• Посилання скопійовано

Коментар

Лист ФСС на випадок безробіття від 01.06.2011 р. №ДЦ-01-4450/0/6-11

Пошук підходящої роботи та сприяння у працевлаштуванні, у тому числі шляхом надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних; фінансування організації оплачуваних громадських робіт для безробітних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (постанова від 10 вересня 2008 р. №839), є деякими з видів соціальних послуг, що надаються відповідно до законів №8031 та №15332.

1 Закон України від 01.03.91 р. №803-XII «Про зайнятість населення».

2 Закон України від 02.03.2000 р. №1533-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Органам Фонду зайнятості, як і іншим фондам соціального страхування, крім ПФУ, із введенням ЄСВ більше не є підконтрольними питання нарахування та сплати страхових внесків.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 12 Закону №1533, розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних ПФУ та ДПАУ, а в разі необхідності — шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Порядок надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних затверджено наказом Мінсоцполітики від 10.01.2001 р. №1, а Порядок використання коштів ФСС на випадок безробіття та здійснення контролю під час організації оплачуваних громадських робіт для безробітних — постановою Правління ФСС на випадок безробіття від 16.10.2008 р. №69. Саме про порядок проведення перевірок достовірності даних, поданих для надання дотацій, та використання коштів під час організації громадських робіт та реалізації результатів цих перевірок ідеться в коментованому листі ФЗ.

Зазначені нормативні документи передбачають право органів Фонду перевіряти роботодавців із цих питань не рідше ніж один раз на півроку.

Хоча дотація надається як компенсація коштів, витрачених на виплату зарплати та сплату ЄСВ і лише після надання копій платіжних доручень про сплату податків та відомостей на виплату зарплати, не рідше ніж раз на півроку центр зайнятості завітає на підприємство і ще раз перевірить документи.

Право на проведення перевірки достовірності відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, передбачено формою договору про працевлаштування безробітного1.

1 Постанова правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 30.08.2007 р. №463.

Цією формою встановлено також право органу Фонду зупинити виплату дотації, якщо роботодавець відмовляє або перешкоджає проведенню перевірки, виявлено факти подання роботодавцем до Центру зайнятості недостовірних відомостей або порушення порядку використання коштів Фонду.

Як звертає увагу Фонд у своєму листі, за порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду накладається штраф у розмірі наданої Фондом суми, використаної з порушенням. Крім того, до посадових осіб згідно з пп. 165-3 КпАП застосовується штраф у сумі від 8 до 15 н. м. д. г. (136 — 255 грн). Якщо порушення допущено вдруге протягом року, штраф становитиме від 10 до 20 н. м. д. г. (170 — 340 грн).

Фонд роз'яснює, що всі рішення центрів зайнятості можуть бути оскаржені до центру зайнятості вищого рівня та до суду.

Олексій КРАВЧУК, к. ю. н., аудитор

До змісту номеру