• Посилання скопійовано

Що нового

Оновлено механізм контролю за працевлаштуванням осіб з інвалідністю

! Працедавцям

Кабмін виклав у новій редакції Порядок проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затверджений постановою КМУ від 31.01.2007 р. №70.

Новою редакцією Порядку передбачено, що предметом проведення перевірки є:

— реєстрація СГ у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів;

— подання СГ до відділень Фонду звіту про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;

— виконання СГ нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю.

Планові та позапланові перевірки проводяться Держпраці та її територіальними органами.

Строк проведення планової перевірки — не більш як 10 р. д., а щодо СГ, які належать до суб'єктів мікро-, малого підприємництва, — не більш як 5 р. д.

Сумарна тривалість усіх планових перевірок, що проводяться Держпраці, її територіальними органами протягом календарного року щодо СГ (комплексного планового заходу), не може перевищувати 30 р. д., а щодо суб'єктів мікро-, малого підприємництва — 15 р. д.

Строк проведення позапланової перевірки не перевищує 10 р. д., а щодо СГ, які належать до суб'єктів малого підприємництва, — 2 р. д.

Продовження строку проведення планових та позапланових перевірок не допускається.

Також викладено у новій редакції Порядок зарахування кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю до нормативу таких робочих місць у господарських об'єднаннях, до складу яких входять підприємства громадських організацій осіб з інвалідністю, теж затверджений постановою КМУ від 31.01.2007 р. №70. У новій редакції його назва — Порядок зарахування кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю до виконання нормативу таких робочих місць, визначеного статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».

Постанова Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 р. №466 чинна з 19.06.2019 р.


Визначено критерії ризику для фармацевтичної галузі

! Фармацевтам

Кабмін затвердив критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) та у сфері контролю якості лікарських засобів і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Ними є:

— вид госпдіяльності, що його провадить СГ у зазначеній сфері;

— кількість аптечних закладів у СГ, через які провадиться госпдіяльність з оптової та/або роздрібної торгівлі лікарськими засобами;

— вид лікарських засобів, які виробляє СГ;

— система оподаткування, яка застосовується СГ;

— наявність системи управління якістю продукції, що відповідає стандартам;

— наявність порушень вимог законодавства у сфері виробництва лікарських засобів (промислового), виявлених за результатами попереднього заходу держнагляду (контролю);

— наявність порушень вимог законодавства у сфері виробництва (виготовлення) лікарських засобів в умовах аптеки, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), виявлених за результатами попереднього заходу держнагляду (контролю);

— наявність рішення про встановлення заборони обігу лікарського засобу, виробленого або ввезеного СГ, або наявність негативного висновку про якість ввезеного в Україну лікарського засобу, виданого протягом останніх 3-х років, що передують плановому періоду;

— наявність випадку притягнення посадових осіб СГ до адмінвідповідальності за порушення вимог законодавства у сфері контролю якості лікарських засобів протягом останніх 3-х років, що передують плановому періоду.

Планові заходи держнагляду (контролю) за діяльністю СГ у зазначеній сфері здійснюються Держлікслужбою з такою періодичністю:

— з високим ступенем ризику — не частіше одного разу на 2 роки;

— середнім — одного разу на 3 роки;

— незначним — одного разу на 5 років.

Постанова Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 р. №465 чинна з 12.06.2019 р.


Обов'язковий продаж валютних надходжень скасовано

! Експортерам

Нацбанк скасував вимогу щодо обов'язкового продажу валютних надходжень. Відповідну зміну внесено до Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою НБУ від 02.01.2019 р. №5, — вилучено розділ III.

Як повідомляє НБУ, метою нововведення є подальше спрощення ведення бізнесу в Україні, а валютні надходження, зараховані на розподільчі рахунки суб'єктів ЗЕД починаючи з 19 червня, вже не підлягатимуть обов'язковому продажу.

Постанова Національного банку України від 18.06.2019 р. №78 чинна з 20.06.2019 р.


Затверджено типові форми документів у сфері державного ринкового нагляду

! СГ

Мінекономіки затвердило типові форми документів у сфері державного ринкового нагляду і державного контролю продукції:

— направлення на проведення перевірки;

— акт перевірки характеристик продукції;

— акт перевірки додержання вимог щодо представлення продукції за місцем проведення ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, що не відповідає встановленим вимогам;

— акт перевірки стану виконання суб'єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів;

— припис про негайне усунення порушень вимог щодо представлення за місцем проведення ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, що не відповідає встановленим вимогам;

— рішення про негайне припинення представлення продукції за місцем проведення відповідного ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, що не відповідає встановленим вимогам;

— рішення про відбір зразків продукції;

— рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів;

— рішення про внесення змін до рішення;

— рішення про скасування рішення;

— рішення про знищення продукції або приведення її в інший спосіб до стану, що виключає її використання;

— рішення про призупинення митного оформлення продукції за результатами державного контролю продукції;

— протокол про виявлене(і) порушення вимог Закону «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та Закону «Про загальну безпечність нехарчової продукції»;

— постанова про накладення штрафу.

Наказ Мінекономрозвитку від 19.04.2019 р. №667 чинний з 14.06.2019 р.


Затверджено Положення про членські внески до Аудиторської палати

! Аудиторам

Аудиторська палата затвердила Положення про членські внески до Аудиторської палати України.

Відповідно до Статуту АПУ члени АПУ зобов'язані своєчасно сплачувати членські та інші обов'язкові внески в порядку, передбаченому Статутом АПУ та цим Положенням. Своєчасна сплата обов'язкових внесків є необхідною умовою членства в АПУ.

Внески сплачуються у національній валюті України — гривні, у безготівковій формі, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок АПУ.

Розмір членських внесків встановлюється та змінюється з'їздом аудиторів України на основі кошторису АПУ на виконання власних повноважень на відповідний рік.

У разі незатвердження з'їздом розміру членських внесків на поточний рік, у зв'язку з неможливістю скликання з'їзду до 30 червня поточного року, розмір внесків залишається на рівні внесків попереднього року.

Кожен член АПУ зобов'язаний щороку до 1 липня поточного року сплачувати членський внесок у безготівковій формі шляхом перерахування його повної суми на поточний рахунок АПУ. Якщо аудитор або аудиторська фірма включається до Реєстру аудиторів та суб'єктів аудиторської діяльності після 1 липня поточного року, такий аудитор або аудиторська фірма сплачують членський внесок протягом 2 місяців з дати включення до Реєстру.

Особи, включені до Реєстру аудиторів та суб'єктів аудиторської діяльності, сплачують членський внесок у повному розмірі незалежно від того, в якому місяці поточного року відбулося включення до Реєстру.

Банківські реквізити для сплати членських внесків та інформація про розмір членських внесків на поточний рік публікуються на офіційному веб-сайті АПУ.

Рішення Аудиторської палати України від 18.05.2019 р. №1/9 чинне з 18.05.2019 р.


Визначено розмір членського внеску для аудиторів

! Аудиторам

Аудиторська палата України визначила розмір членського внеску на 2019 рік для аудиторів у сумі 1043 грн (25% МЗП на 1 січня поточного року).

Рішення Аудиторської палати України від 18.05.2019 р. №1/10.1 чинне з 18.05.2019 р.


Визначено розмір членського внеску для аудиторських фірм

! Аудиторським фірмам

Аудиторська палата України визначила розміри членського внеску на 2019 рік:

— для аудиторських фірм, які не мають права проводити обов'язковий аудит та обов'язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, — у сумі 4173 грн (1 розмір МЗП на 1 січня поточного року);

— для аудиторських фірм, які мають право проводити обов'язковий аудит, крім обов'язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, — у сумі 12519 грн (3 розміри МЗП на 1 січня поточного року);

— для аудиторських фірм, які мають право проводити обов'язковий аудит та обов'язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, — у сумі 16692 грн (4 розміри МЗП на 1 січня поточного року).

Рішення Аудиторської палати України від 18.05.2019 р. №1/10.2 чинне з 18.05.2019 р.


Затверджено Положення про Комітет з контролю якості аудиторських послуг

! Аудиторам

Аудиторська палата України затвердила Положення про Комітет з контролю якості аудиторських послуг.

Положення визначає правовий статус, основні завдання та функції, організацію роботи, права Комітету, порядок призначення та звільнення голови та працівників Комітету з контролю якості аудиторських послуг.

Комітет утворюється у складі Аудиторської палати з метою забезпечення проведення перевірок суб'єктів аудиторської діяльності, крім тих, які здійснюють обов'язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес.

Основним завданням Комітету є забезпечення проведення перевірок суб'єктів аудиторської діяльності, крім тих, які здійснюють обов'язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес.

Рішення Аудиторської палати України від 18.05.2019 р. №1/7 чинне з 18.05.2019 р.


Зміни в Порядку погодження Мінрегіоном відхилень від будівельних норм

! Будівельникам

Мінрегіон вніс зміни до Порядку погодження Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України обґрунтованих відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами, затвердженого наказом Мінрегіону від 19.04.2018 р. №97.

У зверненні, яке подається заявником до Мінрегіону для отримання погодження обґрунтованих відхилень, зазначаються найменування одного об'єкта будівництва, його місце розташування, детально викладаються причини та обставини, через які неможливо (значно ускладнено) виконання конкретних вимог будівельних норм.

До звернення обов'язково додаються:

— письмове зобов'язання щодо проведення компенсаційних заходів щодо відхилень від вимог відповідних будівельних норм;

— порівняльна таблиця, яка містить: опис вимог будівельних норм, які неможливо (значно ускладнено) виконати, обґрунтовані пропозиції щодо можливих відхилень від них, компенсаційні заходи, розрахунки щодо визначення гранично допустимих ризиків при застосуванні зазначених відхилень (кожна сторінка має бути завізована заявником у встановленому законодавством порядку);

— копія містобудівних умов та обмежень (крім випадків, коли містобудівні умови та обмеження не вимагаються законодавством);

— технічні умови щодо інженерного забезпечення об'єкта;

— копії документів, що дають право на будівництво об'єкта (за наявності);

— документи, що містять описову та графічну частину, відповідні розрахунки шляхів евакуації та/або розрахунки щодо визначення гранично допустимих ризиків, які дозволяють зробити комплексний висновок щодо обґрунтованості відхилень та достатності компенсаційних заходів (за наявності).

Порядок доповнено додатком «Перелік витягів із державних будівельних норм, у погодженні відхилень від яких Мінрегіон відмовляє заявникам при здійсненні нового будівництва або реконструкції».

Наказ Мінрегіону від 01.03.2019 р. №48 чинний з 04.06.2019 р.


Нове в порядку повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки

! СГ

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України затвердило зміни до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 08.02.2016 р. №193.

Зокрема, визначено, що еталони, які застосовуються під час проведення повірки, мають бути калібровані з дотриманням міжкалібрувальних інтервалів і відповідати вимогам ДСТУ OIML D 23.

Метрологічні та технічні характеристики допоміжних законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (ЗВТ) і допоміжного обладнання мають бути документально засвідчені.

Роботи, пов'язані з проведенням повірки ЗВТ, можуть проводитися виконавцями з використанням еталонів, допоміжних ЗВТ та допоміжного обладнання замовника цих робіт у межах діапазону вимірювання, наведеного в галузі уповноваження виконавця. Еталони, допоміжні ЗВТ та допоміжне обладнання замовника робіт мають відповідати вищезазначеним вимогам.

Використання виконавцем під час проведення робіт з повірки ЗВТ еталонів, допоміжних ЗВТ та допоміжного обладнання, які належать замовнику таких робіт, допускається за наявності відповідного договору щодо використання еталонів, допоміжних ЗВТ та допоміжного обладнання, укладеного ним із замовником.

Також передбачено, що результати повірки ЗВТ, які випущені з виробництва і введені в експлуатацію до набрання чинності технічними регламентами щодо засобів вимірювальної техніки, вважають позитивними, якщо їх метрологічні та технічні характеристики відповідають вимогам нормативних документів, чинних на момент їх виробництва і введення в експлуатацію.

Крім того, установлено, що виробники тавр відповідають за своєчасність та якість виготовлення повірочних тавр та забезпечують виготовлення і відправлення виконавцям повірочних тавр не пізніше ніж за місяць до запланованого терміну їх застосування в разі подання замовлення та вчасної оплати.

Нова редакція додатка 3 до Порядку (форма і розміри повірочних тавр) набирає чинності з 01.01.2020 р.

Наказ Мінекономрозвитку від 16.04.2019 р. №642 чинний з 14.06.2019 р.


Оновлено перелік ліків, які відпускаються без рецепта

! Усім

Міністерство охорони здоров'я затвердило Перелік лікарських засобів, дозволених до застосування в Україні, які відпускаються без рецептів з аптек та їх структурних підрозділів. Перелік містить лікарські засоби, які внесені до Державного реєстру лікарських засобів України станом на 6 лютого 2019 року.

Водночас втратив чинність попередній перелік, затверджений наказом МОЗ від 02.04.2018 р. №599.

Наказ МОЗ України від 18.04.2019 р. №876 чинний з 18.06.2019 р.

Новини підготувала Анастасія ПОРИТКО, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру