• Посилання скопійовано

Що нового

ЩО НОВОГО

Суд не може зупиняти публічні конкурсні процедури

! Усім

У зв’язку з офіційним опублікуванням у газеті «Голос України» 07.02.2020 р. з наступного дня набрав чинності Закон «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ».

Зазначені процесуальні кодекси доповнено нормою, згідно з якою не допускається вжиття заходів забезпечення позову, які полягають у (або мають наслідком) припиненні, відкладенні, зупиненні чи іншому втручанні у проведення конкурсу, аукціону, торгів, тендера чи інших публічних конкурсних процедур, що проводяться від імені держави (державного органу), територіальної громади (органу місцевого самоврядування) або за участю призначеного державним органом суб’єкта у складі комісії, що проводить конкурс, аукціон, торги, тендер чи іншу публічну конкурсну процедуру.

Також визначено чіткі підстави для касаційного оскарження рішення суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції.

З 10 до 20 днів продовжено строк на вирішення питання про залишення касаційної скарги без руху або її повернення, на постановлення ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження або про відкриття касаційного провадження.

Крім цього, визначено, що до заяви, скарги, клопотання чи заперечення, які подаються на стадії виконання судового рішення, в тому числі в процесі здійснення судового контролю за виконанням судових рішень, додаються докази їх надіслання (надання) іншим учасникам справи (провадження).

Установлено, що касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання ним чинності.

Закон України від 15.01.2020 р. №460-IX чинний з 08.02.2020 р.


Внесено зміни до МКУ і Закону про ЄСВ

! Усім

У зв’язку з офіційним опублікуванням у газеті «Голос України» 12.02.2020 р. з наступного дня набрав чинності Закон «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи».

Прийняття закону є продовженням реформування ДПСУ та ДМСУ, має забезпечити їх функціонування у форматі єдиних юросіб і датсть змогу створити інформаційну базу щодо митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України, на основі знеособленої інформації щодо експортно-імпортних операцій.

Зокрема, запроваджується регулярне оприлюднення ДМСУ інформації щодо митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України.

Також вносяться зміни до Закону про ЄСВ, зокрема:

— органи ДПС повідомлятимуть про взяття на облік платників ЄСВ не лише ПФУ, а й фонди соцстраху;

— повноваження щодо встановлення форм, строків і порядку прийняття та обробки звітності, зокрема в електронній формі, від платників щодо нарахування, обчислення та сплати ЄСВ передаються від ДПС до Мінфіну;

— до реєстру страхувальників вноситься інформація про реєстраційний номер платника ЄСВ;

— зобов’язання зі сплати ЄСВ, самостійно визначені платником, не підлягають оскарженню.

Якщо платник ЄСВ протягом 10 к. д. з дня отримання вимоги не сплатив зазначені у ній суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з податковим органом шляхом оскарження в адміністративному або в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом 10 к. д. з дня отримання узгодженої вимоги, податковий орган надсилає до підрозділу державної виконавчої служби узгоджену вимогу про сплату недоїмки в електронній формі (до початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів).

Принагідно зазначимо, що 11.02.2020 р. на підпис Президенту передано проєкт №1210 про податкову реформу.

Закон України від 14.01.2020 р. №440-IX чинний з 13.02.2020 р.


Посилено захист маломобільних груп населення

! Забудовникам, власникам нерухомості

У зв’язку з офіційним опублікуванням у газеті «Голос України» 11.02.2020 р. з наступного дня набрав чинності Закон «Про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо посилення захисту осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення при здійсненні містобудівної діяльності».

Зокрема, надано визначення поняттям «засоби безперешкодного доступу до об’єктів» та «маломобільні групи населення».

Засоби безперешкодного доступу до об’єктів — інженерно-технічні, функціональні частини (елементи, конструкції) будинків, споруд будь-якого призначення, що відповідають нормативним вимогам щодо забезпечення доступності і безпеки об’єктів для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, зокрема пандуси, підйомники та платформи для осіб з інвалідністю, звукові системи тощо.

Маломобільні групи населення — особи, які відчувають труднощі при самостійному пересуванні, одержанні послуги, необхідної інформації або при орієнтуванні у просторі, зокрема особи з інвалідністю, особи з тимчасовим порушенням здоров’я, вагітні жінки, громадяни похилого віку, особи з дитячими візками.

Установлено, що влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури може здійснюватися без документів, що дають право на виконання будівельних робіт, та за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, з дотриманням вимог законодавства, будівельних норм та правил. Порядок улаштування засобів безперешкодного доступу до об’єктів або їх розумного пристосування встановлює КМУ.

Уточнено, що однією з підстав для відмови органом державного архітектурно-будівельного контролю у видачі сертифіката, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, є невідповідність об’єкта проєктній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі щодо доступності об’єкта для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Закон України від 16.01.2020 р. №473-IX чинний з 12.02.2020 р.


Затверджено перелік призначених прикордонних інспекційних постів

! Імпортерам продуктів тваринного походження

Відповідно до ч. 2 ст. 195 МКУ, ч. 1 ст. 5 і 46 Закону «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» Кабмін затвердив перелік призначених прикордонних інспекційних постів та призначених пунктів пропуску через державний кордон.

Продукти, включені до переліку, затвердженого відповідно до ч. 4 ст. 41 Закону «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» (затверджений наказом Мінагрополітики від 26.03.2018 р. №159), можуть ввозитися (пересилатися) на митну територію України тільки через призначені прикордонні інспекційні пости.

Постанова Кабінету Міністрів України від 05.02.2020 р. №68
набере чинності 05.07.2022 р.


Уряд виділив частоти під E-GSM

! Користувачам радіочастотного ресурсу

Кабмін вніс зміни до Плану використання радіочастотного ресурсу України, затвердженого постановою КМУ від 09.06.2006 р.

Парні смуги 880,1 — 890,1 МГц і 925,1 — 935,1 МГц виділено для стільникового радіозв’язку E-GSM.

З 01.06.2020 р. до 01.01.2025 р. смуги частот цифрового стільникового радіозв’язку CDMA-800 832,895 — 834,145 МГц і 877,895 — 879,145 МГц використовуються за умови відсутності передавання сигналів для голосового зв’язку та максимальної потужності на вході передавальної антени 5 Вт. РЕЗ радіотехнології CDMA-800 не повинні створювати завад РЕЗ радіотехнологій E-GSM, GSM-900 та IMT, для цього рівень небажаних випромінювань для передавачів базових станцій CDMA-800 не повинен перевищувати -86 дБм у смузі частот 100 кГц у діапазоні частот 882 — 915 МГц.

1 липня 2020 року припиняється використання смуги радіочастот 834,15 — 842,965 МГц і 879,15 — 887,965 МГц радіотехнології CDMA-800.

Відповідно технологію стільникового радіозв’язку E‑GSM виключено з розділу II «Перспективні для впровадження радіотехнології» Плану.

З 01.04.2020 р. здійснюється впровадження радіотехнології «Міжнародний рухомий (мобільний) зв’язок IMT» у парних смугах радіочастот 791 — 801 МГц і 832 — 842 МГц, 827,8 — 834 МГц і 872,8 — 879 МГц, з 01.07.2020 р. — у парних смугах 888,8 — 906 МГц і 933,8 — 951 МГц.

Постанова Кабінету Міністрів України від 05.02.2020 р. №41 чинна з 08.02.2020 р.


Безвіз поширився на Монголію

! Громадянам

Кабінет Міністрів України затвердив Угоду між Урядом України та Урядом Монголії про взаємне скасування віз, вчинену 8 листопада 2019 р. у м. Варшаві.

Постанова Кабінету Міністрів України від 05.02.2020 р. №50 чинна з 11.02.2020 р.


Удосконалено Порядок розпорядження геологічною інформацією

! Геологам

Кабмін вніс зміни до Порядку розпорядження геологічною інформацією, затвердженого постановою КМУ від 07.11.2018 р. №939.

Зокрема, визначено, що первинна геологічна інформація, яка є державною власністю, надається у користування на договірних засадах. Держава забезпечує безоплатний доступ до такої інформації виключно шляхом надання її для ознайомлення за місцем зберігання на носіях, на яких її первинно створено.

Первинна геологічна інформація в будь-якій іншій формі (крім тієї, що зазначена вище) може бути надана для ознайомлення виключно на платній основі.

Оцифрована геологічна інформація передається надрокористувачу в електронному вигляді на відповідних носіях під час отримання ним спеціального дозволу на користування надрами з одночасним повідомленням адреси та способу користування (ознайомлення) з геологічною інформацією, яка не може бути оцифрована внаслідок її фізичних властивостей (для зразків та проб) та, зокрема, зберігається в Державному сховищі геологічної інформації та кам’яного матеріалу.

Розпорядником геологічної інформації, яка перебуває у державній власності, є Держгеонадра.

Постанова КМУ від 29.01.2020 р. №64
набирає чинності з дня офіційного опублікування, станом на 12.02.2020 р. офіційно не опублікована


Оновлено Порядок розрахунку граничних оптово-відпускних цін на ліки

! Фармацевтам

Міністерство охорони здоров’я виклало у новій редакції Порядок розрахунку граничних оптово-відпускних цін на лікарські засоби, які визначені у переліку лікарських засобів, що включені до Національного переліку основних лікарських засобів та на які встановлюються граничні оптово-відпускні ціни, затверджений наказом МОЗ від 11.07.2019 р. №1600.

Порядок визначає механізм розрахунку граничних оптово-відпускних цін на лікарські засоби, які зареєстровані в Україні, на основі цін на лікарські засоби в Республіці Польща, Словацькій Республіці, Чеській Республіці, Латвійській Республіці, Угорщині, що отримані з офіційних джерел уповноважених державних органів цих країн.

Дія Порядку поширюється на лікарські засоби, які зареєстровані в Україні, включені до переліку лікарських засобів, що включені до Національного переліку основних лікарських засобів та на які встановлюються граничні оптово-відпускні ціни, що затверджується МОЗ.

Наказ МОЗ від 22.01.2020 р. №139
набирає чинності з дня його офіційного опублікування,
станом на 12.02.2020 р. офіційно не опублікований


Оновлено Інструкцію про моніторинг за підготовкою водіїв

! Автошколам

Міністерство внутрішніх справ України виклало у новій редакції Інструкцію про порядок організації та контролю за підготовкою, перепідготовкою та підвищенням кваліфікації водіїв транспортних засобів, затверджену наказом МВС від 07.12.2009 р. №515. Тепер це Інструкція про організацію та здійснення моніторингу за підготовкою, перепідготовкою і підвищенням кваліфікації водіїв транспортних засобів. Метою змін є приведення Інструкції у відповідність до законодавства.

Інструкція визначає процедуру організації та здійснення територіальними органами з надання сервісних послуг МВС моніторингу процесу підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів закладами, їх філіями (іншими відокремленими підрозділами), які проводять таку підготовку.

Інструкція поширюється на заклади, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, незалежно від їх форми власності та підпорядкування.

Наказ МВС від 27.12.2019 р. №1110
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 12.02.2020 р. офіційно не опублікований


Зміни в Кодексі системи передачі електроенергії

! Енергетикам і споживачам електроенергії

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердила зміни до Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. №309.

Зокрема, уточнено, що послуги з передачі електроенергії надаються оператором системи передачі (ОСП) на підставі договору між ним та:

оператором системи розподілу (ОСР);

електропостачальником;

споживачем електроенергії, який має намір купувати електроенергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку незалежно від точки приєднання;

споживачем електроенергії, оператором системи якого є ОСП, незалежно від способу купівлі електроенергії;

виробником електроенергії для забезпечення власних потреб електричних станцій, що заживлені від мереж ОСР/ОСП, а також власних потреб електростанцій у випадку відсутності генерації;

трейдером / електропостачальником / виробником, що здійснює експорт електроенергії в обсягах експорту електроенергії.

Зі споживачами, які купують електроенергію в електропостачальника за Правилами роздрібного ринку, для яких оператором системи є ОСП, ОСП укладає договір споживача про надання послуг з передачі електроенергії відповідно до Правил роздрібного ринку.

Уточнено, що ОСП укладає договір про надання послуг з передачі електроенергії з користувачем до набуття ним статусу учасника ринку електроенергії відповідно до Правил ринку.

У разі постачання електроенергії електропостачальником споживачу, оператором системи якого є ОСП, ОСП додатково укладає договір електропостачальника про надання послуг з передачі електроенергії відповідно до Правил роздрібного ринку.

Зі споживачем електроенергії, який має намір купувати електроенергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку, у разі якщо для нього оператором системи є ОСП, ОСП додатково укладає договір споживача про надання послуг з передачі електроенергії відповідно до Правил роздрібного ринку.

Постанова НКРЕКП від 07.02.2020 р. №360 чинна з 08.02.2020 р.


Удосконалено Порядок встановлення тарифів на послуги з розподілу електроенергії

! Енергетикам і споживачам електроенергії

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердила зміни до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 р. №1175.

Зокрема, розширено перелік підстав для ініціювання НКРЕКП встановлення тарифів як засобу державного регулювання у сфері енергетики: новою підставою є ненадання ліцензіатом звітності до НКРЕКП у терміни, встановлені нормативними актами НКРЕКП.

Постанова НКРЕКП від 07.02.2020 р. №356 чинна з 08.02.2020 р.

Новини підготувала Анастасія ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру