• Посилання скопійовано

Що нового

Оновлено Вимоги до написання найменування юрособи

! Юрособам, ГО без статусу юрособи

Мін'юст виклав у новій редакції Вимоги до написання найменування юридичної особи, її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки, затверджені наказом Мін'юсту від 05.03.2012 р. №368/5.

Згідно з нормами Вимог, для написання найменування юридичної особи використовуються:

літери українського алфавіту — при написанні найменування українською мовою;

літери латинського алфавіту — при написанні найменування англійською мовою;

розділові знаки та символи: лапки (" ", " ", « », які є тотожними), крапка (.), кома (,), двокрапка (:), дужки /()/, апостроф ('), дефіс (-), тире (-), скісна риска (/), знак оклику (!), знак питання (?), номер (N), плюс (+), знак рівняння (=), зірочка (*), ет комерційне (@), амперсанд (&);

цифри: арабські (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0) та римські (I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, L, C, D, M).

Використання інших символів, розділових знаків у найменуванні юридичної особи не допускається.

Для написання найменування юридичної особи використовуються великі та малі літери:

українського алфавіту (А, а, Б, б, В, в, Г, г, Ґ, ґ, Д, д, Е, е, Є, є, Ж, ж, З, з, И, и, I, і, Ї, ї, Й, й, К, к, Л, л, М, м, Н, н, О, о, П, п, Р, р, С, с, Т, т, У, у, Ф, ф, Х, х, Ц, ц, Ч, ч, Ш, ш, Щ, щ, Ь, ь, Ю, ю, Я, я) — при написанні найменування українською мовою;

латинського алфавіту (A, a, B, b, C, c, D, d, E, e, F, f, G, g, H, h, I, i, J, j, K, k, L, l, M, m, N, n, O, o, P, p, Q, q, R, r, S, s, T, t, U, u, V, v, W, w, X, x, Y, y, Z, z) — при написанні найменування англійською мовою.

Великі та малі літери, використані в установчих документах та при заповненні заяви у сфері держреєстрації юросіб, ФОПів та громадських формувань, вважаються тотожними.

Назва юридичної особи береться у лапки та зазначається безпосередньо після організаційно-правової форми суб'єкта господарювання (крім органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів влади АРК, державних, комунальних організацій, закладів, установ).

Використання лапок у найменуванні юридичної особи не є ознакою для визначення тотожності найменувань.

Найменування відокремленого підрозділу має містити слова «відокремлений підрозділ» («філія», «представництво» тощо) та вказувати на належність до юридичної особи, яка створила зазначений відокремлений підрозділ.

Наказ Мін'юсту від 17.10.2018 р. №3236/5 чинний з 10.11.2018 р.


Оновлено ознаки моніторингу та блокування ПН/РК

! Платникам ПДВ

Кабмін уніс зміни до пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 р. №117.

Тепер перевірка ПН/РК на відповідність ознакам, визначеним п. 3 Порядку №117, яка відбувається до проведення моніторингу, за результатами якого можливим є зупинення реєстрації, не стосуватиметься РК на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику.

Значення розрахункового показника D збільшено з 0,03 до 0,05.

У будь-якому разі підлягають моніторингу РК, подані на реєстрацію в іншому місяці, ніж місяць, у якому вони складені.

Натомість не підлягають моніторингу ПН/РК, якщо зазначений в них обсяг постачання у поточному місяці становить менше 500 тис. грн за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем — платником податку, не перевищує 50 тис. грн.

Постанова КМУ від 24.10.2018 р. №936 чинна з 10.11.2018 р.


Новий Регламент роботи центрального засвідчувального органу

! Надавачам електронних довірчих послуг

Мін'юст затвердив Регламент роботи центрального засвідчувального органу.

Цей Регламент визначає організаційно-методологічні, технічні та технологічні умови діяльності центрального засвідчувального органу (далі — ЦЗО) під час надання ним кваліфікованої електронної довірчої послуги формування, перевірки та підтвердження чинності кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки, порядок взаємодії кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг (далі — надавачі) з ЦЗО у процесі надання ним кваліфікованої електронної довірчої послуги формування, перевірки та підтвердження чинності кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки, а також унесення юросіб та ФОПів, які мають намір надавати електронні довірчі послуги, до Довірчого списку.

Регламент є обов'язковим для юросіб та ФОПів, які мають намір надавати електронні довірчі послуги, та для кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг.

Дія Регламенту не поширюється на надавачів електронних довірчих послуг, що не мають наміру надавати кваліфіковані електронні довірчі послуги, а також на надавачів, що мають намір надавати кваліфіковані довірчі послуги у банківській системі та під час переказу коштів.

Наказ Мін'юсту від 05.11.2018 р. №3439/5 чинний з 09.11.2018 р.


Затверджено Порядок ведення реєстру сертифікатів відкритих ключів

! Отримувачам електронних довірчих послуг

Мін'юст наказом від 05.11.2018 р. №3440/5 затвердив Порядок ведення реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів.

Порядок визначає процедуру ведення реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів, які сформовані центральним засвідчувальним органом, внесення до Реєстру відомостей про статус сертифікатів відкритих ключів, про списки відкликаних сертифікатів відкритих ключів та забезпечення цілодобового доступу до Реєстру через телекомунікаційні мережі загального користування.

Доступ до даних Реєстру, які розміщено на офіційному веб-сайті ЦЗО, забезпечується через телекомунікаційні мережі загального користування цілодобово.

Iнформація, яка міститься в Реєстрі, є відкритою.

Кожна фізична або юридична особа має право на вільний та безоплатний доступ до відомостей Реєстру через офіційний веб-сайт ЦЗО шляхом пошуку та перегляду відомостей.

Наказ Мін'юсту від 05.11.2018 р. №3440/5 чинний з 09.11.2018 р.


Діє Закон щодо удосконалення функціонування фінансового сектору в Україні

! Фінансовому сектору

У зв'язку з офіційним опублікуванням у «Голосі України» від 09.11.2018 р. з наступного дня набрав чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функціонування фінансового сектору в Україні».

Законом вилучено з ГКУ статтю 337 «Державні банки» і внесено зміни до законів «Про Національний банк України», «Про банки і банківську діяльність», «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» та низки інших.

Так, викладено в новій редакції статтю 7 Закону «Про банки і банківську діяльність», якою, зокрема, передбачено, що наглядова рада державного банку складається з дев'яти членів, з яких шість членів повинні бути незалежними, а три — представниками держави пропорційно від Президента, КМУ та ВРУ.

Законом визначено перелік критеріїв, яким повинні відповідати незалежні члени наглядової ради та представники держави у наглядовій раді державного банку.

Також передбачено вичерпний перелік підстав, за якими члени наглядової ради можуть дострокового припинити свої повноваження або бути тимчасово відсторонені.

Деякі норми Закону набирають чинності через 3 місяці з дня його опублікування.

Закон України від 05.07.2018 р. №2491-VIII чинний з 10.11.2018 р.


Розширено перелік будівельних робіт, які не потребують дозволу

! Морським портам

Кабмін уніс зміну до переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об'єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затвердженого постановою КМУ від 07.06.2017 р. №406.

Перелік доповнено новим пунктом 18-1 — роботи, пов'язані з будівництвом гідротехнічних споруд, а саме: акваторії морського порту (портової акваторії), внутрішніх підхідних, судноплавних каналів, операційної акваторії причалу, якірної стоянки, а також інших підводних гідротехнічних споруд штучного та природного походження, зокрема розташованих в межах акваторії морського порту і призначених для забезпечення безпеки мореплавства, маневрування та стоянки суден.

Постанова КМУ від 07.11.2018 р. №931 чинна з 10.11.2018 р.


Удосконалено Порядок складання та подання звітності ломбардами

! Ломбардам

Нацкомфінпослуг затвердила зміни до Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держкомфінпослуг від 04.11.2004 р. №2740. Зміни покликані привести документ у відповідність до Закону «Про електронні довірчі послуги».

Зокрема, уточнено, що ломбарди подають звітність в електронній формі у вигляді документів, передбачених цим Порядком, з використанням веб-інтерфейсу доступу до спеціалізованого програмного забезпечення, який розміщений на офіційному веб-сайті Нацкомфінпослуг. Обов'язковими реквізитами звітності ломбарду є кваліфіковані електронні підписи керівника та головного бухгалтера ломбарду, накладені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.

Поданням звітності ломбарду є надсилання ломбардом звітності з накладеними кваліфікованими електронними підписами керівника та головного бухгалтера ломбарду відповідно до вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг з додаванням кваліфікованої електронної позначки часу в автоматичному режимі у базі даних спеціалізованого програмного забезпечення, засобами якого складається та подається до Нацкомфінпослуг звітність ломбарду.

Розпорядження Нацкомфінпослуг від 18.09.2018 р. №1636
набирає чинності з дня його офіційного опублікування,
станом на 13.11.2018 р. офіційно не опубліковане


Як АРМА отримуватиме від ДФС інформацію про рахунки корупціонерів

! Платникам податків

АРМА та Мінфін затвердили Порядок отримання Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інформації про рахунки платників податків, які взяті на облік у контролюючих органах.

Цей Порядок регламентує обмін інформацією між АРМА та ДФС, правила складання та подання АРМА до ДФС запитів на отримання інформації, необхідної для виявлення та розшуку активів, про рахунки платників податків, які взяті на облік у контролюючих органах, а також формування і надання ДФС відповідей на такі запити.

Установлено, що передання інформації згідно з цим Порядком здійснюється після створення Нацагентством комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю на власних інформаційно-телекомунікаційних системах (інформаційних ресурсах) згідно з вимогами Закону «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» та Правил забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах.

Наказ АРМА та Мінфіну від 20.09.2018 р. №294/770 чинний з 10.11.2018 р.


Затверджено Порядок ведення Довірчого списку

! Суб'єктам електронних довірчих послуг

Мін'юст затвердив Порядок ведення Довірчого списку, тобто переліку кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг та інформації про послуги, що ними надаються.

Порядок визначає процедуру ведення Довірчого списку, внесення відомостей до Довірчого списку та забезпечення цілодобового доступу до Довірчого списку через телекомунікаційні мережі загального користування.

Абзац 2 п. 3 наказу, за яким АЦСК подають до Мін'юсту та Адміністратора IТС ЦЗО письмові звернення про намір надавати електронні довірчі послуги, в яких зазначають перелік електронних довірчих послуг та серійні номери відповідних посилених сертифікатів відкритих ключів АЦСК, набрав чинності 02.11.2018 р.

Наказ Мін'юсту від 29.10.2018 р. №3373/5 чинний з 07.11.2018 р.


Критерії ризику в будівництві об'єктів із середніми та значними наслідками

! Будівельникам

Кабмін затвердив критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми та значними наслідками, і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною архітектурно-будівельною інспекцією.

До них належать:

— клас наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва;

— строк провадження госпдіяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми та значними наслідками;

— наявність порушень ліцензійних умов провадження госпдіяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми та значними наслідками, протягом останніх 2 років, що передують плановому, але не менш як за результатами двох останніх заходів держнагляду (контролю).

Віднесення СГ до ступеня ризику здійснюється з урахуванням суми балів за всіма критеріями, визначеними в додатку 2, за такою шкалою:

від 41 до 100 балів — високий;

від 21 до 40 балів — середній;

від 0 до 20 балів — незначний.

Планові заходи держнагляду (контролю) за діяльністю суб'єктів господарювання проводяться з такою періодичністю:

з високим ступенем ризику — не частіше ніж один раз на 2 роки;

із середнім ступенем ризику — не частіше ніж один раз на 3 роки;

з незначним ступенем ризику — не частіше ніж один раз на 5 років.

У разі коли за результатами планових та позапланових заходів держнагляду (контролю) протягом останніх 6 років для СГ, які віднесені до середнього ступеня ризику, та протягом останніх 10 років для СГ, які віднесені до незначного ступеня ризику, у СГ не виявлено істотних порушень ліцензійних умов, наступний плановий захід держнагляду (контролю) щодо такого СГ проводиться не раніше ніж через період часу, встановлений для відповідного ступеня ризику, збільшений в 1,5 разу.

Постанова КМУ від 31.10.2018 р. №904 чинна з 08.11.2018 р.


Оновлено Методику формування страхових резервів

! Страховикам

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, виклала у новій редакції Методику формування страхових резервів за видами страхування, іншими, ніж страхування життя, затверджену розпорядженням Держфінпослуг від 17.12.2004 р. №3104.

Методика встановлює порядок формування страхових резервів за видами страхування, іншими, ніж страхування життя, а саме технічних резервів за договорами страхування, співстрахування та перестрахування.

Страховики, що здійснюють страхування інше, ніж страхування життя, повинні:

— протягом 30 к. д. з дати набрання чинності цим розпорядженням розробити та затвердити Внутрішню політику страховика з формування технічних резервів відповідно до розд. X Методики та повідомити Нацкомфінпослуг про запровадження обраної методики формування і ведення обліку технічних резервів за видами страхування іншими, ніж страхування життя, подавши до Нацкомфінпослуг копію Внутрішньої політики протягом 15 к. д. після її затвердження;

— розрахунок технічних резервів здійснювати на підставі Внутрішньої політики з дня її затвердження.

Пункт 5 розділу X Методики, згідно з яким методи розрахунку технічних резервів страховик запроваджує не менше ніж на календарний рік і зміни до обраних методів і формул розрахунку протягом календарного року не вносяться, набирає чинності з 01.01.2020 р.

Розпорядження Нацкомфінпослуг від 18.09.2018 р. №1638 набирає чинності 09.12.2018 р.

Новини підготував Андрій ПОРИТКО, головний редактор

До змісту номеру