• Посилання скопійовано

Що нового

За відмову споживачеві розплатитися карткою штрафуватимуть на 8500 грн

! СГД, які працюють із фізособами

Кабінет Міністрів України вніс зміни до Положення про порядок накладення та стягнення штрафів за порушення законодавства про захист прав споживачів.

Змінами встановлено, що за обмеження або відмову у реалізації прав споживачів щодо вільного вибору продукції та форм її оплати суб'єктів господарювання штрафуватимуть.

Сума штрафу становитиме 8500 грн.

Постанова КМУ від 02.10.2013 р. №727
набере чинності з дня опублікування (станом на 15.10.2013 р. не опублікована)


Застосування РРО та книг обліку розрахункових операцій: новий порядок

! СГ, які використовують РРО

Міністерство доходів і зборів України затвердило нормативно-правові акти щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій.

Порядком визначаються форми:

— заяви про реєстрацію РРО;

— реєстраційного посвідчення;

— довідки про резервування фіскального номера РРО;

— заяви про скасування реєстрації РРО;

— рішення про скасування реєстрації РРО;

— довідки про скасування реєстрації РРО.

Під час реєстрації в органах доходів і зборів РРО присвоюється фіскальний номер, який автоматично формується в інформаційній системі Міндоходів при резервуванні фіскального номера та є єдиним для всього інформаційного простору України, не змінюється при перереєстрації і зберігається до дати скасування реєстрації РРО.

Реєстрації в органі доходів і зборів підлягають РРО, модифікації яких включено до Державного реєстру РРО, з урахуванням сфер їх застосування та за умови, що строк служби, встановлений у технічній документації на РРО, не вичерпано, а також з урахуванням строків первинної реєстрації, установлених Державним реєстром РРО.

Реєстрація РРО здійснюється в органі доходів і зборів за основним місцем обліку суб'єкта господарювання як платника податків.

У разі перереєстрації з метою використання РРО в іншій господарській одиниці суб'єкт господарювання надає реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація», документ на право власності або документ, що дає право на розміщення господарської одиниці, де використовуватиметься РРО, та реєстраційне посвідчення.

Наказ Міндоходів від 28.08.2013 р. №417
набере чинності з дня опублікування (станом на 15.10.2013 р. не опублікований)


Як здійснюється передача багатоквартирних будинків на баланс ОСББ?

! ОСББ

Мінрегіон повідомляє, що процедура прийому-передачі багатоквартирного будинку з балансу комунального підприємства житлово-комунального господарства на баланс ОСББ проводиться згідно з Порядком №1521.

Тож якщо на загальних зборах ОСББ прийнято рішення про взяття будинку на баланс ОСББ, процедура проводиться таким чином:

1. ОСББ звертається з письмовою заявою до міського голови про передачу житлового комплексу на баланс ОСББ, додавши до неї відповідні документи.

2. На підставі поданих документів управління житлового господарства міської ради готує відповідний проект рішення міської ради.

3. Після ухвалення рішення міськради про передачу житлового комплексу з балансу житлово-комунального підприємства на баланс ОСББ попередній балансоутримувач та ОСББ створюють комісію, яку очолює представник ОСББ. Комісія оцінює технічний стан будинку і складає акт прийому-передачі згідно із затвердженим зразком.

4. Будинок передається з балансу на баланс разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку і відповідною технічною документацією у двомісячний термін після надходження відповідного звернення від об'єднання.

Разом із житловим комплексом передається технічна документація.

Передача житлового будинку з балансу на баланс здійснюється безкоштовно.

Лист Мінрегіону від 26.06.2013 р. №7/13-13429


Немає діяльності — звіт щодо сум нарахованого ЄСВ не подається

! Платникам ЄСВ

Якщо підприємство не провадить господарську діяльність, не має найманих працівників, не нараховує заробітну плату, то звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів ним не подається. Тобто звіт з прочерками подавати не треба.

Відповідну норму визначено пп. 2.13 п. II Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 9 вересня 2013 року №454.

За матеріалами Міністерства доходів і зборів


На компенсацію за невикористану відпустку ЄСВ не нараховується

! Платникам ЄСВ

ПФУ роз'яснив, що суми грошових компенсацій у разі невикористання щорічних (основної та додаткових) відпусток та додаткових відпусток працівникам, які мають дітей, у розмірах, передбачених законодавством, входять до фонду оплати праці у складі фонду додаткової заробітної плати. Таким чином, зазначені виплати є базою для нарахування та утримання єдиного внеску.

Водночас для осіб, яким після звільнення з роботи нараховано заробітну плату за відпрацьований час, ЄСВ нараховується на суму, що визначається шляхом ділення заробітної плати, виплаченої за результатами роботи, на кількість місяців, за які її нараховано.

Суми грошових компенсацій у разі невикористання щорічних відпусток є платою за невідпрацьований час, а отже, на зазначені суми компенсацій, які виплачуються звільненим особам, ЄСВ не нараховується.

Лист ПФУ від 06.08.2013 р. №20685/03-30, «ДК» №42/2013.


Визначено порядок погодження статуту та реєстрації пенсійних схем НПФ

! Недержавним пенсійним фондам

Нацкомфінпослуг визначила порядок погодження статуту (змін до статуту) та реєстрації пенсійних схем (змін до пенсійних схем) недержавного пенсійного фонду.

Так, статут пенсійного фонду подається на погодження до Нацкомфінпослуг до державної реєстрації пенсійного фонду як юридичної особи.

Пенсійні схеми подаються на реєстрацію до Нацкомфінпослуг після внесення пенсійного фонду до Державного реєстру фінансових установ.

Розпорядження Нацкомфінпослуг від 18.07.2013 р. №2362
набере чинності з дня опублікування (станом на 15.10.2013 р. не опубліковане)


НКЦПФР повідомлятиме про перевірки через свій сайт

! Емітентам ЦП

НКЦПФР внесла зміни до Порядку проведення перевірок діяльності емітентів цінних паперів.

Змінами встановлено, що датою, з якої починається відлік строку для визначення початку наступної планової перевірки, є дата закінчення попередньої планової перевірки.

НКЦПФР зобов'язана не лише письмово повідомляти емітента про проведення планової перевірки, але й розміщувати план-графік перевірок на своєму офіційному веб-сайті.

Порядком також доповнено перелік підстав для проведення позапланових перевірок. Так, позапланова перевірка може проводитися:

1) на виконання судових рішень, на вимогу правоохоронних органів та інших органів державної влади у межах повноважень, визначених законодавством;

2) з метою перевірки виконання рішень НКЦПФР щодо усунення порушень законодавства про цінні папери;

3) у разі неподання у встановлений строк суб'єктом перевірки документів на письмовий запит НКЦПФР щодо здійснення безвиїзної перевірки, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджають поданню таких документів;

4) у разі виявлення та підтвердження недостовірності в документах, наданих суб'єктом перевірки на письмовий запит НКЦПФР, у т. ч. на запит щодо здійснення безвиїзної перевірки, та/або якщо такі документи не дають змоги оцінити виконання суб'єктом перевірки вимог законодавства про цінні папери.

Рішення НКЦПФР від 28.08.2013 р. №1600
набере чинності з дня опублікування (станом на 15.10.2013 р. не опубліковане)


Нове положення про склад і структуру активів інституту спільного інвестування

! Емітентам ЦП

НКЦПФР затвердила Положення про склад та структуру активів інституту спільного інвестування.

Вимоги щодо структури активів IСI застосовуються до:

— пайового інвестиційного фонду через шість місяців з дня реєстрації проспекту емісії інвестиційних сертифікатів такого фонду НКЦПФР;

— корпоративного інвестиційного фонду через шість місяців з дня реєстрації регламенту такого фонду НКЦПФР.

Структура активів диверсифікованого IСI має відповідати одночасно таким вимогам:

1) сумарна вартість цінних паперів одного емітента в активах IСI не перевищує 10% загального обсягу цінних паперів відповідного випуску цінних паперів такого емітента;

2) сумарна вартість цінних паперів, які становлять активи IСI в обсязі, що перевищує 5% загального обсягу випуску цінних паперів, на момент їх придбання не перевищує 40% вартості чистих активів.

Рішення НКЦПФР від 10.09.2013 р. №1753 чинне з 01.01.2014 р.


Неробочі з поважних причин місяці вилучаються із розрахункового періоду

! Роботодавцям

Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності роз'яснив, що матеріальне забезпечення та соціальні послуги за соцстрахуванням у зв'язку з ТВП призначаються та надаються за основним місцем роботи.

Розрахунковим періодом для застрахованих осіб (включаючи осіб, які працюють неповний робочий день) є останні 6 календарних місяців (з 1-го до 1-го числа), що передують місяцю, в якому настав страховий випадок, протягом якого особа працювала та сплачувала страхові внески або за неї сплачувались страхові внески.

Місяці розрахункового періоду, в яких застрахована особа не працювала з поважних причин, вилучаються із розрахункового періоду.

Тобто якщо розрахунковим періодом є лютий — липень 2013 року, а працівниця протягом лютого — червня 2013 року перебувала у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку з 1-го до 1-го числа місяця, то із розрахункового періоду вилучаються місяці з лютого по червень 2013 року. Розрахунок середньої зарплати для визначення суми допомоги по вагітності та пологах у такому випадку повинен здійснюватися із розрахунку зарплати за липень 2013 року.

Сума допомоги по вагітності та пологах застрахованій особі розраховується шляхом множення суми денної виплати на кількість календарних днів, що підлягають оплаті згідно з листком непрацездатності у зв'язку з вагітністю та пологами.

Лист ФСС з ТВП від 27.07.2013 р. №30-03/121, «ДК» №42/2013.


Керівники держустанов не мають права працювати за сумісництвом

! Держпідприємствам

Мінсоцполітики наголосило, що керівники державних підприємств, установ, організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів державних підприємств, установ, організацій та їхні заступники не мають права працювати за сумісництвом (за винятком наукової, викладацької, медичної та творчої діяльності).

Тривалість роботи за сумісництвом не може перевищувати чотирьох годин на день і повного робочого дня у вихідний день. Загальна тривалість роботи за сумісництвом протягом місяця не повинна перевищувати половини місячної норми робочого часу.

Згідно з посадовими обов'язками до завдань і обов'язків керівника закладу (завідувача) належать визначення, планування, здійснення і координація всіх видів діяльності закладу; організація роботи й ефективної взаємодії відділів, секторів та інших структурних підрозділів закладу.

Тобто фактично поза межами робочого часу працівник бюджетної установи має забезпечити виконання повноважень керівника, зокрема нести відповідальність за керівництво всією діяльністю закладу, включаючи контроль за виконанням підлеглими посадових обов'язків.

Враховуючи зазначені завдання і обов'язки керівника закладу та вимоги щодо тривалості роботи за сумісництвом, виконувати обов'язки за керівною посадою керівника за сумісництвом працівник бюджетної установи не може.

Лист Мінсоцполітики від 04.09.2013 р. №964/13-84-13


Тривалість додаткової відпустки залежить від кількості відпрацьованих днів

! Роботодавцям

Мінсоцполітики роз'яснило, що працівник, який уклав трудовий договір на роботу за сумісництвом, перебуває у трудових відносинах з підприємством, установою, організацією, фізичною особою, має право на оплачувану щорічну відпустку, у тому числі і щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці.

Для прикладу, тренеру-викладачу, який працює за сумісництвом на 0,5 ставки, може надаватися відпустка за особливий характер праці, якщо за встановленим графіком роботи певну кількість днів він зайнятий на роботах з особливим характером праці не менше половини тривалості робочого часу, встановленого для цієї категорії працівників. Тривалість щорічної додаткової відпустки конкретного працівника залежатиме саме від кількості відпрацьованих ним таких днів.

Облік часу, відпрацьованого в умовах з особливим характером праці, здійснюється власником або уповноваженим ним органом. При цьому підприємство самостійно приймає рішення щодо порядку обліку використання робочого часу відповідних працівників.

Лист Мінсоцполітики від 28.08.2013 р. №116/13/32-13


Друковані ЗМI зі статусом «вітчизняні» звільняються від ПДВ

! Платникам ПДВ

Міндоходів нагадує, що операції з постачання періодичних видань друкованих ЗМI та книжок (крім видань еротичного характеру), учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників звільняються від оподаткування ПДВ лише в разі, якщо ці видання мають статус товарів вітчизняного виробництва.

Під друкованими засобами масової інформації (пресою) в Україні розуміються періодичні і такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.

Усі друковані засоби масової інформації, що видаються на території України, незалежно від сфери розповсюдження, тиражу і способу їх виготовлення підлягають державній реєстрації.

Крім того, зазначено, що всі без винятку видання, випущені в Україні, мають бути внесені до Державного бібліографічного реєстру, який веде Книжкова палата України.

Лист Міндоходів від 17.07.2013 р. №12227/7/99-99-19-04-02-17

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру