• Посилання скопійовано

Що нового

Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності удосконалено

!  Туроператорам

Кабмін вніс зміни до Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності, затверджених постановою КМУ від 11.11.2015 №991.

Зокрема, перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії, доповнено документом, що підтверджує відсутність здійснення контролю за діяльністю суб’єкта господарювання у значенні, наведеному у ст. 1 Закону «Про захист економічної конкуренції», резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України, у значенні, наведеному у ст. 1 Закону «Про оборону України». Усі ліцензіати повинні подати цей документ до органу ліцензування до 12.05.2023.

Крім того, відповідно до змін туроператор має розміщувати на своєму вебсайті також інформацію про дату та номер рішення про видачу ліцензії на провадження туроператорської діяльності.

Постанова КМУ від 10.01.2023 №22 чинна з 12.01.2023


Учасників конкурсу на автобусні перевезення зрівняли в правах

!  Автобусним перевізникам

Кабмін вніс зміни до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 №1081.

Як повідомляється, згідно зі змінами:

— скасовано можливість продовження строків дії дозволів на міжобласних маршрутах для перевізників, які вже працюють на лінії кілька років, натомість запроваджено регулярні конкурси;

— запроваджено подання документів для участі у конкурсі на міжобласних маршрутах в електронній замість паперової форми, що має на меті прибрати людський фактор і мінімізувати корупційні ризики;

— запроваджено систему балів для оцінки перевізника на конкурсі: за порушення ПДР претендент втрачає бали залежно від тяжкості;

— передбачено обов’язок для учасників усіх наступних конкурсів на маршрути збільшити кількість ТЗ, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення — як мінімум 50% запланованих від загальної кількості автобусів на міських автобусних маршрутах з січня 2023 року (до 70% з 2025 року) та до 20% — на приміських.

Крім того, вкотре заборонено використовувати на маршрутах загального користування автобуси, перероблені з вантажних ТЗ.

Постанова КМУ від 03.01.2023 №27 чинна з 13.01.2023


Нове Положення про звання осіб командного складу морських суден

!  Морякам

Кабмін затвердив Положення про звання осіб командного складу морських суден та порядок їх присвоєння.

Дія Положення поширюється на капітанів та осіб командного складу морських торговельних суден і суден змішаного плавання, для професій яких міжнародними договорами України запроваджене додаткове регулювання, студентів (курсантів) закладів фахової передвищої та вищої освіти, які здійснюють підготовку моряків, заклади фахової передвищої та вищої освіти, які здійснюють підготовку моряків, підприємства, установи, організації, які здійснюють підготовку моряків на короткострокових курсах з окремих видів підготовки, державне підприємство «Сервісний центр морського та річкового транспорту», до основних завдань якого належить організаційно-технічне забезпечення надання послуг у сфері морського і внутрішнього водного транспорту, Мінінфраструктури, МОН, Адміністрацію судноплавства, Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти та Державну службу якості освіти.

Дія цього Положення не поширюється на капітанів, судноводіїв і членів екіпажів малих і прогулянкових суден та риболовних суден довжиною до 24 метрів.

Водночас визначено, що:

кваліфікаційні документи моряків, видані до набрання чинності цією постановою, залишаються чинними до закінчення строку їх дії або безстроково, якщо видані безстроково. За бажанням власники таких кваліфікаційних документів мають право в будь-який час без проведення перевірки професійної компетентності замінити їх на кваліфікаційні документи, що видаються відповідно до Положення, зі строком дії, який має кваліфікаційний документ, що заміняється, зокрема безстроково;

вимоги до огляду підприємств, організацій та установ, що проводять підготовку моряків, встановлені законодавством, застосовуються протягом одного року з дня набрання чинності цією постановою. Документи про підготовку осіб, безпосередньо пов’язаних із підготовкою та оцінкою компетентності моряків у закладах з підготовки моряків, видані до набрання чинності цією постановою, залишаються чинними до закінчення строку їх дії;

стаж роботи капітанів та осіб командного складу суден прибережного плавання, суден, що плавають виключно у захищених водах, і риболовних суден протягом п’яти років з дня набрання чинності цією постановою може бути підтверджений іншими, ніж послужна книжка моряка, документами: довідками про плавання, довідками з місця роботи або трудовими книжками;

вимоги щодо присвоєння звання особи командного складу морського судна рівня експлуатації випускникам закладів вищої та фахової передвищої освіти на підставі успішного складення єдиного державного кваліфікаційного іспиту застосовуються з 1 вересня 2023 року;

перевірка професійної компетентності моряків шляхом складення іспиту у формі комп’ютерного тестування виключно відповідно до Порядку реалізації експериментального проєкту щодо проведення іспиту у формі комп’ютерного тестування для підтвердження кваліфікації моряків, затвердженого постановою КМУ від 30.06.2021 №734, проводиться з десятого дня після набрання чинності цією постановою.

Водночас втрачають чинність шість наказів Мінтрансзв’язку та Мінінфраструктури.

Постанова КМУ від 30.12.2022 №1499 чинна з 18.01.2023


ДПС оновила Державний реєстр РРО

!  СГ, які застосовують РРО

ДПСУ внесла зміни до Наказу ДПС від 21.12.2020 №744 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій», а саме — затвердила у новій редакції Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.

Оновлений Державний реєстр містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена, в кількості 229 моделей.

У попередньому реєстрі їх було 190, тобто реєстр збільшився на 39 моделей.

Ознайомитися з реєстром можна на нашому сайті.

Наказ ДПСУ від 10.01.2023 №15 чинний з 10.01.2023


Оновлено Порядок ідентифікації кінцевих користувачів послуг

!  Споживачам електронних комунікаційних послуг

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, затвердила Порядок ідентифікації кінцевих користувачів послуг, який визначає процедуру ідентифікації кінцевих користувачів, які отримують електронні комунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі.

Дія Порядку поширюється на відносини між постачальниками електронних комунікаційних послуг та кінцевими користувачами послуг при ідентифікації кінцевих користувачів послуг.

Відповідно до Порядку, кінцевий користувач послуг, який отримує електронні комунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, зокрема знеособлено (анонімно), у тому числі кінцевий користувач послуг, якому скорочено перелік послуг, має право здійснити ідентифікацію в постачальника електронних комунікаційних послуг шляхом подання заяви про ідентифікацію.

Кінцевий користувач послуг після здійснення ідентифікації має право на отримання від постачальника електронних комунікаційних послуг інформації про надані йому електронні комунікаційні послуги (виключно з дати, коли така ідентифікація була здійснена).

Водночас втрачає чинність Рішення НКРЗІ від 28.11.2017 №607 «Про затвердження Порядку реєстрації абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі».

Постанова НКЕК від 07.12.2022 №235
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 18.01.2023 офіційно не опублікована


Уточнено, де не буде перевірок СГ сфери енергетики та комунпослуг за воєнного стану

!  СГ сфери енергетики та комунпослуг

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, внесла зміну до своєї Постанови від 01.03.2022 №335 «Про врегулювання деяких питань на строк запровадження (введення) воєнного стану в Україні», уточнивши, що на період дії воєнного стану не проводяться планові та позапланові виїзні перевірки суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, які знаходяться та/або здійснюють ліцензовану діяльність в областях України, де наявні території активних бойових дій та території, тимчасово окуповані РФ.

Попередньою редакцією відповідного положення передбачалося, що на період дії воєнного стану не проводяться планові та позапланові виїзні перевірки суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, які знаходяться та/або здійснюють ліцензовану діяльність в областях України, де наявні територіальні громади, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

Постанова НКРЕКП від 10.01.2023 №53 чинна з 10.01.2023


Нове Положення про громадських мисливських інспекторів

!  Мисливцям

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України затвердило Положення про громадських мисливських інспекторів.

Це Положення визначає повноваження, завдання, основні напрями організації роботи, обов’язки і права громадських мисливських інспекторів, які здійснюють громадський контроль за полюванням.

Громадські мисливські інспектори призначаються Держлісагентством або його територіальними органами.

Громадські мисливські інспектори мають право:

перебувати із власною мисливською зброєю незалежно від строків полювання під час проведення рейдів, пов’язаних з охороною державного мисливського фонду, організованих Держлісагентством, Держекоінспекцією та їх територіальними (міжрегіональними територіальними) органами, у мисливських угіддях в межах території, на яку розповсюджуються повноваження органу, що видав посвідчення, за умови наявності письмового розпорядження (наказу) на проведення такого рейду, посвідчення та дозволу на зберігання, носіння зброї, виданого відповідними органами (підрозділами) поліції, що використовується під час рейду, який очолює посадова особа Держлісагентства;

перевіряти документи на право полювання та добування мисливських тварин в інших цілях, зупиняти транспортні (плавучі) засоби та проводити їх огляд та огляд речей, знарядь полювання, добутої продукції та інших предметів в межах території, на яку розповсюджуються повноваження органу, що видав посвідчення;

доставляти осіб, які порушують вимоги Закону «Про мисливське господарство та полювання», до відповідних органів (підрозділів) Національної поліції, органів місцевого самоврядування;

проводити фотографування, звукозапис, кіно- та відеозйомку як додаткові заходи для запобігання та розкриття порушень правил полювання та інших вимог, установлених Законом;

на стимулювання та матеріально-технічне забезпечення діяльності в установленому законодавством порядку.

Також цим наказом затверджено зразок посвідчення громадського мисливського інспектора і форму звіту громадського мисливського інспектора.

Наказ Міндовкілля від 25.11.2022 №505
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 18.01.2023 офіційно не опублікований


Зміни в Положенні про робочий час і час відпочинку водіїв

!  Перевізникам

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України внесло зміни до Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку від 07.06.2010 №340.

Згідно зі змінами це Положення не поширюється на перевезення пасажирів чи/та вантажів, які здійснюються, зокрема, транспортними засобами спеціального та спеціалізованого призначення суб’єктів господарювання незалежно від форм власності, що здійснюють експлуатаційне утримання, будівництво та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування, вулиць у населених пунктах, а також інших об’єктів транспортної інфраструктури в радіусі не більше 150 км від об’єкта будівництва (ремонту), які обладнані спеціальними світловими сигнальними пристроями відповідно до п. 3.6 розд. 3 ПДР, за умови наявності у водія відповідного ТЗ первинного документа, що фіксує маршрут руху такого ТЗ, а також у разі забезпечення експлуатації дорожніх об’єктів у надзвичайних ситуаціях, за несприятливих погодно-кліматичних умов, у разі деформації та пошкодження елементів дорожніх об’єктів і виникнення інших перешкод у дорожньому русі.

Термін «первинний документ» вживається у значенні, наведеному в Законі про бухоблік.

Тим часом до наказу вже внесено редакційні зміни наказом Мінінфраструктури від 11.01.2023 №17.

Наказ Мінінфраструктури від 19.12.2022 №947
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 18.01.2023 офіційно не опублікований


Оновлено Порядок ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медвиробів

!  Медикам

Міністерство охорони здоров’я виклало в новій редакції Порядок ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них, затверджений наказом МОЗ від 10.01.2017 №122.

Тим часом змінами до самого Наказу №122 установлено, що до 10.04.2023 особа, відповідальна за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, має право подавати у паперовій формі та на електронних носіях (з розширенням .xls) до Держлікслужби повідомлення про внесення інформації до Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг за встановленою формою, з належним чином завіреними копіями документів, які підтверджують зазначені у повідомленні дані, перед введенням медичних виробів в обіг.

Держлікслужба:

у разі отримання повідомлення про введення виробів в обіг, поданого у паперовій формі та на електронних носіях (з розширенням .xls) перед введенням медичних виробів в обіг, забезпечує його розгляд та внесення інформації до Реєстру осіб не пізніше 12 робочих днів з дати надходження такого повідомлення;

додатково розміщує інформацію на своєму офіційному вебсайті щодо внесення відомостей до Реєстру осіб на підставі повідомлення, поданого в паперовій формі;

у разі залишення повідомлення без розгляду письмово повідомляє особу, відповідальну за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг протягом 12 робочих днів з дати надходження такого повідомлення.

Водночас цим наказом затверджено форму вищезазначеного повідомлення.

Наказ МОЗ від 21.12.2022 №2311
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 18.01.2023 офіційно не опублікований


Звіт про аналіз безпеки видобування/переробки уранових руд

!  Урановим копальням

Державна інспекція ядерного регулювання України затвердила Вимоги до структури та змісту звіту про аналіз безпеки провадження діяльності з видобування, переробки уранових руд.

Вимоги стосуються структури та змісту звіту про аналіз безпеки провадження діяльності з видобування, переробки уранових руд, який складається суб’єктом діяльності, що провадить або має намір провадити діяльність з видобування, переробки уранових руд, та подається до Держатомрегулювання з метою отримання документів дозвільного характеру на провадження діяльності з видобування, переробки уранових руд.

Ці Вимоги є обов’язковими для застосування суб’єктами діяльності, які розробляють звіт про аналіз безпеки під час провадження діяльності, пов’язаної з вибором майданчика та проєктуванням, будівництвом та введенням в експлуатацію об’єкта з видобування, переробки уранових руд, у тому числі в частині її припинення шляхом ліквідації, перепрофілювання, тимчасового зупинення (консервації) уранового об’єкта.

До наказу внесено редакційні зміни наказом Держатомрегулювання від 04.01.2023 №5.

Наказ Держатомрегулювання від 13.12.2022 №734
набирає чинності через 2 місяці з дня офіційного опублікування,
станом на 18.01.2023 офіційно не опублікований

Автор: Анастасія Поритко

До змісту номеру