• Посилання скопійовано

Коментар

До IПК Головного управління ДПС у Запорізькій області від 06.05.2020 р. №1817/10/08-01-32-04-11/IПК

Як це часто буває, податківці замість прямої відповіді на запитання обмежилися цитуванням норм ПКУ. Що ж, спробуємо з цих норм зробити висновки, які допоможуть нам визначитися з відповідями.

Щодо витратомів-лічильників та рівнемірів-лічильників.

По-перше, на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, повинен бути витратомір-лічильник.

По-друге, всі стаціонарні резервуари з пальним на акцизному складі, які введені в експлуатацію, повинні бути обладнані рівнемірами-лічильниками. Це є обов'язком розпорядника акцизного складу — обладнати кожне місце відпуску пального витратоміром-лічильником та кожний резервуар — рівнеміром-лічильником.

Резервуари для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 — також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (які в пп. 230.1.2 ПКУ ототожнюються з рівнеміром-лічильником).

Таким чином, розпорядник акцизного складу має право як рівнеміри-лічильники застосовувати пристрої для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі. Але обов'язково повинен бути хоча б один із пристроїв — або рівнемір-лічильник, або пристрій для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі.

Щодо дати застосування штрафних санкцій.

Абзацом п'ятим п. 18 підр. 5 р. ХХ Перехідних положень ПКУ визначено, що норми п. 128-1.1 ПКУ (штрафні санкції за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального на акцизних складах) застосовуються з 1 липня 2020 року:

— до розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника акцизу відповідно до п. 212.1 ПКУ (незалежно від загальної місткості резервуарів, розташованих на акцизному складі такого розпорядника). Цей критерій означає, що якщо платник акцизного податку став таким виключно внаслідок реформи акцизного податку, запровадженої з 1 липня 2019 року, то штрафні санкції для нього «вмикаються» лише через рік з цієї дати — з 1 липня 2020 року. Відповідно, якщо товариство загалом підпадає під цей критерій, воно має час до 1 липня 2020 року, щоб дотриматися норм щодо застосування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників та уникнути санкцій;

— до вітчизняних підприємств, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне). Якщо на складах товариства здійснюється саме така діяльність — переробка зазначеної сировини у пальне, то його склади відповідають цьому критерію і санкції до нього застосовуватимуться з 1 липня 2020 року.

Юлія ЄГОРОВА, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру