Затверджено форму спрощеної податкової декларації з податку на прибуток
! Платникам податку на прибуток
Кабмін затвердив:
1) Порядок переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з такого податку;
2) форму спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0% відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Нагадаємо, що з 1 січня 2017 р. до 31 грудня 2021 р. нульова ставка зазначеного податку застосовується платниками, у яких, зокрема, річний дохід не перевищує 3 млн грн, нарахована за кожний місяць звітного періоду зарплата працівників перевищує 2 мінімальних зарплат та які відповідають одному з таких критеріїв:
— утворені після 1 січня 2017 року;
— діючі, в яких протягом 3 попередніх років щорічний обсяг доходів не перевищує 3 млн грн та середньооблікова кількість працівників становила 5 — 20 осіб;
— зареєстровані платниками єдиного податку до 1 січня 2017 р. та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції становив до 3 млн грн та середньооблікова кількість працівників становила 5 — 50 осіб.
Затвердженим Порядком визначено, що платники податку на прибуток, які відповідають вищезазначеним критеріям і мають право застосовувати ставку податку 0%, за результатами кожного звітного (податкового) періоду складають спрощену податкову декларацію із зазначеного податку за встановленою формою та подають її контролюючому органові у строк, установлений ПКУ для річного звітного (податкового) періоду.
Якщо за результатами звітного (податкового) періоду немає підстав для застосування ставки податку на прибуток підприємств 0%, платники податку подають контролюючому органові податкову декларацію із зазначеного податку в порядку, встановленому ПКУ.
Постанова Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 р. №592 чинна з 15.08.2017 р.
Затверджено форму картки обліку даних інспектора праці
! Роботодавцям
Мінсоцполітики затвердило форму картки обліку даних інспектора праці, яка подається для видачі посвідчення інспектора праці.
Нагадаємо, що підставою для видачі посвідчення інспектора праці посадовій особі виконавчого органу ради є лист сільського, селищного, міського голови, до якого додається заповнена картка обліку даних інспектора праці відповідно до форми, затвердженої Мінсоцполітики.
Наказ Мінсоцполітики від 11.07.2017 р. №1127
набере чинності з дня опублікування
(станом на 15.08.2017 р. не опублікований)
Підприємствам треба буде розробити плани евакуації в разі збройного конфлікту
! СГ
МВС затвердило Методику планування заходів з евакуації, яка стосується й суб'єктів господарювання. Методика встановлює загальні вимоги до розроблення документів щодо планування заходів з евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей із зон надзвичайних ситуацій.
Для планування евакуації будуть створені комісії з питань евакуації. На підприємствах із чисельністю працюючого персоналу менш ніж 50 осіб призначається особа, яка виконує функції зазначеної комісії.
Планування евакуації здійснюється на підставі рішення комісії з питань евакуації відповідного рівня, в якому визначаються:
— аналіз ситуації, що склалася або може скластися;
— райони (населені пункти), в яких необхідно здійснювати заходи з евакуації;
— безпечні райони (населені пункти) для розміщення евакуйованого населення та матеріальних і культурних цінностей;
— час початку евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей та час закінчення;
— порядок вивезення населення (виведення пішки) та матеріальних і культурних цінностей транспортними засобами;
— організація управління евакуацією;
— заходи забезпечення евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей.
Для завчасного планування евакуаційних заходів комісіями з питань евакуації розробляється план. Такий план підписується її головою, затверджується керівником органу (суб'єкта господарювання), який утворив таку комісію, та погоджується органом, на території якого планується розміщення евакуйованого населення.
Плани евакуації населення мають складатися з текстової частини та карти або схеми. До плану евакуації працівників можуть додаватися необхідні розрахунки, схеми, графіки тощо.
Наказ МВС від 10.07.2017 р. №579
набере чинності з дня опублікування
(станом на 15.08.2017 р. не опублікований)
ДФС про документи, які підтверджують реєстрацію фізособи як підприємця
! Фізособам-підприємцям
ДФСУ нагадує, що з метою виконання положень п. 177.8 ПКУ, незалежно від обраної системи оподаткування, єдиним документом, що підтверджує державну реєстрацію фізичної особи як суб'єкта підприємницької діяльності, є витяг з Єдиного державного реєстру.
Разом з цим, згідно з п. 177.8 ПКУ під час нарахування (виплати) фізичній особі — підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності суб'єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо фізособа-підприємець, яка отримує такий дохід, надала копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб'єкта підприємницької діяльності. Це правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до підпунктів 14.1.195 та 14.1.222 ПКУ.
Отже, для фізичних осіб — підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування, органами ДФС видачу будь-яких інших спеціальних документів, які б підтверджували систему оподаткування, чинним податковим законодавством не передбачено.
Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 04.08.2017 р. №1506/6/99-99-13-01-02-15/IПК
Коригування фінрезультату при списанні дебіторської заборгованості
! Платникам податку на прибуток
ДФСУ нагадує, що починаючи з 01.01.2017 р. платник податку зменшує фінансовий результат до оподаткування на суму списаної дебіторської заборгованості (у тому числі за рахунок створеного резерву сумнівних боргів).
При цьому фінансовий результат зменшується лише на суму дебіторської заборгованості, яка відповідає ознакам пп. 14.1.11 ПКУ, чинним на дату її списання, незалежно від періоду створення резерву сумнівних боргів за такою заборгованістю.
Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 10.08.2017 р. №1553/6/99-99-15-02-02-15/IПК
Які підстави отримання податкової інформації контролюючими органами
! Платникам податків
Податківці нагадують, що відповідно до п. 73.3 ПКУ контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Запит, який підписує керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу, повинен містити:
1) підстави для надіслання запиту відповідно до п. 73.3 ПКУ із зазначенням інформації, яка це підтверджує;
2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;
3) печатку контролюючого органу.
Проте обов'язок платника податків із надання запитуваної інформації виникає за умови оформлення запиту згідно з вимогами п. 73.3 ПКУ.
Якщо запит складено з порушенням установлених вимог, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Однією з умов оформлення запиту є наявність печатки контролюючого органу.
Відбиток печатки, на якій зазначено найменування ДФС або її структурного підрозділу (без зображення герба), ставиться також на копіях документів, що надсилаються до інших установ, та на розмножених примірниках розпорядчих документів у разі розсилання (пп. 2.3.48 п. 2.3 розділу II Iнструкції №333).
Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 04.08.2017 р. №1489/6/99-99-12-03-06-15/IПК
Податківці не зобов'язані надавати платнику копії документів, зміст яких йому не відомий
! Платникам податків
ДФСУ зазначила, що чинним податковим законодавством України визначено, які додатки та документи надаються (надсилаються) контролюючим органом платнику податків з актом (довідкою) перевірки.
Так, згідно з пп. 2 п. 4 розділу 2 Порядку №727 у разі встановлення перевіркою порушень податкового законодавства за кожним відображеним в акті документальної перевірки фактом порушення необхідно:
— зазначити первинні документи, на підставі яких вчинено записи у податковому та бухгалтерському обліку, навести регістри бухгалтерського обліку, кореспонденцію рахунків операцій та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, та докази, що підтверджують наявність факту порушення;
— у разі відсутності первинних документів, документів податкового або бухгалтерського обліку, інших документів, що підтверджують факт порушення, або у разі ненадання їх для перевірки — зазначити перелік цих документів;
— у разі отримання під час перевірки копій документів, які підтверджують факт виявленого порушення, про це робиться запис із відображенням підстав для їх отримання, а також переліку цих документів.
Обов'язок контролюючого органу щодо надання платнику податків копій документів, які були використані цим контролюючим органом при перевірці, з підстави, що платник податків не має цих документів та йому не відомий їх зміст, нормативно-правовими актами України не визначений.
Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 04.08.2017 р. №1490/6/99-99-14-03-03-15/IПК
Чи можливий продаж алкоголю іншим підприємствам за наявності ліцензії
! СГ, який має ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем
ДФСУ зазначила, що суб'єкт господарювання, який має ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, має право реалізовувати ці товари лише громадянам та іншим кінцевим споживачам для особистого некомерційного використання.
Оптова торгівля — це діяльність з придбання і перетворення товарів для наступної їх реалізації суб'єктам господарювання роздрібної торгівлі, іншим суб'єктам господарювання.
Документальному оформленню товарних операцій передує укладання договорів. Договір поставки (купівлі-продажу) є основним правовим документом, який визначає права й обов'язки постачальників та покупців. Серед основних його реквізитів є найменування сторін, найменування та кількість товарів, сума, строки постачання, умови прийому, порядок розрахунку, відповідальність сторін за порушення договірних обов'язків.
Якщо суб'єкт господарювання, який має ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, реалізував алкогольні напої іншому суб'єкту господарювання, який має ліцензію на право роздрібної торгівлі, і при цьому оформив документи як при відвантаженні алкогольних напоїв для подальшої реалізації (оформлено видаткові накладні, податкові накладні, а також, товарно-транспортні накладні встановленого зразка №1-ТН /алкогольні напої), то до такого суб'єкта господарювання мають бути застосовані фінансові санкції відповідно до ст. 17 Закону №481 як за здійснення оптової торгівлі алкогольними напоями без наявності відповідної ліцензії — 200% вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень.
Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 08.08.2017 р. №1537/6/99-99-12-02-02-15/IПК
Звітність при виплаті роялті нерезиденту з урахуванням дії міжнародного договору
! Суб'єктам ЗЕД
Податківці нагадали, що резидент, який виплачує на користь нерезидента — юридичної особи роялті, зобов'язаний подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням декларацію з податку на прибуток із заповненим додатком ПН.
Особа, яка виплачує доходи нерезидентові, не повинна ставати на облік як самостійний платник податку на прибуток.
При цьому ДФС звертає увагу, що кожний конкретний випадок виникнення податкових відносин потребує детального аналізу документів та матеріалів, що дозволяють ідентифікувати бенефіціарність отримувача (власника) доходу за такою операцією.
У декларації заповнюються всі обов'язкові реквізити.
При цьому резидент, який перебуває на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності третьої групи, у декларації, крім рядка 23 ПН, де зазначається сума сплаченого податку при виплаті доходів нерезидентам у звітному періоді, визначеного на підставі Розрахунку (звіту) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України, інші показники не заповнює.
Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 08.08.2017 р. №1531/6/99-99-15-02-02-15/IПК
Оподаткування ПДФО доходу, виплаченого за рішенням суду, — роз'яснення ДФС
! Податковим агентам з ПДФО
ДФСУ роз'яснила, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються інші доходи (недонарахована надбавка за стаж наукової діяльності, недонарахована виплата при отриманні допомоги у разі виходу на пенсію, компенсація втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати), додаткове благо (відшкодування витрат, понесених при одержанні правової допомоги) з урахуванням пп. «г» пп. 164.2.17 ПКУ та дохід у вигляді відшкодування немайнової (моральної) шкоди відповідно до пп. 164.2.14 ПКУ, крім випадків, визначених цим підпунктом.
При цьому юридична особа має виконати всі функції податкового агента, встановлені ПКУ. Водночас обов'язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і декларація про доходи подається, якщо такий платник податку отримував доходи виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розділом IV ПКУ.
Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 07.08.2017 р. №1526/Т/99-99-13-02-03-14/IПК
ДФС про пільги з податку на прибуток та земельного податку суб'єктам літакобудування
! Суб'єктам літакобудування
Податківці нагадують, що тимчасово, до 1 січня 2025 року, звільняється від оподаткування прибуток підприємств — суб'єктів літакобудування, що підпадають під дію норм статті 2 Закону №2660-III і здійснюють розроблення та/або виготовлення з кінцевим складанням літальних апаратів та двигунів до них.
Крім того, пунктом 7 підрозділу 6 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що до 1 січня 2025 року звільняються від сплати земельного податку суб'єкти літакобудування, що підпадають під дію норм статті 2 Закону №2660 і здійснюють розроблення та/або виготовлення з кінцевим складанням літальних апаратів та двигунів до них, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти соціального, торговельного, сільськогосподарського призначення та непромислового будівництва.
При цьому суб'єкти господарювання, які здійснюють капітальний (середній) ремонт, реконструкцію, модернізацію, обслуговування літальних апаратів та/або авіаційних двигунів, не підпадають під пільгове оподаткування вищезгаданими податками.
Лист ДФСУ від 17.07.2017 р. №18731/7/99-99-15-02-02-17
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»