• Посилання скопійовано

Що нового

Печатка на грошовому чеку не потрібна

! Банкам і їхнім клієнтам

Нацбанк затвердив зміни до Iнструкції про ведення касових операцій банками в Україні.

Зокрема, встановлено, що відбиток печатки клієнта на грошовому чеку не є обов'язковим.

Також скасовано вимогу про оформлення як сумнівних для проведення досліджень виявлених в однієї фізичної або юридичної особи двох або більше банкнот іноземної чи національної валюти з ознаками підроблення, навмисно пошкоджених з метою вчинення кримінального правопорушення, пошкоджених під час надзвичайного режиму банкнот національної валюти у разі неприбуття представника Нацполіції за викликом банку. Такі банкноти в будь-якому разі передаються за актом представнику Нацполіції.

Крім того, викладено в новій редакції Вимоги до вкладання монет в упаковку (додаток 5 до Iнструкції), а також додатки 20 і 21.

Постанова Національного банку України від 26.10.2017 р. №107 чинна з 01.11.2017 р.


Спори з питань соцстраху вирішуватиме спецкомісія ФСС

! Роботодавцям

Фонд соціального страхування України затвердив Положення про спеціальну комісію Фонду соціального страхування України з питань вирішення спорів, розроблене відповідно до статті 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Комісія Фонду є постійно діючим органом, до складу якого на громадських і паритетних засадах входять представники держави, застрахованих осіб і страхувальників (по три). На тих самих засадах при робочих органах виконавчої дирекції ФСС створюються такі самі комісії із залученням представників місцевих органів виконавчої влади, застрахованих осіб і страхувальників (по два).

Комісії вирішують спори, які виникли між сторонами щодо:

— сум страхових внесків;

— призначення матеріального забезпечення та соціальних послуг зі страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;

— обчислення страхового стажу;

— розміру шкоди та права на її відшкодування;

— призначення страхових виплат та надання соціальних послуг за соціальним страхування від нещасного випадку;

— інших питань.

Основним завданням комісій є вирішення по суті спорів, що виникають із правовідносин, урегульованих Законом про загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Спір між сторонами розглядається за письмовою заявою зацікавленої сторони.

Основною формою роботи комісій є засідання, які проводяться відповідно до затвердженого графіка, але, як правило, не рідше одного разу на місяць. Засідання комісій є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її загального складу.

Рішення комісії ухвалюється простою більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним. Якщо член комісії, присутній на засіданні, не згоден із рішенням комісії, він має право письмово викласти окрему думку, що додається до відповідного рішення комісії.

Рішення комісії є обов'язковим для виконання сторонами спору і може бути оскаржене: рішення комісії при робочому органі ФССУ — до комісії ФССУ, а рішення останньої — до правління ФСС. Усі рішення можуть бути оскаржені до суду.

Постанова правління Фонду соціального страхування України від 12.09.2017 р. №45 чинна з 12.09.2017 р.


Новий акт перевірки у сфері залізничного транспорту

! Суб'єктам залізничних перевезень

Мінінфраструктури затвердило зміни до акта, складеного за результатом проведення планової (позапланової) перевірки дотримання суб'єктами господарювання у сфері залізничного транспорту вимог законодавства, норм і стандартів.

Змінами у новій редакції викладено розділ V акта, в якому наводиться вичерпний перелік питань щодо проведення перевірки, а також розділ VII, де наведено перелік питань щодо здійснення контролю за діями (бездіяльністю) посадових осіб органу державного нагляду (контролю).

Наказ Мінінфраструктури від 28.09.2017 р. №332
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 07.11.2017 р. офіційно не опублікований


Оновлено Порядок укладання і виконання рамкових угод

! Учасникам держзакупівель

Мінекономрозвитку затвердило новий Порядок укладання і виконання рамкових угод.

Порядком установлено, що закупівля за рамковими угодами може здійснюватися:

замовником — у такому разі укладається угода між замовником та учасниками-переможцями;

централізованою закупівельною організацією (далі — ЦЗО) в інтересах замовників — у такому разі укладається угода між ЦЗО, усіма замовниками, в інтересах яких проводиться закупівля за рамковою угодою, а також усіма учасниками-переможцями.

При цьому закупівля за рамковою угодою здійснюється в порядку, передбаченому для проведення процедури відкритих торгів з особливостями, передбаченими Порядком.

Зокрема, тендерна документація додатково повинна містити орієнтовні строки та/або графіки поставки товарів, надання послуг, а також проект рамкової угоди, зміст якої відповідає вимогам, визначеним у Порядку.

Рамкова угода укладається відповідно до вимог тендерної документації та пропозицій учасників, яких визначено переможцями торгів, не пізніше ніж через 45 днів з дня прийняття рішення про намір укласти рамкову угоду, але не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти рамкову угоду. У разі підписання рамкової угоди замовником (ЦЗО та щонайменше одним із замовників) та щонайменше трьома учасниками-переможцями рамкова угода є чинною для них.

ДП «Прозорро» має у двомісячний строк забезпечити перегляд і адаптацію електронної системи закупівель для здійснення закупівель за рамковими угодами згідно з новими нормами. Не стосується це лише норм щодо особливостей проведення закупівель за рамковою угодою із застосуванням конкурентного відбору, які застосовуються лише з 1 січня 2019 року.

Утрачають чинність накази Мінекономрозвитку від 24.04.2012 р. №503 «Про затвердження Переліку товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами» та №504 «Про особливості укладення рамкових угод».

Наказ Мінекономрозвитку від 15.09.2017 р. №1372
набирає чинності з дня його офіційного опублікування,
станом на 07.11.2017 р. офіційно не опублікований


Унесено зміни до Порядку обліку платників ЄСВ

! Платникам ЄСВ

Мінфін затвердив Зміни до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Зокрема, уточнено, що функції обліку платників ЄСВ у контролюючому органі здійснюють підрозділи обслуговування платників. Такі підрозділи утворюються в ДФСУ, ГУ ДФС в областях, м. Києві, ОВП ДФС, ДПI у районах, містах (крім міста Києва), районах у містах, об'єднаних ДПI. При цьому розмежовано повноваження контролюючих органів різних рівнів (Порядок доповнено новим розділом VI «Організація обліку платників єдиного внеску у контролюючих органах»).

Разом з тим керівника контролюючого органу позбавлено права приймати рішення про непроведення перевірки у разі зняття ФОП з обліку як платника ЄСВ (вилучено абзаци 3 — 8 п. 8 розд. IV).

Наказ Мінфіну від 25.09.2017 р. №803
набирає чинності з дня його офіційного опублікування,
станом на 07.11.2017 р. офіційно не опублікований


Змінено порядок визначення банків — агентів ФГВФО

! Банкам

Фонд гарантування вкладів фізичних осіб уніс зміни до Положення про порядок визначення банків — агентів Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.

Зокрема, визначено, що для отримання статусу банку-агента банк має успішно пройти тестування можливості виплат гарантованих сум відшкодування за допомогою засобів Автоматизованої системи виплат Фонду, про що Фонд письмово повідомляє банк. Для проходження тестування банк подає Фонду засобами електронної пошти НБУ лист-заявку про намір тестового підключення до процесингового центру Фонду Автоматизованої системи виплат Фонду.

Також установлено, що банк має додатково надати:

детальний опис автоматизованої системи (частини системи, окремого модуля), що забезпечує здійснення виплат гарантованих сум відшкодувань вкладникам;

детальну схему реалізації технології виплат гарантованих сум відшкодувань вкладникам;

детальний опис ресурсної частини програмно-апаратного забезпечення, на якому функціонує система, що забезпечує здійснення виплат гарантованих сум відшкодувань (апаратна і системна складові);

технологічну схему резервного копіювання інформації, яка задіяна в процесі виплат гарантованих сум відшкодувань;

регламент резервного копіювання ресурсів, що використовуються для забезпечення технології виплат гарантованих сум відшкодувань;

копію протоколу тестування взаємодії автоматизованої системи банку з Автоматизованою системою виплат Фонду.

Рішення ФГВФО від 21.09.2017 р. №4304
набирає чинності з дня його офіційного опублікування,
станом на 07.11.2017 р. офіційно не опубліковане


Наступ на печатки поширився на ринок цінних паперів

! Емітентам ЦП

НКЦПФР затвердила зміни до деяких нормативно-правових актів, якими скасовується обов'язок щодо застосування печаток.

Зокрема, з положень про порядок реєстрації випуску інвестиційних сертифікатів інвестиційного фонду (компанії) та інформації про їх випуск вилучено норми, згідно з якими документи та їх копії, які відповідно до цих положень подаються до НКЦПФР, потребують засвідчення печатками. Нотаріальне засвідчення замінюється засвідченням уповноваженою особою емітента.

Аналогічні зміни вносяться до Положення про порядок скасування реєстрації випуску (випусків) інвестиційних сертифікатів інвестиційного фонду (інвестиційної компанії), Положення про порядок оцінки вартості чистих активів інвестиційних фондів і взаємних фондів інвестиційних компаній, Положення про порядок визначення чистої вартості активів Пенсійного фонду, Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів — діяльності з управління іпотечним покриттям, Положення про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Положення про іпотечне покриття звичайних іпотечних облігацій, порядок ведення реєстру іпотечного покриття та управління іпотечним покриттям звичайних іпотечних облігацій, Положення про порядок визначення вартості чистих активів інститутів спільного інвестування, додатка 2 до Положення про порядок конвертації цінних паперів інституту спільного інвестування, Порядку розпорядження коштами, не сплаченими учасникам інститутів спільного інвестування у зв'язку з непред'явленням ними в установлений строк до викупу належних їм цінних паперів інститутів спільного інвестування, що ліквідуються.

Рішення НКЦПФР від 14.09.2017 р. №691
набирає чинності з дня його офіційного опублікування,
станом на 07.11.2017 р. офіційно не опубліковане


Як надавати запит на публічну інформацію електронного уряду

! Усім

Держагентство з питань електронного урядування затвердило Порядок роботи із запитами на публічну інформацію, розпорядником якої є Держагентство.

Порядком установлено, що доступ до публічної інформації в агентстві забезпечується шляхом:

1) розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті агентства;

2) розміщення публічної інформації на інформаційному стенді у приміщенні приймальні громадян;

3) надання інформації за запитами на інформацію;

4) надання доступу до системи обліку публічної інформації, яка містить інформацію про документи, розпорядником яких є агентство;

5) розміщення на єдиному державному веб-порталі відкритих даних.

Запит на інформацію подається фізичною або юридичною особою, об'єднанням громадян без статусу юрособи в усній чи письмовій формі під час особистого прийому або шляхом надсилання поштою, електронною поштою чи телефоном на вибір запитувача. Під час подання письмового запиту слід використовувати затверджену форму для подання запиту на отримання публічної інформації.

Відповідь на запит надається протягом п'яти робочих днів з дня надходження та реєстрації запиту. У разі неможливості надання запитуваної інформації в запитуваній формі така інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в її розпорядника.

Також Держагентство затвердило Порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, розпорядником якої є Держагентство, та розмір таких витрат.

Накази Держагентства з питань електронного урядування від 20.09.2017 р. №34,
від 21.09.2017 р. №35 набирають чинності з дня його офіційного опублікування,
станом на 07.11.2017 р. офіційно не опубліковані


Порядок накладення штрафів за порушення Закону про фінансову реструктуризацію

! Фінансовим установам (крім банків)

Затверджено Порядок застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходу впливу у вигляді накладення штрафу за порушення залученими кредиторами — фінансовими установами (крім банків) положень Закону України «Про фінансову реструктуризацію».

Ним установлено, що Нацкомфінпослуг, її уповноважені та посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення вимог Закону вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та накласти штраф.

Виявлені посадовими особами Нацкомфінпослуг факти порушення положень Закону викладаються в акті про правопорушення із зазначенням доказів (документів, даних та інформації), що підтверджують факт учинення порушення, з посиланням на відповідну норму Закону.

Розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами Нацкомфінпослуг у межах своїх повноважень.

Керівник або уповноважений представник фінустанови під час розгляду справи про правопорушення має право:

знайомитися з усіма матеріалами, які є у справі про правопорушення;

бути присутнім під час розгляду справи про правопорушення;

надавати пояснення (у тому числі письмові), заявляти клопотання по суті виявленого порушення.

Рішення про накладення штрафу на фінустанову приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг. Це рішення може бути оскаржене до Нацкомфінпослуг протягом 15 к. д. з дня отримання або до суду.

Розпорядження Нацкомфінпослуг від 19.09.2017 р. №3783
набирає чинності з дня його офіційного опублікування,
станом на 07.11.2017 р. офіційно не опубліковане

Новини підготував Андрій ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру