Карантин продовжено до 30 квітня
! Усім
Кабмін змінами до Постанови КМУ від 09.12.2020 р. №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» продовжив на території України карантин до 30.04.2021 р.
Знову повертається «адаптивний» карантин — «зелений», «жовтий», «помаранчевий» та «червоний» рівні епідемічної небезпеки поширення COVID-19. Iнформація про ці рівні розміщується на офіційному інформаційному порталі Кабміну covid19.gov.ua.
Окремі зміни згідно з постановою набрали чинності 18.02.2021 р.
Постанова Кабінету Міністрів України від 17.02.2021 р. №104 чинна з 24.02.2021 р.
Порядок держреєстрації транспортних засобів
! Продавцям нових ТЗ
Кабмін вніс зміни до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою КМУ від 07.09.1998 р. №1388.
Згідно зі змінами СГ, які виявили бажання взяти участь у держреєстрації нових ТЗ, подають особисто або через уповноваженого представника чи надсилають поштою до Головного сервісного центру МВС у паперовій або електронній формі на адресу електронної пошти ГСЦ МВС заяву. Заява, наведена в додатку 7, складена в електронній формі, та додані до неї документи оформляються згідно з вимогами законодавства у сфері електронних документів.
ГСЦ МВС розглядає подану заяву у строк до 20 р. д. з моменту її надходження та за результатами розгляду укладає із СГ відповідний договір або, за наявності визначених цією постановою підстав, повертає заяву заявнику. Після усунення недоліків СГ може надіслати заяву повторно.
СГ, які уклали з ГСЦ МВС відповідний договір, забезпечуються бланками свідоцтва про реєстрацію ТЗ та номерними знаками в порядку, встановленому МВС.
Постанова Кабінету Міністрів України від 17.02.2021 р. №115 чинна з 19.02.2021 р.
Обміняти «права» можна буде через Портал «Дія»
! Водіям
Кабмін вніс зміни до Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами, затвердженого постановою КМУ від 08.05.1993 р. №340.
Зокрема, передбачено можливість обміну посвідчення водія та отримання його після втрати чи викрадення через Портал «Дія», у тому числі з використанням мобільного застосунку Порталу «Дія», — у разі коли відцифрований образ обличчя водія міститься в Єдиному держреєстрі МВС (посвідчення водія було видане після 1 січня 2013 р.).
Функціональні можливості Порталу «Дія», у тому числі з використанням мобільного застосунку, дають можливість замовити послугу з:
обміну посвідчення водія, виданого особі вперше, після закінчення строку його дії — за умови вчинення особою протягом 2 років з дня видачі такого посвідчення не більше двох адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та невчинення нею кримінального правопорушення, передбаченого ст. 286 ККУ;
обміну посвідчення водія в разі непридатності його для подальшого користування;
обміну посвідчення водія в разі зміни персональних даних власника;
отримання посвідчення водія замість втраченого або викраденого.
Постанова Кабінету Міністрів України від 17.02.2021 р. №121 чинна з 23.02.2021 р.
Визначено механізм функціонування Реєстру надавачів та отримувачів соцпослуг
! Надавачам та отримувачам соцпослуг
Кабмін затвердив Порядок формування, ведення та доступу до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг — це автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для збирання, реєстрації, накопичення, зберігання, використання, знеособлення і знищення даних про надавачів та отримувачів соціальних послуг, визначених законодавством.
Реєстр є складовою Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.
Реєстр складається з трьох розділів:
надавачі соцпослуг — ЮО та ФОПи;
надавачі соцпослуг — ФО;
отримувачі соцпослуг.
Держателем Реєстру є Мінсоцполітики.
Ведення Реєстру передбачає:
формування та редагування реєстраційних карток надавачів та отримувачів соціальних послуг;
формування, редагування та передання прав доступу до реєстраційних справ;
формування документів з передбаченням можливості їх редагування, збереження та друку;
отримання користувачем відомостей про надавачів та отримувачів соціальних послуг;
інформаційну взаємодію між Реєстром та іншими електронними інформаційними ресурсами через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів;
електронну ідентифікацію в Реєстрі, що проводиться з використанням кваліфікованого електронного підпису через інтегровану систему електронної ідентифікації;
підготовку та формування статистичних даних / звітів на підставі інформації, внесеної до Реєстру.
Постанова Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 р. №99 чинна з 17.02.2021 р.
Банки та фінустанови зобов'язані вжити деяких заходів у сфері фінмоніторингу
! Банкам і фінустановам
НБУ зобов'язав банки не пізніше 30 к. д. після закінчення карантину:
вжити заходів з актуалізації даних про клієнтів, передбачених у п. 13 — 17 додатка 1 до Положення про здійснення банками фінмоніторингу, якщо строк ужиття цих заходів припадає на період карантину та в банку немає можливості встановити з такими клієнтами контакт;
вжити додаткових заходів, якщо строк вжиття цих заходів припадає на період карантину та наявних у банку документів та/або відомостей недостатньо для здійснення аналізу та/або прийняття відповідного рішення стосовно окремих фінансових операцій (їх сукупності) згідно з п. 8 додатка 15 до Положення про здійснення банками фінмоніторингу.
Натомість фінустанови зобов'язані не пізніше 30 к. д. після закінчення карантину:
вжити заходів з актуалізації даних про клієнтів, передбачених у п. 13 — 17 додатка 1 до Положення про здійснення установами фінмоніторингу, якщо строк ужиття цих заходів припадає на період карантину та в установи немає можливості встановити з такими клієнтами контакт;
вжити додаткових заходів, якщо строк ужиття цих заходів припадає на період карантину та наявних в установи документів та/або відомостей недостатньо для здійснення аналізу та/або прийняття відповідного рішення стосовно окремих фінансових операцій (їх сукупності) згідно з п. 10 додатка 14 до Положення про здійснення установами фінмоніторингу.
Вимоги цієї постанови не поширюються на випадки наявності в банку/установи обґрунтованих підозр.
Постанова Національного банку Українивід 15.02.2021 р. №19 чинна з 17.02.2021 р.
Коли і кому подавати у 2021 році старі форми звітності з ЄСВ
! Платникам ЄСВ
Мінфін установив, що звітність з ЄСВ за формами, затвердженими наказом Мінфіну від 14.04.2015 р. №435, подається до податкових органів за основним місцем взяття на облік як платника ЄСВ у податкових органах:
до 01.04.2021 р. — згідно з додатком 4 до Порядку №435 для платників ЄСВ, визначених п. 1 та 16 ч. 1 ст. 4 Закону про ЄСВ, за звітні періоди до 2020 року включно та у разі проведення державної реєстрації припинення до 28.02.2021 р.;
до 01.04.2021 р. — згідно з додатком 7 до Порядку для платників ЄСВ, визначених п. 1, 4, 5 та 5-1 ч. 1 ст. 4 Закону, які використовують працю фізосіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за ЦПД (крім ЦПД з ФОПом, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у ЄДР);
до 01.04.2021 р. — згідно з додатком 5 до Порядку для платників ЄСВ, визначених п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону, які належать до 1-ї — 3-ї груп платників ЄП;
до 01.01.2022 р. — згідно з додатком 5 до Порядку для платників ЄСВ, визначених п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону, які належать до 4-ї групи платників ЄП;
до 01.01.2022 р. — згідно з додатком 5 до Порядку для платників ЄСВ, визначених п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону, які використовують загальну систему оподаткування;
до 01.01.2022 року — згідно з додатком 5 до Порядку для платників ЄСВ, визначених п. 5, 5-1 ч. 1 ст. 4 Закону;
до 01.01.2022 р. — згідно з додатком 6 до Порядку для платників ЄСВ, визначених абз. 2, 3 ч. 1 ст. 10 Закону.
З 01.01.2022 р. втратить чинність наказ Мінфіну від 14.04.2015 р. №435.
Наказ Мінфіну від 28.12.2020 р. №814
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 24.02.2021 р. офіційно не опублікований
Звіти про використання води можна буде подавати в електронній формі
! Водокористувачам
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України затвердило зміни до Порядку ведення державного обліку водокористування, затвердженого наказом Мінприроди від 16.03.2015 р. №78.
Зокрема, уточнено, що державний облік водокористування здійснюється шляхом подання водокористувачами звітів про використання води за формою звітності №2ТП-водгосп (річна) в електронній формі через Портал «Дія» або Портал електронних послуг Держводагентства.
Для реалізації цього положення затверджено Порядок функціонування модуля «Подання звіту про використання води в електронній формі» Порталу електронних послуг Державного агентства водних ресурсів України.
Також внесено зміни до затвердженої вищезгаданим наказом форми звітності №2ТП-водгосп (річна) «Звіт про використання води».
Окремі змін до Порядку ведення державного обліку водокористування, зокрема щодо подання звітів в електронній формі через Портал «Дія» або Портал електронних послуг Держводагентства, набирають чинності з 01.01.2022 р.
Наказ Міндовкілля від 18.12.2020 р. №375
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 24.02.2021 р. офіційно не опублікований
Правила ведення нотаріального діловодства удосконалено
! Нотаріусам
Міністерство юстиції України затвердило зміни до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Мін'юсту від 22.12.2010 р. №3253/5.
Зокрема, вилучено положення щодо ведення:
у державній нотаріальній конторі, приватним нотаріусом журналу (книги) обліку викликів нотаріуса за межі нотаріальної контори чи робочого місця приватного нотаріуса;
реєстру для реєстрації заборон відчуження нерухомого та рухомого майна, а також арештів, накладених на таке майно судами, слідчими органами, і реєстрації зняття таких заборон та арештів.
Також уточнено, що реєстрація вихідних документів здійснюється у журналі реєстрації вихідних документів.
На вихідному документі проставляються дата, номер, що відповідає порядковому номеру за журналом реєстрації вихідних документів, і номер справи, у якій буде зберігатися другий примірник цього документа.
Крім цього, уточнено, що оригінал вихідного документа надсилається адресатам поштовим відправленням, через кур'єрську службу або передається нарочно (в останньому випадку на другому примірнику документа адресат проставляє відмітку про отримання документа із зазначенням дати отримання та прізвище, ім'я, по батькові).
Установлено, що номенклатури справ, складені та затверджені державними нотаріальними конторами, приватними нотаріусами на 2021 рік, до внесення вищезгаданих змін підлягають закриттю підсумковими записами з урахуванням необхідності закриття заведених у 2021 році або перехідних справ, які виключені з номенклатури справ. При цьому у підсумковому записі зазначаються лише кількість і категорії фактично заведених у 2021 році або перехідних справ, індекси справ яких виключені вищезгаданими змінами.
Iнші заведені у 2021 році або перехідні справи продовжуються діловодством та враховуються при закритті номенклатури справ, складеної на виконання цього наказу.
Наказ Мін'юсту від 18.02.2021 р. №638/5 чинний з 24.02.2021 р.
Визначено процедуру підтвердження профкомпетентності водіїв
! Водіям
Міністерство інфраструктури України затвердило Порядок підтвердження професійної компетентності водіїв транспортних засобів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів.
Цей Порядок визначає процедуру підтвердження через навчальні центри професійної компетентності водіїв транспортних засобів з метою надання послуг для перевезення пасажирів і вантажів та вимоги до таких центрів.
Підтвердження професійної компетентності суб'єктів звернення здійснюється шляхом проходження навчальних курсів для підтвердження професійної компетентності водіїв транспортних засобів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів та складання іспиту у навчальному центрі.
Суб'єкту звернення, який успішно склав іспит, видають свідоцтво про підтвердження професійної компетентності, форма якого наведена у додатку 7 до Порядку, та кваліфікаційну картку водія. Вимоги та форма кваліфікаційної картки водія наведені в додатку 8 до Порядку.
Свідоцтво про підтвердження профкомпетентності та кваліфікаційну картку водія видають строком на 5 років.
Сертифікати профкомпетентності водіїв ТЗ, видані до набрання чинності цим наказом, є чинними протягом установленого в них строку дії, але не більше ніж протягом 5 років з дати їх видання.
Наказ Мінінфраструктури від 18.11.2020 р. №789
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 24.02.2021 р. офіційно не опублікований
Нові форми актів перевірки додержання ліцензійних умов рекрутерами
! Рекрутерам
Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затвердило:
уніфіковану форму акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) за додержанням ліцензіатом Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном;
форму повідомлення про проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) за додержанням ліцензіатом Ліцензійних умов;
форму посвідчення про проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) за додержанням ліцензіатом Ліцензійних умов;
форму розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов;
форму акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов;
форму акта про неусунення ліцензіатом протягом строку зупинення дії ліцензії підстав, що стали причиною для її зупинення;
форму акта про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов;
форму акта про виявлення недостовірних даних у документах, поданих здобувачем ліцензії разом із заявою про отримання ліцензії;
форму акта про відмову ліцензіата у проведенні планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) за додержанням ліцензіатом Ліцензійних умов;
форму акта про документальне підтвердження встановлення факту контролю (вирішального впливу) за діяльністю ліцензіата осіб інших держав, що здійснюють збройну агресію проти України, у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України», та (або) дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту, застосування воєнної сили проти України;
форму акта про ненадання ліцензіатом документів, інформації про предмет перевірки на письмову вимогу посадових осіб органу ліцензування під час перевірки.
Водночас втратив чинність Наказ Мінсоцполітики від 09.08.2016 р. №865 «Про затвердження уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планової (позапланової) перевірки додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном».
Наказ Мінекономіки від 31.12.2020 р. №2835 чинний з 19.02.2021 р.
Новини підготувала Анастасія ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»