Розширено функції Державної комісії з питань надзвичайних ситуацій
! Усім
Кабмін вніс зміни до Положення про Державну комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою КМУ від 26.01.2015 р. №18.
Зокрема, Положення доповнено нормою, згідно з якою Державна комісія відповідно до покладених на неї завдань у режимі надзвичайної ситуації визначає рівні епідемічної небезпеки в разі виникнення чи загрози виникнення або поширення особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб та уражень людей і вносить Кабміну пропозиції щодо встановлення карантинно-обмежувальних заходів на території виникнення і поширення інфекційних хвороб та уражень людей.
Також Положення доповнено нормами, які регламентують проведення засідань комісії в режимі відеоконференції.
Постанова Кабінету Міністрів України від 04.11.2020 р. №1074 чинна з 06.11.2020 р.
Затверджено порядок видачі сертифіката для виконання робіт з фреонами
! СГ, що обслуговують холодильне обладнання
Кабмін затвердив Порядок видачі кваліфікаційного документа (сертифіката) для виконання робіт, визначених частиною першою статті 10 Закону України «Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами».
Сертифікат видається для виконання робіт, визначених ч. 1 ст. 10 Закону, і може бути виданий фізособі, яка:
здобула профільну професійну (професійно-технічну), фахову передвищу або вищу освіту за професією (спеціальністю) згідно з переліком, встановленим Міндовкіллям;
має стаж роботи не менш як 1 рік за професією (спеціальністю) згідно з переліком, встановленим Міндовкіллям;
пройшла навчання згідно з вимогами ст. 10 Закону, склала іспит та отримала документ, що підтверджує результати навчання.
Сертифікат видається Міндовкіллям на безоплатній основі та діє протягом 3 років.
Установлено, що до запровадження функціонування автоматизованої комп'ютерної системи Єдиного державного реєстру операторів контрольованих речовин видача кваліфікаційного документа (сертифіката) здійснюється Міндовкіллям у паперовому вигляді.
Постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 р. №1086 чинна з 11.11.2020 р.
Нерезидентів повідомлять про взяття на облік як платників податків
! Нерезидентам
Кабмін затвердив Порядок повідомлення нерезидентів про взяття на облік як платників податків.
Цей Порядок визначає механізм повідомлення податковими органами нерезидентів (іноземних юридичних компаній, організацій) про взяття на облік як платників податків.
ДПС оприлюднює на власному офіційному вебсайті дані про взяття на облік нерезидентів як платників податків не пізніше наступного робочого дня після взяття їх на облік.
У разі взяття на облік нерезидентів як платників податків у податкових органах відповідно до поданих ними заяв та документів, визначених п. 64.5 ПКУ, таким нерезидентам не пізніше наступного робочого дня з дня взяття на облік за основним місцем обліку надсилається (видається) довідка про взяття на облік відповідно до п. 64.3 ПКУ.
Якщо взяття на облік нерезидента здійснено за рішенням податкових органів на підставі акта перевірки відповідно до абз. 12 і 13 п. 64.5 ПКУ без заяви про взяття на облік та отримання заперечення до акта перевірки, таким нерезидентам надсилається (видається) повідомлення про взяття на облік як платників податків за формою згідно з додатком.
Повідомлення надсилається (видається) у спосіб, що дає змогу встановити факт його вручення, дату вручення, а також особу, якій вручено повідомлення.
Постанова Кабінету Міністрів України від 04.11.2020 р. №1054 чинна з 07.11.2020 р.
Оновлено процедуру видачі свідоцтва про призначення органу з оцінки відповідності
! Призначеним органам з оцінки відповідності
Кабмін затвердив Порядок видачі або відмови у видачі свідоцтва про призначення, розширення або скорочення сфери призначення, призупинення чи поновлення дії або анулювання такого свідоцтва.
Цей Порядок визначає процедуру видачі або відмови у видачі свідоцтва про призначення органу з оцінки відповідності для виконання як третьою стороною певних завдань з оцінки відповідності, визначених у відповідному технічному регламенті, та свідоцтва про призначення визнаної незалежної організації для затвердження технологічних процесів виконання нерознімних з'єднань, персоналу, який виконує нерознімні з'єднання, та/або персоналу, який проводить неруйнівний контроль, згідно з технічним регламентом щодо обладнання, що працює під тиском, розширення або скорочення сфери призначення, призупинення чи поновлення дії або анулювання такого свідоцтва.
Внесено зміни до спеціальних вимог до призначених органів з оцінки відповідності, затверджених постановою КМУ від 13.01.2016 р. №56.
Водночас втратив чинність попередній Порядок, затверджений постановою КМУ від 27.01.2016 р. №96, а також Порядок і правила проведення обов'язкового страхування професійної відповідальності призначених органів з оцінки відповідності та визнаних незалежних організацій за шкоду, яку може бути заподіяно третім особам, які затверджені постановою КМУ від 04.10.2017 р. №751.
Постанова Кабінету Міністрів України від 04.11.2020 р. №1071 чинна з 10.11.2020 р.
Оцінювачі можуть навчатися і підвищувати кваліфікацію онлайн
! Оцінювачам
Фонд державного майна вніс зміни до Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом ФДМУ від 15.04.2004 р. №754.
Згідно зі змінами оцінювачу може зараховуватися навчання за програмами підвищення кваліфікації у режимі відеоконференцій.
Навчання у режимі відеоконференцій організовується, зокрема, для оцінювачів, які з об'єктивних поважних причин (стан здоров'я, надзвичайні ситуації природного або техногенного характеру, воєнний конфлікт, тимчасове проживання (перебування) за кордоном (для громадян України), на тимчасово окупованій території України тощо) не можуть відвідувати заняття з навчання за програмами підвищення кваліфікації оцінювачів.
Наказ ФДМУ від 12.10.2020 р. №1653
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 11.11.2020 р. офіційно не опублікований
Оновлено Порядок формування плану-графіка документальних планових перевірок
! Платникам податків
Міністерство фінансів виклало в новій редакції Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, затверджений наказом Мінфіну від 02.06.2015 р. №524.
Зокрема, визначено, що річний план-графік складається відповідно до вимог ст. 77 розд. II ПКУ.
План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному вебсайті ДПСУ до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування.
Внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік допускається не частіше одного разу у першому та одного разу у другому кварталах такого року, крім випадків, коли зміни пов'язані зі змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправленням технічних помилок.
Документальна перевірка платника податків, який був включений до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік унаслідок внесення змін у такому році (інших, ніж зміни найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок), може бути розпочата не раніше ніж 1 липня поточного року у разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у першому кварталі такого року і не раніше ніж 1 жовтня поточного року у разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у другому кварталі такого року.
Оновлений план-графік оприлюднюється на офіційному вебсайті ДПСУ до 30 числа останнього місяця кварталу (у випадках змін найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок — до 30 числа місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки).
Наказ Мінфіну від 07.09.2020 р. №548
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 11.11.2020 р. офіційно не опублікований
Видавці отримають інституційну підтримку у формі грантів
! Суб'єктам видавничої справи
Міністерство культури та інформаційної політики України затвердило Порядок надання інституційної підтримки у формі грантів суб'єктам видавничої справи.
Порядок визначає механізм здійснення державною установою «Український інститут книги» інституційної підтримки суб'єктів видавничої справи (видавців) незалежно від форми власності у 2020 році відповідно до ст. 8-1 Закону «Про державну підтримку книговидавничої справи в Україні» та п. 7 Порядку використання коштів, виділених для здійснення деяких заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Надання інституційної підтримки здійснюється у формі гранту інституційної підтримки.
Кошти гранту можуть бути використані видавцем з дати прийняття Наглядової радою інституту рішення про надання гранту на оплату прямих витрат, безпосередньо пов'язаних з виданням книжкової продукції державною мовою (авторська винагорода та/або придбання прав на використання об'єкта права інтелектуальної власності, підготовка оригінал-макету, витрати на друк та витратні матеріали, пов'язані з друком, у тому числі витрати на виготовлення електронних книг та аудіокниг).
Для отримання гранту видавці зобов'язані до 25.12.2020 р. підготувати та видати книжкові видання, у тому числі електронні та аудіокниги.
Iнституційна підтримка не надається:
закладам вищої освіти, державним та комунальним науковим установам, бюджетним установам та їх відокремленим підрозділам;
видавцям, які отримали в поточному році інституційну підтримку з державного та/або місцевого бюджетів або подали заявку на отримання такої підтримки до інших державних органів, установ, організацій.
Наказ МКIП від 20.10.2020 р. №2203 чинний з 06.11.2020 р.
Нова форма акта перевірки госпдіяльності медиків
! СГ у сфері медичної практики
Міністерство охорони здоров'я змінами до наказу МОЗУ від 05.03.2019 р. №500 виклало в новій редакції:
— перелік питань для проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері провадження господарської діяльності з медичної практики, що підлягає ліцензуванню;
— уніфіковану форму акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері господарської діяльності з медичної практики, що підлягає ліцензуванню.
Наказ МОЗ від 25.08.2020 р. №1956
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 11.11.2020 р. офіційно не опублікований
Зміни в Порядку ведення Єдиного реєстру адвокатів
! Адвокатам
Рада адвокатів України внесла зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру адвокатів України, затвердженого рішенням Ради адвокатів України від 17.12.2012 р. №26.
Так, уточнено, що інформація про зупинення, поновлення права на заняття адвокатською діяльністю зазначається у хронологічній послідовності. Iнформація щодо дисциплінарної відповідальності адвоката (вид дисциплінарного стягнення, строк застосування, підстава) у відповідному профайлі в Єдиному реєстрі адвокатів України обліковується в загальнодоступному вигляді протягом строку застосування дисциплінарного стягнення та 1 (один) рік після закінчення його строку. В адміністративній частині бази ЄРАУ відомості не підлягають вилученню та зберігаються в хронологічній послідовності увесь час.
Iнформація про припинення, позбавлення права на заняття адвокатською діяльністю обліковується у загальнодоступному вигляді та не підлягає вилученню, крім випадків, передбачених Законом «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».
Рішення Ради адвокатів України від 21.09.2020 р. №83 чинне з 21.09.2020 р.
Комісії ДПС вирішать, чи доцільно перевіряти фізосіб у зв'язку з припиненням СГ
! Платникам податків
Державна податкова служба України затвердила Методичні рекомендації щодо організації роботи комісій з розгляду питань доцільності/недоцільності проведення перевірок фізичних осіб у зв'язку з припиненням платників.
Методрекомендації розроблено з метою забезпечення застосування головними управліннями ДПС в областях та м. Києві ідентичного підходу під час організації роботи у зв'язку з припиненням фізичних осіб, розгляду питань доцільності/недоцільності проведення перевірок фізичних осіб, скорочення кількості фізичних осіб, які перебувають на обліку в органах ДПС у різних облікових станах припинення, прискорення процедури припинення фізичних осіб.
Методрекомендаціями визначено вимоги, за виконання яких комісія складає Висновок доперевірочного аналізу щодо недоцільності проведення перевірки. Форма Висновку теж затверджена цим наказом.
Наказ ДПС України від 15.09.2020 р. №499 чинний з 15.09.2020 р.
Зміни в тимчасовому порядку проведення дистанційних зборів акціонерів
! АТ, корпоративним інвестфондам
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку внесла зміни до Тимчасового порядку скликання та дистанційного проведення загальних зборів акціонерів та загальних зборів учасників корпоративного інвестиційного фонду, затвердженого рішенням НКЦПФР від 16.04.2020 р. №196.
Зокрема, пункт 39 розділу IX Порядку доповнено новим абзацом, згідно з яким у разі скликання загальних зборів акціонером (акціонерами) у випадку, встановленому п. 29 Порядку, особою (особами), що уповноважена (уповноважені) взаємодіяти з Центральним депозитарієм при проведенні загальних зборів, визначається голова та/або член(и) реєстраційної комісії, сформованої відповідно до п. 76 Порядку.
Новим абзацом 2 пункту 71 розділу XIV передбачено, що бюлетень для голосування на загальних зборах, засвідчений за допомогою КЕП акціонера (його представника), надсилається депозитарній установі на адресу електронної пошти, яка визначена депозитарною установою.
Встановлено, що загальні збори акціонерів та загальні збори учасників корпоративного інвестфонду, рішення про скликання яких прийнято згідно з Тимчасовим порядком до дати набрання чинності цим рішенням, проводяться дистанційно без урахування змін, затверджених цим рішенням.
Рішення НКЦПФР від 20.10.2020 р. №632 чинне з 22.10.2020 р.
Китайці, індійці та пакистанці можуть бути електронними резидентами України
! Громадянам
Відповідно до п. 5 Постанови КМУ від 25.06.2020 р. №648 «Про реалізацію експериментального проекту із запровадження та реалізації в Україні електронного резидентства» Міністерство цифрової трансформації України визначило перелік держав, громадяни яких можуть брати участь в експериментальному проєкті із запровадження та реалізації в Україні електронного резидентства.
До переліку увійшло 14 держав, а саме:
Держава Iзраїль; Iсламська Республіка Пакистан; Китайська Народна Республіка; Королівство Таїланд; Народна Республіка Бангладеш; Федеративна Республіка Німеччина; Республіка Білорусь; Республіка Iндія; Республіка Молдова; Республіка Польща; Республіка Філіппіни; Румунія; Словацька Республіка; Угорщина.
Наказ Мінцифри від 13.10.2020 р. №152
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 11.11.2020 р. офіційно не опублікований
Новини підготувала Анастасія ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»