• Посилання скопійовано

Відповіді ДПСУ на актуальні питання платників податків

Лист Державної податкової служби України від 18.09.2025 №10/3/2/99-00-09-01-01-02

Суттєво. ДПСУ видала черговий, вже традиційний, лист із відповідями на різноманітні питання платників податків. В цьому листі йдеться про єдиний податок, подання заяв на припинення/внесення змін щодо роздрібних ліцензій торгівців алкоголем та тютюном тощо.

! Платникам податків

Державна податкова служба України розглянула у межах компетенції звернення Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики від 22.08.2025 №04-32/10-2025/194907 щодо питань застосування окремих норм податкового законодавства України та з урахуванням листа ДПС від 03.09.2025 №955/2/99-00-09-01-01-02 надає на них відповіді.

Розміщення таких відповідей на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, за винятком аналогічних, що вже опубліковані, здійснюватиметься в окремій рубриці у загальному порядку, встановленому для такого розміщення, за покликанням.

Додаток: на 10 арк. в 1 прим.

Заступник Голови А. ТРОЦКО

Ситуація:

ТОВ, платник єдиного податку, є учасником програми лояльності «еDilo — B2B Factoring. Cash-back», за умовами якої отримує кешбек.

Питання: Чи має право підприємство — платник єдиного податку отримувати в межах такої програми суму кешбеку?

Уточнення: Чи не буде отримання такого кешбеку вважатися порушенням умов перебування на спрощеній системі оподаткування?

Відповідь: Програма лояльності «еDilo — B2B Factoring. Cash-back» — це порядок отримання Учасником програми компенсації Cash-back (далі — Кешбек), що визначається у відсотковому значенні від суми договору факторингу, за яким до Організатора перейшли права грошової вимоги.

За договором факторингу (фінансування під відступлення права грошової вимоги) одна сторона (фактор) передає або зобов’язується передати грошові кошти в розпорядження другої сторони (клієнта) за плату (у будь-який передбачений договором спосіб), а клієнт відступає або зобов’язується відступити факторові своє право вимоги до третьої особи боржника (стаття 1077 Цивільного кодексу України).

Тобто, договір факторингу передбачає відступлення права грошової вимоги.

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку визначено главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України (далі — Кодекс).

Згідно з підпунктом 2 пункту 292.1 статті 292 Кодексу для платника єдиного податку (юридичної особи) доходом є будь-який дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначений пунктом 292.3 статті 292 Кодексу.

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі (пункт 292.6 статті 292 Кодексу).

Відповідно до пункту 291.6 статті 291 Кодексу платники єдиного податку першої — третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).

До грошової форми розрахунку належить розрахунок коштами як у готівковій (формі грошових знаків) так і безготівковій формі (запис на рахунках у банках).

Негрошовими формами розрахунку є різні способи погашення взаємних фінансових зобов’язань без використання коштів. До таких розрахунків належать, зокрема, бартерні операції, розрахунки векселями, договори відступлення прав вимог, зарахування зустрічних вимог, тощо.

Підпунктом 4 підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Кодексу визначено, що у разі застосування інших способів розрахунків, ніж ті, що зазначені в пункті 291.6 статті 291 Кодексу, платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Кодексом.

Враховуючи зазначене, укладення договору факторингу є механізмом розрахунку по правочину купівлі-продажу товарів (робіт, послуг) у негрошовій формі, а отже не дає права суб’єкту господарювання застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку і звітності.

Разом з тим, об’єктом оподаткування для юридичної особи, яка сплачує єдиний податок, згідно з підпунктом 2 пункту 292.1 статті 292 Кодексу вважається будь-який дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 статті 292 Кодексу.

Згідно з пунктом 292.13 статті 292 доходи визначаються на підставі даних обліку, який ведеться відповідно до статті 296 Кодексу.

Так, абзацом 5 пункту 296.1 статті 296 Кодексу зазначено, що юридичні особи — платники єдиного податку третьої групи використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень пунктів 44.2, 44.3 статті 44 Кодексу.

Таким чином, сума отриманого Кешбеку не буде вважатися порушенням умов перебування на спрощеній системі оподаткування.

Ситуація:

Щодо заповнення заяв на отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додавання спирту), тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, у передбачених законодавством випадках.

Згідно з Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2025 р. №374 у разі подання:

Заяви про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі, пункт 5 «Спосіб отримання ліцензії» не заповнюється.

Також не заповнюється пункт 7 «Адреса місця провадження господарської діяльності заявника/ліцензіата», а пункт 8 «Перелік фіскальних номерів реєстраторів розрахункових операцій» підлягає заповненню лише у разі їх зміни;

Заяви ліцензіата про внесення чергового (річного, щоквартального) платежу пункт 5 «Спосіб отримання ліцензії» не заповнюється. Пункти 7—9 також не підлягають заповненню;

Заяви ліцензіата про припинення дії ліцензії на право провадження Заяви відповідного виду господарської діяльності пункт 5 «Спосіб отримання ліцензії» не заповнюється, як і пункти 7 — 10.

На практиці платники податків зіштовхуються з тим, що у всіх зазначених випадках не заповнення пункту 5 призводить до виникнення критичної помилки системи (позначка у вигляді трикутника зі знаком оклику), що унеможливлює підписання заяв. Якщо ж всупереч вимогам Порядку цей пункт заповнити (шляхом вибору однієї з двох доступних позначок), то заяву можна підписати та надіслати, однак у відповідь формується квитанція №2 з відмовою у прийнятті заяви через не заповнення граф 7 та 8.

В окремих випадках, коли платник перед поданням заяви про припинення дії ліцензії вже скасував реєстрацію ПРРО, подати таку заяву стає неможливо, оскільки внесення у пункт 8 фіскального номера ПРРО, знятого з реєстрації, також призводить до формування квитанції №2 з відмовою у прийнятті заяви.

Питання 1: Чому виникають розбіжності між вимогами, визначеними затвердженим Порядком заповнення заяв, та фактичною практикою їх подання через електронний кабінет, зокрема щодо заповнення пунктів 5, 7 та 8 форми?

Питання 2: Коли саме було внесено зміни до Порядку подання заяв та де можна ознайомитися з актуальним порядком заповнення відповідних граф у трьох випадках подання:

Заяви про внесення змін;

Заяви про здійснення чергового платежу;

Заяви про припинення дії ліцензії?

Уточнення: Яким має бути правильне заповнення заяви про припинення дії ліцензії у випадку, коли платник перед її поданням уже скасував реєстрацію ПРРО та не має зареєстрованого жодного фіскального апарату за відповідною господарською одиницею.

Відповідь щодо питання 1:

Відповідно до Порядку заповнення заяв щодо ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додавання спирту), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 квітня 2025 року №374 «Деякі питання ведення Єдиних реєстрів ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, ліцензіатів та місць обігу пального» заява про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах (далі — Реєстр), подається в разі настання подій, передбачених частиною дев’ятою статті 34 Закону України від 18 червня 2024 року №3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі — Закон №3817).

У разі подання заяви про внесення змін до відомостей, що містяться в Реєстрі, у такій заяві зазначаються:

у пункті 1 «Заява подається до» — найменування та код органу ліцензування, до якого подається заява;

у пункті 2 «Вид заяви» — вид заяви, яку подає ліцензіат (обирається позиція «Внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах»);

у пункті 3 «Реквізити заявника/ліцензіата»:

для юридичних осіб — найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ;

для фізичних осіб — підприємців — прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), місцезнаходження (адреса зареєстрованого/задекларованого місця проживання (перебування), за якою здійснюється зв’язок із фізичною особою-підприємцем), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та/або номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);

для осіб, уповноважених на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи, і таких, які є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, — найменування та код уповноваженої особи згідно з ЄДРПОУ і податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з пунктом 63.6 статті 63 та пунктом 64.6 статті 64 Кодексу;

для іноземних суб’єктів господарської діяльності — повне найменування нерезидента українською мовою та податковий номер нерезидента на території України, присвоєний відповідним податковим органом під час взяття на облік.

У заяві зазначаються нові найменування юридичної особи (зокрема у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням державного підприємства / акціонерного товариства в інше господарське товариство / приватизацією державного або комунального майна) або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи — підприємця, місцезнаходження ліцензіата;

у пункті 4 «Види ліцензії» — вид наданої ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності;

пункт 5 «Спосіб отримання ліцензії» — не заповнюється;

у пункті 6 «Реєстраційний номер ліцензії» — реєстраційний номер ліцензії;

пункт 7 «Адреса місця провадження господарської діяльності заявника/ліцензіата» — не заповнюється (у разі зміни адреси місця провадження господарської діяльності для ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, подається заява на отримання нової ліцензії).

Заява про внесення змін до відомостей, що містяться в Реєстрі, не подається в разі зміни назв області, району, населеного пункту, вулиці, інших об’єктів топоніміки населених пунктів відповідно до законодавства чи у зв’язку зі зміною коду адміністративно-територіальної одиниці або території територіальної громади згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад.

Суб’єкт господарювання має право (за потреби) заповнити графу 1 пункту 7 у разі зміни в адресі місця роздрібної торгівлі назв областей, районів, населених пунктів, вулиць, інших об’єктів топоніміки населених пунктів відповідно до законодавства або графу 3 пункту 7 у зв’язку зі зміною кодів адміністративно-територіальної одиниці або території територіальної громади згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад.

Адреса, передбачена пунктом 7 заяви, зазначається у форматі: область, район, населений пункт (крім м. Києва та м. Севастополя), вулиця, номер будинку, корпусу, офісу/квартири;

у пункті 8 «Перелік фіскальних номерів реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок, що розміщуються в місці роздрібної торгівлі» зазначається перелік фіскальних номерів реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок, що підлягають виключенню з Реєстру, — у разі зміни переліку реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок, що розміщуються в місці торгівлі (для ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах).

Графа 3 пункту 8 заповнюється в разі виключення фіскальних номерів реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій з Реєстру;

пункт 9 «Відомості про те, що місця роздрібної торгівлі розташовані за межами населених пунктів (адміністративних центрів областей, м. Києва та м. Севастополя) на відстані до 50 кілометрів і мають торговельні зали площею понад 500 кв. метрів — для ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (крім сидру та перрі (без додання спирту), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах)» — не заповнюється;

у пункті 10 «Інформація про внесення платежу за ліцензію» зазначаються код класифікації доходів бюджету, сума внесеного платежу, номер і дата платіжної інструкції, що підтверджує внесення річної плати за відповідну ліцензію (розділ заповнюється в разі збільшення кількості реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій, що зареєстровані за адресою місця торгівлі для місць роздрібної торгівлі відповідно до статті 52 Закону).

Під час накладання кваліфікованого електронного підпису та печатки заявника (за наявності) суб’єкт господарювання засвідчує/підтверджує достовірність інформації, зазначеної в пунктах заяви.

У разі подання заяви ліцензіата про внесення чергового (щорічного, щоквартального) платежу за надану ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності в такій заяві зазначаються:

у пункті 1 «Заява подається до» — найменування та код органу ліцензування, до якого подається заява;

у пункті 2 «Вид заяви» — вид заяви, яку подає ліцензіат (обирається позиція «Внесення чергового платежу за надану ліцензію»);

у пункті 3 «Реквізити заявника/ліцензіата»:

для юридичних осіб — найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ;

для фізичних осіб — підприємців — прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), місцезнаходження (адреса зареєстрованого/задекларованого місця проживання (перебування), за якою здійснюється зв’язок із фізичною особою — підприємцем), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та/або номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);

для осіб, уповноважених на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи, і таких, які є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, — найменування та код уповноваженої особи згідно з ЄДРПОУ і податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з пунктом 63.6 статті 63 та пунктом 64.6 статті 64 Кодексу;

для іноземних суб’єктів господарської діяльності — повне найменування нерезидента українською мовою та податковий номер нерезидента на території України, присвоєний відповідним податковим органом під час взяття на облік;

у пункті 4 «Вид ліцензії» — вид ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, для отримання якої подається заява;

пункт 5 «Спосіб отримання ліцензії» — не заповнюється;

у пункті 6 «Реєстраційний номер ліцензії» — реєстраційний номер ліцензії;

пункти 7 — 9 — не заповнюються;

у пункті 10 «Інформація про внесення платежу за ліцензію» зазначаються код класифікації доходів бюджету, сума внесеного платежу, номер і дата платіжної інструкції, що підтверджує внесення річної плати за відповідну ліцензію.

Під час накладання кваліфікованого електронного підпису та печатки заявника (за наявності) суб’єкт господарювання засвідчує/підтверджує достовірність інформації, зазначеної в пунктах заяви.

У разі подання заяви ліцензіата про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності в такій заяві зазначаються:

у пункті 1 «Заява подається до» — найменування та код органу ліцензування, до якого подається заява;

у пункті 2 «Вид заяви» — вид заяви, яку подає ліцензіат (обирається позиція «Припинення дії ліцензії»);

у пункті 3 «Реквізити заявника/ліцензіата»:

для юридичних осіб — найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ;

для фізичних осіб — підприємців — прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), місцезнаходження (адреса зареєстрованого/задекларованого місця проживання (перебування), за якою здійснюється зв’язок із фізичною особою — підприємцем), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та/або номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);

для осіб, уповноважених на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи, і таких, які є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, — найменування та код уповноваженої особи згідно з ЄДРПОУ і податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з пунктом 63.6 статті 63 та пунктом 64.6 статті 64 Кодексу;

для іноземних суб’єктів господарської діяльності — повне найменування нерезидента українською мовою та податковий номер нерезидента на території України, присвоєний відповідним податковим органом під час взяття на облік;

у пункті 4 «Вид ліцензії» — вид ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, для припинення якої подається заява;

пункт 5 «Спосіб отримання ліцензії» — не заповнюється;

у пункті 6 «Реєстраційний номер ліцензії» — реєстраційний номер ліцензії;

пункти 7 — 10 — не заповнюються.

Разом з цим, відповідно до розділу XIII перехідних положень Закону №3817 ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, видані відповідно до цього закону до 1 січня 2025 року, вважаються чинними та підтверджують право на провадження відповідного виду (видів) господарської діяльності до завершення строку, на який їх було видано (для ліцензій, виданих на визначений строк), або до дня припинення їхньої дії в порядку, визначеному цим Законом.

Дія положень цього Закону поширюється на ліцензії, видані згідно із Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

Ліцензії на право виробництва спирту коньячного, спирту плодового, спирту-сирцю плодового, дистилату виноградного сирового, зернового дистиляту, видані до 1 січня 2025 року, переносяться до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, як ліцензії на право виробництва спиртових дистилятів.

Ліцензії на право виробництва спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого, спирту етилового-сирцю, видані до 1 січня 2025 року, переносяться до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, як ліцензії на право виробництва спирту етилового.

Ліцензії на право оптової торгівлі спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, видані до 1 січня 2025 року, переносяться до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, як ліцензії на право оптової торгівлі спиртом етиловим.

Ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додавання спирту), видані до 1 січня 2025 року, переносяться до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, як ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями.

Ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями — сидром та перрі (без додавання спирту), видані до 1 січня 2025 року, переносяться до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, як ліцензії на право оптової торгівлі сидром та перрі (без додавання спирту).

Ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, виключно пивом для виробників пива з обсягом виробництва до 3 000 гектолітрів на рік, видані до 1 січня 2025 року, переносяться до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах. Встановити річну плату за такі ліцензії в сумі 4,5 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, в якому здійснюється платіж, до завершення строку дії ліцензії.

Ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями для малих виробництв дистилятів, видані до 1 січня 2025 року, переносяться до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, як ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями з ознакою малого виробництва (1 — мале виробництво дистилятів).

Ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями без додавання спирту (винами виноградними, винами плодово-ягідними, напоями медовими), виробленими з виноматеріалів власного виробництва, отриманими шляхом переробки придбаних плодів, ягід, винограду, меду, за умови що придбані плоди, ягоди, виноград, мед мають виключно українське походження, для малих виробництв виноробної продукції, видані до 1 січня 2025 року, переносяться до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, як ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями з ознакою малого виробництва (2 — мале виробництво виноробної продукції).

Ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями — сидром та перрі (без додавання спирту), видані до 1 січня 2025 року, переносяться до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, як ліцензії на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додавання спирту).

Ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (пивом), видані до 1 січня 2025 року, переносяться до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, як ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, забезпечує наповнення Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і Єдиного реєстру ліцензіатів на місця обігу пального відомостями про ліцензії, видані до 1 січня 2025 року, та іншими відомостями, що повинні міститися у таких реєстрах.

Суб’єкти господарювання, які мають діючі ліцензії з безстроковим терміном дії, надані до 1 січня 2025 року, з метою наповнення Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і Єдиного реєстру ліцензіатів на місця обігу пального повною інформацією про ліцензії зобов’язані одноразово при сплаті чергового платежу за надані ліцензії, термін сплати якого припадає на перший період починаючи з 1 січня 2025 року, зазначати у заяві про сплату такого чергового платежу всі відомості, визначені частиною третьою статті 43 цього Закону, та додати до такої заяви документи (за необхідності), визначені частинами четвертою і п’ятою статті 43 цього Закону.

З метою виконання вищезазначених норм Закону №3817 ДПС при поданні платниками податків заяви про внесення змін, до відомостей, що містяться в Реєстрі в початковій стадії експлуатації програмного забезпечення передбачило заповнення всіх граф заяви.

Уточнення: заповнення заяви про припинення дії ліцензії у випадку, коли платник перед її поданням уже скасував реєстрацію ПРРО та не має зареєстрованого жодного фіскального апарату за відповідною господарською одиницею заповнює дані про ПРРО, яке було вже виключене.

Відповідь щодо питання 2: зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 04.04.2025 №374 «Деякі питання ведення єдиних реєстрів ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, ліцензіатів на місць обігу пального» не вносилися.

До змісту номеру