечення функціонування внутрішньобудинкової системи гарячого водопостачання;
— розрахунок максимальної частки споживання теплової енергії в опалювальному приміщенні без приладу обліку;
— нові принципи розподілу теплової енергії між споживачами, приміщення яких облаштовано приладами-розподілювачами;
— скасування коефіцієнтів, які застосовувалися при розподілі обсягів спожитої теплової енергії у будівлі до приміщення, не оснащеного вузлом розподільного обліку, а також введення нових коефіцієнтів, що враховують площу приміщень з індивідуальним опаленням у будівлі/будинку.
Методикою визначено нормативну температуру повітря у приміщеннях житлових будинків:
— в опалюваних приміщеннях будинків, проєктну документацію на нове будівництво або реконструкцію яких затверджено до 01.10.2005 р., — 18° C;
— у будинках, проєктну документацію на нове будівництво або реконструкцію яких затверджено після 01.10.2005 р., та у будинках, проєктну документацію на капремонт яких затверджено після 12.03.2011 р., — згідно з ДБН.
Наказ Мінрегіону від 28.12.2021 р. №358 чинний з 28.01.2022 р.
Внесено зміни до Системи довідників та класифікаторів НКЦПФР
! Учасникам ринку ЦП
НКЦПФР внесла до Системи довідників та класифікаторів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженої рішенням НКЦПФР від 08.05.2012 р. №646, зміни, якими запровадила нові довідники та оновила деякі з чинних.
Уточнено, що Система довідників є обов’язковою для використання учасниками ринків капіталу та організованих товарних ринків, уповноваженими рейтинговими агентствами та Нацбанком при складанні та поданні регульованої інформації на ринках капіталу та організованих товарних ринках, звітних даних та іншої інформації до НКЦПФР.
Рішення НКЦПФР від 24.11.2021 р. №1160
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 02.02.2022 р. офіційно не опубліковане
Положення про провадження депозитарної діяльності удосконалено
! Депозитаріям
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку затвердила зміни до Положення про провадження депозитарної діяльності, затвердженого рішенням НКЦПФР від 23.04.2013 р. №735.
Зміни стосуються анкети рахунку в цінних паперах депонента.
Зокрема, адреси електронної пошти та номери контактних мобільних телефонів депонента, представника власника облігацій на зборах, які використовуються для забезпечення участі у зборах власників облігацій в авторизованій електронній системі відповідно до законодавства, мають бути унікальними в рамках анкети рахунку в цінних паперах депонента, що означає:
адреса електронної пошти представника власника облігацій на зборах не може співпадати з адресою електронної пошти депонента, представником якого він є;
номер контактного мобільного телефону представника власника облігацій на зборах не може співпадати з номером контактного мобільного телефону депонента, представником якого він є.
Недотримання цих вимог є підставою для неможливості участі таких осіб у зборах власників облігацій в авторизованій електронній системі.
Хоча рішення ще не набрало чинності, до нього вже внесено зміни — рішенням НКЦПФР від 20.01.2022 р. №21.
Рішення НКЦПФР від 24.12.2021 р. №1253
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 02.02.2022 р. офіційно не опубліковане
Затверджено Порядок взяття на облік та зняття з обліку іноземної компанії
! Іноземним компаніям
Міністерство фінансів затвердило Порядок взяття на облік та зняття з обліку іноземної компанії як платника податку на прибуток підприємств зі статусом податкового резидента України.
Цей Порядок розроблений відповідно до пп. 133.1.5 Податкового кодексу з метою реалізації права іноземної компанії для отримання статусу податкового резидента України.
Дія Порядку поширюється на юросіб, що утворені відповідно до законодавства інших країн (іноземні компанії) та мають місце ефективного управління на території України.
Наявність в Україні місця ефективного управління іноземної компанії є підставою для отримання іноземною компанією статусу податкового резидента України як платника податку на прибуток підприємств.
Додатком до Порядку затверджено форму №1-ІК «Заява іноземної компанії про взяття на облік / зняття з обліку як платника податку на прибуток підприємств зі статусом податкового резидента України».
Первісно планувалося, що Порядок набере чинності з 01.01.2022 р., але не склалося.
Наказ Мінфіну від 13.12.2021 р. №663
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 02.02.2022 р. офіційно не опублікований