До наказу Мінфіну від 24.05.2017 р. №523
Реєстр IПК: порядок ведення
21 липня 2017 року набрав чинності Порядок ведення Єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій, затверджений наказом Мінфіну від 24.05.2017 р. №523 (далі — Порядок №523, див «ДК» №31/2017).
Поки чекали Порядок ведення реєстру IПК від Мінфіну, ДФСУ розробила Порядок організації роботи органів доходів та зборів із надання індивідуальних податкових консультацій і затвердила його наказом від 25.04.2017 р. №293 (далі — Порядок №293, див. «ДК» №22/2017).
Норми п. 52.4 ПКУ регламентують реєстрацію письмової IПК в єдиній базі IПК та розміщення їх у знеособленому вигляді на офіційному веб-сайті ДФСУ.
Усі запити на отримання IПК реєструються в АIС «Управління документами», далі на всіх етапах проходження між окремими підрозділами кожне опрацьоване питання супроводжуватиметься резолюцією керівника. На підставі АIС «Управління документами» формуватиметься Реєстр IПК. Лише незрозуміло, на якому етапі IПК потраплятиме до Реєстру.
Зверніть увагу: згідно з п. 7 коментованого Порядку №523, усі IПК підлягають обов'язковій реєстрації, а в п. 8 сказано, що для реєстрації потрібне відповідне рішення на підставі конкретного рішення ДФС у межах п. 52.5 ПКУ. Цей момент слід уважно контролювати, бо, як відомо, уникнути відповідальності за дії на підставі консультації можна тільки у тому разі, коли така IПК зареєстрована в Реєстрі (абз. 2 п. 53.1 ПКУ).
Пунктом 4.3 Порядку №293 встановлено, що структурний підрозділ, визначений головним виконавцем конкретної IПК, після отримання такої IПК та додатків до неї протягом 10 к. д. після їх отримання1 має прийняти рішення про внесення або про відмову у внесенні відомостей про конкретну IПК до Єдиного реєстру IПК. Абсолютно всі IПК погоджуються ДФСУ.
1 Не пізніше 35 календарних днів, наступних за днем отримання відповідного звернення.
У ситуації, коли IПК, підготовлена ГУ ДФС, на думку головного податкового органу, не відповідає вимогам ПКУ та/або не містить повної відповіді на поставлене платником податків запитання, відповідальний виконавець з боку ДФСУ має підготувати нову IПК, а наступного робочого дня зареєструвати її у Реєстрі — пп. 4.5.1 Порядку №293.
Реєстр наповнюватиметься IПК, представленими у форматі PDF (п. 6 Порядку №523).
Реєстрація IПК у Реєстрі здійснюється автоматично шляхом присвоєння відповідного реєстраційного номера, який починається з цифр та містить літери «IПК». Нумерація Реєстру починається з 1 і далі — у порядку зростання. Але ж до 1 травня 2017 року всі відповіді з боку податківців, як ми пам'ятаємо, не мали в своєму номері літер «IПК». Виходить, навіть якщо платник податків надіслав запит після 1 квітня 2017 року, але відповідь у своєму реєстраційному номері не містить літер «IПК», формально вона не може вважатися IПК.
Нагадаємо: перш ніж потрапити до Реєстру, запити досить чітко та уважно аналізуються. Ті запити, що оформлені з порушеннями (пп. 1.5.1 р. II Порядку №293) або перебувають поза компетенцією податківців (пп. 1.5.2 р. II Порядку №293), відсіюються ще на початковому етапі. Податківці уважно аналізують кожен запит: чи не є він фактично зверненням громадян або запитом на отримання публічної інформації (пп. 1.5.3 р. II Порядку №293).
Якщо запит справді буде кваліфіковано як звернення громадян, структурний підрозділ підготує проект відповіді платнику податків та подасть його на підпис керівництву ДФСУ. Але в дещо інші строки: виконавець у 3-денний термін на підставі службової записки, підписаної керівником структурного підрозділу, звертається до структурного підрозділу, що є відповідальним за реєстрацію вхідної кореспонденції, про необхідність зміни строку виконання такого звернення (за потреби). Тобто звернення не буде залишене без відповіді, але як саме це буде кваліфіковано (як запит на IПК, чи як звернення громадян), у кожному конкретному випадку вирішуватимуть податківці.
Юлія КЛОВСЬКА, головний редактор