Спрощено порядок реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги
! Отримувачам гуманітарної допомоги
Кабмін уніс зміни до Порядку реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги.
Установлено, що для реєстрації юридична особа, міжнародна організація подає Мінсоцполітики:
документи, необхідні для визнання вантажів, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою, згідно з переліком, затвердженим Мінсоцполітики;
копію установчого документа, засвідчену в установленому порядку (крім установчого документа, що оприлюднений на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань»), або свідоцтва про акредитацію установленого зразка, засвідчену в установленому порядку (крім випадків, коли акредитація проведена відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань»), або підтвердження щодо реєстрації в МЗС.
Крім того, Мінсоцполітики має надсилати копію зазначеного рішення обласним, Київській міській держадміністраціям, ДФС, Національному банку та оприлюднювати його на офіційному веб-сайті Міністерства.
Постанова Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 р. №146 чинна з 18.03.2017 р.
Змінено формулу і механізм розрахунку плати за централізоване опалення
! Громадянам
Кабмін уніс зміни до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
Згідно зі змінами, у разі встановлення засобів обліку теплової енергії у квартирі (будинку садибного типу) пільги споживачам з оплати послуги з централізованого опалення надаються за фактичними витратами в межах соціальних нормативів (опалюваної площі житла та користування тепловою енергією), визначених законодавством.
Установлено, що субсидії на оплату послуги з централізованого опалення нараховуються виходячи з установлених тарифів (гривень за 1 кв. метр (гривень за 1 куб. метр) відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого Постановою №848.
Виконавці за підсумками опалювального періоду подають інформацію про нарахування плати за послугу з централізованого опалення (у розрізі кожного місяця та з урахуванням усіх проведених перерахунків) структурним підрозділам з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад для перерахунку розміру призначених субсидій.
Крім того, змінено формулу та механізм нарахування плати за послугу з централізованого опалення споживачам, у яких немає квартирних та будинкових засобів обліку теплової енергії.
Постанова Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 р. №156
набере чинності з дня опублікування
(станом на 21.03.2017 р. не опублікована)
ДФС про коди товарів УКТ ЗЕД у розрахунках коригування до податкових накладних
! Платникам ПДВ
Регіональні податківці нагадують: починаючи з 1 січня 2017 року при здійсненні операцій з постачання товарів у податковій накладній в обов'язковому порядку зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних та імпортних товарів — 10 знаків, для інших товарів — не менше 4 знаків).
Код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається на всіх етапах постачання товарів від виробника чи імпортера до кінцевого споживача та незалежно від дати придбання чи виготовлення такого товару (до 1 січня 2017 року чи після цієї дати).
Вищезазначені зміни стосуються також і розрахунків коригування до податкових накладних, які складаються з 1 січня 2017 року, незалежно від дати складання податкових накладних (до 1 січня 2017 року чи після цієї дати), до яких складаються такі розрахунки коригування.
Разом з тим щодо визначення найменування товарів (продукції) власного виробництва та відповідності їх коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД при оформленні документів (у тому числі податкових накладних) під час здійснення платником операції з постачання таких товарів ДФС пропонує звернутися до Торгово-промислової палати України (її регіональних відділень) або науково-дослідного інституту судових експертиз.
Лист ДФС у м. Києві від 13.03.2017 р. №5155/10/26-15-12-01-18
Продаж нерухомості нерезиденту: правила оподаткування
! Представникам нерезидентів
ДФСУ роз'яснила, що фізособа, яка виплачує на користь нерезидента-юрособи доходи з джерелом походження з України, зобов'язана утримувати податок з таких доходів та за їх рахунок у розмірі 15%, якщо інше не передбачено положеннями міжнародного договору. Крім того, така особа повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням декларацію із заповненим додатком ПН.
Особа, яка виплачує доходи нерезидентові, не повинна ставати на облік як самостійний платник податку на прибуток.
У декларації заповнюються всі обов'язкові реквізити.
Але фізособа у декларації, крім рядка 23 ПН, де зазначається сума сплаченого податку при виплаті доходів нерезидентам у звітному періоді, визначеного на підставі Розрахунку (звіту) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи з джерелом їх походження з України, інші показники не заповнює. При заповненні декларації та додатку фізособа зазначає реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта.
Кошти податку на доходи нерезидентів із джерелом їх походження з України, що сплачується резидентом з таких доходів під час їх виплати, мають зараховуватися на код класифікації доходів бюджету 11020500 «Податок на прибуток іноземних юридичних осіб».
Лист ДФСУ від 24.02.2017 р. №2707/Г/99-99-15-02-02-14
Компенсація вартості проживання оподатковується на загальних підставах
! Роботодавцям
ДФСУ зазначає: оскільки виплата компенсації вартості користування житлом у гуртожитку, яка сплачується працівникам роботодавцем, не передбачена умовами трудового та колективного договору, то з метою оподаткування сума такої компенсації включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу працівників як додаткове благо та оподатковується податком на доходи фізичних осіб (18%) і військовим збором (1,5%) на загальних підставах.
Крім того, оскільки зазначена компенсація не визначена Переліком як виплата, що звільняється від нарахування ЄСВ, то відповідно до Закону №2464 сума виплаченої компенсації є базою нарахування єдиного внеску на загальних підставах.
Лист ДФСУ від 09.03.2017 р. №4770/6/99-99-13-02-03-15
Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом для стільникового зв'язку: зміни
! Користувачам радіочастот
ДФСУ нагадує, що Законом №1791-VIII до ПКУ в частині справляння рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України для стільникового зв'язку внесено такі зміни:
1) установлено ставку для стільникового радіозв'язку у діапазоні радіочастот 2300 — 2400 та 2500 — 2690 МГц 3000,00 грн за 1 МГц;
2) запроваджено градацію діапазону частот стільникового зв'язку;
3) запроваджено понижувальний коефіцієнт 0,75 та підвищувальні коефіцієнти 1,2 та 1,4 до ставок рентної плати для стільникового радіозв'язку в діапазоні радіочастот залежно від концентрації та фрагментації діапазонів цього типу зв'язку, для оцінки яких застосовуються «об'єкти оподаткування» (ширини смуг, відмінні від визначеної у п. 254.3 ПКУ), а саме: ширина смуги, що використовується платником у регіоні, а також безперервна ширина смуги, що використовується платником у регіоні та/або Україні;
4) кількість додатків 4 до декларації з рентної плати, що їх складають платники рентної плати, відповідає кількості регіонів, у яких вони мають ліцензії;
5) при заповненні додатків 4 до декларації кількість рядків для кожної ліцензії дорівнює 17, перший з яких обчислюється з коефіцієнтом «одиниця», а інші рядки — з коефіцієнтами, передбаченими примітками 2 — 8 до п. 254.4 ПКУ для відповідного «об'єкта оподаткування», визначеного у п. 254.3 ПКУ, та зазначаються у колонці 6 «коефіцієнт» за величиною, що відповідає величині «коефіцієнт мінус одиниця»;
6) податкові зобов'язання розраховуються платником рентної плати за формулою:
ПЗ = ООЗШ х Ст + (ООШприм.2 х Ст х 1,2 - ООШприм.2 х Ст) + (ООШприм.3 х Ст х 1,4 - ООШприм.3 х Ст) + (ООШприм.4 х Ст х 0,75 - ООШприм.4 х Ст) + (ООШприм.5 х Стх 1,4 - ООШприм.5 х Ст) + (ООШприм.6 х Стх 0,75 - ООШприм.6 х Ст) + (ООШприм.7 х Ст х 1,4 - ООШприм.7 х Ст) + (ООШприм.8 х Ст х 0,75 - ОО Шприм.8 х Ст).
Лист ДФСУ від 27.02.2017 р. №4868/7/99-99-12-03-04-17
Довідку ОК-5 надано після листка непрацездатності: як нарахувати допомогу?
! Роботодавцям
ФСС з ТВП нагадує: застраховані особи, які протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку за даними Держреєстру соцстрахування мають страховий стаж менше ніж 6 місяців, мають право на допомогу по тимчасовій непрацездатності виходячи з нарахованої зарплати, з якої сплачуються страхові внески, але з розрахунку на місяць не вище за розмір мінімальної зарплати, встановленої законом у місяці настання страхового випадку.
Якщо застрахована особа за основним місцем роботи перед настанням страхового випадку працювала менше 6 місяців, для підтвердження страхового стажу їй необхідно надати страхувальнику довідку з Держреєстру про страховий стаж за минулий період за формою ОК-5 або ОК-7, яка надається ПФУ.
У разі якщо застрахована особа не надала роботодавцю довідку за формою ОК-5 чи ОК-7, в результаті чого не підтвердила 6-місячний страховий стаж у 12-місячному періоді перед настанням страхового випадку, допомога по тимчасовій непрацездатності в такому разі надається з розрахунку на місяць не вище за розмір мінімальної зарплати, встановленої законом у місяці настання страхового випадку.
Якщо ж застрахована особа надасть зазначену довідку після нарахування їй допомоги по тимчасовій непрацездатності та підтвердить наявність 6-місячного страхового стажу у 12-місячному періоді перед настанням страхового випадку, допомога по тимчасовій непрацездатності підлягає перерахунку незалежно від того, довідка надана до закінчення 12 місяців з дня відновлення працездатності чи після їх закінчення, оскільки звернення за призначенням допомоги надійшло вчасно в терміни, передбачені Законом №1105.
Лист ФСС з ТВП від 04.01.2017 р. №5.2-28-4
Спадкоємець самостійно подає річну декларацію про доходи
! Спадкоємцям
ДФСУ повідомила, що сума коштів, що нараховується товариством фізичній особі (спадкоємцю), включається до її загального річного оподатковуваного доходу як дохід у вигляді інвестиційного прибутку та оподатковується ПДФО і військовим збором на загальних підставах.
При цьому юридична особа виступає як податковий агент лише у частині відображення виплаченого доходу у податковому розрахунку за формою №1ДФ.
Водночас фізична особа — спадкоємець зобов'язана самостійно подати річну податкову декларацію та сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.
Лист ДФСУ від 07.03.2017 р. №4671/6/99-99-13-02-03-15
Податковий кредит на підставі бухгалтерської довідки: як відобразити у декларації з ПДВ
! Платникам ПДВ
ДФСУ нагадала: платник ПДВ може включити на підставі бухгалтерської довідки до податкового кредиту суми податку, сплачені у вартості необоротних активів, придбаних до 1 липня 2015 року, що не були включені до складу ПК до 1 липня 2015 року при придбанні або виготовленні таких необоротних активів. Це здійснюється виходячи з їх залишкової вартості, що склалася станом на початок звітного періоду, протягом якого такі необоротні активи почали використовуватися в оподатковуваних операціях, за наявності ПН, складеної за операцією з постачання таких необоротних активів і зареєстрованої в ЄРПН.
До декларації з ПДВ включаються обсяги придбання з ПДВ (рядки 10.1 та 10.2) або без ПДВ (рядок 10.3) товарів/послуг, необоротних активів на митній території України, ввезених на митну територію України товарів, необоротних активів (рядки 11.1 та 11.2), отриманих на митній території України від нерезидента послуг (рядок 11.4).
Таким чином, у декларації з ПДВ дані бухгалтерської довідки за вищезазначеними операціями відображають відповідно у рядках 10.1, 10.2 та 11.1, 11.2.
При заповненні рядків 10.1 та/або 10.2 подається додаток 5 до декларації з ПДВ.
У таблиці 2 «Операції з придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7%» розділу II «Податковий кредит» додатка 5 зазначають дані такої бухгалтерської довідки:
у графі 2 «Постачальник (індивідуальний податковий номер)» — індивідуальний податковий номер платника податку;
у графі 3 «Податкова накладна, інший документ/період складання» — дата складання бухгалтерської довідки;
у графі 5 — обсяг постачання (без податку на додану вартість);
у графах 6 та 7 — сума ПДВ (відповідно до ставки податку — 20% чи 7%).
Лист ДФСУ від 14.02.2017 р. №2962/6/99-99-15-03-02-15
Мінімальна зарплата при призначенні матзабезпечення та страхових виплат
! Роботодавцям
Мінсоцполітики нагадує, що мінімальна зарплата не застосовується як розрахункова величина для визначення посадових окладів та зарплати працівників та інших виплат.
Матеріальне забезпечення та страхові виплати в окремих випадках (зокрема, коли страховий стаж особи за 12 місяців перед настанням страхового випадку становить менше 6 місяців) обмежуються розміром (двома розмірами) мінімальної зарплати або здійснюються виходячи з кратності розміру мінімальної зарплати (зокрема, на необхідний догляд за потерпілими).
Надання матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до норм законодавства у сфері державного соцстрахування є компенсацією застрахованій особі втраченого нею заробітку. Зазначене дозволяє забезпечити принцип еквівалентності щодо сплати за особу страхових внесків та отримання нею страхових виплат.
У зв'язку з цим норми Закону №1105 не потребують унесення змін щодо незастосування мінімальної зарплати як розрахункової величини.
Лист Мінсоцполітики від 16.02.2017 р. №3105/0/2-17/27
Податкові векселі на суму акцизного податку
! Платникам акцизного податку
ДФСУ у зв'язку з набранням чинності 13.01.2017 р. постановою КМУ №1013, якою внесено зміни до Постанови №158 «Про затвердження переліків підприємств, які отримують або ввозять на митну територію України речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості та річних обсягів квот на відвантаження або ввезення таких речовин», повідомляє.
Механізм випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості, які реалізуються із застосуванням нульової ставки акцизного податку або ввезення яких здійснюється без сплати акцизного податку, регламентується Порядком №69.
Оскільки механізм випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України речовин, визначених пп. 229.6.1 ПКУ, залишився незмінним, при випуску, обігу та погашенні податкових векселів на обсяги цих речовин варто керуватися чинним Порядком №69.
Лист ДФСУ від 13.03.2017 р. №6150/7/99-99-12-03-03-17
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»