Витрати з купівлі-продажу інвалюти включаються до статті «Iнші операційні витрати»
! Бухгалтерам
Згідно з П(С)БО 15 «Дохід» та П(С)БО 16 «Витрати» доходами чи витратами від купівлі-продажу інвалюти визнається різниця між ціною купівлі-продажу іноземної валюти та її балансовою вартістю. Додатна різниця відображається за кредитом субрахунка 711 «Дохід від купівлі-продажу іноземної валюти», а від'ємна — за дебетом субрахунка 942 «Витрати на купівлю-продаж іноземної валюти».
Відповідно до П(С)БО 16 «Витрати» до адміністративних витрат відносяться загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством, зокрема плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків, а також витрати, пов'язані з купівлею-продажем валюти.
Отже, витрати, пов'язані з купівлею-продажем інвалюти, відповідно до П(С)БО 3 «Звіт про фінансові результати», включають до статті «Iнші операційні витрати» (ряд. 090) Звіту про фінансові результати (форма №2).
Лист Мінфіну від 01.03.2012 р. №31-08410-07-27/5199
Який Порядок включення сум ПДВ до податкового кредиту
! Платникам ПДВ
Державна податково служба України зауважила, що відсутність факту реєстрації платником — продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми ПДВ, зазначеної у податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Тобто податкова накладна, правильно заповнена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлені строки, дає право на включення зазначених у ній сум ПДВ до складу податкового кредиту покупця:
1) у тому податковому періоді, в якому відбулася перша з подій, визначених п. 198.2 ПКУ, — у разі отримання її у такому податковому періоді;
2) у тому податковому періоді, в якому податкова накладна була отримана покупцем, з урахуванням того, що зазначене право зберігається за ним протягом 365 к. д. з дати виписування такої податкової накладної, — у разі отримання її із запізненням в інших податкових періодах.
Якщо ж накладна заповнена з порушеннями чи не зареєстрована в Єдиному реєстрі протягом встановленого терміну, платник-покупець включає до складу ПК податкової декларації за відповідний звітний період суми ПДВ, зазначені в цій накладній, за умови подання разом із декларацією заяви зі скаргою на постачальника (додаток 8 до податкової декларації з ПДВ).
Лист ДПСУ від 17.11.2011 р. №6451/7/15-3117-10 див. «ДК» №20/2012
Як відображається в податковій звітності показник чистого прибутку
! Державним унітарним підприємствам
ДПС зазначає, що показник «Чистий прибуток» звітного періоду зазначається у коді ряд. 220 гр. 3 р. I «Фінансовий результат» Звіту про фінансові результати (ф. №2).
Водночас наказом ДПАУ від 16.05.2011 р. №285 було затверджено форму Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями, у ряд. 01 якого зазначається показник «Чистий прибуток (дохід)» відповідного звітного періоду, який обраховується за даними бухобліку.
Отже, показник ряд. 01 «Чистий прибуток (дохід)» Розрахунку має відповідати показнику, наведеному підприємством у ряд. 220 Звіту про фінансові результати (ф. №2) відповідного звітного періоду.
Лист ДПСУ від 29.03.2012 р. №5529/6/15-1215 див. у наступних числах «ДК»
Порядок заповнення зведеної податкової накладної
! Платникам ПДВ
ДПСУ нагадує, що при здійсненні постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер при постійних зв'язках із покупцем, покупцеві може бути виписана зведена податкова накладна виходячи із визначеної у договорі періодичності оплати поставлених товарів/послуг (1 раз на 5 днів; 1 раз на 10 днів тощо), але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця. При цьому до зведеної ПН обов'язково додається реєстр товаротранспортних накладних чи інших відповідних супроводжувальних документів, згідно з якими здійснено постачання товарів/послуг.
Отже, якщо до моменту виписування продавцем зведеної податкової накладної відбулася зміна податкових зобов'язань продавця у зв'язку з поверненням покупцю коштів за непоставлені товари або поверненням покупцем товарів, суми ПДВ в зведеній податковій накладній таким продавцем зазначаються загальною сумою, що відповідає фактичній сумі поставлених покупцю товарів. Розрахунок коригування до такої податкової накладної не виписується.
Лист ДПСУ від 06.04.2012 р. №10162/7/15-3417-16 див. у наступних числах «ДК»
Оформлення трудових відносин зі сторожами та студентами
! Роботодавцям
1. Мінсоцполітики зазначає, що працівник не може виконувати одночасно роботу як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом. Загальна тривалість роботи за сумісництвом протягом місяця не повинна перевищувати половину місячної норми робочого часу.
Якщо при підсумованому обліку робочого часу (роботі за змінами), приміром, у штатному розписі 4 одиниці сторожів, а фактично працюють 3, то з цими працівниками можуть укладатися трудові договори про роботу за сумісництвом. При цьому оплата праці має здійснюватись за основним трудовим договором і за трудовим договором за сумісництвом.
2. Положенням про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України не передбачено умови щодо оформлення трудових відносин зі студентами на період проходження ними практики.
Лише за наявності вакантних місць студенти можуть бути зараховані на штатні посади, якщо робота на них відповідає вимогам програми практики. При цьому не менше 50% часу відводиться на загальнопрофесійну підготовку за програмою практики.
Лист Мінсоцполітики від 20.01.2012 р. №21/13/116-12
Реєстрація декларації про готовність об'єкта до експлуатації
! Будівельним організаціям
Держархбудінспекція нагадує, що спрощено дозвільні процедури у будівництві. Зокрема, скорочено перелік документів, необхідних для отримання дозволу на виконання будівельних робіт, терміни видачі такого дозволу та запроваджено декларативний принцип щодо виконання будробіт і прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.
Крім того, встановлено, що при реєстрації декларації про початок виконання підготовчих робіт (декла-рації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації) не передбачено надання будь-яких інших документів, крім двох примірників зазначеної декларації.
Таким чином, при реєстрації декларації Державна архітектурно-будівельна інспекція або її територіальний орган не має права вимагати додаткові документи.
Держархбудінспекції від 09.04.2012 р. №40-12-2518
Фізособи-«спрощенці» повинні сплачувати ЄСВ за період відпустки і хвороби
! Фізособам — «єдиноподатникам»
ПФУ зазначає, що оскільки фізособи-«спрощенці» — платники податку I та II груп під час відпустки, а також за період хвороби (якщо вона триває 30 і більше к. д.), залишаються платниками спрощеної системи оподаткування, відповідно вони мають обов'язок щодо сплати ЄСВ у зазначений період.
Лист ПФУ від 02.04.2012 р. №7619/03-30 див. у наступних числах «ДК»
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»