• Посилання скопійовано

Що нового

Положення про Держпраці — у новій редакції

! Роботодавцям

Кабмін уніс зміни до Положення про Державну службу України з питань праці.

Так, установлено, що Держпраці є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Також, згідно з оновленнями, Держпраці бере участь в організації медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі та щорічному обов'язковому медичному огляді працівників віком до 21 року.

Постанова КМУ від 18.08.2017 р. №630
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 29.08.2017 р. офіційно не опублікована


Оновлено порядок списання безнадійного податкового боргу після ліквідації платника

! СГ

Кабмін уніс зміни до Порядку списання непогашених грошових зобов'язань або податкового боргу після ліквідації платника податків, не пов'язаної з банкрутством (постанова КМУ від 27.12.2010 р. №1231).

Зокрема, уточнено, що вважаються безнадійним боргом і підлягають списанню грошові зобов'язання та/або податковий борг у разі:

ліквідації платника податків як юрособи — майна платника податків та засновників або учасників такого підприємства, якщо вони несуть повну або додаткову відповідальність за зобов'язаннями платника податків згідно із законом, у межах повної або додаткової відповідальності;

держреєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП чи реєстрації у відповідному уповноваженому органі припинення незалежної професійної діяльності фізособи — майна такої фізособи, у тому числі у разі її смерті або оголошення судом померлою, або визнання судом безвісно відсутньою чи недієздатною.

Безнадійний податковий борг підлягає списанню за рішенням керівника контролюючого органу на підставі, зокрема, таких документів:

— відомостей з ЄДР про держреєстрацію припинення юрособи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу або припинення підприємницької діяльності ФОП;

— повідомлення чи документального підтвердження інформації органу держреєстрації про ліквідацію або реорганізацію платника податків;

— відомостей із Держреєстру актів цивільного стану громадян, копії свідоцтва про смерть;

— судового рішення про визнання фізособи безвісно відсутньою чи недієздатною або оголошення її померлою;

— документально підтвердженої інформації відповідного державного органу, що реєструє незалежну діяльність або видає документи про право на заняття такою діяльністю (свідоцтва, дозволи, сертифікати тощо).

Постанова КМУ від 18.08.2017 р. №618
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 29.08.2017 р. офіційно не опублікована


На вирощування перепелів надаватимуть дотацію

! Підприємствам птахівництва

Кабмін оновив Порядок розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

Змінами встановлено, що сільськогосподарські товаровиробники, які займаються вирощуванням перепелів, зможуть отримувати бюджетну дотацію (вид економічної діяльності «Розведення інших тварин» доповнено кодом 0407 «Яйця птахів у шкаралупі, свіжі, консервовані або варені»).

Постанова КМУ від 23.08.2017 р. №636
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 29.08.2017 р. офіційно не опублікована


Положення про розробку інструкцій з охорони праці — в новій редакції

! Роботодавцям та працівникам

Мінсоцполітики виклало у новій редакції Положення про розробку інструкцій з охорони праці. Iнструкція є актом з охорони праці, що містить обов'язкові для дотримання працівниками вимоги з охорони праці при виконанні ними робіт певного виду або за певною професією на всіх робочих місцях, у виробничих приміщеннях, на території підприємства, будівельних майданчиках або в інших місцях, де за дорученням роботодавця чи уповноваженого ним органу виконуються ці роботи, трудові чи службові обов'язки.

Крім того, Положенням установлено, що такі інструкції затверджуються роботодавцем і є обов'язковими для дотримання працівниками відповідних професій або виконавцями відповідних робіт на цьому підприємстві.

Iнструкції, які вводяться в дію (переглядаються) на підприємстві, реєструються службою охорони праці в журналі реєстрації інструкцій з охорони праці на підприємстві у порядку, встановленому роботодавцем.

Перегляд інструкцій проводиться в строки, передбачені нормативно-правовими актами з охорони праці, на основі яких їх розроблено, але не рідше ніж один раз на 5 років, а для робіт з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, — не рідше ніж один раз на 3 роки.

Наказ Мінсоцполітики від 30.03.2017 р. №526
набирає чинності з дня офіційного опублікування,
станом на 29.08.2017 р. офіційно не опублікований


Отримано кілька авансів протягом дня: як скласти ПН?

! Платникам ПДВ

Офіс великих платників податків ДФС нагадує, що згідно з п. 201.7 ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Узагальнюючою податковою консультацією №127 визначено, що у разі отримання кількох авансових платежів протягом одного дня від одного й того самого покупця за один і той самий товар у межах одного й того самого договору не буде вважатися помилкою, якщо постачальник випише одну податкову накладну на загальну суму таких авансових платежів.

Періодичність складання податкових накладних протягом звітного (податкового) періоду на одного контрагента-покупця, у тому числі і зведених податкових накладних за операціями з постачання, які мають ритмічний характер, може бути передбачена у цивільно-правовому договорі з таким покупцем.

Якщо у цивільно-правовому договорі з покупцем не передбачено складання зведених податкових накладних та покупець одного і того самого дня оплачує товар кількома авансовими платежами в межах різних цивільно-правових договорів, також не вважатиметься помилкою, якщо продавець складе одну податкову накладну на загальну суму авансових платежів.

Iндивідуальна податкова консультація ОВП ДФС від 10.08.2017 р. №1575/IПК/28-10-01-03-11


На виробництво та продаж алкогольних коктейлів потрібна ліцензія

! Закладам ресторанного господарства

Податківці наголосили, що закладам ресторанного господарства та спеціалізованим відділам підприємств, які мають статус закладу ресторанного харчування, підприємствам з універсальним асортиментом товарів для продажу коктейлів із використанням алкогольних напоїв необхідно мати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Під час передачі алкогольних напоїв суб'єкту господарювання (виробнику коктейлів) право власності на них переходить до одержувача. Такі операції розглядаються як операції з продажу і можуть здійснюватися лише за умови наявності ліцензії.

Зберігання алкогольних напоїв здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв, унесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або від того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.

Суб'єкти господарювання, які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, вносять до Єдиного реєстру тільки ті місця зберігання алкогольних напоїв, що розташовані за іншою адресою, ніж місце здійснення торгівлі.

Суб'єкти господарювання при здійсненні господарської діяльності з виробництва та реалізації алкогольних напоїв повинні отримувати ліцензії на відповідний вид діяльності. При цьому чинним законодавством не передбачено надання послуг із приготування підакцизних товарів (коктейлів) юридичними та фізичними особами закладам ресторанного господарства.

Iндивідуальна податкова консультація ДФС Українивід 10.08.2017 р. №1556/Т/99-99-12-01-01-14/IПК


Підприємці — неплатники ПДВ мають сплачувати ПДВ з послуг від нерезидентів

! Фізособам-підприємцям

ДФСУ зазначила, що суб'єкти господарювання, у т. ч. фізичні особи — підприємці, як платники ПДВ, так і неплатники ПДВ, з метою нарахування ПДВ є особами, які відповідальні за нарахування та сплату ПДВ до бюджету при отриманні послуг від нерезидентів та їх представництв, які не зареєстровані платниками ПДВ.

Отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, нараховує ПДВ за основною ставкою. Якщо отримувача послуг зареєстровано як платника ПДВ, то сума нарахованого податку включається до складу податкових зобов'язань декларації за відповідний звітний період.

Якщо ж отримувач послуг — неплатник ПДВ, то податкова накладна не складається. Він подає до ДФС Розрахунок податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник ПДВ, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.

Отже, будь-який підприємець, у т. ч. який перебуває на спрощеній системі оподаткування та не зареєстрований як платник ПДВ, що отримує послуги від нерезидента, місце постачання яких визначено на митній території України, є податковим агентом такого нерезидента щодо нарахування та сплати ПДВ до бюджету за такими операціями незалежно від суми здійснюваних операцій.

Iндивідуальна податкова консультація ДФС Українивід 14.08.2017 р. №1587/С/99-99-13-01-02-14/IПК


Знижка для ФОП за програмою «Е-ваучер» — з ПДФО

! ФОП

ГУ ДФС в Одеській області нагадало, що сума знижки включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку виключно у разі, якщо вона має індивідуальний (персональний) характер.

За своєю правовою суттю знижка, надана за Правилами «Програми Е-ваучер», є індивідуальною (персоніфікованою). У разі отримання платником податку доходу у вигляді знижки, що має індивідуальний характер, сума такої знижки включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.

Водночас з метою оподаткування для фізосіб-підприємців — учасників програми «Е-ваучер» придбання товарів чи послуг зі знижками розглядається як частина безоплатно отриманих товарів (послуг). При цьому, якщо ціна у договорі не встановлена і не може бути визначена виходячи з його умов, вона визначається виходячи зі звичайних цін, що склалися на аналогічні товари, роботи або послуги на момент укладення договору.

За п. 177.8 ПКУ під час нарахування (виплати) фізособі-підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності суб'єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо фізособа-підприємець, яка отримує такий дохід, надала копію документа, що підтверджує її держреєстрацію як СПД.

Iндивідуальна податкова консультація ГУ ДФС Українив Одеській області від 19.08.2017 р. №1678/10/IПК/15-32-13-01-09


Адвокат у штаті підприємства — чи можливо?

! СГ

ДФСУ нагадує, що адвокат може здійснювати адвокатську діяльність індивідуально або в організаційно-правових формах адвокатського бюро чи адвокатського об'єднання (організаційні форми адвокатської діяльності).

Згідно з пп. 14.1.226 ПКУ, незалежна професійна діяльність — це діяльність адвокатів, за умови що адвокат не є працівником у межах такої незалежної професійної діяльності.

Отже, фізична особа, яка провадить незалежну адвокатську діяльність, може бути найманим працівником у юридичної особи та/або фізичної особи — підприємця на посаді, яка не передбачає здійснення адвокатської діяльності та надання адвокатських послуг, та не може представляти свого роботодавця як адвокат.

Iндивідуальна податкова консультація ДФС Українивід 15.08.2017 р. №1603/С/99-99-13-01-02-14/IПК


Уточнення звітності з ПДВ за період, коли діяла інша форма декларації

! Платникам ПДВ

ДФСУ зазначила: якщо чинна форма звітності з ПДВ містить номери і назви рядків, відмінні від форми звітності, що була чинна у податковий період, який підлягає уточненню, уточнені показники треба вписувати до найбільш відповідних за змістом рядків чинної форми уточнюючого розрахунку.

Iндивідуальна податкова консультація ДФС Українивід 14.08.2017 р. №1594/6/99-99-15-03-02-15/IПК


Нюанси заповнення Книги обліку доходів та витрат самозайнятими особами

! Самозайнятим особам

ДФСУ нагадує, що у Книзі щодня відображається фактично отримана сума доходу від здійснення діяльності із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік. Зокрема, сума доходу, отриманого від здійснення діяльності, у тому числі кошти, що надійшли на поточний рахунок, до каси платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) відображаються у графі 2 Книги.

Отже, сума авансових унесків стягувачів включається до доходу такого приватного виконавця та відображається у графі 2 Книги обліку доходів і витрат.

При цьому суму коштів, яку фактично використано для забезпечення виконавчого провадження, може бути включено до витрат такого приватного виконавця (у межах, що не перевищують суму авансових унесків стягувачів), за умови їх документального підтвердження, та відображено у графі 8 Книги.

Iндивідуальна податкова консультація ДФС Українивід 16.08.2017 р. №1632/А/99-99-13-01-02-14/IПК


Зміна форми підприємства: чи треба переоформлювати ліцензії?

! СГ

Державна регуляторна служба зазначила, що відповідно до ч. 4 ст. 15 Закону України від 02.03.2016 р. №222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності», якщо ліцензіат припиняється в результаті злиття, приєднання чи перетворення і його правонаступник має намір провадити вид господарської діяльності, на провадження якого ліцензіат мав ліцензію, такий правонаступник:

1) має право для забезпечення завершення організаційних заходів, пов'язаних з одержанням нової ліцензії на його здійснення, провадити у строк, що не перевищує 3 місяців, такий вид господарської діяльності на підставі раніше виданої ліцензії;

2) після закінчення цього строку правонаступник зобов'язаний отримати нову ліцензію, а раніше видана ліцензія підлягає анулюванню.

Отже, загалом переоформлювати ліцензію потрібно. Та правонаступник має на це час — 3 місяці після його створення (або навіть більше, якщо він певний час не здійснюватиме ліцензованої діяльності).

Але для акціонерних товариств з 04.06.2017 р. установлено спеціальні правила!

Згідно з абзацом 3 ч. 7 ст. 15 Закону про ліцензування, зміна найменування ліцензіата (акціонерного товариства) у зв'язку зі зміною типу акціонерного товариства або у зв'язку з перетворенням ліцензіата (акціонерного товариства) на інше господарське товариство не є підставою для переоформлення ліцензії. У такому разі товариство має право продовжувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності на підставі виданої раніше такому товариству відповідної чинної ліцензії.

Також слід звернути увагу на таку вимогу. Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону про ліцензування, ліцензіат зобов'язаний повідомляти орган ліцензування про всі зміни даних, які були зазначені в його документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, у строк, установлений ліцензійними умовами, але не пізніше ніж один місяць з дня настання таких змін.

Лист ДРСУ від 20.07.2017 р. №5955/0/20-17

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру