• Посилання скопійовано

Запитання і відповіді

Амортизація ОЗ, що використовуються сезонно
Сільгосппідприємство має на балансі сільськогосподарську техніку (основні засоби), що використовується сезонно (комбайни, сівалки тощо) й у зимовий період не працює. Як нараховувати амортизацію (знос) у податковому обліку такої техніки: протягом усього року чи тільки протягом періоду використання?

Офісні ОЗ — виробничі чи невиробничі?
Чи можна відображати як ОЗ (і списувати до витрат суми амортизації щодо них у податковому обліку) такі матеріальні активи, як пилосос, кондиціонер, кавоварка тощо? Ці матеріальні активи отримуються для офісу, використовуються понад рік, вартість їх більше 2500 грн.

Підприємець на загальній системі має право на витрати на утримання вантажного авто для госпдіяльності
Підприємець на загальній системі оподаткування здійснює перевезення товарів на замовлення. Власником усіх вантажних автомобілів є він сам, але як фізична особа. Чи має право такий підприємець на витрати щодо ПММ, запчастин та ремонту, якщо автомобілі оформлені на нього як на фізособу, а використовуються ним же, але у підприємницькій діяльності?

Авто в працівника краще орендувати, ніж компенсувати витрати
Одна з умов прийняття на посаду менеджерів зі збуту — наявність власного авто. Які документи слід скласти на підприємстві, якщо такі авто використовуватимуться у службових цілях? Чи належиться відшкодування таким працівникам витрат та яких саме?

Придбання будівлі і перехід права власності на земельну ділянку під нею краще оформити окремими угодами
Юридична особа та фізособа-підприємець придбали будівлю. Чи переходить до них право власності на земельну ділянку під такою спорудою? Яким чином вони мають сплачувати податок на землю?

Переведення на консервацію ОЗ, що не використовуються, — тільки за рішенням власника
Умови ведення госпдіяльності підприємства на сьогоднішній день не потребують використання всіх ОЗ, які введено в експлуатацію. Наше підприємство вирішило законсервувати тимчасово об'єкти ОЗ, що не використовуються. Які документи ми повинні оформити у зв'язку з цим?

Підприємець може орендувати частку землі під багатоповерховим житловим будинком
Фізособа-підприємець орендувала нежитлове приміщення у багатоповерховому житловому будинку. Власники квартир цього будинку створили ОСББ. Чи повинен такий підприємець сплачувати податок за землю та з ким потрібно укласти договір оренди?

Як встановити термін корисного використання на об'єкт ОЗ
Як встановити термін корисного використання на об'єкт ОЗ? Які чинники тут відіграють вирішальну роль? Чи допускаються на одну категорію об'єктів ОЗ різні терміни корисної дії?

Продаж законсервованого ОЗ можливий
Підприємство законсервувало будівлю та обладнання літнього кафе, яке не використовується в зимовий період. Зараз ми отримали пропозицію про продаж цієї будівлі з усім устаткуванням. Чи можемо ми продавати будів-лю в законсервованому вигляді, не проводячи її розконсервації?

Об'єкти ОЗ амортизуються протягом хоча б мінімального загального строку корисного використання
Наше підприємство часто придбаває ОЗ, які вже були у вжитку. Деякі об'єкти навіть були повністю замортизовані у продавця (видно за ф. №ОЗ-1, що передається нам продавцем). Як нам щодо таких об'єктів правильно визначити строк корисного використання при введенні в експлуатацію?

До змісту номеру