До листа Пенсійного фонду України від 23.04.2021 р. №2800-050101-8/19625
Як зареєструватися на сайті ПФУ
Ви бажаєте дізнатися онлайн про власний страховий стаж або стаж вашого працівника? Чи переглянути електронну трудову книжку вашого майбутнього працівника? Ці сервіси надаються на сайті ПФУ зареєстрованим користувачам.
Які електронні сервіси надає ПФУ?
Перелік послуг, які можна отримати на сайті ПФУ, міститься на його головній сторінці https://portal.pfu.gov.ua/. На цій сторінці ви побачите майже все, що давно або нещодавно читали в наших новинах: і електронні трудові книжки (назва сервісу — «Відомості про трудову діяльність»), і електронні листки непрацездатності (назва сервісу в загальному переліку — «Дані з Електронного реєстру листків непрацездатності». А ще є окреме поле у верхньому лівому кутку під назвою «Листки непрацездатності» з двома опціями: «Звіти», яка дає можливість пошуку звітів в Електронному реєстрі лікарняних листів, і «Пошук листків непрацездатності» за їх унікальним номером), і страховий стаж (назва сервісу — «Дані з реєстру застрахованих осіб»). I, звісно, це ще не все.
Послуги, які надає вебпортал ПФУ
Заява на призначення пенсії
Відомості про трудову діяльність
Дані з реєстру застрахованих осіб
Електронна пенсійна справа
Дані страхувальника з Єдиного реєстру страхувальників
Звітні відомості страхувальника
Усі ваші звернення до органів ПФУ
Запис на прийом
Заява на перерахунок пенсії
Внесення змін до електронної пенсійної справи
Запит на підготовку паперових документів
Запит на отримання електронних документів
Дані з Електронного реєстру листків непрацездатності
Звернення (питання, пропозиція, скарга, клопотання)
Анкета для внесення змін до Реєстру застрахованих осіб
Пенсійний калькулятор
Анкета-заява на автопризначення пенсії
Повідомлення про необхідність легалізації трудових відносин (у розробці)
Проте, як одразу попереджає віконце, що спливає під час відвідування сайту, отримати послуги зможуть лише зареєстровані користувачі.
А як зареєструватися на сайті ПФУ?
У листі від 23.04.2021 р. №2800-050101-8/19625 (див. «ДК» №27/2021) ПФУ пояснив, що шляхів реєстрації є два. Це, власне, зазначено і на самому сайті ПФУ.
Перший (класичний): реєстрація користувачів електронних послуг на сайті (вебпорталі) здійснюється на підставі заяв, складених за формою згідно з додатками 2, 3 до Положення 13-11, поданих до органу Пенсійного фонду особисто з пред'явленням документів, що посвідчують особу. У разі подання заяв через уповноваженого представника до заяви додаються документи, що підтверджують його повноваження.
Зверніть увагу!
Для реєстрації страхувальників (підприємств, установ та організацій, інших юросіб, утворених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізосіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами, у тому числі філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів зазначених підприємств, установ і організацій, інших юросіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами) як користувачів послуг вебпорталу обов'язково зазначають:
— повне найменування юридичної особи (страхувальника);
— дату державної реєстрації згідно з витягом (випискою) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців;
— код за ЄДРПОУ (пункт 4 розділу IV Положення №13-1).
1 Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затверджене Постановою правління Пенсійного фонду України від 30.07.2015 р. №13-1.
При цьому слід зробити такі кроки.
1. З'ясуйте, до якого територіального органу ПФУ вам необхідно звернутися для оформлення заяви. Перелік органів Пенсійного Фонду України з їхніми адресами наведено на інформаційній сторінці вебпорталу ПФУ.
2. Завітайте до Пенсійного фонду та оформіть заяву. Ви можете підготувати заяву вдома (форми заяв: для громадянина; для страхувальника), але фахівці Фонду можуть допомогти вам у її заповненні. Внесені до заяви відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду. Вам друкується розписка про одержання заяви, а також (важливо!) «реєстраційний код». Цей код необхідний для реєстрації на вебпорталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації!
3. Завершіть реєстрацію, зайшовши на вебпортал Пенсійного фонду України в Iнтернеті і вибравши пункт меню «Реєстрація» в закладці «Реєстрація за заявою». Заповніть реєстраційну форму. Звертаємо вашу увагу, що логін та пароль бажано вибирати такими, що не містять ваших справжніх імен та прізвищ. Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту ваших персональних даних.
4. Після реєстрації на введену вами електронну адресу надійде лист, необхідний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрації ви отримаєте повідомлення вебпорталу про успішне закінчення реєстрації.
Другий (сучасний): реєстрація на вебпорталі осіб, у тому числі страхувальників, які мають кваліфікований електронний підпис (далі — КЕП) здійснюється автоматично. Тобто дистанційно й онлайн.
Для авторизації за КЕП з флешки або з токена потрібно зробити такі кроки.
1. На екранній формі «Вхід» у закладці «За КЕП» або «За токеном» ознайомитися зі списком АЦСК, КЕП яких підтримує вебпортал ПФУ.
2. Якщо ви не маєте ще КЕП одного з цих АЦСК, вам потрібно звернутися до АЦСК та отримати КЕП. Iнформацію щодо отримання КЕП можна одержати в Iнтернеті залежно від АЦСК, обраного вами.
3. Після отримання КЕП оберіть пункт головного меню «Вхід» та виконайте перший вхід на портал за КЕП (закладка «За КЕП»).
Для авторизації за КЕП з ЕПП потрібно зробити такі кроки.
1. Якщо ви ще не маєте електронного пенсійного посвідчення (ЕПП), зверніться до органу ПФУ та отримайте ЕПП. Ключ КЕП, записаний в Електронному пенсійному посвідченні, створюється автоматично у процесі підготовки вашого особистого Електронного пенсійного посвідчення. Для використання ЕПП потрібно пам'ятати PIN-код, установлений під час отримання ЕПП для застосунку КЕП.
2. Після отримання ЕПП оберіть пункт головного меню «Вхід» та виконайте перший вхід на портал за ЕПП (закладка «За ЕПП»).
Для авторизації за БанкIД або МобайлIД потрібно зробити такі кроки.
1. Обрати на вебпорталі авторизацію засобами Iнтегрованої системи електронної ідентифікації (ID.GOV.UA).
2. Відпрацювати авторизацію за БанкIД або МобайлIД на сайті інтегрованої системи електронної ідентифікації.
Але у згаданому листі Пенсійний фонд наголошує, що на авторизацію користувача як страхувальника (очевидно, мається на увазі страхувальник-юрособа) за кваліфікованим електронним підписом на вебпорталі мають право особи, яким надано право підпису як керівництву підприємства, або за допомогою кваліфікованої електронної печатки підприємства.
Наостанку наголосимо, що реєстрація одного користувача на сайті Пенсійного фонду відбувається лише один раз! Надалі доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (одержання виписок, перегляд анкетних даних та електронної пенсійної справи, подання звернень, скарг, запис на прийом тощо), здійснюється після авторизації на вебпорталі.
Ганна БИКОВА, «Дебет-Кредит»