• Посилання скопійовано

Що нового

Унесено зміни до Заявки для отримання часткової компенсації вартості сільгосптехніки

! Сільгосптоваровиробникам

Мінагрополітики внесло зміни до форми №1 «Заявка для отримання часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва», затвердженої Наказом №228.

Форму Заявки доповнено новими пунктами:

пункт 4 «Основна діяльність» — зазначається, чи постачання сільськогосподарських товарів, вироблених на власних або орендованих основних засобах, є основною діяльністю (питома вага вартості таких сільськогосподарських товарів становить не менше 75% вартості всіх товарів, поставлених ними протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно);

пункт 8 «Ознайомлено» — ставиться відмітка про ознайомлення з вимогами пунктів 10, 13 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва, затвердженого Постановою №130.

Наказ Мінагрополітики від 07.09.2017 р. №499 чинний з 15.09.2017 р.


Визначено вимоги до оформлення річних та комплексного планів здійснення перевірок

! СГД

Мінекономрозвитку та ДРС затвердили Вимоги до оформлення річних та комплексного планів здійснення заходів державного нагляду (контролю), унесення змін до них та звіту щодо їх виконання.

Згідно з Вимогами, ДРС до 15 листопада року, що передує плановому, затверджує план здійснення комплексних перевірок.

Органи держнагляду до 1 грудня року, що передує плановому, затверджують річні плани перевірок з урахуванням узгоджених дат початку та строків здійснення, визначених у плані здійснення комплексних перевірок.

У разі виявлення технічної помилки та/або факту зміни суб'єктом господарювання найменування, підтвердженого інформацією з ЄДР, орган держнагляду у строк, що не перевищує 20 робочих днів до дати початку здійснення планового заходу держнагляду, вносить зміни до річного плану шляхом прийняття відповідного рішення.

Якщо суб'єкт господарювання включений до плану здійснення комплексних заходів держнагляду органів держнагляду, орган держнагляду подає до ДРС копію рішення про внесення змін до річного плану здійснення заходів держнагляду протягом 2 робочих днів з дня прийняття такого рішення.

ДРС протягом 5 робочих днів з дня отримання копії рішення органу держнагляду про внесення змін до річного плану здійснення заходів уносить зміни до плану здійснення комплексних перевірок.

Річні плани здійснення заходів держнагляду, зміни до річних планів та звіти про їх виконання органи держнагляду оприлюднюють на своїх офіційних веб-сайтах та вносять відомості до інтегрованої автоматизованої системи держнагляду.

Наказ Мінекономрозвитку та Держрегуляторної служби від 07.08.2017 р. №1170/81
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 19.09.2017 р. офіційно не опублікований


Новий порядок повернення митних платежів

! Платникам податків

Мінфін затвердив Порядок повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів.

Для повернення коштів платник має подати до митниці ДФС заяву в письмовому вигляді довільної форми, підписану ним та головним бухгалтером, або в електронній формі.

Така заява може бути подана протягом 1095 днів з дня внесення авансових платежів на рахунок митниці ДФС.

Після реєстрації в митниці ДФС заява передається на опрацювання до підрозділу.

Підрозділ перевіряє факт перерахування суми коштів з відповідного рахунку до держбюджету за допомогою автоматизованої системи митного оформлення та факт відсутності у нього податкового боргу. За результатами опрацювання готує висновок або лист про відмову в поверненні коштів із відповідним обґрунтуванням.

Заява платника, висновок, завізований керівником підрозділу, реєстри висновків за відповідними платежами та акт звірки подаються керівнику митниці ДФС для прийняття рішення та підписання висновку і реєстрів за відповідними платежами.

Митниця ДФС у строк не пізніше ніж за 5 робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання заяви передає висновки згідно з реєстром висновків за відповідними платежами для виконання відповідному органу Казначейства.

Наказ Мінфіну від 18.07.2017 р. №643
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 19.09.2017 р. офіційно не опублікований


Сумісник не зобов'язаний повідомляти про звільнення з основного місця роботи

! Роботодавцям та працівникам

Як відомо, працівник має право укладати трудовий договір на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін (ст. 21 КЗпП).

Разом з тим Міністерство соціальної політики України зауважує, що законодавством про працю не встановлено:

— обов'язку працівника щодо повідомлення роботодавця, де він працює за сумісництвом, про звільнення з основного місця роботи;

— відповідальності роботодавця за неповідомлення його сумісником про звільнення з основного місця роботи.

У разі повідомлення роботодавця працівником-сумісником про звільнення з основного місця роботи роботодавцю слід видати відповідні накази (розпорядження), які засвідчать наявність у працівника основного місця роботи.

Лист Мінсоцполітики від 09.06.2017 р. №294/0/22-17/134


Бухоблік та облікова політика для ФОП-«загальносистемника» не є обов'язковими

! ФОП-«загальносистемникам»

Відповідно до п. 177.10 ПКУ підприємці-«загальносистемники» зобов'язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтвердні документи щодо походження товару.

Отже, відповідно до вимог ПКУ, підприємці на загальній системі оподаткування з метою обчислення оподатковуваного доходу зобов'язані вести Книгу обліку доходів і витрат.

Щодо ведення бухобліку фізособою-підприємцем, то відповідно до п. 1 ст. 2 Закону про бухоблік цей закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі — підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством.

Облікова політика — це сукупність принципів, методів і процедур, що використовуються підприємством для складання та подання фінансової звітності.

Враховуючи вищезазначене, ведення бухгалтерського обліку та визначення облікової політики для фізичної особи — підприємця не є обов'язковими.

Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 14.09.2017 р. №1966/К/99-99-13-01-02-14/IПК


Відряджений викупив двомісне купе: чи утримується ПДФО з компенсації?

! Роботодавцям

ДФСУ звернула увагу, що згідно з п. 2.26 розділу II Правил перевезення пасажирів кожен пасажир має право займати, як правило, одне місце згідно із придбаним проїзним документом. На бажання пасажира і за наявності вільних місць йому може надаватися можливість викупити двомісне купе у вагоні «СВ».

За умови прямування одного пасажира в окремому купе проїзд оформляється одним проїзним документом.

Податківці пояснюють, що сума відшкодованих роботодавцем витрат, понесених під час відрядження (користування послугами таксі та на проїзд у двомісному купе вагона «СВ»), за умови виконання вимог п. 170.9 ПКУ, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку — фізичної особи.

Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 01.09.2017 р. №1785/6/99-99-13-02-03-15/IПК


Готівкові обмеження поширюються на операції з поворотною фіндопомогою

! СГД

ДФС вважає, що операції з видачі готівкових коштів на виконання договору поворотної фінансової допомоги через касу підприємства належать до готівкових розрахунків.

Щодо операцій з повернення поворотної фінансової допомоги, наданої фізичній особі, то Положення №637 не визначає питання поширення його норм на такі операції.

Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 05.09.2017 р. №1803/С/99-99-14-05-01-14/IПК


Фінрезультат при переоцінці матеріальних активів не коригується

! Платникам податку на прибуток

Якщо матеріальні активи не є основними засобами або цінними паперами, то операції з переоцінки таких активів відображаються у складі фінансового результату до оподаткування за правилами бухгалтерського обліку і положення ПКУ не передбачають коригування фінансового результату на суми таких операцій.

Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 29.08.2017 р. №1748/6/99-99-15-02-02-15/IПК


Податкову накладну розблокували: наслідки для покупців

! Платникам ПДВ

ДФСУ розглянула звернення щодо порядку формування податкового кредиту з ПДВ на підставі податкової накладної, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено відповідно до п. 201.16 ПКУ.

Як зазначає ДФСУ, сума ПДВ, визначена у податковій накладній, складеній 30.06.2017 р. та зареєстрованій в ЄРПН не пізніше 31.07.2017 р., що відповідно до Закону від 13.07.2017 р. №2143-VIII вважається своєчасно зареєстрованою в ЄРПН, може бути включена платником податку до складу податкового кредиту за червень 2017 року або протягом 365 календарних днів з дати її складення.

Сума ПДВ, визначена у податковій накладній, складеній 30.06.2017 р. та зареєстрованій в ЄРПН після 31.07.2017 р., включається платником податку до складу податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкову накладну в ЄРПН, або в наступних звітних податкових періодах, але не пізніше ніж через 365 календарних днів із дати складення такої податкової накладної (при цьому враховується відповідний строк у разі зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН).

Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 07.09.2017 р. №1860/6/99-99-15-03-02-15/IПК


Придбання питної води та мийних засобів для працівників: можливі наслідки в оподаткуванні

! Роботодавцям

ДФСУ зазначила, що суми ПДВ, нараховані (сплачені) платником ПДВ у зв'язку із забезпеченням його працівників у робочий час питною водою та мийними засобами, включаються до складу податкового кредиту за умови наявності відповідного документального підтвердження (податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних, зареєстровані в ЄРПН, інші документи, передбачені п. 201.11 ПКУ).

Якщо вартість зазначених товарів включається до складу витрат та, відповідно, до вартості товарів/послуг, операції з постачання яких є об'єктом оподаткування та пов'язані з отриманням доходів, такі товари/послуги визнаються такими, що призначаються для використання/використані в господарській діяльності, і додаткового нарахування ПЗ за п. 198.5 ПКУ не здійснюється.

Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 07.09.2017 р. №1857/6/99-99-15-03-02-15/IПК


Анулювання реєстрації ПДВ при переході на спрощену систему

! Платникам ПДВ

ДФСУ роз'яснила алгоритм анулювання реєстрації платника ПДВ у разі переходу на спрощену систему чи переходу «єдинника» на III групу зі сплатою ЄП у розмірі 5%.

Зазначено, що при прийнятті рішення про перехід на спрощену систему оподаткування за ставкою, яка не передбачає сплату ПДВ, суб'єкти господарювання можуть подати заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ одночасно із заявою про застосування спрощеної системи оподаткування. Заява на анулювання реєстрації подається за формою №3-ПДВ.

Податківці також вказали на можливість подання такої заяви в електронному вигляді за умови укладання договору з ДФС про визнання електронних документів.

У такому разі анулювання реєстрації платника ПДВ відбувається датою останнього дня періоду, що передує переходу на сплату ЄП, за ставкою, що не передбачає сплату ПДВ.

Однак п. 184.1 ПКУ встановлено, що вилучення з реєстру платників ПДВ відбувається у разі, якщо платник переходить на сплату ЄП за ставкою, що не передбачає сплату ПДВ, але не зазначено конкретних строків для подання заяви. Тож законодавчих підстав для одночасного подання заяви про анулювання та заяви про перехід на спрощену систему немає. Тому вищенаведений алгоритм подання заяв є тільки порадами податківців, й кожен платник самостійно для себе повинен вирішити — дотримуватися їх чи ні.

Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 13.09.2017 р. №1936/З/99-99-13-01-02-14/IПК


Пільга з ПДВ для постачання періодичних видань та книжок

! Платникам ПДВ

Податківці нагадали, що відповідно до пп. 197.1.25 ПКУ звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання (передплати) та доставки періодичних видань друкованих ЗМI (крім видань еротичного характеру) вітчизняного виробництва та книжок.

Під друкованими ЗМI (пресою) в Україні розуміються періодичні видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію (відповідно до Закону №2782-XII).

Книжкова продукція — це сукупність книжкових видань, випущених видавцем (видавцями) або призначених до випуску. Книжкове видання, своєю чергою, визначене Законом №601 як видання, особливістю матеріальної структури якого є скріплення аркушів у корінці з обкладинкою чи оправою. Книжкове видання може бути текстовим, образотворчим, нотним, картографічним.

Книга — це неперіодичне видання розміром не менше 49 сторінок, не враховуючи обкладинки, опубліковане у цій країні і доступне для публіки (підпункт «а» пункту 11 переглянутих рекомендацій). Також книга — це видання у вигляді блока скріплених у корінці аркушів друкованого матеріалу будь-якого формату в обкладинці чи оправі обсягом понад сорок вісім сторінок (розділ 2 Iнструкції №22).

А періодичні видання — це видання, які стосуються питань, що становлять спільний інтерес, або спеціально присвячені публікації статей і документальної інформації за окремими питаннями, такими як право, фінанси, торгівля, медицина, мода, спорт тощо. Також періодичні друковані видання — це газети, журнали, альманахи, бюлетені, збірники, календарі, дайджести, які виходять під постійною назвою з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.

Отже, якщо продукція, яка постачається платником ПДВ, не відповідає зазначеним умовам, то операції з її постачання (розповсюдження) не підпадають під пільгу, встановлену пп. 197.1.25 ПКУ, і такі операції оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за основною ставкою (20%).

Iндивідуальна податкова консультація ДФС України від 12.09.2017 р. №1905/5/99-99-15-03-02-16/IПК


Підприємства, перевірені у 2017 році, у 2018 році перевіряти не можна

! СГ

Держрегуляторна служба звертає увагу, що періодичність здійснення органом державного нагляду (контролю) перевірки діяльності суб'єктів господарювання залежить від ступеня ризику, до якого цю діяльність віднесено.

Якщо не затверджено критеріїв розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику їх господарської діяльності, періодичності проведення планових заходів та переліку питань для їх здійснення, то вони вважаються суб'єктами господарювання з незначним ступенем ризику та підлягають державному нагляду (контролю) не частіше одного разу на 5 років.

Наприклад, планові заходи здійснюються органом державного нагляду за діяльністю суб'єктів господарювання, яка віднесена до високого ступеня ризику, не частіше одного разу на два роки.

Таким чином, якщо діяльність суб'єкта господарювання віднесена до високого ступеня та щодо цього суб'єкта господарювання проводився плановий захід у 2017 році, то проведення планового заходу щодо цього суб'єкта господарювання у 2018 році не допускається.

Лист Державної регуляторної служби від 01.09.2017 р. №7498/0/20-17

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру