• Посилання скопійовано

Найважливіше за липень-серпень

Усім було зрозуміло, що на момент прийняття Податковий кодекс був виписаний недосконало та потребує змін. I хоча деякі зміни вже внесено (наприклад Законом №3609), усе-таки чимало податкових норм, як і раніше, врегульовуються листами, наказами, інструкціями тощо. Ми намагаємося пильно відстежувати їх та давати своє бачення щодо користування порадами, викладеними у них. Читайте про найцікавіше з надрукованого у «ДК» у липні — серпні.

Підприємство має витрати з перевезення від працівника у складі оплати праці

ПКУ не заперечує витрат у підприємства при отриманні послуг перевезення, за умови що фізособа — перевізник, не є платником ЄП. А як бути, якщо така фізособа є також працівником цього підприємства? ДПАУ вважає, що у разі компенсації фізособі, що не сплачує ЄП, вартості витрат з перевезення вони включаються до складу витрат підприємства за умови її надання як складової оплати праці.

Лист ДПАУ від 14.04.2011 р. №7230/6/15-0315 (див. «ДК» №28/2011)


На податкових накладних можна ставити печатку «Для податкових накладних»

Нагадаємо, що у листі від 06.04.2011 р. №9497/7/16-1517 ДПАУ рекомендувала на ПН ставити виключно «основну» печатку. Наразі головний податковий орган змінив позицію та дозволив для скріплення ПН використовувати спеціальну печатку «Для податкових накладних» (це не стосується печаток «Канцелярія», «Для документів», «Для довідок» тощо).

Лист ДПАУ від 26.05.2011 р. №14839/7/16-1517 (див. «ДК» №28/2011)


Товарний чек як розрахунковий документ має містити всі реквізити

Податківці вкотре нагадують про можливість оформлення розрахункових операцій за готівку не лише касовими, а й товарними чеками. ДПАУ приділяє особливу увагу питанню правильного заповнення товарного чека, адже у разі проведення готівкових розрахунків без видачі одержувачем коштів платіжного документа зі всіма реквізитами до госпсуб'єктів застосовуються штрафні санкції у розмірі сплачених коштів.

Лист ДПАУ від 27.04.2011 р. №7966/6/23-7015/515 (див. «ДК» №28/2011)


Лікарняний «змінникам» видається до закінчення робочої зміни

Мінпраці на запитання щодо оформлення лікарняного працівнику, що працює за змінним графіком, відповідає: у разі якщо робоча зміна за графіком розпочалася у період тимчасової непрацездатності працівника та переходить на іншу добу, листок непрацездатності має видаватися на термін до закінчення робочої зміни.

Лист Мінсоцполітики від 05.05.2011 р. №149/18/99-11 (див. «ДК» №29/2011)


Мінфін надає поради щодо розподілу ПДВ за основними засобами

Придбані ОЗ зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Якщо суми непрямих податків (у т. ч. ПДВ) у зв'язку з їх придбанням не відшкодовуються підприємству, то зазначені суми включаються до їхньої первісної вартості. Тому якщо придбані ОЗ частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково — ні, то до ПК включається та частка сплаченого податку, яка відповідає частці їх використання в оподатковуваних операціях.

Лист Мінфіну від 19.05.2011 р. №31-08410-07-25/12852 (див. «ДК» №29/2011)


Дохід з ознакою «133» відображатимемо у ф. №1ДФ після пенсійної реформи

У ф. №1ДФ за ознакою доходу «118» відображаються суми надміру витрачених підзвітних або коштів на відрядження, не повернутих у строк. А за ознакою «133» повинні відображатися суми ЄСВ, що вносяться за рахунок роботодавця у розмірах, визначених законом, проте лише за умови їх перерахування до Накопичувального фонду.

Лист ДПАУ від 12.05.2011 р. №8882/6/17-0215 (див. «ДК» №29/2011)


Чи є витрати у замовника, якщо експедитор наймає фізособу-«єдинника»?

Якщо експедитор на загальній системі оподаткування для виконання транспортно-експедиційних послуг залучає фізособу-«єдинника», замовник не зможе включити до витрат послуги такого перевізника. Такого висновку доходить ДПАУ, проте не враховує, що замовник безпосередньо працює саме з експедитором.

Лист ДПАУ від 13.05.2011 р. №13401/7/15-0217 (див. «ДК» №31-32/2011)


Зміни у ПКУ: податок на прибуток, ПДВ, ПДФО та інше — що очікує бухгалтера

06.08.2011 р. набрав чинності Закон, який вніс найчисленніші зміни до ПКУ, зокрема:

1. Вирішено ситуацію з перехідними авансами та собівартістю реалізованих після 01.04.2011 р. товарів, робіт, послуг (доповнено п. 1 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ).

2. Собівартість неоплаченого товару у валюті визначається за курсом на дату придбання (пп. 153.1.2 ПКУ).

3. З оновленого п. 198.5 ПКУ вилучено обов'язок умовного продажу ОЗ за ціною, не нижчою за ціну придбання.

4. Надано можливість новозареєстрованим юрособам реєструватися платниками ПДВ (п. 181.2 ПКУ).

5. Податкових агентів зобов'язано сплачувати ПДФО з доходу, нарахованого, але не виплаченого, протягом наступних 30 днів після закінчення податкового періоду (п. 168.1 ПКУ).

6. Запровадження податкових різниць перенесено ще на рік — на 01.01.2013 р.

Закон України від 07.07.2011 р. №3609-VI
(з документом можна ознайомитися на нашому сайті www.dtkt.com.ua
в «ДК» №33/2011 у розділі «Документи для роботи. — Додатки до друкованого «ДК»)


Зазначення у податковій накладній скорочено «вул.» не впливає на ПК

Податкові органи доволі упереджено ставляться до виписування податкових накладних та викладають у листах власну думку щодо їх заповнення. Цього разу — це місцезнаходження контрагентів. Так, ДПАУ зазначає, що не може бути підставою для зняття сум податку з ПК, якщо адреса є достовірною, але її зазначено скорочено («вул.» замість «вулиця», «буд.» замість «будинок» тощо) або у зворотному порядку.

Лист ДПАУ від 08.07.2011 р. №18517/7/16-1517-05 (див. «ДК» №33/2011)


Печатки, штампи після закінчення терміну зберігання знищують самостійно

Нагадаємо, що порядок знищення печаток, передбачений наказом МВС від 11.01.2011 р. №5, втратив чинність. Тому, на думку Держкомпідприємництва, печатки (штампи) після закінчення передбачених термінів зберігання може знищувати самостійно орган, який забезпечує їх знищення, про що складається відповідний акт.

Лист Держкомпідприємництва від 18.07.2011 р. №5916 (див. «ДК» №33/2011)


Правила торгівлі тепер поширюються і на роздрібну, і на оптову торгівлю

КМУ внесено зміни до Порядку провадження торговельної діяльності, який тепер поширюється і на суб'єктів оптової торгівлі. Оптовикам доведеться дотримуватися всіх правил щодо обслуговування споживачів (покупців). Оптовикам, які використовують РРО, також потрібно звернути увагу на вимогу щодо встановлення платіжних терміналів для забезпечення оплати платіжною карткою.

Постанова КМУ від 29.06.2011 р. №706 (див. «ДК» №34-35/2011)


Комісія за купівлю валюти належить до адміністративних витрат

Через зміни, внесені до ПКУ, питання класифікації витрат стоїть дуже гостро. На думку ДПАУ, витрати на придбання валюти належать до складу адміністративних і зазначаються у рядку 06.2.8 додатка АВ та рядку 06.2 декларації з податку на прибуток. На думку редакції, такі витрати хоча й підпадають під визначення «адміністративні», але як плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків (пп. «є» пп. 138.10.2 ПКУ).

Лист ДПАУ від 22.06.2011 р. №7429/5/15-0416 (див. «ДК» №34-35/2011)


Якщо автостанція та перевізник не платять ПДВ, то немає податку й у ціні квитка

ДПАУ вказує на те, що автостанції, які не зареєстровані як платники ПДВ, податок на вартість квитків, які оплачуються пасажирами, додатково не нараховують. На думку редакції, обкладення ПДВ залежить від виду укладеного договору між перевізником та автостанцією. На жаль, ДПАУ не аналізує різні варіанти, коли обкладення ПДВ залежатиме від виду договору.

Лист ДПАУ від 09.06.2011 р. №6896/5/16-1516 (див. «ДК» №34-35/2011)

Підготувала Наталія КАНАРЬОВА, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру