• Посилання скопійовано

Що нового

Правильно заповнюйте заяву про відмову постачальника надати ПН

! Платникам ПДВ

Міндоходів зазначає: якщо продавець товарів/послуг відмовляється надати податкову накладну чи порушує порядок її заповнення або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, то покупець таких товарів має право додати до декларації з ПДВ за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника.

Заява подається за формою згідно з додатком 8 (Д8) декларації з ПДВ.

До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів. Також можна додати копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, що підтверджують факт отримання таких товарів. Подання заяви та копій зазначених документів є підставою для включення сум податку до складу ПК.

У разі неправильного заповнення додатка 8 до декларації та/або неподання копій товарних чеків, інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати ПДВ, платник податку втрачає право формувати ПК за сплаченими сумами податку. А тому при виявленні органом Міндоходів цього факту зазначені суми ПДВ підлягають виключенню зі складу ПК.

Роз'яснення Міндоходів від 13.09.2013 р.


За неподання роботодавцями форми №3-ПН штрафів не передбачено

! Роботодавцям

Мінсоцполітики відповіло на запит щодо штрафів за неподання роботодавцями форми №3-ПН «Iнформація про попит на робочу силу (вакансії)» до територіального органу Державної служби зайнятості України.

Отже, відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» штрафні санкції за неподання роботодавцями форми №3-ПН до Державної служби зайнятості не передбачені.

Лист Мінсоцполітики від 31.07.2013 р. №636/021/106-13


Звіт про ЄСВ — кількість днів перебування у трудових/цивільно-правових відносинах

! Платникам ЄСВ

Пенсійний фонд роз'яснив, як заповнити реквізит 15 таблиці 6 місячного Звіту по єдиному соцвнеску (додатку 4).

Реквізит 15 таблиці 6 заповнюється у кожному звітному періоді починаючи з 1 січня 2013 року та використовується органами ПФУ для підрахунку трудового стажу по кожній застрахованій особі.

1. Якщо початок трудових відносин збігається з першим числом місяця та особу не звільнено у звітному періоді (або не було припинення цивільно-правових відносин), реквізит 15 завжди дорівнює кількості календарних днів у місяці. Якщо було звільнення, зазначаємо кількість днів тривалості трудових відносин за звітний місяць з урахуванням дня звільнення.

2. Якщо працівник не отримував зарплату у звітному місяці (наприклад повний місяць був у відпустці), реквізит 15 все одно заповнюємо. Виняток — відпустка по догляду за дитиною до трьох та шести років.

Якщо на особу заповнюється декілька рядків — реквізит 15 зазначаємо тільки у тому, в якому зазначаються дані про заробітну плату (за їх наявності).

3. Реквізит 15 не може зазначатися у звітному місяці за майбутні та минулі звітні періоди. Виняток — відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами та випадки поновлення на роботі особи за рішенням суду.

4. Для кодів категорій 30 — 42, 43, 44, 45 (особи, у т. ч. інваліди, особи, які працюють на підприємствах та в організаціях ВГО інвалідів) в реквізиті 15 відображається період перебування особи у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами, окремо за кожний відповідний місяць, що припадає на дні відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами.

За наявності декількох рядків по одній застрахованій особі реквізит 15 зазначається лише в одному, а саме в тому, в якому зазначаються дані про суми заробітної плати (за їх наявності).

5. Якщо в одному звітному періоді жінка вийшла з відпустки по догляду за дитиною до трьох років та пішла в щорічну відпустку, — відображаємо її в одному рядку:

в 10 реквізиті проставляємо код типу нарахувань 10;

в 15 реквізиті — кількість календарних днів перебування у трудових відносинах, що дорівнює кількості календарних днів у звітному місяці (у разі звільнення та кількість днів зазначається до дати звільнення);

в реквізитах 16, 17, 18 — суми відпусткових та суми єдиного внеску.

6. Договір підряду. Реквізит 15 заповнюємо щомісячно незалежно від того, чи були нарахування. Зазначаємо кількість календарних днів перебування у цивільно-правових відносинах відповідно до договору підряду (виконання робіт) цього місяця.

7. За потреби зменшення показника у реквізиті 15 за попередні звітні періоди застосовується знак мінус і зазначаються місяць та рік, за який слід змінити показник. За потреби збільшення цього показника за попередні періоди формується звіт з ознакою «скасовуючий», яким скасовується неправильний показник та надається правильний збільшений.

8. Реквізити 13, 14 та 15 заповнюються незалежно один від одного, тобто за наявності даних для заповнення названих реквізитів.

Роз'яснення ПФУ від 13.08.2013 р.


Встановлено вимоги до страхових агентів з «автоцивілки»

! Страховим агентам

Нацкомфінпослуг затвердила Кваліфікаційні вимоги до страхових агентів, необхідні для здійснення посередницької діяльності з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Дія Кваліфікаційних вимог поширюється на страхових агентів (фізосіб, фізосіб-підприємців, юросіб), відповідальних за здійснення посередницької діяльності у сфері обов'язкового страхування цивільної відповідальності автовласників.

Перевірка страхового агента на відповідність Кваліфікаційним вимогам здійснюється на підставі оригіналів документів: паспорта, трудової книжки або трудового договору чи цивільно-правових договорів, що підтверджують досвід роботи, документів про освіту, а також інформації щодо відсутності встановленої в судовому порядку заборони обіймати посади або займатися діяльністю, пов'язаною з наданням фінансових послуг.

Страховий агент, який має право займатися посередницькою діяльністю у сфері обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності, повинен:

1) мати повну загальну середню чи професійно-технічну освіту та досвід роботи не менше двох років або базову чи повну вищу освіту;

2) знати основні засади страхування та посередницької діяльності у сфері обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності.

Страховик зобов'язаний здійснювати підготовку страхових агентів шляхом проведення навчальних заходів.

Координацію перевірки в страхових агентів знань основних засад страхування та посередницької діяльності у сфері обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності здійснюватиме Моторне (транспортне) страхове бюро України у спосіб, погоджений із Нацкомфінпослуг.

Розпорядження Нацкомфінпослуг від 23.07.2013 р. №2401
набере чинності з дня опублікування (станом на 17.09.2013 р. не опубліковане)


Підприємці та декретні: як сплачувати та нараховувати ЄСВ

! ФОП

ПФУ нагадує:

1. Починаючи з липня 2013 року платниками єдиного внеску визначені також підприємства, установи та організації, фізичні особи, які використовують найману працю і виплачують допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами, а також особи, що перебувають у відпустці та отримують допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами.

Такі особи нараховують ЄСВ у розмірі 33,2% суми допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами і утримують єдиний внесок у розмірі 2% таких сум з осіб, які перебувають у відпустці та одержують таку допомогу.

2. Фізичні особи — підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, нараховують і сплачують ЄСВ у розмірі 34,7% сум, що визначаються такими платниками самостійно. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Фізичні особи — підприємці на загальній системі нараховують єдиний внесок у розмірі 34,7% сум доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню ПДФО. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід.

Лист ПФУ від 24.07.2013 р. №19298/03-20


Закордонні семінари не оподатковуються ПДВ

! Платникам ПДВ

Міндоходів нагадує, що об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У разі якщо постачання послуг, що надаються для влаштування платних виставок, конференцій, навчальних семінарів та інших подібних заходів, здійснюється за межами митної території України, такі послуги не підпадають під об'єкт оподаткування та в особи, що їх отримує, не виникає обов'язку щодо нарахування та сплати ПДВ за такими операціями.

Лист Міндоходів від 12.06.2013 р. №4726/6/99-99-19-04-02-15


Мінсоцполітики назвало святкові та вихідні дні у 2014 році

! Усім

Мінсоцполітики повідомляє про норми тривалості робочого часу на 2014 рік.

Відповідно до ст. 73 КЗпП у 2014 р. на підприємствах, в установах, організаціях робота не проводиться в такі святкові і неробочі дні:

1 січня — Новий рік;

7 січня — Різдво Христове;

8 березня — Міжнародний жіночий день;

20 квітня — Пасха (Великдень);

1 і 2 травня — День міжнародної солідарності трудящих;

9 травня — День Перемоги;

8 червня — Трійця;

28 червня — День Конституції України;

24 серпня — День незалежності України.

Якщо святковий або неробочий день збігається з вихідним днем, вихідний день переноситься на наступний після святкового або неробочого. Тому за графіком п'ятиденного робочого тижня з вихідними днями в суботу та неділю у 2014 р. вихідний день має бути перенесений:

— з 8 березня — на 10 березня;

— з 20 квітня — на 21 квітня;

— з 8 червня — на 9 червня;

— з 28 червня — на 30 червня;

— з 24 серпня — на 25 серпня.

Лист Мінсоцполітики від 04.09.2013 р. №9884/0/14-13/13


Заповнюючи форму №1ДФ, не забуваємо зазначати податковий номер

! Податковим агентам з ПДФО

Міндоходів наголошує, що у Податковому розрахунку за формою №1ДФ має зазначатися податковий номер платника податків, на користь якого нараховано доходи.

Iнформація щодо фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовились від отримання податкового номера, повідомивши про це податкові органи та отримавши відмітку у паспорті, у формі №1ДФ зазначається у вигляді серії та номера паспорта.

Порядок визначення податкового номера встановлюється відповідно до «Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків», яке затверджено наказом ДПС України від 06.11.2012 р. №1147.

Лист Міндоходів від 17.06.2013 р. №5073/6/99-99-17-02-01-15


Роз'яснено, які документи потрібні для отримання цифрового підпису

! Юрособам, ФОП та фізособам

Міндоходів повідомило про перелік документів, які подаються юридичними особами, ФОП та фізичними особами для отримання посиленого сертифіката ключа.

Так, зокрема, юрособа для отримання посиленого сертифіката ключа повинна подати:

— заповнену та підписану Реєстраційна картку (для юрособи), за потреби з додатком до розділу 2 реєстраційної картки, у двох примірниках;

— оригінал статуту юрособи або його нотаріально засвідчену копію;

— документи, що підтверджують повноваження керівника заявника;

— документи, що підтверджують належність підписувача до юрособи — заявника та його повноваження, засвідчені печаткою та особистим підписом керівника юрособи;

— копії паспортів заявника та підписувачів (копії 1 — 4 сторінок), засвідчені власноручними підписами власників паспортів;

— копію облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО керівника та головного бухгалтера), у разі якщо формуються сертифікати для керівника та бухгалтера. Якщо ж через релігійні переконання фізособа відмовилась від ідентифікаційного коду, копія облікової картки платника податків не подається.

Фізична особа для отримання посиленого сертифіката ключа повинна подати:

— заповнену та підписану Реєстраційну картку (для фізичної особи/фізичної особи — підприємця) у двох примірниках;

— копію паспорта заявника, засвідчену власноручним підписом власника паспорта;

— копію облікової картки платника податків.

Роз'яснення Міндоходів від 10.09.2013 р.


Операції з постачання медичного спирту оподатковуються ПДВ за основною ставкою

! Постачальникам етилового спирту

Міндоходів нагадало, що від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також операції з постачання виробів медичного призначення за переліком, затвердженим КМУ.

Проте таке звільнення від ПДВ не поширюється на операції з підакцизними товарами. А оскільки спирт етиловий належить саме до таких товарів, то операції з постачання лікарського засобу «спирт етиловий 96%» оподатковуються ПДВ за основною ставкою.

Лист Міндоходів від 14.06.2013 р. №4911/6/99-99-19-04-02-15


Оновлено порядок контролю за дотриманням ліцензійних умов охоронної діяльності

! Суб'єктам охоронної діяльності

МВС затвердило новий Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, що поширюється на всіх суб'єктів господарювання (юросіб та ФОП), які отримали ліцензії МВС на провадження охоронної діяльності.

Порядок контролю поширюється на всіх суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії Міністерства внутрішніх справ України на провадження охоронної діяльності.

Згідно з Порядком планові перевірки додержання ліцензіатами Ліцензійних умов проводяться органами контролю відповідно до річних або квартальних планів перевірок, які затверджуються розпорядчим документом органу контролю до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

Позапланова перевірка в разі звернення фізичних та юридичних осіб щодо порушення ліцензіатом вимог законодавства здійснюється лише за наявності письмової згоди МВС на її проведення.

Позапланова перевірка не може здійснюватися з одних і тих самих питань за період, який вже перевірявся, за винятком випадків, коли така перевірка здійснюється на виконання рішення суду, в межах досудового провадження, чи з метою перевірки виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов із зазначеного питання.

Строк проведення перевірки не може перевищувати для:

— планової — 15 робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва — 5 робочих днів;

— позапланової — 10 робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва — 2 робочих днів.

Продовження строку проведення планової чи позапланової перевірки не допускається.

Наказ МВС від 09.08.2013 р. №761
набере чинності з дня опублікування (станом на 17.09.2013 р. не опублікований)


Строк накладення адмінстягнення за порушення митних правил — 6 місяців

! Суб'єктам ЗЕД

Міндоходів нагадало, що загальний строк накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил становить 6 місяців з дня вчинення правопорушення.

Митним кодексом передбачено відповідальність за перевищення строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митних або інших документів на ці товари більше ніж на 10 діб, а також за втрату цих товарів, ТЗ, документів чи видачу їх без дозволу органу доходів і зборів.

Враховуючи, що у Митному кодексі немає вичерпного переліку триваючих правопорушень, а є лише констатація належності до таких порушень, Міндоходів вважає, що обґрунтованим є розгляд питання щодо накладення стягнення за порушення митних правил не пізніше ніж через 6 місяців з дня виявлення порушення.

Лист Міндоходів від 30.08.2013 р. №6666/7/99-99-24-03-09-17

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру