• Посилання скопійовано

Що нового

Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою у дії

! Платникам податку на прибуток і ПДФО

5 квітня 2017 року було опубліковано угоду про вільну торгівлю між Україною та Канадою, вчинену 11 липня 2016 року.

Згідно з документом, угода набирає чинності першого дня другого місяця після одержання останньою зі сторін повідомлення про завершення виконання процедур, необхідних для набрання чинності цією угодою.

Угода відкриє безмитний доступ для українських експортерів до додаткових ринків товарів.

Закон України від 14.03.2017 р. №1917-VIII чинний з 15.04.2017 р.


Урегульовано питання щодо оздоровлення дітей з лінії зіткнення

! Мешканцям Донецької та Луганської областей

КМУ прийняв рішення щодо організації у 2017 році оздоровлення та відпочинку дітей, які проживають у населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення.

Розпорядженням передбачено виділення безоплатних путівок до дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія» у кількості відповідно 700 і 800 для оздоровлення протягом 2017 року дітей із населених пунктів Донецької та Луганської областей за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на 2017 рік за програмою «Оздоровлення і відпочинок дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, в дитячих оздоровчих таборах МДЦ «Артек» і ДЦ «Молода гвардія».

У разі загострення ситуації на лінії зіткнення Мінсоцполітики дозволено самостійно приймати рішення стосовно виділення безоплатних путівок до дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія» для оздоровлення протягом 2017 року дітей із населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення.

У першочерговому порядку путівки виділятимуться на оздоровлення дітей із населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, які не оздоровлювалися протягом 2017 року за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.

До дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія» можуть бути направлені також діти віком від 8 до 17 років, які оздоровлювалися протягом 2017 року за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.

Розпорядження КМУ від 26.04.2017 р. №278-р чинне з 26.04.2017 р.


Мінсоцполітики про диференціацію окладів залежно від посад

! Роботодавцям

Мінсоцполітики роз'яснює: міжкваліфікаційні (міжпосадові) співвідношення розмірів тарифних ставок (посадових окладів) установлюються в колективному договорі або іншому локальному документі підприємства залежно від складності робіт, організаційно-правового рівня посади, функцій, що їх виконує підрозділ, у якому працює той чи інший працівник, та інших умов праці. При цьому такі співвідношення можуть установлюватись у певному діапазоні («вилці») ставок (окладів). При застосуванні діапазонів окладів проводиться атестація працівника, за результатами якої встановлюється оклад у межах діапазону за посадою, яку він обіймає.

Схема посадових окладів — це повний перелік посад, необхідних для нормального функціонування підприємства, для кожної з яких визначено розмір посадового окладу. У схемі передбачено два розміри посадових окладів — мінімальний і максимальний. Така «вилка» посадових окладів дає змогу диференціювати рівні оплати праці працівників, які виконують однакову роботу з різними результатами, сприяє підвищенню їхньої кваліфікації, відповідальному ставленню до виконання обов'язків.

Фактичний оклад конкретного спеціаліста встановлюється (в межах «вилки») з урахуванням ситуації на ринку праці, особистих якостей і заслуг працівника, його завантаженості та напруженості праці, що не є порушенням трудового законодавства.

Тобто при застосуванні діапазонів («вилок») окладів провадиться атестація працівника і за результатами атестації встановлюється оклад у межах діапазону за посадою, на якій працівник працює.

У штатному розписі встановлюється фіксований розмір посадового окладу (тарифної ставки).

Лист Мінсоцполітики від 17.03.2017 р. №741/0/101-17/282


Узяття на військовий облік демобілізованого працівника: чи зберігається середній заробіток?

! Роботодавцям

Мінсоцполітики нагадує, що громадяни, звільнені з військової служби, у 5-денний строк після вилучення зі списків особового складу військової частини зобов'язані прибути до районних (міських) військових комісаріатів для взяття їх на військовий облік.

Для виконання обов'язків, пов'язаних із взяттям на військовий облік, вони звільняються від роботи на час, необхідний для виконання зазначених обов'язків, зі збереженням за ними місця роботи, займаної посади і середньої заробітної плати.

За ці дні середній заробіток зберігається за працівником та нараховується йому за тією самою середньою зарплатою, за якою здійснювалась оплата за період військової служби.

Лист Мінсоцполітики від 31.03.2017 р. №1008/0/101-17/285


Погодинна оплата праці: чи проводити доплату до мінімальної зарплати

! Роботодавцям

Мінсоцполітики зазначило, що на підприємствах для працівників, які працюють із місячними окладами, має дотримуватись як мінімальна державна гарантія — мінімальна місячна зарплата, а для працівників з погодинною оплатою (годинними тарифними ставками) — мінімальна зарплата в погодинному розмірі.

У разі коли працівники, яким установлені годинні тарифні ставки, виконали місячну норму праці і розмір нарахованої зарплата нижчий від місячної мінімальної зарплати, то доплата до розміру мінімальної місячної зарплати їм не провадиться, оскільки гарантією в оплаті праці для цих працівників є мінімальна зарплата в погодинному розмірі.

Лист Мінсоцполітики від 20.03.2017 р. №766/0/101-17/28


Оновлено Державний реєстр РРО

! СГ, які використовують РРО

ДФСУ затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Водночас утратив чинність наказ ДФСУ від 17.02.2017 р. №102.

Оновлений Державний реєстр містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена, в кількості 149 моделей (раніше було 148).

Окремо наводиться Перелік РРО, вилучених з держреєстру у 2016 — 2017 рр., експлуатація яких не дозволяється. Загалом таких РРО є 5.

Наказ ДФСУ від 20.04.2017 р. №275


Підкориговано процедуру видачі ліцензій на роздрібну торгівлю алкоголем та тютюном

! Роздрібним торговцям алкоголем та тютюном

ДФСУ внесла зміни до Рекомендацій щодо організації роботи головних управлінь ДФС України з приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Начальникам головних управлінь ДФС в областях доручено організувати роботу з приймання документів та видачі ліцензій, довідок про внесення місця зберігання роздрібних партій алкогольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного державного реєстру місць зберігання, у ЦОП, що діють на районному рівні, у межах надання адмінпослуг у сфері ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Зобов'язано також довести до відома платників податків, місцем провадження торговельної діяльності яких є м. Київ, інформацію про можливість отримання адмінпослуг у сфері ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами виключно у ГУ ДФС у м. Києві.

У самих Рекомендаціях вилучено положення, згідно з яким ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами мали видаватися уповноваженим КМУ органом виконавчої влади за місцем торгівлі суб'єкта господарювання, в поїздах, на морських або річкових суднах — за місцем формування поїзда (приписки судна).

Тепер ліцензію видаватимуть на підставі заяви, поданої суб'єктом господарювання до головного управління за місцем провадження торговельної діяльності безпосередньо уповноваженою особою заявника, надісланої рекомендованим листом або переданої через ЦОП, створені у ДПI (крім створених у ДПI в м. Києві).

У разі подання заяви через ЦОП уповноважена особа приймає документи та забезпечує їх передання за реєстром до структурного підрозділу головного управління, до функцій якого належить здійснення загального діловодства, протягом одного робочого дня з моменту їх отримання.

Наказ ДФСУ від 14.04.2017 р. №266


Коли роздруковувати Z-звіти не обов'язково

! СГ, які використовують РРО

ДФС у Київській області нагадує, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані щодня друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

Однак, якщо на РРО не проводяться розрахункові операції, включати їх та роздруковувати фіскальні звітні чеки (Z-звіти) не обов'язково.

Робота РРО блокується, якщо після роздрукування фіскального звітного чека РРО протягом 72 годин сервер обробки інформації не отримав контрольно-звітну інформацію від РРО. У разі якщо РРО не використовується та на ньому не роздруковуються фіскальні звітні чеки, то його робота після закінчення 72 годин не блокуватиметься.

Лист ДФС у Київській області від 12.04.2017 р. №2004/10/10-36-14-06-22


Особливості оподаткування продажу фізособою власної земельної ділянки

! Власникам земельних ділянок

Податківці розглянули питання щодо оподаткування ПДФО доходу, отриманого фізособою від продажу протягом року більше як однієї земельної ділянки, та повідомили.

Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об'єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ПКУ, або від продажу об'єкта нерухомості, не зазначеного в цьому пункті, оподатковується ПДФО за ставкою 5%, визначеною п. 167.2 ПКУ.

Крім того, такий дохід оподатковується військовим збором (1,5%).

Водночас діяльність особи, що пов'язана, зокрема, з реалізацією товарів, спрямованих на отримання доходу, і проводиться такою особою самостійно, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи за договорами комісії, доручення та агентськими договорами, є господарською діяльністю.

Тобто якщо фізична особа провадить операції з нерухомим майном, здійснюючи господарську діяльність, то дохід, отриманий від такої діяльності, оподатковується відповідно до норм ст. 177 ПКУ.

Лист ДФСУ від 13.04.2017 р. №5161/Б/99-99-13-02-03-14


Відшкодування матеріальної шкоди: що з ПДФО?

! Платникам ПДФО

ДФСУ роз'яснила, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням установленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 3% річних від простроченої суми.

Iнфляційне нарахування на суму боргу за порушення боржником грошового зобов'язання, вираженого в національній валюті, та 3% річних від простроченої суми полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення коштів.

Об'єктом оподаткування фізособи-резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включається, зокрема, дохід у вигляді неустойки (штрафів, пені), відшкодування матеріальної або немайнової (моральної) шкоди, крім сум, що за рішенням суду спрямовуються на відшкодування збитків, завданих платнику податку внаслідок заподіяння йому матеріальної шкоди, а також шкоди життю та здоров'ю.

Таким чином, суми коштів, які за рішенням суду спрямовуються (у т. ч. примусово стягнуто на користь платника податку — фізособи) на відшкодування збитків (інфляційні витрати та три проценти річних від простроченої суми боргу), завданих такому платнику внаслідок заподіяння йому матеріальної шкоди, не оподатковуються ПДФО та військовим збором.

Водночас до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника включається дохід у вигляді пені, яка є складовою неустойки, та моральної шкоди, крім шкоди життю і здоров'ю.

Лист ДФСУ від 14.04.2017 р. №8030/6/99-99-13-02-03-15


Заповнюємо митну декларацію у разі продовження строку тимчасового ввезення товарів

! Суб'єктам ЗЕД

ДФСУ роз'яснила: у разі продовження строку тимчасового ввезення товарів із частковим звільненням від оподаткування митними платежами митниці подається додаткова митна декларація. Її слід заповнити відповідно до вимог Порядку №651 з урахуванням такого:

у графі 1 МД зазначаються відомості про тип МД — «IМ31ДМ»;

— до першого підрозділу графи 37 МД переносяться відомості про митний режим та попередній митний режим, що зазначались у МД, за якою товари поміщувались у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами;

у графі 40 МД зазначаються відомості про МД, за якою товари поміщувались у митний режим тимчасового ввезення, до якої подається МД типу «IМ31ДМ»;

у графі 44 МД, у разі якщо частина тимчасово ввезених товарів була реекспортована або поміщена в інший митний режим, зазначаються відомості про МД, за якою (якими) такі товари були реекспортовані або поміщені в інший митний режим;

у графі 45 МД — відомості про митну вартість товарів, визначену на дату поміщення таких товарів у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами;

у графі 47 МД відомості про нарахування мита та ПДВ повинні бути відображені так, як наведено у додатку 1 до цього листа.

Лист ДФСУ від 06.04.2017 р. №8604/7/99-99-18-02-03-17


Ставка податку на прибуток 0%: чи можлива для операцій з біопаливом?

! Платникам податку на прибуток

ДФСУ зазначила, що згідно з пунктами 2.2, 2.13 п. 44 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ обмеження щодо застосування нульової ставки з податку на прибуток установлено для суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, оптовий продаж, експорт, імпорт підакцизних товарів та зовнішньоекономічну діяльність (крім діяльності у сфері інформатизації).

Відповідно до пп. 14.1.145 ПКУ підакцизні товари (продукція) — товари за кодами згідно з УКТЗЕД, на які цим Кодексом установлено ставки акцизного податку.

Перелік підакцизних товарів та ставки, за якими обчислюється акцизний податок при справлянні податку з цих товарів, визначено п. 215.3 ПКУ.

Отже, якщо біопаливо належить до підакцизних товарів, то при здійсненні операцій з виробництва та продажу такого біопалива ставка податку на прибуток нуль відсотків не застосовується.

Підприємство також не може застосовувати нульову ставку з податку на прибуток у разі здійснення експортних операцій незалежно від того, чи є таке біопаливо підакцизним товаром.

Лист ДФСУ від 03.04.2017 р. №4596/К/99-99-15-02-02-14


Страховий стаж менший ніж 6 місяців: як обчислити середню зарплату для розрахунку декретних

! Роботодавцям

У ФСС з ТВП роз'яснили, як обчислити середню зарплату для розрахунку допомоги по вагітності та пологах, якщо протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку застрахована особа має страховий стаж менший ніж 6 місяців.

У такому разі середня зарплата для розрахунку допомоги по вагітності та пологах визначається виходячи з нарахованої зарплати, з якої сплачуються страхові внески, але з розрахунку на місяць не вище двократного розміру мінімальної зарплати та не менше за розмір мінімальної зарплати, встановлений законом у місяці настання страхового випадку.

Визначення середньої зарплати із розміру мінімальної зарплати та двократного розміру мінімальної зарплати проводиться шляхом ділення цих показників на середньомісячну кількість календарних днів — 30,44.

У разі перевищення середньоденної зарплати, розрахованої із мінімальної зарплати, над фактичною середньоденною зарплатою подальший розрахунок страхової виплати (допомоги по вагітності та пологах) за основним місцем роботи слід здійснювати із середньоденної, обчисленої із мінімальної зарплати.

При цьому фактична середньоденна зарплата, яка перевищує середньоденну зарплату, розраховану з мінімальної зарплати, не може бути більшою за розмір середньоденної, розрахованої з двократного розміру мінімальної зарплати.

Лист ФСС з ТВП від 27.04.2017 р. №2.4-38-740

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру