Розгляд скарг платників податків: затверджено Положення
! Платникам податків
Мінфін затвердив Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами ДПС.
Так, органи ДПС розглядають скарги платників податків на податкові повідомлення-рішення про визначення сум грошових зобов'язань платника податків або будь-які інші рішення органів ДПС щодо податків, зборів, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи ДПС. Зверніть увагу: крім мита, акцизного податку, ПДВ та інших податків, зборів, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або з території вільної митної зони.
Не підлягає оскарженню платником податків податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації (розрахунку).
Відмова у прийнятті скарги платника податків забороняється. Реєстрація скарги повинна відбуватися у день її подання або надходження до органу ДПС.
Наказ Мінфіну від 19.11.2012 р. №1203
набере чинності з дня опублікування (станом на 26.12.2012 р. не опублікований)
Заповнення реквізиту «Призначення платежу»: НБУ
! Банкам
НБУ роз'яснив, що реквізит «Призначення платежу» заповнюється з урахуванням вимог нормативно-правових актів з питань заповнення розрахункових документів у разі сплати (стягнення) платежів до бюджету або повернення платежів з бюджету. Для списання коштів з рахунка платника банк платника застосовує платіжні інструменти згідно з нормативно-правовими актами Національного банку та внутрішніми процедурами банку.
Банк перевіряє відповідність заповнення реквізитів розрахункових документів клієнтів, крім інкасових доручень (розпоряджень).
Банк платника може робити в розрахункових документах виправлення реквізитів у разі:
1) часткового виконання платіжної вимоги/інкасового доручення;
2) зміни з ініціативи банку платника (у зв'язку з реорганізацією банку, зміною в банку правил бухгалтерського обліку, виконанням банком вимог законодавства) номера рахунка платника, назви та коду банку платника. На звороті цього розрахункового документа зазначаються:
— дата внесення виправлень;
— пункт Iнструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті від 21 січня 2004 р. №22, згідно з яким вони вносяться;
— підстава для їх внесення.
Тоді це засвідчується підписами відповідального виконавця та працівника, на якого покладено функції контролера, і відбитком штампа банку.
Лист ДПСУ від 05.12.2012 р. №10755/0/71-12/19-1017
«Спрощенців» не штрафуватимуть за несвоєчасну заміну КВЕД
! Платникам ЄП
ДПСУ зазначає, що свідоцтва платника єдиного податку, які видані у 2012 році та в яких зазначені види економічної діяльності згідно з КВЕД-2005, вважаються дійсними. Тому платникам не обов'язково через скасування з 31 грудня 2012 року класифікатора КВЕД-2005 терміново вносити зміни до своїх документів.
Підставою для відмови у видачі свідоцтва платника єдиного податку на 2013 рік не може бути відсутність в облікових даних платника податку (крім новостворених) зареєстрованого виду діяльності згідно з КВЕД-2010. Тобто при заповненні заяви про застосування спрощеної системи оподаткування з 2013 року платником податку зазначаються ті види економічної діяльності, які відповідають видам діяльності в облікових даних на момент подання заяви.
Після приведення видів діяльності у відповідність до КВЕД-2010 у реєстраційних даних фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку вносять відповідні зміни до свідоцтва платника єдиного податку.
Лист ДПСУ від 13.12.2012 р. №11394/0/71-12/17-1217
Скасовується вимога надання виписок (витягів) з ЄДР
! Юрособам та фізособам-підприємцям
Держреєстраційна служба нагадує, що з 01.01.2013 р. згідно із Законом від 02.10.2012 р. №5410-VI набирають чинності нові спрощення для підприємств та підприємців. А саме:
1) скасовуються вимоги щодо подання держорганам та нотаріусам паперових виписок, витягів з ЄДР. Натомість вони отримуватимуть відомості з Реєстру через офіційний сайт головного органу в системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сфері державної реєстрації або шляхом прямого доступу до відомостей в ЄДР;
2) скасовано вимогу щодо подання виписок (витягів) з ЄДР у паперовій формі для одержання документів дозвільного характеру, ліцензій;
3) скасовано вимогу щодо подання юрособою НБУ копії свідоцтва про державну реєстрацію (чи виписок, витягів, довідок) для отримання банківської ліцензії.
Лист Державної реєстраційної служби від 15.11.2012 р. №1281-7-25-12
Зміни до порядку обліку платників податків
! Усім СГД
Мінфін затвердив чергові зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом від 09.12.2011 р. №1588.
Відтепер взяття на облік юросіб, їхніх відокремлених підрозділів та фізосіб-підприємців у податкових органах підтверджується випискою з ЄДР. Отже, жоден госпсуб'єкт тепер не зобов'язаний після реєстрації юрособи або фізособи-підприємця ставати на облік в органах ДПС. Замість нього це робитиме держреєстратор.
Щоправда, це не стосується договорів про спільну діяльність, договорів управління майном, а також установ та організацій, відомості про які не включаються до ЄДР.
Якщо юрособа або підприємець змінюють податкову адресу, слід вчинити так:
1. Спочатку госпсуб'єкт повинен подати відповідні дані до держрестратора (відповідну реєстраційну картку із новим (зміненим) місцезнаходженням).
2. Після цього дані від держреєстратора надсилаються до ДПI за основним місцем обліку, де й вносяться відповідні зміни до реєстрів податкових органів. Причому слід врахувати, що за попередньою адресою платник податків перебуватиме на обліку ще місяць після отримання ДПI даних від держреєстратора.
Юрособа після звернення з відповідними документами про припинення до держреєстратора має право вибору: самостійно звернутися до ДПI з пакетом документів або віддати це на відкуп держреєстратору. Останній на вимогу Закону про держреєстрацію в обов'язковому порядку повідомляє про рішення юрособи органи ДПС та ПФУ цього самого дня.
Наказ Мінфіну від 06.11.2012 р. №1146 чинний з 24.12.2012 р.
Затверджено Порядок брокерського обслуговування
! Торговцям ЦП
НКЦПФР затвердила Порядок та умови провадження торговцем цінними паперами брокерської діяльності за договорами на брокерське обслуговування з подальшим врегулюванням зобов'язань клієнта.
Так, маржинальні операції здійснюються на фондових біржах.
При проведенні таких операцій торговець, за умови якщо це передбачено договором на брокерське обслуговування:
1) здійснює виконання (розрахунки) зобов'язань за договорами купівлі-продажу цінних паперів, укладеними на підставі разових замовлень клієнта, за умови подальшого врегулювання (виконання) клієнтом зобов'язань перед торговцем згідно з умовами договору на брокерське обслуговування;
2) має право розпоряджатися коштами клієнта з метою придбання цінних паперів у розмірі, достатньому для проведення розрахунків за зобов'язаннями клієнта перед торговцем;
3) має право продати (продавати) цінні папери, обліковані на рахунку внутрішнього обліку клієнта, в обсязі, достатньому для виконання клієнтом його зобов'язань перед торговцем.
Торговець має право здійснювати маржинальні операції за умови:
— надання клієнтом у забезпечення цінних паперів, що належать клієнту та/або придбаваються торговцем для клієнта;
— надання клієнтом у забезпечення коштів, що належать клієнту та/або отримані клієнтом.
Рішення НКЦПФР від 06.11.2012 р. №1584
набере чинності з дня опублікування (станом на 26.12.2012 р. не опубліковане)
Зміни до порядку проведення банківських операцій
! Банкам
НБУ вніс зміни до Технічного порядку проведення Національним банком України операцій з банками. Змінами передбачено, що за врахованими векселями суб'єктів господарювання I резидентів, що авальовані Кабміном, документи, що підтверджують достовірність вексельного досьє та фінансовий стан зобов'язаних за векселем осіб, не вимагаються.
Постанова Нацбанку від 11.12.2012 р. №520 чинна з 11.12.2012 р.
Встановлено держмито за держреєстрацію нерухомості
! Держреєстраторам
Президент підписав Закон «Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» щодо ставок за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно».
Перелік об'єктів справляння державного мита доповнено операціями з державної реєстрації права власності на нерухоме майно — у розмірі 7 н. м. д. г., іншого речового права на нерухоме майно або обтяження права на нерухоме майно — у розмірі 3 н. м. д. г.
Закон України від 20.11.2012 р. №5508-VI чинний з 01.01.2013 р.
Оподаткування виплат на рекламу нерезидентам — ДПСУ
! Платникам податку на прибуток
ДПСУ зазначає, що резиденти, які здійснюють виплати нерезидентам за виробництво та/або розповсюдження реклами, під час такої виплати сплачують податок за ставкою 20% суми таких виплат за власний рахунок.
При цьому врахувати сплачений податок у складі податкових витрат при обчисленні об'єкта оподаткування резидент не має права згідно з пп. 139.1.6 ПКУ.
Для врахування витрат на рекламні послуги при обчисленні об'єкта оподаткування необхідне доведення безпосереднього зв'язку таких витрат із госпдіяльністю платника податків та підтвердження первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачені правилами ведення бухгалтерського обліку, та іншими документами.
Лист ДПСУ від 15.11.2012 р. №5365/0/61-12/15-1415
Зміни до Земельного кодексу
! СГД
Президент підписав Закон «Про внесення змін до Земельного кодексу України».
Закон передбачає заборону вносити право на земельний пай до статутних капіталів господарських товариств до того, як набере чинності закон про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2016 року.
Крім того, до набрання чинності згаданим вище законом забороняється:
1) купівля-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, крім вилучення (викупу) їх для суспільних потреб;
2) купівля-продаж або відчуження іншим способом земельних ділянок і зміна цільового призначення.
Закон України від 20.11.2012 р. №5494-VI чинний з 20.12.2012 р.
Порядок використання даних реєстрів щодо прав на нерухомість
! Держреєстраторам
Мін'юст затвердив Порядок використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна.
Порядком встановлено, що відомості реєстрів держреєстратор використовує для встановлення наявності (відсутності) записів про:
1) обтяження речових прав на нерухоме майно, у тому числі обтяжень податковою заставою, під час проведення держреєстрації прав з метою їх перенесення до Держреєстру прав на нерухоме майно та під час розгляду заяв про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, заяв/запитів на отримання інформації з Держреєстру;
2) державну реєстрацію права власності або іншого речового права на нерухоме майно під час проведення державної реєстрації прав та під час розгляду заяв про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, заяв/запитів на отримання інформації з Державного реєстру прав на нерухоме майно.
Перенесення записів з реєстрів до Державного реєстру прав здійснюється державним реєстратором прав у разі, коли наявні у реєстрах записи є чинними та ідентифікують об'єкт нерухомого майна або суб'єкта речових прав, їх обтяжень.
Наказ Мін'юсту від 14.12.2012 р. №1844/5 чинний з 01.01.2013 р.
Українці відпочиватимуть на травневі свята загалом 10 днів
! Усім
КМУ прийняв рішення про перенесення робочих днів у травні 2013 року.
Керівникам підприємств, установ і організацій рекомендовано перенести робочі дні з:
— п'ятниці 3 травня — на суботу 18 травня;
— п'ятниці 10 травня — на суботу 1 червня.
Таким чином, вихідними на початку травня будуть 10 днів: з 1 до 6 та з 9 до 12 травня.
Спеціальний режим роботи банків та їх установ у зазначені дні визначає Національний банк.
Розпорядження КМУ від 19.12.2012 р. №1043-р чинне з 19.12.2012 р.
Довідку за формою №4-ОПП скасовано, проте не для всіх
! Фізособам та юрособам — підприємцям
Державна податкова служба у м. Києві доводить до відома, що з 17 грудня 2012 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» щодо взяття на облік юридичних осіб та фізосіб-підприємців.
Так, Законом України від 24.05.2012 р. №4839-VI докорінно змінено підхід до процедури взяття на облік юросіб та фізосіб-підприємців в органах податкової служби, органах статистики та Пенсійного фонду. Відтепер довідку органу державної податкової служби про взяття на облік платника податків (довідка за формою №4-ОПП) не потрібно буде отримувати юрособам та фізособам-підприємцям, дані щодо яких містить Єдиний державний реєстр (ЄДР) юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців. Про взяття на податковий облік свідчитиме виписка з ЄДР, яку держреєстратор видаватиме не пізніше наступного робочого дня після отримання від органів ДПС даних про взяття на облік.
Проте довідку за формою №4-ОПП отримуватимуть фізособи, які здійснюють незалежну професійну діяльність (адвокати, нотаріуси) та юридичні особи (їхні відокремлені підрозділи), для яких законом установлено особливості держреєстрації та відомості щодо яких не містить ЄДР.
За матеріалами ДПС у м. Києві
Безоплатна видача спецодягу — затверджено норму
! Підприємствам побутового обслуговування
МНС затвердило Норми безоплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам побутового обслуговування.
Норми встановлюють вимоги щодо видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту, їх видів і строків носіння для працівників сфери побутового обслуговування, класифікація та позначення захисних властивостей яких відповідають ДСТУ 7239:2011 «Система стандартів безпеки праці. Засоби індивідуального захисту. Загальні вимоги та класифікація» та ГОСТ 12.4.103-83 «ССБТ. Одежда специальная защитная, средства индивидуальной защиты ног и рук. Классификация». У спеціальному одязі допускається застосування тканин, що мають висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи відповідно до сфери застосування.
Вимоги до рівня безпеки засобів індивідуального захисту, проведення процедури оцінки відповідності таким вимогам, встановлення правил маркування зазначених засобів та введення їх в обіг повинні відповідати вимогам Технічного регламенту засобів індивідуального захисту.
Забезпечення засобами працівників сфери побутового обслуговування, а також їх утримання та зберігання здійснюються відповідно до Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту.
Роботодавець забезпечує за свій рахунок придбання та видачу засобів відповідно до цих Норм та колективного договору.
Наказ МНС України від 08.11.2012 р. №1315 чинний з 14.12.2012 р.
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»