• Посилання скопійовано

Що нового

Визначено механізм функціонування єдиного рахунка для сплати податків і зборів

! Платникам податків

Кабмін затвердив Порядок функціонування єдиного рахунка та виконання норм статті 35-1 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади.

Порядок визначає механізм функціонування єдиного рахунка для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу з податків і зборів, передбачених Податковим кодексом, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідно до положень Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та інших платежів, що визначені відповідним законодавством та контроль за справлянням яких покладено на ДПС, заборгованості з інших платежів та виконання норм ст. 35-1 ПКУ.

Докладніше див. «ДК» №20/2020.

Постанова КМУ від 29.04.2020 р. №321 набирає чинності з 01.01.2021 р.


Змінено правила видачі лікарняних на період карантину

! Усім

Міністерство охорони здоров'я внесло зміни до Iнструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ від 13.11.2001 р. №455.

Відповідно до змін, на період проведення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій в Україні, відкриття листків непрацездатності може здійснюватися лікарем, що надає первинну медичну допомогу, на підставі звернення та опитування хворого за допомогою засобів телефонного зв'язку або інтернет-телефонії з обов'язковим відповідним записом у медичній картці амбулаторного хворого.

Водночас на період тимчасового відсторонення від роботи осіб, робота яких пов'язана з обслуговуванням населення, які були в контакті з інфекційними хворими або є бактеріоносіями, у разі неможливості здійснення тимчасового переведення за згодою на іншу роботу, не пов'язану з ризиком поширення інфекційних хвороб, листок непрацездатності видається лікарем-інфекціоністом або лікуючим лікарем на підставі результатів досліджень лабораторних центрів МОЗ.

Крім того, встановлюється порядок видачі лікарняних листків особам, що перебувають на самоізоляції та обсервації. Так, на період перебування застрахованої особи в самоізоляції, обсервації, в тимчасових закладах охорони здоров'я (спеціалізованих шпиталях), у закладах охорони здоров'я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв'язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) відповідно до Постанови №211, крім хворих осіб, листок непрацездатності видається лікуючим лікарем на строк, визначений законодавством та галузевими стандартами у сфері охорони здоров'я.

Наказ МОЗ від 27.04.2020 р. №963
набирає чинності з дня його офіційного опублікування,
станом на 13.05.2020 р. офіційно не опублікований


Тимчасові рекомендації для закладів громадського харчування на період карантину

! Усім

Головний державний санітарний лікар України затвердив Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів при роботі закладів громадського харчування на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

Зокрема, визначено, що обслуговування в закладах громадського харчування здійснюється відповідно до законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, санітарних норм та правил та з урахуванням цих тимчасових рекомендацій, спрямованих на запобігання ускладненню епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).

Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам.

Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2° C або ознаки респіраторних захворювань, не допускаються до виконання обов'язків.

Обслуговування в закладах громадського харчування дозволяється виключно на виніс за попереднім замовленням та/або на відкритих (літніх) майданчиках просто неба за умови забезпечення дотримання відстані не менш як 1,5 метра між місцями для сидіння за сусідніми столами та розміщення не більш як двох клієнтів за одним столом (без урахування дітей віком до 14 років).

В зоні обслуговування необхідно організувати місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів. Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейку тощо).

Видача замовлень клієнтам або офіціантам, що обслуговують клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках, та розрахунок з клієнтами здійснюються через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу задля уникнення контакту з працівниками, які перебувають безпосередньо в закладі.

Видача замовлень на виніс здійснюється виключно в закритій тарі.

Постанова Головного держсанлікаря від 09.05.2020 р. №18 чинна з 11.05.2020 р.


Тимчасові рекомендації для торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами

! Усім

Головний державний санітарний лікар України затвердив Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів при торгівлі продовольчими (окрім ринків) та непродовольчими товарами на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

Зокрема, визначено, що торгівля продовольчими та непродовольчими товарами повинна здійснюватися з дотриманням санітарних вимог та з урахуванням цих рекомендацій, спрямованих на запобігання ускладненню епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).

Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам.

Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2° C або ознаки респіраторних захворювань, не допускаються до виконання обов'язків.

На вході до закладу торгівлі, а також на кожному вході до торговельно-розважального центру необхідно:

розмістити інформаційні матеріали щодо профілактики коронавірусної хвороби COVID-19 та повідомлення з проханням до відвідувачів залишатися вдома (утриматися від відвідування) при наявності ознак респіраторних захворювань;

організувати місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів.

Дозволяється одночасне перебування відвідувачів у закладі з розрахунку не більше однієї особи на 10 м2 площі зали обслуговування. Обмеження контакту між працівниками та відвідувачами повинно здійснюватися шляхом організації обслуговування з дотриманням принципу соціального дистанціювання (1,5 м).

Допуск відвідувачів та перебування у закладі дозволяється лише у респіраторі або захисній масці (у т. ч. саморобній), так, щоб були покриті ніс та рот.

Ручки кошиків та візків для покупок повинні бути оброблені дезінфекційним засобом і розташовані окремо з табличкою «Продезінфіковано».

Використані відвідувачами кошики та візки повинні складатися окремо та пройти дезінфекційну обробку ручок перед наступним використанням.

Постанова Головного держсанлікаря від 09.05.2020 р. №17 чинна з 11.05.2020 р.


Протиепідемічні заходи при прийманні відвідувачів в офісі

! Усім

Головний державний санітарний лікар України затвердив Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів при здійсненні дозволених видів діяльності, які передбачають приймання відвідувачів в офісних приміщеннях, на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

Ці Тимчасові рекомендації повинні враховуватись при здійсненні дозволених Постановою №211 видів діяльності, які передбачають приймання відвідувачів в офісних приміщеннях.

Зокрема, перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам. Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2° C або ознаки респіраторних захворювань, не допускаються до виконання обов'язків.

Працівники та відвідувачі допускаються до офісного приміщення тільки в респіраторі або захисній масці, у т. ч. виготовленій самостійно.

Прийом здійснюється лише за попереднім записом з дотриманням часового інтервалу, який дозволяє виключити контакт між відвідувачами. Очікування повинно відбуватися ззовні приміщення з дотриманням принципів соціального дистанціювання (1,5 м).

Дозволяється одночасне перебування відвідувачів з розрахунку не більше однієї особи на 10 м2 площі зали обслуговування.

Між місцями надання послуг потрібно забезпечити дистанцію не менше ніж 1,5 м. Рекламні брошури, журнали та інші поліграфічні матеріали повинні бути недоступні для клієнтів.

Постанова Головного держсанлікаря від 09.05.2020 р. №16 чинна з 11.05.2020 р.


Тимчасові рекомендації для перукарень та салонів краси на період карантину

! Усім

Головний державний санітарний лікар України затвердив Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів в перукарнях та салонах краси на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам.

Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2° C або ознаки респіраторних захворювань, не допускаються до виконання обов'язків.

Прийом здійснюється виключно за попереднім записом з дотриманням часового інтервалу, що дозволяє виключити контакт між клієнтами та забезпечити проведення необхідного прибирання/дезінфекції. Очікування послуги має відбуватися ззовні приміщення з дотриманням принципів соціального дистанціювання (1,5 м).

Перебування сторонніх осіб та очікування послуги клієнтами в закладі забороняється, за винятком не більше одного з батьків, які супроводжують малолітніх дітей, та/або осіб, що супроводжують осіб з інвалідністю, осіб похилого віку.

Супроводжуючі особи повинні перебувати у закладі в респіраторі (без клапана) або захисній масці (у т. ч. саморобній), так, щоб були покриті ніс та рот.

На вході до закладу організовується місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів. Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейку тощо).

Дозволяється одночасне перебування клієнтів у закладі з розрахунку не більше однієї особи на 5 м2 площі зали обслуговування.

Між місцями надання послуг потрібно забезпечити дистанцію не менше ніж 1,5 м, з урахуванням розміщення клієнта за різних умов (сидячи, лежачи тощо).

Рекламні брошури, журнали та інші поліграфічні матеріали повинні бути недоступні для клієнтів.

Постанова Головного держсанлікаря від 09.05.2020 р. №20 чинна з 11.05.2020 р.


Внесено зміни до Iнструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті

! Банкам і їхнім клієнтам

Нацбанк затвердив зміни до Iнструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою НБУ від 21.01.2004 р. №22.

Зокрема, уточнено, що платник, якщо це передбачено договором між банком і платником, має право перерахувати кошти на рахунок банку для подальшого їх переказу цим банком на рахунки отримувачів, які відкриті в цьому банку або в інших банках. Банк ініціює переказ цих коштів на підставі меморіального ордера.

Визначено, що платник у разі перерахування коштів для виплати заробітної плати більше ніж одному працівникові разом із платіжним дорученням подає супровідну відомість, яка має містити такі обов'язкові реквізити:

— номер рахунку отримувача;

— код отримувача;

— суму платежу;

— підписи платника;

— призначення платежу.

Відповідно до нового абз. 45 п. 1.4 глави 1 Iнструкції, супровідна відомість — супровідний документ, що подається платником під час здійснення переказу заробітної плати, який містить перелік обов'язкових реквізитів та загальну суму переказу, зазначену в платіжному дорученні.

Положення, що стосуються супровідної відомості, набирають чинності з 01.01.2021 р.

Постанова Національного банку України від 24.04.2020 р. №56 чинна з 30.04.2020 р.


Зміни в критеріях мікропідприємництва та малого підприємництва

! Малим і мікропідприємствам

Кабмін вніс зміни до Порядку надання фінансової державної підтримки суб'єктам мікропідприємництва та малого підприємництва, затвердженого постановою КМУ від 24.01.2020 р. №28.

Уточнено, зокрема, що для цілей цього Порядку суб'єктом мікропідприємництва та малого підприємництва вважається ФОП або юрособа, річний дохід якої від будь-якої діяльності не перевищує 100 млн грн, а для отримання кредиту на цілі, визначені пп. 3 п. 12 Порядку, — не перевищує суму, еквівалентну 10 млн євро, визначену за середньорічним курсом НБУ.

Також уточнено, що вимога забезпечення збереження не менш як 60% фонду оплати праці та 80% чисельності персоналу порівняно зі станом на 01.03.2020 р. (у разі наявності найманих працівників) застосовується лише протягом строку отримання державної підтримки.

Постанова Кабінету Міністрів України від 29.04.2020 р. №319 чинна з 30.04.2020 р.


Удосконалено порядок контролю за діяльністю арбітражних керуючих

! Арбітражним керуючим

Міністерство юстиції внесло зміни до деяких своїх нормативно-правових актів з питань банкрутства.

Зокрема, змінами до Порядку здійснення контролю за діяльністю арбітражних керуючих, затвердженого наказом Мін'юсту від 06.12.2019 р. №3928/5, визначено, що місцем проведення перевірки діяльності арбітражного керуючого, право на здійснення діяльності якого тимчасово зупинено на строк понад 30 днів, є місцезнаходження органу контролю.

Також Порядок доповнено нормами, згідно з якими висновок про виконання розпорядження про усунення виявлених правопорушень не пізніше ніж на третій робочий день після його підписання надається особисто арбітражному керуючому чи його представнику за довіреністю, що посвідчується особистим підписом арбітражного керуючого чи його представника або надсилається йому рекомендованим поштовим відправленням за рахунок коштів органу контролю на адресу контори (офісу) арбітражного керуючого та електронною поштою.

Висновок про виконання розпорядження вважається належним чином врученим арбітражному керуючому за умови, якщо він особисто чи його представник за довіреністю отримав висновок про виконання розпорядження або він був надісланий йому органом контролю у вищезазначений спосіб. Докази надсилання висновку про виконання розпорядження арбітражному керуючому є невід'ємною частиною матеріалів перевірки та зберігаються в органі контролю, який склав висновок про виконання розпорядження.

Висновок про виконання розпорядження долучається до акта перевірки.

Також зміни внесено до Положення про Дисциплінарну комісію арбітражних керуючих, затвердженого наказом Мін'юсту від 25.09.2019 р. №2993/5, та Порядку тимчасового зупинення права на здійснення діяльності арбітражного керуючого, затвердженого наказом Мін'юсту від 17.10.2019 р. №3192/5.

Наказ Мін'юсту від 24.04.2020 р. №1517/5 чинний з 08.05.2020 р.


До Iнструкції про службові відрядження внесено зміни

! Бюджетникам

Міністерство фінансів внесло зміни до Iнструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.98 р. №59.

Докладніше див. «ДК» №20/2020.

Наказ Мінфіну від 13.04.2020 р. №155 чинний з 12.05.2020 р.

Новини підготувала Анастасія ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру