Які вимоги до оформлення скарги та наслідки недотримання зазначених вимог?
Вимоги до оформлення скарги (заяви) визначено у п. 4 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби (затверджене наказом ДПАУ від 23.12.2010 р. №1001 і зареєстроване у Мін'юсті України 06.01.2011 р. за №10/18748). Так, пунктом 4 Положення визначено, що у скарзі має бути зазначено:
а) прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання фізособи — платника податку, для юрособи — платника податку — найменування, місцезнаходження, а також адреса, на яку слід надіслати рішення за скаргою;
б) найменування органу ДПС, яким видано податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення органу ДПС, що оскаржується, дата і номер, назва податку, збору або штрафної (фінансової) санкції та сума;
в) суть порушеного питання, прохання чи вимоги й обґрунтування незгоди платника податків зі сумою грошового зобов'язання, визначеною органом ДПС у податковому повідомленні-рішенні, або незгоди з іншим рішенням органу ДПС;
г) про повідомлення чи неповідомлення відповідного органу ДПС про подання скарги органу ДПС вищого рівня;
ґ) підпис фізособи — платника податку, для юрособи — платника податку — підпис керівника або особи, яка виконує обов'язки керівника юрособи — платника податку. Якщо скарга на користь фізособи — платника податку або юрособи — платника податку подається її представником, то до скарги долучається копія довіреності, оформленої відповідно до вимог законодавства. Підпис представника юрособи — платника податку на скарзі має бути скріплено печаткою юрособи — платника податку;
д) перелік документів і розрахунків, що додаються до скарги; у разі надсилання скарги поштою додаються опис вкладеного та повідомлення про вручення.
Скарга, яку оформлено без дотримання вимог, зазначених у пп. «г» п. 4, або оформлено без дотримання вимог, зазначених у підпунктах «а» — «г» п. 4 цього Положення, що не дає змоги розглянути скаргу по суті, повертається особі, яка її подала (надіслала), з відповідними роз'ясненнями не пізніше 5 днів з дня отримання такої скарги (п. 5 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами ДПС).
Управління правової роботи ДПС у Харківській області