Мінінфраструктури затвердило нову форму ТТН
! Усім
Нагадаємо, що завдяки Закону №1534 форма ТТН ще з 1 жовтня 2021 року отримала нові відомості. Зокрема, щодо опису транспортного засобу, де має бути зазначено, крім марки, моделі, типу, реєстраційного номера автомобіля, причепа/напівпричепа, також його параметри зі зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто (ч. 2 ст. 48 Закону про автомобільний транспорт).
А тепер Мінінфраструктури внесло зміни до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні та виклало в новій редакції ТТН. Її форму затверджено додатком 7 до Правил.
Оновленою редакцією п. 11.1 Правил №363 зазначено, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, яка містить усі обов’язкові реквізити, визначені Законом про автомобільний транспорт.
Також зазначено, що в разі необхідності форма товарно-транспортної накладної може бути доповнена іншими реквізитами, з урахуванням особливостей перевезень, зокрема умов та/або виду вантажу.
Наказ Мінінфраструктури від 14.11.2024 №1332.
Станом на 18.12.2024 офіційно не опублікований
Зміни до Інструкції про складання і застосування графіків відключення світла
! Усім
Міненерго внесені зміни до Інструкції про складання і застосування графіків погодинного відключення електроенергії з метою забезпечення справедливої і рівномірної черговості розподілу використання доступної потужності та електроенергії між споживачами.
Згідно зі змінами, змінюється підхід щодо складання та застосування графіків погодинного відключення електроенергії (ГПВ).
Зокрема, ГПВ складаються двічі на рік за результатами проведення літнього та зимового режимного дня вимірів кожного оператора системи розподілу (ОСР). Графіки складаються в обсязі не менше 75% від максимального споживання електричної потужності з 8:00 до 22:00 у режимний день. Вони розподіляються на 6 рівних черг (кожна черга додатково складається із 2-х рівних підчерг), кожна з яких має підтримуватися в обсязі не менше 12,5% від загального споживання замірів останнього режимного дня.
Складені графіки розподіляються на 6 рівних за навантаженням блоків і складаються на кожен день тижня так, щоб запобігати коливанням навантаження при одночасному переході з однієї черги (або підчерги) на іншу. Якщо детальніше, то графіки для цих 6 блоків навантаження складаються на кожен день тижня по застосуванню черг (або підчерг) на кожні 30 хвилин доби та зміщені на 30 хвилин один від одного для забезпечення одночасного відключення черги (підчерги) в одному блоці та включення черги (підчерги) у іншому блоці.
На період дії воєнного стану та протягом 12 місяців після його припинення чи скасування діють такі правила:
— максимальна одноразова тривалість відключення електроенергії під час застосування ГПВ не може перевищувати 6 годин. Можливе відхилення не може становити більше ніж 1 годину незалежно від температури зовнішнього повітря;
— подальший період електрозабезпечення споживачів після відключення має бути не менше 2 годин, без урахування часу на перемикання. При цьому час на перемикання не повинен перевищувати 30 хвилин.
До ГПВ не включаються критично важливі об’єкти, яким має бути забезпечено пріоритетне енергопостачання відповідно до встановленого мінімального навантаження. Ці об’єкти включені до відповідних переліків об’єктів з пріоритетним енергозабезпеченням, що затверджуються обласними і Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями).
Участь у ГПВ об’єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів вирішується щодо кожного об’єкта разом з обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) та територіальним органом Держенергонагляду.
Наказ Міненерго від 27.11.2024 №439
чинний з 03.12.2024
Банкам надано право знижувати ліміти на карткові перекази
! Усім
Окремі банки підписали Меморандум про забезпечення прозорості функціонування ринку платіжних послуг.
Надавачі платіжних послуг, які доєдналися до Меморандуму, погоджуються на впровадження в своїй діяльності уніфікованої ринкової практики та підходів, зокрема, до процесів:
— належної перевірки клієнтів на етапі встановлення ділових відносин;
— моніторингу фінансових операцій за рахунками клієнтів відповідно до наявної інформації про клієнта та фактично здійснювані операції;
— встановлення автоматизованих цілодобових правил моніторингу платіжних операцій з особливою увагою до моніторингу та обмеження операцій у нічний час (з 24:00 до 06:00) для виявлення випадків нехарактерної фінансової поведінки та протидії шахрайським схемам, викраденню коштів через засоби соціальної інженерії, недопущення участі клієнтів у схемах «дропів»;
— встановлення правил на здійснення фінансових операцій (надання продуктів/послуг) клієнтів відповідно до узгоджених підходів та процедур, які базуватимуться на ризик-орієнтованому підході;
— обміну інформацією між банками — учасниками Меморандуму про клієнтів та їхню діяльність, яка містить ознаки підозрілості відповідно до вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів НБУ.
Підписуючи Меморандум, надавачі платіжних послуг зобов’язуються здійснювати перекази клієнтів з урахуванням упровадженого в банку ризик-орієнтованого підходу. Це означатиме, що банки не встановлюватимуть ліміти на операції клієнтів з підтвердженими джерелами доходів (зокрема зарплатних клієнтів та інших клієнтів з підтвердженими доходами), а також волонтерів, ідентифікованих надавачем платіжних послуг.
Якщо ж документально підтвердженого доходу немає, то банки зобов’язуються встановити ліміти (поширюватимуться на перекази за реквізитами IBAN) на операції:
з 01.02.2025 — для клієнтів «високого» рівня ризику встановлювати ліміт в сумі до 50 тис. грн/міс;
для клієнтів «середнього» та «низького» рівнів ризику — відповідно до лімітів та строків поетапної реалізації:
— з 01.02.2025 — у сумі до 150 тис. грн/міс;
— з 01.06.2025 — у сумі до 100 тис. грн/міс.
Ліміти не включатимуть операції з переказу коштів між двома рахунками, які клієнт відкрив в одному банку. За наявності документально підтверджених доходів клієнта, що перевищують установлений на дату ліміт, банки здійснюватимуть перекази в межах підтвердженого доходу.
З 1 січня психогляди працівників — за рахунок роботодавця
! Працедавцям
МОЗ затвердило зміни до:
— Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, затвердженого наказом МОЗ від 18.04.2022 №651;
— Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації №100-1/о «Протокол про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин №____»;
— Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації №100-2/о «Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин №____».
У Порядку додатково тепер прописано, що організація та проведення попереднього (під час прийняття на роботу), позачергового та періодичного (протягом трудової діяльності) психіатричних оглядів категорій осіб, зазначених в Переліку категорій осіб, які для виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби) з особливими вимогами до стану психічного здоров’я підлягають періодичному психіатричному огляду, здійснюються за рахунок коштів роботодавця.
Такі огляди проводяться надавачами медичних послуг, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю психіатрія та уклали договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ за групами послуг «Психіатрична допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах», та/або «Психіатрична допомога дорослим та дітям, яка надається мобільними мультидисциплінарними командами», та/або «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах» та закладами охорони здоров’я Державного управління справами, закладами охорони здоров’я в системі Міноборони, МВС (у тому числі закладами охорони здоров’я ДСНС, Держприкордонслужби, Нацгвардії), СБУ, СЗРУ, Держспецзв’язку, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю психіатрія, забезпечують надання медичної допомоги та є користувачами електронної системи охорони здоров’я (далі — Заклади).
Огляд проводиться лікарем-психіатром, який працює в Закладі та зареєстрований у електронній системі охорони здоров’я, пройшов тематичне навчання за відповідною програмою згідно із законодавством України. Інформація про проходження тематичного навчання з посиланням на відповідний документ розміщується на офіційному вебсайті та/або у загальнодоступному місці Закладу.
Під час проведення огляду лікар-психіатр має розглянути наявні в електронній системі охорони здоров’я та медичній документації відомості про звернення особи за психіатричною допомогою.
Для проходження огляду особа має подати документи, що посвідчують особу.
Лікар-психіатр перед початком психіатричного огляду та забору біологічного матеріалу для проведення лабораторного тестування здійснює встановлення особи згідно з наданими нею документами, що її посвідчують.
Первинна медична документація щодо відповідних відомостей про проведення оглядів уноситься до електронної системи охорони здоров’я.
Наказ МОЗ від 15.10.2024 №1759
набирає чинності з 01.01.2025
Надання платних послуг держархівами
! Усім
Мін’юст затвердив Порядок надання платних послуг державними архівними установами.
Порядок визначає механізм надання платних послуг державними архівними установами на замовлення фізичних та юридичних осіб.
Надання архівними установами платних послуг здійснюється відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися архівними установами, що утримуються за рахунок бюджетних коштів.
Платні послуги надаються замовнику з використанням наявних архівних документів та забезпеченням їх збереженості в архівній установі.
Платні послуги надаються архівними установами за письмовим (у тому числі в електронній формі) запитом замовника із зазначенням виду платної послуги.
Також затверджено розміри плати за надання платних послуг центральними державними архівами.
Наказ Мін’юсту від 05.12.2024 №3511/5
чинний з 14.12.2024
Нацбанк оновив положення про нагляд
! Банкам
НБУ затвердив зміни до Положення про здійснення Національним банком України нагляду за додержанням об’єктами нагляду законодавства України про захист прав споживачів фінансових послуг та обмежених платіжних послуг, вимог щодо взаємодії зі споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості.
Положення доповнено такими нормами:
— об’єкт нагляду не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення про початок адміністративного провадження письмово повідомляє Нацбанк про день і час отримання такого повідомлення (крім випадку передавання довідки з додатками (за наявності) із супровідним листом нарочним) у формі та в порядку, що визначені в п. 30 розд. V Положення;
— Нацбанк має право розмістити інформацію про початок адміністративного провадження (крім інформації з обмеженим доступом) на сторінках офіційного Інтернет-представництва Нацбанку;
— об’єкт нагляду протягом 15 робочих днів із дня отримання довідки з додатками (за наявності) має право подати звернення до Нацбанку про перегляд Комітетом з питань нагляду та регулювання діяльності банків, оверсайта платіжної інфраструктури / Комітетом з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг професійного судження, викладеного в довідці, з належним обґрунтуванням та документальним підтвердженням (за наявності) клопотання про перегляд професійного судження. Таке звернення подається у формі та в порядку, що визначені в п. 30 розд. V Положення;
— об’єкт нагляду має право подати до Нацбанку клопотання у письмовій формі відповідно до Закону «Про адміністративну процедуру»:
в електронній формі засобами системи електронної пошти Нацбанку (за умови підключення до системи електронної пошти Нацбанку) або на електронну поштову скриньку Нацбанку з накладанням КЕП;
у паперовій формі.
При цьому копії документів, витяги з них, що додаються до клопотання в паперовій формі, засвідчуються підписом керівника (уповноваженої особи) об’єкта нагляду із зазначенням його посади, ініціалів та прізвища, дати засвідчення та проставленням напису «Згідно з оригіналом».
Постанова НБУ від 04.12.2024 №143
набирає чинності з 01.01.2025
Кому з держорганів дозволено перевіряти у 2025 році
! Усім
За даними ДРС, протягом періоду воєнного стану дозволено проведення:
— планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сферах енергетики та комунальних послуг — НКРЕКП;
— позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері організації та проведення азартних ігор (у тому числі фактичні перевірки методом контрольних закупок) та у лотерейній сфері — КРАІЛ;
— заходів державного нагляду та контролю у сфері медіа — Національною радою з питань телебачення та радіомовлення;
— позапланових заходів державного нагляду (контролю) за формуванням, установленням та застосуванням державних регульованих цін, з питань захисту прав споживачів та метрологічного нагляду у сфері надання житлово-комунальних послуг — Держпродспоживслужбою;
— у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку — НКЕК;
— позапланових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з розробленням, виготовленням, постачанням спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв’язку та інших технічних засобів негласного отримання інформації — СБУ.
Окремо зазначаємо, що з 1 січня 2025 року Держлікслужбою відновлюються планові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства щодо якості лікарських засобів, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з культивування рослин, уключених до таблиці I переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, розроблення, виробництва, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, реалізації (відпуску), ввезення на територію України, вивезення з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, уключених до зазначеного переліку, та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів).
Унесено зміни до Інструкції з організації примусового виконання рішень
! Аграріям
Мін’юст затвердив зміни до Інструкції з організації примусового виконання рішень. Визначено особливості виконання спеціальних виписок з Реєстру аграрних нот.
Зокрема, спеціальні виписки з Реєстру аграрних нот пред’являються до примусового виконання у формі електронного документа адміністратором Реєстру аграрних нот за розпорядженням кредитора-стягувача у порядку, визначеному розділом XV Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження.
Крім цього, Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження доповнено нормою, відповідно до якої пред’явлення до примусового виконання виконавчого документа, виданого у формі електронного документа, забезпечується з використанням, зокрема, засобів Реєстру аграрних нот — адміністратором Реєстру аграрних нот під час пред’явлення до примусового виконання за розпорядженням кредитора-стягувача спеціальної виписки з Реєстру аграрних нот.
Наказ Мінʼюсту від 03.12.2024 №3489/5
набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом «Про аграрні ноти»,
а саме з 1 січня 2025 року