• Посилання скопійовано

Що нового

Затверджено Порядок розподілу бюджетної дотації аграріям

! Сільгосптоваровиробникам

Кабмін затвердив Порядок розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції у 2017 році.

Порядком визначається механізм отримання сільськогосподарськими товаровиробниками, які займаються тваринництвом, вирощуванням винограду, фруктів, ягід, горіхів, овочів, тютюну та цукрового буряку, бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

Зокрема зазначено, що бюджетна дотація виплачуватиметься в автоматичному режимі (без втручання органів влади) щомісяця пропорційно до сплаченої суми ПДВ у межах виділених помісячних асигнувань.

Не мають права на отримання бюджетної дотації за звітний (податковий) період, за який проводиться бюджетна дотація, особи, які:

— були вилучені із Реєстру отримувачів бюджетної дотації, сформованого ДФС, або втратили статус отримувачів бюджетної дотації до початку або у такому звітному періоді;

— за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань змінили основний вид діяльності, але в установленому порядку та строки не подали до контролюючого органу заяви для внесення змін до Реєстру;

— мають податковий борг з ПДВ на наступний день після граничного строку сплати цього податку за звітний період, за який надається бюджетна дотація.

Бюджетна дотація виплачується щомісяця з урахуванням вартості реалізованої продукції.

Постанова КМУ від 08.02.2017 р. №83
набере чинності з дня опублікування
(станом на 21.02.2017 р. не опублікована)


Оновлено порядок видачі довідок про кількість працюючих осіб з інвалідністю

! Роботодавцям

Мінсоцполітики внесло зміни до наказу Мінпраці №169, яким був затверджений Порядок видачі довідки про чисельність працюючих інвалідів. Тепер цей порядок викладено у новій редакції і він має назву Порядок видачі довідки про чисельність працюючих осіб з інвалідністю.

Цей Порядок регулює видачу відділеннями Фонду соціального захисту інвалідів довідок про чисельність працюючих осіб з інвалідністю, які мають основне місце роботи на підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадської організації інвалідів, їх відокремлених підрозділах, а також у фізосіб, які використовують найману працю, виходячи з середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу.

Підприємства, організації, а також фізособи, які використовують найману працю, для отримання довідки відповідно до свого місцезнаходження подають до відділення Фонду такі документи:

— заяву;

— звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за попередній рік за формою №10-ПI;

— список працюючих осіб з інвалідністю.

Якщо підприємства, організації та фізособи зареєстровані менше року, звіт за формою №10-ПI подається ними за весь період діяльності, але не менше ніж за один звітний квартал.

Подані документи реєструються в журналі реєстрації виданих довідок про чисельність працюючих осіб з інвалідністю.

Відділення Фонду після опрацювання поданих документів протягом 10 днів після їх реєстрації видають безкоштовно довідку про чисельність працюючих осіб з інвалідністю за встановленою формою.

Наказ Мінсоцполітики від 28.12.2016 р. №1622
набере чинності з дня опублікування
(станом на 21.02.2017 р. не опублікований)


Держстат підкоригував квартальний Звіт з праці (форма №1-ПВ)

! Роботодавцям

У зв'язку зі зростанням мінімальної зарплати виникла потреба у внесенні змін до форми №1-ПВ (квартальна) «Звіт із праці», затвердженої наказом Держстату №90.

Зокрема, у розділі IV «Розподіл штатних працівників за розмірами заробітної плати» звіту слова, цифри та знаки «від однієї мінімальної заробітної плати до 2000,00, від 2000,01 до 3000,00, від 3000,01 до 4000,00, від 4000,01 до 5000,00, від 5000,01 до 6000,00, від 6000,01 до 7000,00, від 7000,01 до 8000,00, від 8000,01 до 10000,00, від 10000,01 до 15000,00, понад 15000,00» замінено на:

«від однієї мінімальної заробітної плати до 4000,00, від 4000,01 до 5000,00, від 5000,01 до 5500,00, від 5500,01 до 6000,00, від 6000,01 до 7000,00, від 7000,01 до 8000,00, від 8000,01 до 10000,00, від 10000,01 до 15000,00, від 15000,01 до 20000,00, понад 20000,00».

Змінену форму №1-ПВ (квартальна) слід подавати уже зі звіту за I квартал 2017 року.

Наказ Держстату від 15.02.2017 р. №39


За ненадання щорічної відпустки — фінансова та адміністративна відповідальність

! Роботодавцям та працівникам

Держпраці нагадує: щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарні дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору.

При цьому забороняється ненадання щорічних відпусток повної тривалості протягом двох років підряд.

Щорічні основна та додаткові відпустки надаються працівникові з таким розрахунком, щоб вони були використані, як правило, до закінчення робочого року.

Законодавством не передбачено терміну давності, після якого працівник втрачає право на щорічні відпустки, також воно не містить заборони надавати щорічні відпустки у разі їх невикористання. А отже, якщо працівник з якихось причин не скористався своїм правом на таку відпустку за попередні роки, то він має право її використати.

Заміна відпустки грошовою компенсацією (крім випадків, передбачених ст. 24 Закону про відпустки) заборонена.

Черговість надання відпусток визначається графіками, які затверджуються роботодавцем за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом і доводяться до відома всіх працівників.

Конкретний період надання щорічних відпусток у межах, установлених графіком, узгоджується між працівником і роботодавцем, який зобов'язаний письмово повідомити працівника про дату початку відпустки не пізніш як за два тижні до встановленого графіком терміну.

Ненадання працівнику щорічних відпусток є порушенням законодавства про працю, за що передбачена фінансова та адміністративна відповідальність.

Йдеться про фінвідповідальність згідно з абзацом 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП — за порушення інших вимог трудового законодавства — у розмірі 3200 гривень. Цією нормою не передбачена відповідальність за кожного працівника.

Лист Держпраці від 25.01.2017 р. №828/4.3/4.1-ДП-17


У податковій накладній не зазначено код послуги: які наслідки

! Платникам ПДВ

Регіональні податківці роз'яснили: оскільки чинна форма податкової накладної не містить окремого поля для відображення коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, до внесення відповідних змін до форми податкової накладної та порядку її заповнення при складанні податкової накладної код послуги тимчасово не зазначається.

Відсутність коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг в податковій накладній, дата складання якої припадає на період з 1 січня 2017 року до дати набрання чинності відповідними змінами до форми податкової накладної, не визначається як помилка, допущена при складанні такої податкової накладної (лист ДФСУ №1312/7/99-99-15-03-02-17).

Згідно з п. 201.10 ПКУ податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Враховуючи вищезазначене, до внесення змін до форми податкової накладної, яка на сьогодні затверджена наказом Мінфіну №1307, податкові накладні, виписані та оформлені належним чином на придбання послуг без зазначення коду послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг та зареєстровані в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання послуг, є для покупця таких послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Лист ДФС у Вінницькій області від 01.02.2017 р. №146/10/02-32-12-01


Заява на відпустку — термін подання для «спрощенців» 2-ї групи

! Платникам єдиного податку 1-ї та 2-ї груп

ДФСУ зазначила, що окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами ПКУ не передбачено.

Враховуючи це та з метою уникнення порушення терміну сплати авансових платежів ДФС рекомендує платникам єдиного податку 1-ї та 2-ї груп подавати до контролюючого органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов'язковим додаванням копії листка непрацездатності подавати одразу після закінчення лікарняного.

Лист ДФС у м. Києві від 07.02.2017 р. №902/А/26-15-13-02-15


ДФС про визнання контрольованими операцій із міжнародними організаціями

! Суб'єктам контрольованих операцій

ДФСУ нагадує, що відповідно до пп. 14.1.159 ПКУ пов'язані особи — це юридичні та/або фізичні особи, відносини між якими можуть впливати на умови або економічні результати їхньої діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють, з урахуванням критеріїв, визначених у пп. а, б, в цього підпункту. Зокрема, юридичні особи визнаються пов'язаними особами, у разі якщо одна юридична особа безпосередньо та/або опосередковано (через пов'язаних осіб) володіє корпоративними правами іншої юридичної особи у розмірі 20 і більше відсотків.

Юридична особа — нерезидент Європейський Банк Розвитку та Реконструкції (ЄБРР) для цілей оподаткування є пов'язаною особою із підприємством.

Таким чином, господарські операції підприємства з ЄББР визнаються контрольованими за умови їх відповідності критеріям, визначеним пп. 39.2.1 ПКУ.

Лист ДФС від 10.02.2017 р. №2580/6/99-99-15-02-02-15


Сплата ЄСВ самозайнятими особами без найманих працівників

! Особам, які провадять незалежну професійну діяльність

ДФСУ зазначила, що з 1 січня 2017 року особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та не отримує дохід у звітному році або окремому місяці звітного року від такої діяльності, зобов'язана визначити базу нарахування єдиного внеску, незважаючи на наявність (відсутність) трудових відносин з роботодавцем.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Лист ДФСУ від 10.02.2017 р. №2066/С/99-99-13-02-03-14


Термін подання звіту про контрольовані операції за 2016 рік

! Суб'єктам контрольованих операцій

ДФСУ нагадує, що згідно з Законом №1797-VIII гранична дата подання звіту про контрольовані операції перенесена з 1 травня на 1 жовтня року, що настає за звітним.

Подати цей звіт потрібно засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (пп. 39.4.2 ПКУ).

При цьому податківці зауважують: звіт за 2016 рік треба подавати до 1 жовтня 2017 року, але інформація щодо контрольованих операцій, здійснених платником податків у 2016 році, зазначається у звіті з урахуванням та відповідно до критеріїв, які діяли у 2016 році під час здійснення господарських операцій.

Тобто для розрахунку вартісного критерію та визнання господарських операцій контрольованими мають використовуватися норми пп. 39.2.1 ПКУ у редакції, що діяла на момент здійснення господарських операцій (тобто до 01.01.2017 року).

Лист ДФСУ від 10.02.2017 р. №2579/6/99-99-15-02-02-15


Самостійно виявили заниження авансового внеску з податку на прибуток: чи буде штраф?

! Квартальним платникам податку на прибуток

Податківці нагадують, що платники податку на прибуток підприємств, які у 2016 році звітували з податку на прибуток підприємств щокварталу, мали сплатити до 31 грудня 2016 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року.

Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов'язань.

Платники податку, які самостійно виявили факт заниження суми авансового внеску, нарахованого у декларації з податку на прибуток за три квартали 2016 року, та подають уточнюючий розрахунок після граничного терміну подання такої декларації, мають сплатити штрафні санкції, передбачені абзацом «а» п. 50.1 ПКУ.

При цьому сума донарахованого авансового внеску та штрафу має бути перерахована до бюджету до подання уточнюючого розрахунку.

Лист ДФСУ від 08.02.2017 р. №2438/6/99-99-15-02-02-15


Здавання виручки відокремленим підрозділом: чи потрібна касова книга?

! Відокремленим підрозділам

Нацбанк нагадує, що відокремлений підрозділ, який здійснює готівкові розрахунки із застосуванням РРО та веденням КОРО і здає готівкову виручку (готівку) до каси підприємства — юридичної особи, при цьому не здійснюючи інших операцій, що потребують оформлення їх касовими ордерами, може здавати таку готівку без оформлення видаткового касового ордера та відповідно не вести касової книги.

Якщо ж такий відокремлений підрозділ здає готівкову виручку до банку (як самостійно, так і через інкасаторів), ця операція потребує оформлення видаткового касового ордера та здійснення відповідного запису в касовій книзі.

Лист НБУ від 21.11.2016 р. №50-0004/95398


Відрядження до візової країни: як підтвердити витрати

! Роботодавцям

Державна фіскальна служба розглянула питання щодо підтвердних документів, що засвідчують вартість витрат на відрядження, та повідомила.

Сума добових визначається у разі відрядження:

у межах України та країн, в'їзд громадян України на територію яких не потребує наявності візи (дозволу на в'їзд), — згідно з наказом про відрядження та відповідними первинними документами;

до країн, в'їзд громадян України на територію яких здійснюється за наявності візи (дозволу на в'їзд), — згідно з наказом про відрядження та відмітками уповноваженої службової особи Державної прикордонної служби України у закордонному паспорті або документі, що його замінює.

За відсутності зазначених відповідних підтвердних документів, наказу або відміток уповноваженої службової особи Державної прикордонної служби України у паспорті або документі, що його замінює, сума добових включається до оподатковуваного доходу платника податку. Підставою для невключення суми добових до оподатковуваного доходу платника податку у разі відрядження його до країни, в'їзд на територію якої здійснюється за наявності візи, є, зокрема, відмітка уповноваженої службової особи Державної прикордонної служби України у закордонному паспорті або документі, що його замінює.

Лист ДФСУ від 02.02.2017 р. №1946/6/99-99-13-02-03-15


У разі використання ввезеного товару не за призначенням слід сплатити пеню, мито та ПДВ

! Виконавцям оборонного замовлення

ДФСУ зазначила: пунктом 30.8 ПКУ визначено, що контролюючі органи здійснюють контроль за правильністю надання та обліку податкових пільг, а також їх цільовим використанням за наявності законодавчого визначення напрямів використання (щодо умовних податкових пільг) та своєчасним поверненням коштів, не сплачених до бюджету внаслідок надання пільги, у разі її надання на поворотній основі. Податкові пільги, використані не за призначенням чи несвоєчасно повернуті, повертаються до відповідного бюджету з нарахуванням пені в розмірі 120% річних облікової ставки НБУ.

Також згідно з пунктом 132.1 ПКУ у разі порушення умов щодо цільового використання товарів, при ввезенні яких надано звільнення від оподаткування відповідно до ПКУ, особа, відповідальна за дотримання умов, за яких надається звільнення від оподаткування (щодо цільового використання товарів), зобов'язана сплатити суму податкового зобов'язання, на яку було надано звільнення, та пеню, нараховану на суму такого податкового зобов'язання за період з дня надання звільнення від оподаткування до дня сплати.

Таким чином, у разі ввезення товарів, визначених ч. 8 ст. 287 МКУ, зі звільненням від оподаткування відповідно до ПКУ та МКУ відповідальність платника податків — виконавця державного контракту з оборонного замовлення за сплату сум ПДВ, ввізного мита та пені виникає у разі використання зазначених товарів не за призначенням або їх нецільового використання.

Лист ДФСУ від 16.02.2017 р. №3253/6/99-99-14-03-03-15

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру