• Посилання скопійовано

Що нового

Зміни у процесуальних кодексах

! Усім

Законом №2147-VIII викладено в новій редакції ГПКУ, ЦПКУ, КАСУ, а також унесено зміни до КПКУ та низки інших законодавчих актів.

Зокрема, Закон передбачає:

— розширення можливостей судового захисту та способів доказування в судовому процесі;

— зміну процедури компенсації судових витрат;

— закріплення розумних строків розгляду справ;

— упровадження системи «електронного суду», що дає змогу спростити комунікацію із судом і зменшити витрати на утримання судової системи.

Закон офіційно опублікований в «ОВУ» 28.11.2017 р., з наступного дня набрали чинності зміни до Закону «Про Вищу раду правосуддя» та зміни до ч. 3 ст. 82, п. 4, 6 ч. 1 ст. 106, ст. 133, 147, 152, 155, розд. XII Закону «Про судоустрій і статус суддів».

Закон України від 03.10.2017 р. №2147-VIII
набирає чинності з дня початку роботи ВСУ,
визначеного рішенням його Пленуму, опублікованим у газеті «Голос України»


Зміни до Порядку реалізації арештованого майна

! СГ

Мін'юст уніс зміни до Порядку реалізації арештованого майна, затвердженого наказом Мін'юсту від 29.09.2016 р. №2831/5.

Зокрема, в абз. 7 п. 5 розд. II враховано, що заявку на реалізацію такого майна може надсилати не лише відділ ДВС, а й приватний виконавець.

Крім того, Порядок доповнено нормою, якою передбачено, що у разі якщо електронні торги з реалізації предмета іпотеки оголошено такими, що не відбулися, то акт про реалізацію предмета іпотеки (у разі придбання іпотекодержателем предмета іпотеки за початковою ціною шляхом заліку своїх забезпечених вимог у рахунок ціни майна) видається на підставі протоколу, сформованого за результатами електронних торгів, що не відбулися.

Наказ Міністерства юстиції України від 14.11.2017 р. №3573/5 чинний з 24.11.2017 р.


«Єдине вікно» — через інформаційну систему ДФС

! Підприємствам

Викладено в новій редакції Порядок інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації, затверджений постановою КМУ від 25.05.2016 р. №364.

Порядок визначає механізм взаємодії органів доходів і зборів, державних органів, уповноважених на здійснення державного санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного контролю, та підприємств за принципом «єдиного вікна» із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів, а також механізм обміну інформацією та документами між органами доходів і зборів та держорганами, уповноваженими на видачу документів, що підтверджують дотримання обмежень під час переміщення товарів через митний кордон України.

Дія Порядку поширюється на операції з увезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України, а також переміщення транзитом товарів, які підлягають митному та іншим видам державного контролю.

Здійснення державного санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного та радіологічного контролю із застосуванням положень цього Порядку є обов'язковим у разі електронного декларування товарів.

До 31 січня 2018 р. підприємство має право самостійно вирішувати щодо здійснення державного санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного та радіологічного контролю із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів.

Постанова Кабміну від 22.11.2017 р. №878 чинна з 24.11.2017 р.


Подовження строків подання декларацій — за новим порядком

! Платникам податків

Мінфін затвердив Порядок застосування норм пунктів 102.6 — 102.7 статті 102 глави 9 розділу II Податкового кодексу України.

Порядок визначає механізм продовження граничних строків для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань (далі — граничні строки) відповідно до норм Кодексу.

Продовження граничних строків для платників податків здійснюється у разі, якщо такий платник податків — фізособа або посадова особа юрособи був позбавлений можливості у визначений Кодексом строк складати та подавати податкову звітність, а також подавати заяви про перегляд рішень контролюючих органів та заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань.

При цьому для посадової особи юрособи продовження граничних строків здійснюється за умови, що протягом зазначених граничних строків така юрособа не мала інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства України нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову звітність.

Граничні строки для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань підлягають продовженню, якщо платник податків — фізособа або посадова особа юрособи протягом зазначених строків:

перебував за межами України;

перебував у плаванні на морських суднах за кордоном України у складі команди (екіпажу) таких суден;

перебував у місцях позбавлення волі за вироком суду;

мав обмежену свободу пересування у зв'язку з ув'язненням чи полоном на території інших держав або внаслідок інших обставин непереборної сили, підтверджених документально;

був визнаний за рішенням суду безвісно відсутнім або перебував у розшуку у випадках, передбачених законом.

З набранням чинності цим Порядком утрачає чинність Порядок застосування норм пунктів 102.6 — 102.7 статті 102 Податкового кодексу України, затверджений наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. №1044.

Наказ Мінфіну від 20.10.2017 р. №861
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 28.11.2017 р. офіційно не опублікований


АМКУ встановив вимоги до вертикальних узгоджених дій суб'єктів господарювання

! СГ

Антимонопольний комітет затвердив Типові вимоги до вертикальних узгоджених дій суб'єктів господарювання стосовно постачання та використання товарів. Вони розроблені відповідно до положень ч. 2 ст. 11 Закону від 11.01.2001 р. №2210-III «Про захист економічної конкуренції» і визначають вимоги до узгоджених дій суб'єктів господарювання стосовно постачання та використання товарів у вигляді двосторонніх чи багатосторонніх угод (договорів).

Водночас унесено зміни до Типових вимог до узгоджених дій суб'єктів господарювання для загального звільнення від попереднього одержання дозволу органів Антимонопольного комітету України на узгоджені дії суб'єктів господарювання, затверджених розпорядженням АМКУ від 12.02.2002 р. №27-р.

Розпорядження АМКУ від 12.10.2017 р. №10-рп
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 28.11.2017 р. офіційно не опубліковане


Оновлено Порядок ведення реєстру виданих векселів

! Векселедавцям

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку затвердила Порядок ведення реєстру виданих векселів.

Порядок регулює склад, порядок і строки внесення інформації до реєстру виданих векселів та надання відповідної інформації векселедержателю.

Реєстр виданих векселів — сукупність даних на паперових носіях та/або в електронному вигляді про видані векселедавцем (трасантом) переказні векселі та прості векселі.

Реєстр веде векселедавець (трасант).

Векселедавець (трасант) складає Реєстр, форму якого наведено у додатку до Порядку.

Векселедавець має внести до Реєстру інформацію щодо складання векселя, платежу, погашення, прострочення, пролонгації, протесту у неплатежі за векселем та іншу інформацію, передбачену формою Реєстру, не пізніше 3 робочих днів з дня вчинення відповідної дії чи настання події.

Строк зберігання Реєстру не може бути меншим, ніж строк векселів, інформація про які у ньому розміщена. Якщо на дату подання фінансової звітності всі векселі у Реєстрі вже погашені, такий Реєстр може вважатися закінченим і зберігається протягом строку, встановленого законодавством.

З набранням чинності цим Порядком утрачає чинність попередній Порядок, затверджений рішенням ДКЦПФР від 03.07.2003 р. №296.

Рішення НКЦПФР від 18.10.2017 р. №774
набирає чинності з дня його офіційного опублікування,
станом на 28.11.2017 р. офіційно не опубліковане


Оновлено порядок розшуку крадених авто на кордоні

! Усім

МВС затвердило Порядок перевірки автомобільних транспортних засобів, які перетинають державний кордон України або адміністративний кордон між Херсонською областю і тимчасово окупованою територією Автономної Республіки Крим, з метою виявлення викрадених.

Порядок визначає механізм здійснення Держприкордонслужбою прикордонного контролю автомобільних транспортних засобів, які перетинають держкордон України або адмінкордон між тимчасово окупованою територією АРК та іншою територією України, який збігається із суходільним адміністративним кордоном між АРК та Херсонською областю, організації їх перевірки під час перетинання держкордону України або адмінкордону з метою виявлення викрадених та передачі територіальним органам Нацполіції в АРК та м. Севастополі, областях, м. Києві, а також взаємодії органів (підрозділів) Держприкордонслужби і органів поліції у сфері пошуку та виявлення викрадених ТЗ.

Перевірка ТЗ з метою виявлення викрадених полягає, зокрема, в:

— проведенні аналізу та оцінки ризиків під час візуального огляду ТЗ;

— перевірці документів про реєстрацію ТЗ;

— перевірці даних про транспортні засоби за базою даних «Викрадені автотранспортні засоби» IТС прикордонного контролю «Гарт-1» Держприкордонслужби, за базою даних «Транспортні засоби» Iнтерполу та іншими базами даних;

— загальній або повній ідентифікації ТЗ, їх номерних реєстраційних знаків, реєстраційних документів, наявних ідентифікаційних номерів вузлів та агрегатів.

З набранням чинності цим Порядком утрачає чинність Iнструкція про спільну діяльність щодо виявлення викраденого автомототранспорту та порядок контролю транспортних засобів, які перетинають державний кордон України, затверджена наказом МВСУ і Держкомкордону від 07.08.2000 р. №520/390, яка стосувалася також і перевірки мотоциклів.

Наказ МВС від 23.08.2017 р. №725
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 28.11.2017 р. офіційно не опублікований


Зміни в нафтогазових аукціонах

! Учасникам ринку нафти і газу

Кабмін уніс зміни до Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, затвердженого постановою КМУ від 16.10.2014 р. №570.

Зокрема, змінами передбачається можливість проведення електронних біржових аукціонів, скорочення строку підготовки до проведення аукціону, актуалізація розміру стартової ціни на біржових аукціонах з продажу скрапленого газу на внутрішньому ринку, можливість участі в аукціонах покупців-нерезидентів, спрощення процедури подання продавцями заявок на проведення аукціону, зміна підстав для відхилення аукціонним комітетом заявок на проведення аукціону, можливість проведення декількох додаткових аукціонів, уточнення вимог до покупців на спеціалізованих аукціонах з продажу скрапленого газу для потреб населення.

Утратили чинність постанови КМУ від 03.10.2011 р. №1064, від 28.05.2012 р. №488, від 16.05.2014 р. №239 та п. 38 змін до постанов КМУ, затверджених постановою КМУ від 08.04.2013 р. №233.

Постанова Кабміну від 04.10.2017 р. №882 чинна з 24.11.2017 р.


Відходам — Національну стратегію

! Усім

Кабмін схвалив Національну стратегію управління відходами в Україні до 2030 року. Метою Нацстратегії є створення умов для підвищення стандартів життя населення шляхом упровадження системного підходу до поводження з відходами на державному та регіональному рівні, зменшення обсягів утворення відходів та збільшення обсягу їх переробки та повторного використання.

Зокрема, передбачено сприяти:

залученню інвестицій у сферу поводження з відходами та створенню сучасної інфраструктури поводження з відходами;

запровадженню новітніх технологій утилізації та видалення твердих побутових відходів, зменшенню обсягів їх захоронення на полігонах;

зменшенню кількості об'єктів поводження з відходами, що не відповідають вимогам законодавства, вивільненню земель після закриття полігонів і звалищ;

збільшенню обсягів збирання, заготівлі, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини;

стимулюванню суб'єктів господарювання до провадження виробничої діяльності з використанням безвідходних та екологічно безпечних технологій.

Наслідком Нацстратегії має стати розробка у шестимісячний строк Національного плану управління відходами.

Розпорядження Кабміну від 08.11.2017 р. №820-р чинне з 08.11.2017 р.


Готівка для переказу зараховується на окремий рахунок

! Фінустановам

Нацбанк уніс зміни до своєї постанови від 12.02.2013 р. №42 «Про врегулювання питань щодо приймання готівки для подальшого її переказу».

Відповідно до змін, комерційні агенти банків та небанківські фінансові установи зобов'язані:

відкрити в банку/банках окремий поточний рахунок/рахунки для зарахування готівки в гривнях, прийнятої для подальшого її переказу;

забезпечити зарахування готівки в гривнях, прийнятої для подальшого її переказу, на окремий поточний рахунок/рахунки, відкритий у банку/банках.

Комерційний агент банку перераховує кошти з окремого поточного рахунку виключно банку, з яким укладено агентський договір.

Протягом 30 днів з дня набрання чинності змінами комерційні агенти банків та небанківські фінустанови повинні привести свою діяльність у відповідність до цих вимог.

Постанова Нацбанку від 17.11.2017 р. №116 чинна з 22.11.2017 р.


Змінено ГДК небажаних речовин у кормах та кормовій сировині для тварин

! Підприємствам тваринництва

Мінагрополітики виклало у новій редакції Перелік максимально допустимих рівнів небажаних речовин у кормах та кормовій сировині для тварин, затверджений наказом Мінагрополітики від 19.03.2012 р. №131.

Зокрема, виділено нову категорію сировини — продукти, призначені для внесення кормів для особливих поживних потреб, із вмістом мікроелементів, який у 100 разів перевищує максимально допустимий рівень у комбікормах.

Також переглянуто гранично допустимі рівні деяких небажаних речовин в окремих видах кормів та сировини і доповнено перелік таких речовин вітамінами А та Д3.

Наказ Мінагрополітики від 11.10.2017 р. №550 чинний з 24.11.2017 р.


Встановлено ГДК хімречовин у повітрі робочої зони

! Роботодавцям

МОЗ відповідно до ст. 9 Закону України від 24.02.94 р. №4004-XII «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» затвердило Гігієнічні регламенти хімічних речовин у повітрі робочої зони.

Гігієнічними регламентами встановлено величини гранично допустимих концентрацій (ГДК) та орієнтовно безпечного рівня впливу (ОБРВ) для абамектину, авермектину, алкіл(C12-C16)диметилбензиламонійхлориду, аміноімінометансульфінової кислоти, ангіоліну, вінілтриметоксисилану, гіпертрилу, s-гідропрену, діізодециладипінату, діізодецилфталату, іміпротрину, натрію гіпохлориту, натрію тіосульфату, нафтизину, ністатину, флуорену, фосфористої кислоти, циклодолу.

Наказ МОЗ від 13.10.2017 р. №1257
чинний з дня офіційного опублікування,
станом на 28.11.2017 р. офіційно не опублікований

Новини підготував Андрій ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру