• Посилання скопійовано

Коментар

До індивідуальної податкової консультації Державної податкової служби України від 15.01.2020 р. №101/6/99-00-04-02-05-06/IПК

У коментованій IПК податківці навели положення п. 4 розділу II Порядку №262 про те, що приведення літражу пального до температури 15° С здійснюється згідно з чинною нормативно-технічною документацією. Яка саме документація має використовуватися при цьому, у Порядку №262 не уточнюється, тому кожен платник акцизного податку вирішує це питання на власний розсуд:

— дехто користується ГОСТами та спеціальними таблицями щодо щільності нафтопродуктів;

— дехто самостійно визначає щільність кожної партії нафтопродуктів лабораторними методами тощо.

За даними акцизної накладної не можна сказати, яким чином визначено у ній щільність та масу нафтопродуктів — нормативними чи лабораторними методами. З цього випливає, що автоматично не можна проконтролювати правильність визначення маси нафтопродуктів, яка наводиться в акцизній накладній форми «П».

Далі. У Порядку №262 не міститься положень щодо порядку перевірки та порівняння між собою показників у кілограмах та літрах пального, приведених до температури 15° С. Тільки в п. 16 розділу II Порядку №262 зазначено, що ці показники можуть мати лише додатне значення, і край.

У розрахунку коригування до акцизної накладної форми «П» значення граф 4 та 5 розділу I можуть мати як додатні, так і від'ємні значення. Порядок коригування акцизної накладної форми «П» регламентовано розділом V Порядку №262, але й тут немає вказівок на те, яким чином співвідносяться між собою показники графи 4 та графи 5.

У коментованій IПК податківці наголошують, що у разі невідповідності зазначених у розрахунку коригування до акцизної накладної форми «П» даних щодо обсягу пального в літрах, приведених до температури 15° С, даним щодо обсягу пального в кілограмах такий документ не приймається та не реєструється в Єдиному реєстрі акцизних накладних. Але про це немає жодного слова ані в ПКУ, ані в Порядку №262, та й товариству-запитувачу вдалося якимсь чином зареєструвати свою акцизну накладну, в якій помилково було визначено масу пального в кілограмах.

Далі податківці роблять сумнівний висновок, що начебто не можна зареєструвати РК до акцизної накладної, який має повністю зняти неправильні обсяги пального в кілограмах, якщо показники маси пального «не відповідають» показникам об'єму.

На нашу думку, такий РК повинен пройти реєстрацію в ЄРАН на загальних підставах, якщо тільки податківці самовільно не встановили певних програмних контролів щодо співвідношення маси та об'єму пального в акцизній накладній та РК до неї. Нагадаємо, що такі співвідношення не встановлено ані ПКУ, ані Порядком №262, тож формально можна зареєструвати акцизну накладну форми «П» або РК до неї з будь-яким співвідношенням показника маси та показника об'єму пального.

Юлія ЄГОРОВА, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру