Мін'юст надсилатиме податківцям дані про нерухомість юросіб
! Юрособам
Кабмін уніс зміни до пункту 4 Порядку подання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Зокрема, встановлено необхідність передачі інформації про об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності не лише фізичних, а й юридичних осіб.
Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 р. №219
набере чинності з дня опублікування
(станом на 04.04.2017 р. не опублікована)
Доповнено перелік обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення податкового боргу
! Iмпортерам
Кабмін уніс зміни до переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин, затвердженого Постановою №1235. Так, перелік доповнено такими пунктами:
1. Увезення на митну територію України у митному режимі імпорту тільки верстатів для обробки дерева, що класифікуються за кодами товарної позиції 8465 згідно з УКТЗЕД; сушарок для деревини, що класифікуються у товарній підкатегорії 8419 32 00 00 згідно з УКТЗЕД; пресів для виробництва деревностружкових або деревноволокнистих плит, що класифікуються у товарній підпозиції 8479 30 згідно з УКТЗЕД, які ввозяться для використання у деревообробному виробництві.
2. Увезення на митну територію України у митному режимі імпорту обладнання (його частин), що класифікується у товарних підкатегоріях 8421 39 20 00, 8422 30 00 99, 8422 90 90 00, 8428 20 20 00, 8428 20 80 00, 8477 10 00 00, 8477 20 00 00, 8477 30 00 00, 8477 40 00 00, 8477 59 10 90, 8477 90 80 00, 8480 71 00 90 згідно з УКТЗЕД, для виробництва тільки медичних виробів.
Розстрочення (рівними частинами) надається за заявою платника податку на строк до 36 календарних місяців без нарахування процентів та пені, визначених пунктом 129.5 ПКУ. Крім того, у разі нецільового використання ввезеного устаткування та обладнання з отриманням розстрочення сплати ПДВ платник податку зобов'язаний буде у разі порушення сплатити ПЗ у сумі, розрахованій як додатна різниця між ПДВ, що була сплачена та мала би бути сплачена, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку, виходячи із 120% облікової ставки НБУ.
Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 р. №196 чинна з 31.03.2017 р.
Зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій
! Неприбутковим установам
Кабмін уніс зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій. Зокрема:
1. Тимчасово, до 1 січня 2018 р., не може бути підставою для вилучення з Реєстру неприбуткових установ та організацій невиконання неприбутковими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 ПКУ.
2. Зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду таких документів унесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, вважаються з метою оподаткування неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.
3. Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, відповідно до закону подають разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН згідно з додатком 1 засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.
Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 р. №195 чинна з 31.03.2017 р.
Порядок попереднього узгодження цін у контрольованих операціях зазнав змін
! Суб'єктам контрольованих операцій
КМУ вніс зміни до Порядку попереднього узгодження цін у контрольованих операціях, за результатами якого укладаються договори, що мають односторонній, двосторонній та багатосторонній характер, з метою трансфертного ціноутворення.
Змінами, зокрема, передбачено, що договір про попереднє узгодження ціноутворення набирає чинності з 1 січня календарного року, що настає за роком його підписання, або з дати, узгодженої ДФС та платником податків, залежно від обставин та особливостей майбутніх контрольованих операцій, які є предметом попереднього узгодження ціноутворення.
Крім того, встановлено, що узгодженню підлягає не конкретна ціна у контрольованих операціях великих платників податків, а методологія встановлення відповідності умов таких операцій принципу «витягнутої руки», на строк до 5 років на підставі договору про попереднє узгодження ціноутворення.
Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 р. №194 чинна з 10.04.2017 р.
З 5 квітня Нацбанк знову пом'якшує валютні обмеження
! Усім
Нацбанк уніс чергові зміни до Постанови №410 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України».
Зокрема, установлено, що надходження в іноземній валюті підлягають обов'язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України, у тому числі безпосередньо Національному банку, в розмірі 50%. Тобто відтепер юридичні особи повинні будуть продавати не 65%, а 50% своїх валютних надходжень.
Також дозволено здійснювати операції з продажу готівкової іноземної валюти або банківських металів одній особі в один операційний (робочий) день у сумі, що не перевищує в еквіваленті 150 тис. грн у межах одного/однієї банку/фінансової установи (раніше — 12 тис. грн).
Постанова Національного банку України від 04.04.2017 р. №30 чинна з 05.04.2017 р.
Алкогольно-тютюнова звітність: надано можливість подавати уточнювальні звіти
! Роздрібним торговцям алкоголем та тютюном
Мінфін уніс зміни до Наказу №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення».
Змінами, зокрема:
— вилучено форми звітів №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та №1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та порядки їх заповнення;
— надано можливість подавати уточнювальні звіти до органів ДФС за основним місцем обліку на заміну вже поданих — до 10 числа місяця, що настає за звітним;
— у формі звіту №1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» змінено одиниці виміру, у яких подається звіт, з тисяч декалітрів на декалітри;
— у новій редакції викладено рядки за кодами продукції 34, 37, 43, 46. Таким чином, немає потреби заповнювати у формах велику кількість кодів виноробної продукції (класифікацію підкатегорій).
Наказ Мінфіну від 10.11.2016 р. №943
набере чинності з дня опублікування
(станом на 04.04.2017 р. не опублікований)
Який порядок складання фінзвітності для суб'єктів державного сектору?
! Суб'єктам державного сектору
Мінфін надав роз'яснення щодо окремих питань складання та подання фінансової звітності суб'єктами державного сектору.
Щодо Балансу зазначено, що він відображає узагальнені показники активів, зобов'язань і власного капіталу суб'єкта державного сектору, отримані на підставі звірених даних бухгалтерського обліку, станом на початок звітного року та на кінець звітного періоду.
З огляду на те що НП(С)БОДС 136 «Біологічні активи» не набрало чинності, рядки 1040, 1041, 1042, 1090 балансу не заповнюються.
Підсумок балансу на початок звітного року повинен відповідати підсумку балансу на кінець 2016 року.
Щодо Звіту про фінрезультати, то він відображає інформацію про доходи, витрати і фінансові результати діяльності суб'єкта державного сектору.
При заповненні цього звіту слід користуватися Класифікацією доходів бюджету та Функціональною класифікацією видатків та кредитування бюджету, затвердженими Наказом №11 від 14.01.2011 р.
За статтями розділу I наводяться суми нарахованих доходів та визнаних витрат, відображені на відповідних субрахунках бухобліку. У статті «Бюджетні асигнування» показують доходи, отримані за рахунок бюджетних асигнувань на виконання суб'єктом державного сектору своїх повноважень, визначених законодавством, або утримання апарату.
У розділі III відображається інформація про виконання бюджету (кошторису) у розрізі класифікації доходів бюджету та економічної класифікації видатків і кредитування бюджету, яка накопичується в аналітичному обліку суб'єктів державного сектору за відповідними кодами класифікації доходів, видатків та кредитування.
У розділах I, II, IV звіту у квартальній та річній фінансовій звітності за 2017 рік інформація за статтями доходів і витрат за аналогічний період попереднього року не наводиться.
Звіряння показників форм квартальної фінансової звітності з показниками бюджетної звітності не здійснюється.
Лист Мінфіну від 28.03.2017 р. №35220-06-5/8303
Коли неповний місяць роботи зараховується до страхового стажу як повний
! Роботодавцям та працівникам
Пенсійний фонд нагадує, що страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків є не меншою за мінімальний страховий внесок.
Якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.
Наразі Пенсійний фонд доопрацьовує програмне забезпечення в частині врахування суми доплати до мінімального страхового внеску при відображенні інформації щодо страхового стажу. Тобто для осіб, яким зарплату нараховано в розмірі меншому, ніж мінімальна заробітна плата, з якої сплачено внесок (менший за мінімальний страховий внесок), але страхувальник здійснив доплату до мінімального єдиного внеску (у звітності відображено з типом нарахувань 13), зазначений період буде зараховано до страхового стажу як повний місяць.
Лист ПФУ від 17.03.2017 р. №8134/04-11
Предмет іпотеки продано: чи є право на податкову знижку?
! Фізособам
ДФСУ повідомила: платник податків, який протягом звітного (податкового) року реалізував предмет іпотеки, має право на податкову знижку за умови здійснення таким платником протягом звітного року витрат у вигляді частини суми процентів, сплачених платником за користування іпотечним житловим кредитом, який був визначений ним як основне місце його проживання, зокрема, згідно із позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла, в період здійснення понесених витрат.
При цьому нормами ПКУ не передбачено обов'язку платника податків мати на останній день звітного (податкового) року основне місця проживання за адресою, де об'єкт житлової іпотеки будувався чи купувався, у разі якщо такий об'єкт нерухомості відчужено протягом звітного (податкового) року.
Лист ДФСУ від 24.03.2017 р. №7383/7/99-99-13-01-03-17
Оподаткування ПДВ безкоштовного харчування за принципом «шведського столу»
! Роботодавцям
ДФСУ нагадує: якщо роботодавець організовує для працівників безкоштовне харчування за принципом «шведського столу», коли неможливо визначити кількість спожитих продуктів кожною окремою особою, тобто отриманий дохід у вигляді додаткового блага не може бути персоніфікований, то вартість такого харчування не може розглядатися як об'єкт оподаткування та база нарахування єдиного внеску.
Операції підприємства з безкоштовного харчування своїх працівників на умовах «шведського столу» для такого підприємства — платника ПДВ є об'єктом оподаткування ПДВ і під час їх здійснення ПДВ нараховується у загальновстановленому порядку.
Лист ДФСУ від 22.03.2017 р. №5683/6/99-99-13-02-03-15
У яких випадках батьки і діти вважаються пов'язаними особами
! Фізособам та юрособам
ДФСУ зазначила: якщо дві пов'язані фізособи безпосередньо та/або опосередковано (мати через сина, а син через матір) володіють корпоративними правами юросіб у розмірі 20% і більше у кожній такій юрособі, то такі юридичні особи вважаються пов'язаними.
За наявності обставин, зазначених в абзаці першому пп. 14.1.159 ПКУ, юридичні та/або фізичні особи, які є сторонами господарської операції, мають право самостійно визнати себе з метою оподаткування пов'язаними особами.
При цьому податківці зауважують, що контролюючий орган в судовому порядку може довести на основі фактів і обставин, що одна юридична або фізична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями іншої юридичної особи та/або що та сама фізична або юридична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями кожної юридичної особи.
Лист ДФСУ від 16.03.2017 р. №3558/М/99-99-15-02-02-14
Фізособа-підприємець не може здійснювати адвокатську діяльність
! Фізособам-підприємцям
ДФСУ нагадує, що з 1 січня 2017 року особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та не отримує доходу (прибутку) у звітному році або окремому місяці звітного року від такої діяльності, зобов'язана визначити базу нарахування єдиного внеску, незважаючи на наявність статусу фізичної особи — підприємця. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Законом №2464 для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, передбачено процедуру зняття з обліку платників єдиного внеску. Звільнення від сплати єдиного внеску у зв'язку із призупиненням адвокатської діяльності Законом №2464 не передбачено.
Крім того, ДФС зауважує, що відповідно до п. 291.3 ПКУ спрощена система оподаткування, обліку та звітності застосовується виключно юридичними особами або фізичними особами — підприємцями; застосування спрощеної системи оподаткування фізичними особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність, ПКУ не передбачено. Для фізичної особи, яка провадить незалежну адвокатську діяльність, не передбачено обмежень щодо одночасного здійснення підприємницької (відмінної від адвокатської) діяльності, не забороненої законом, у разі реєстрації такої особи підприємцем.
Отже, фізична особа — підприємець не може здійснювати адвокатську діяльність у межах такої адвокатської діяльності, а до доходів, отриманих від провадження адвокатської діяльності, не може бути застосовано спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Лист ДФСУ від 21.03.2017 р. №3782/К/99-99-13-02-03-14
Розрахунок допомоги по вагітності та пологах: позиція ФСС з ТВП
! Роботодавцям
ФСС з ТВП вважає, що суму допомоги по вагітності та пологах слід розраховувати таким чином:
1. Розраховувати середньоденну заробітну плату виходячи з фактичних виплат.
2. Порівнювати фактичну середньоденну заробітну плату із середньоденною заробітною платою, обчисленою з розміру мінімальної заробітної плати, встановленого в місяці настання страхового випадку (мінімальна заробітна плата/30,44 — середньомісячна кількість календарних днів).
3. У разі перевищення середньоденної заробітної плати, розрахованої з мінімальної заробітної плати, над фактичною середньоденною заробітною платою подальший розрахунок страхової виплати (допомоги по вагітності та пологах) здійснювати із середньоденної, обчисленої з мінімальної заробітної плати.
Лист ФСС з ТВП від 21.03.2017 р. №2.4-38-479
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»