Нові вимоги до рейтингів фінансової надійності страховиків та перестраховиків-нерезидентів
! Страховикам та перестраховикам-нерезидентам
Нацкомфінпослуг затвердило нові Вимоги до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядок їх підтвердження. Вимоги поширюються на:
1) страховиків-нерезидентів, які мають право здійснювати страхову діяльність в Україні згідно із законодавством України;
2) страховиків (перестраховиків) — нерезидентів, з якими страховики-резиденти або перестрахові брокери укладають договори перестрахування;
3) перестрахових брокерів, у т. ч. постійні представництва брокерів-нерезидентів, через або за посередництвом яких страховики-резиденти укладають договори перестрахування з перестраховиками-нерезидентами в частині подання перестраховими брокерами інформації про перестрахування у перестраховика-нерезидента, рейтинг фінансової надійності якого відповідає цим Вимогам;
4) страховиків-резидентів, які укладають договори перестрахування з перестраховиками-нерезидентами.
Якщо під час дії договору страхування або перестрахування рейтинг фінансової надійності страховика-нерезидента та перестраховика-нерезидента знизився, то до закінчення строку дії відповідного договору їхній рейтинг уважається таким, як і на дату укладення цього договору.
Декларація про рейтинг фінансової надійності подається до Нацкомфінпослуг не пізніше як у 10-денний строк після укладення договорів перестрахування з перестраховиками-нерезидентами.
Розпорядження Нацкомфінпослуг від 11.07.2013 р. №2262
набере чинності з дня опублікування (станом на 03.09.2013 р. не опубліковане)
Затверджено порядок ведення реєстру СГ, які приймають авто на утилізацію
! СГ, які здійснюють приймання та розбирання утилізованих авто
Мінприроди затвердило Порядок формування та ведення Державного реєстру суб'єктів господарювання, які здійснюють приймання та/або розбирання транспортних засобів, що утилізуються.
Так, для внесення до Реєстру суб'єкти господарювання, які здійснюють приймання транспортних засобів, що утилізуються, подають, зокрема:
1) заяву довільної форми;
2) відомості суб'єкта господарювання, який здійснює приймання транспортних засобів, що утилізуються, про наявність:
— власної або орендованої земельної ділянки площею не менш як 500 квадратних метрів;
— спеціально відведених та відповідно обладнаних місць для приймання та зберігання транспортних засобів, які повинні бути вкриті неруйнівним і непроникним для небезпечних речовин матеріалом, облаштованих ливневою каналізацією;
— професійних і кваліфікаційних рівнів керівників та працівників. Кількість працівників, які працюють у суб'єкта господарювання у відповідній галузі, не може становити менше п'яти осіб (без урахування керівників).
Розгляд заяв та інших документів щодо внесення вищезазначених суб'єктів господарювання до Реєстру проводиться у строк, який не може перевищувати 20 днів з дня їх надходження.
Вилучення суб'єктів господарювання з Реєстру здійснюється, зокрема, у таких випадках:
— у разі подання відповідного звернення суб'єкта господарювання про виключення з Реєстру;
— у разі припинення діяльності суб'єкта господарювання;
— у разі встановлення факту подання в заяві та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації.
Наказ Мінекології від 15.08.2013 р. №350 чинний з 31.08.2013 р.
При покупках на суму понад 150 тис. грн — тільки безготівка
! Нотаріусам
Національний банк України роз'яснив: якщо сума договору купівлі-продажу, що укладається між фізособами, перевищує 150000 гривень, то нотаріус має посвідчувати такий договір, але тільки після того як переконається, що сторони дотримали вимоги про проведення розрахунків у безготівковій формі.
У безготівковій формі мають здійснюватися платежі на загальну суму договору незалежно від розміру кожного платежу.
Фізособи мають право здійснювати розрахунки за договором купівлі-продажу на суму, що перевищує 150000 гривень, шляхом перерахування коштів з поточного рахунка на поточний рахунок, унесення та/або перерахування коштів на поточний рахунок отримувача (у т. ч. у депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).
Лист НБУ від 29.08.2013 р. №18-111/10879
Штраф за відсутність у касовому чеку назви вулиці не передбачено
! СГ, що використовують РРО
Повноваження щодо встановлення форми і змісту розрахункових документів покладено на ДПАУ, яка й затвердила наказом від 01.12.2000 р. №614 Положення про форму та зміст розрахункових документів.
У разі відсутності хоча б одного з реквізитів розрахункового документа та недотримання сфери призначення документ не вважається розрахунковим.
До обов'язкових реквізитів такого розрахункового документа, як фіскальний касовий чек на товари (послуги), зокрема, належать назва та адреса господарської одиниці. Термін «назва господарської одиниці» у контексті Положення визначений як назва, яка зазначена в дозволі на розміщення господарської одиниці.
Причому ДПI стверджує, що відсутність назви вулиці (за наявності назви села) в касовому чеку дає право не вважати такий документ розрахунковим.
Розглядаючи одну зі справ, колегія ВАСУ вказує на перевищення ДПI повноважень щодо встановлення форми і змісту розрахункових документів. В описаному випадку ДПI встановила не лише вимоги до форми та змісту такого документа, а й наслідки невідповідності розрахункового документа приписам Положення.
Натомість Закон про РРО не передбачає застосування до господарюючого суб'єкта жодних штрафних санкцій у разі невідповідності розрахункового документа вимогам Положення.
Постанова ВАСУ від 27.05.2013 р., справа №К/9991/37042/11
Для отримання пільги із земельного податку подайте заяву та засвідчувальні документи
! Власникам земельних ділянок
Міндоходів нагадало, що фізособа, яка належить до категорії осіб, що мають право на пільги зі сплати земельного податку, отримує таке право лише після оформлення права власності на земельну ділянку.
Від сплати податку звільняються:
— інваліди першої та другої груп;
— фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
— пенсіонери (за віком);
— ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
— фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати земельного податку поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, зокрема:
— для ведення особистого селянського господарства — у розмірі не більш як 2 гектари;
— для індивідуального дачного будівництва — не більш як 0,10 гектара;
— для будівництва індивідуальних гаражів — не більш як 0,01 гектара;
Від сплати податку звільняються на період дії фіксованого сільгоспподатку власники земельних ділянок, земельних часток та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток в оренду платнику ФСП.
Для отримання пільги щодо сплати земельного податку фізична особа повинна подати до територіального органу Міндоходів України заяву довільної форми про надання пільги та документи, що засвідчують право такої особи на пільгу.
До таких документів, зокрема, належать паспорт, пенсійне посвідчення, посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи», посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Iнвалід війни», посвідчення «Учасник війни», посвідчення «Член сім'ї загиблого» тощо.
Роз'яснення Міндоходів від 27.08.2013 р.
Зняття з обліку платників ЄСВ здійснюватиме Міндоходів
! Платникам ЄСВ
З набранням чинності Законом України від 4 липня 2013 року №406-VII зняття платників ЄСВ з обліку в разі припинення замість ПФУ здійснюватимуть органи Міндоходів.
Тобто, проводячи позапланові перевірки платників ЄСВ у зв'язку з припиненням юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, працівники Міндоходів використовують інформацію про платників ЄСВ, надану ПФУ.
Під час проведення таких перевірок територіальні органи Міндоходів використовуватимуть надані відомості про платників ЄСВ, зокрема, стосовно подання ними звітності щодо сум нарахованого єдиного внеску, повноти та своєчасності сплати тощо.
Лист Міндоходів, ПФУ від 21.08.2013 р. №10601/5/99-99-17-01-02-16, №21984/03-40
Кредитні установи подаватимуть ще одну звітність
! Кредитним установам
Нацкомфінпослуг внесла зміни до Порядку складання та подання звітності кредитними установами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Відповідно до змін кредитні установи зобов'язані подавати нерегулярні звітні дані в разі надання великого кредиту.
Під великим кредитом розуміється кредит, наданий кредитною установою згідно з одним або кількома кредитними договорами одному позичальнику протягом 30 календарних днів з дати укладання першого кредитного договору на суму, що дорівнює або перевищує 1000000 грн.
Дані слід подавати в електронній або паперовій формі протягом трьох робочих днів після дати укладання кредитних договорів.
Крім того, у 2014 році кредитні установи, утворені у формі акціонерного товариства, разом із річною фінансовою звітністю подаватимуть звіт про корпоративне управління.
Строк подання річної фінансової звітності разом з аудиторським висновком (звітом) та звітом про корпоративне управління — не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Розпорядження Нацкомфінпослуг від 23.07.2013 р. №2402
набере чинності з дня опублікування (станом на 03.09.2013 р. не опубліковане)
Заборонено облаштовувати паркування на тротуарах і проїжджій частині
! Суб'єктам господарювання
Кабмін заборонив обладнання суб'єктами господарювання місць для паркування на тротуарах та проїзній частині автомобільних доріг.
Ця заборона не стосується операторів — суб'єктів господарювання, які здійснюють обладнання і утримання майданчиків для паркування.
Своєю чергою, операторам заборонено передавати майданчики для паркування на тротуарах та проїзній частині автомобільних доріг у користування іншим суб'єктам господарювання.
Постанова КМУ від 14.08.2013 р. №583
набере чинності з дня опублікування (станом на 03.09.2013 р. не опублікована)
Змінено Положення про критерії та фінансові нормативи діяльності кредитних установ
! Кредитним установам
Нацкомфінпослуг внесла зміни до Положення про критерії та фінансові нормативи діяльності кредитних установ. Змінами, зокрема:
1) доповнено понятійний ряд новими термінами: основний капітал, субординований капітал, власний капітал;
2) встановлено, що кредитна установа не може нести ризик стосовно однієї особи, що перевищує 15% власного капіталу. Кредитна установа не може нести ризик стосовно групи пов'язаних осіб, що перевищує 20% власного капіталу;
3) визначено, що субординований борг враховується у власному капіталі кредитної установи в обсязі, що не перевищує 50% розміру основного капіталу, у разі якщо субординований борг відповідає таким умовам:
— договором субординованого боргу передбачено, що в разі банкрутства чи ліквідації позичальника повернення коштів за його позикою здійснюється лише після виконання зобов'язань позичальника перед іншими кредиторами;
— строк, на який залучається субординований борг, повинен бути не меншим за п'ять років. Дострокове повернення коштів (повне або часткове) за субординованим боргом дозволяється тільки з ініціативи кредитної установи і тільки у разі, якщо це не призведе до недотримання кредитною установою вимог Положення.
Сума інших складових власного капіталу, за винятком основного капіталу, не повинна перевищувати розміру основного капіталу.
Розпорядження Нацкомфінпослуг від 18.07.2013 р. №2359 чинне з 03.09.2013 р.
Уточнюючий розрахунок за перевірений період є підставою для перевірки
! Платникам ПДВ
Платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів. Зазначене рішення відображається платником податку в податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів (п. 200.6 ст. 200 Податкового кодексу України (далі — ПКУ)).
Територіальний орган Міндоходів проводить перевірку заявлених платником податку сум бюджетного відшкодування.
У разі якщо платник податків подає уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, що перевірявся, відповідний контролюючий орган має право на проведення позапланової перевірки платника податків за відповідний період (п. 50.3 ст. 50 ПКУ).
Враховуючи зазначене, якщо платник податків подає уточнюючий розрахунок до податкової декларації з ПДВ, яким зменшується сума бюджетного відшкодування, що вже йому відшкодована та щодо якої податковим органом було проведено перевірку, то в такому разі контролюючий орган має підстави для проведення позапланової перевірки такого платника податків за відповідний період.
За матеріалами Міндоходів у Тернопільській області
У реєстрі виданих та отриманих ПН не повинно бути незаповнених граф
! Платникам ПДВ
Відповідно до Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 17.12.2012 р. №1340, у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних облік операцій з постачання/придбання товарів/послуг ведеться, зокрема, на підставі податкових накладних, розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних.
Згідно з Порядком заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 р. №1379 (зі змінами та доповненнями), у разі якщо всі примірники податкової накладної залишаються у особи, що її виписала, у рядках «Iндивідуальний податковий номер покупця» та «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)» проставляється нуль.
Тобто якщо платник податку виписує податкову накладну, де у рядках «Iндивідуальний податковий номер покупця» та «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)» проставляється нуль, то при заповненні колонки 6 розділу I «Видані податкові накладні» реєстру виданих та отриманих податкових накладних слід також проставляти нуль («0»).
Крім того, Порядком ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних передбачено, що в разі придбання у платника податку на додану вартість товарів/послуг та необоротних активів, звільнених від оподаткування, та тих, що не є об'єктом оподаткування, а також придбання в особи, не зареєстрованої платником податку на додану вартість, у графах 10, 12, 14 та 16 розділу II «Отримані податкові накладні» Реєстру проставляється нуль («0»).
При відсутності показників в інших графах Реєстру слід також ставити позначку нуль («0»).
За матеріалами Міндоходів у м. Києві
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»