Змінено форму звітності №3-ПН та порядок її заповнення
! Роботодавцям
Мінсоцполітики виклало в новій редакції форму звітності №3-ПН «Iнформація про попит на робочу силу (вакансії)» та порядок її подання. Відповідні зміни внесено до наказу від 31.05.2013 року №316.
Серед іншого змінено терміни подання форми. Так, за наявності попиту на робочу силу форму №3-ПН подають не пізніше ніж через 3 робочі дні з дати відкриття вакансії.
Крім того, у формі у розділі «Основні дані про вакансії» зазначаються дані щодо розмірів основної зарплати.
А от розділ «Характеристики вакансії(й) та вимоги до претендента(ів) (для укомплектування вакансій Державною службою зайнятості)» замінено на розділ «Коментарі до даних про вакансії».
У ньому зазначатимуться:
— кількість осіб, які мають додаткові гарантії щодо сприяння працевлаштуванню та можуть бути працевлаштовані;
— режим роботи;
— умови праці;
— вимоги до кандидата;
— стаж роботи (років) за відповідною професією (спеціальністю).
Актуальність вакансій, зазначених у формі №3-ПН, уточнюватиметься базовим центром зайнятості не рідше ніж двічі на місяць під час особистої зустрічі з роботодавцем, телефоном або засобами електронного зв'язку.
Наказ Мінсоцполітики від 05.12.2016 р. №1476
набере чинності з дня опублікування
(станом на 31.01.2017 р. не опублікований)
Компенсація за відпустку працівнику, якого звільнено за прогул
! Роботодавцям та працівникам
Мінсоцполітики нагадує, що у разі звільнення працівника йому виплачується грошова компенсація за всі не використані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину — інваліда з дитинства підгрупи А I групи.
Крім того, зазначено, що виплата компенсації за невикористані відпустки провадиться виходячи з виплат за останні 12 календарних місяців роботи, що передують місяцю виплати компенсації за невикористані відпустки.
У разі якщо працівник має 30 календарних днів невикористаної відпустки за період до прогулу, роботодавець зобов'язаний виплатити працівникові компенсацію за дні невикористаної відпустки в день його звільнення.
Фахівці Мінсоцполітики також роз'яснили порядок розрахунку компенсації у разі наявності прогулу протягом усього розрахункового періоду.
У такому разі нарахування має здійснюватися за установленими йому в трудовому договорі тарифною ставкою, посадовим (місячним) окладом. Iншого порядку розрахунку середньої заробітної плати немає.
Лист Мінсоцполітики від 01.12.2016 р. №1624/13/84-16
Виплати грошової компенсації за відпустку без звільнення
! Роботодавцям та працівникам
Мінсоцполітики роз'яснило, що право на відпустки забезпечується забороною заміни відпустки грошовою компенсацією, крім випадків, передбачених ст. 24 Закону про відпустки.
Так, за бажанням працівника частина щорічної відпустки замінюється грошовою компенсацією. При цьому тривалість наданої працівникові щорічної та додаткових відпусток не повинна бути меншою за 24 календарні дні.
Тобто за бажанням працівника після використання ним за робочий рік, за який надається відпустка, 24 календарних днів щорічної відпустки за решту днів невикористаної щорічної відпустки за цей самий робочий рік йому може бути виплачена грошова компенсація.
Мінсоцполітики у листі навело приклад надання компенсації.
Приклад: тривалість щорічної відпустки працівника становить 31 календарний день (24 к. д. — щорічна основна відпустка і 7 к. д. — щорічна додаткова відпустка за ненормований робочий день). За умови використання працівником за відповідний робочий рік 24 календарних днів щорічної відпустки за 7 днів він може отримати компенсацію.
Мінсоцполітики вважає, що на підставі заяви працівника в наказі про надання 24 календарних днів щорічної відпустки може бути також передбачено виплату грошової компенсації за решту днів цієї відпустки одночасно з оплатою наданих днів або відразу після їх використання.
Лист Мінсоцполітики від 07.12.2016 р. №731/13/116-16
Порядок індексації аліментів у твердій грошовій формі
! Усім СГД
Мінсоцполітики нагадує, що для аліментів, визначених судом у твердій грошовій сумі, що були призначені до червня 2016 р., обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації здійснюється з дня набрання чинності Законом №1368-VIII.
Оскільки індекс споживчих цін розраховується загалом за місяць, то, на думку Мінсоцполітики, його обчислення для проведення індексації розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі, має здійснюватися з місяця, в якому набрав чинності вищезазначений Закон, тобто з червня 2016 року.
Розмір аліментів, визначений судом у твердій грошовій сумі, індексується у межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. При цьому розмір аліментів, визначений судом у твердій грошовій сумі, разом із сумою індексації не повинен перевищувати 50% грошового доходу платника аліментів.
Наприклад, якщо розмір аліментів, визначений судом у твердій грошовій сумі, було призначено до червня 2016 року, то обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації цих аліментів здійснюється саме з червня 2016 року. Iндекс споживчих цін за червень — жовтень становив 104%. Отже, право на індексацію відбувається у грудні 2016 року на індекс 4,0%.
Лист Мінсоцполітики від 15.12.2016 р. №1107/0/66-16/16
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки для сплати ЄП платниками 4-ї групи
! Платникам єдиного податку 4-ї групи
Мінфін установив порядок визначення нормативної грошової оцінки землі для сплати єдиного податку платниками 4-ї групи у 2017 р.
Так, з огляду на те що ПКУ не встановлено інших особливостей визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки землі з метою оподаткування єдиним податком для платників 4-ї групи єдиного податку, Мінфін вважає, що з 01.01.2017 р. при нарахуванні єдиного податку платникам 4-ї групи коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки землі доцільно визначати з урахуванням таких значень індексу споживчих цін:
за 2015 рік — 100%;
за 2016 рік — 112,4%.
Лист Мінсоцполітики від 19.01.2017 р. №31-11150-09-10/1342
ДФС про використання джерел інформації з метою трансфертного ціноутворення
! Суб'єктам контрольованих операцій
ДФСУ нагадує, що згідно з пп. 39.5.3 ПКУ контролюючий орган використовує ті самі джерела інформації, що й платник податків, якщо не доведено, що інші джерела інформації дають можливість отримати вищий рівень зіставності комерційних та фінансових умов операцій.
При цьому для зіставлення з метою оподаткування умов контрольованих операцій з умовами неконтрольованих операцій контролюючий орган не має права використовувати інформацію, яка не є загальнодоступною (зокрема, інформацію, доступ до якої мають тільки органи державної влади).
Також ДФС не уповноважена визначати перелік джерел, які містять відомості, що дають можливість зіставити комерційні та фінансові умови операцій з метою трансфертного ціноутворення.
Отже, відповідно до положень ст. 39 ПКУ контролюючі органи не визначають на запити платників податків переліки джерел інформації, які мають використовуватися ними для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки». Такі обставини можуть бути з'ясовані контролюючими органами лише під час здійснення заходів податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.
Лист ДФСУ від 16.01.2017 р. №517/Г/99-99-12-03-07-14
Сума відшкодування за знищене майно: з ПДВ чи без нього
! Платникам ПДВ
ДФСУ розглянула питання щодо порядку визначення бази оподаткування ПДВ та нарахування податкових зобов'язань з ПДВ у разі отримання платником податку коштів на відшкодування збитків за пошкоджене майно та повідомила.
Кошти, що надходять платнику ПДВ на його банківський рахунок як відшкодування збитків за пошкоджене або знищене майно (без урахування штрафних санкцій і пені), розцінюються як компенсація вартості такого майна та включаються до бази оподаткування ПДВ.
При цьому норми пункту 198.5 ПКУ у такому разі не застосовуються.
Лист ДФСУ від 30.12.2016 р. №28710/6/99-99-15-03-02-15
ДФС про формування ПК платниками ПДВ, що застосовують касовий метод
! Платникам ПДВ
ДФСУ нагадує, що суми ПДВ, зазначені в податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, за якими право на включення до податкового кредиту виникає після 1 липня 2015 року, обліковуються у таблицях 2 та 3 додатка 5 (Д5) до декларації з ПДВ.
У графах 5 — 7 рядка «за податковими накладними, складеними до 01.07.2015» таблиці 2 додатка 5 (Д5) до декларації з ПДВ платники, які застосовують касовий метод податкового обліку, відображають обсяги та суми податку, зазначені в податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, за якими право на включення таких сум до податкового кредиту виникає після 1 липня 2015 року у зв'язку із застосуванням такого методу податкового обліку.
Розшифрування сум ПДВ, включених до складу податкового кредиту за звітні (податкові) періоди липень — грудень 2015 року/III — IV квартали 2015 року (до набрання чинності Порядком №21), на підставі податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року у зв'язку із застосуванням касового методу податкового обліку, здійснюється у таблиці 3 додатку 5 (Д5) до декларації з ПДВ.
При цьому таблиця 3 додатка 5 (Д5) до декларації з ПДВ заповнюється платниками, які застосовують касовий метод податкового обліку, одноразово за звітний період, за який декларація вперше заповнюється і подається за Порядком №21.
Таким чином, згідно з нормами чинного законодавства реєстраційна сума збільшується на суму ПДВ, відображену одноразово у таблиці 3 додатка 5 (Д5) до декларації з ПДВ за звітний період, за який декларація з ПДВ уперше заповнюється і подається за Порядком №21 (січень 2016 року), та не перераховується надалі у зв'язку з уточненням показників такої звітності.
Лист ДФСУ від 30.12.2016 р. №28693/6/99-99-15-03-02-15
Від'ємні показники при розрахунку діапазону рентабельності
! Суб'єктам контрольованих операцій
Податківці повідомили, що фінансові показники, які мають від'ємне значення, можуть використовуватися для розрахунку діапазону рентабельності за умови проведення ретельного дослідження відповідності неконтрольованої операції критеріям зіставності відповідно до пп. 39.2.2.2 ПКУ.
При цьому рішення щодо використання від'ємних фінансових показників приймається індивідуально у кожному окремому випадку проведення функціонального та порівняльного аналізу та має бути обґрунтовано у документації з трансфертного ціноутворення.
Водночас постановою КМУ від 04.06.2015 р. №381 затверджено Порядок розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани такого діапазону з метою трансфертного ціноутворення.
Лист ДФСУ від 04.01.2017 р. №27/6/99-99-15-02-02-15
Як визначити дату надходження валютної виручки
! Суб'єктам ЗЕД
ДФС у м. Києві розглянула питання щодо дати виникнення податкових зобов'язань у зв'язку з обов'язковим продажем валютної виручки (65%) та повідомляє.
Датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ при отриманні попередньої (авансової) оплати в іноземній валюті за надані нерезиденту послуги на митній території України є дата надходження коштів на поточний рахунок: у національній валюті, яка надійшла від обов'язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України, та в іноземній валюті, перерахованій у гривні за офіційним курсом НБУ на дату надходження її на такий рахунок.
Лист ДФСУ від 19.01.2017 р. №1137/10/26-15-05-04-22
Внесок до статутного капіталу — контрольована операція?
! Суб'єктам контрольованих операцій
ДФС у Миколаївській області розглянула питання щодо визначення контрольованою операцією з метою трансфертного ціноутворення майнового внеску у вигляді обладнання до статутного капіталу товариства від учасника-нерезидента та повідомила.
Операції з внесення учасником підприємства до статутного капіталу обладнання впливають на витрати підприємства через нарахування амортизації основного засобу та на фінансовий результат до оподаткування згідно з правилами бухобліку, отже, впливають на об'єкт оподаткування податком на прибуток.
З огляду на це операції з майнового внеску до статутного капіталу товариства від учасника-нерезидента визнаються контрольованими.
Лист ДФС у Миколаївській області від 20.01.2017 р. №316/10/14-29-15-02-20
ДФС про порядок застосування ставки ПДВ до операцій з постачання лікарських засобів
! Постачальникам лікарських засобів
ДФСУ роз'яснила, що на дату придбання платником ПДВ на митній території України лікарських засобів, не внесених до Державного реєстру лікарських засобів, застосовується ставка ПДВ у розмірі 20%. Починаючи з дати внесення лікарських засобів до Держреєстру і за наявності відповідних дозволів для виробництва і застосування в Україні операції платника з подальшого постачання таких лікарських засобів на митній території України оподатковуються ПДВ за ставкою ПДВ у розмірі 7%, незалежно від того, яка ставка ПДВ застосовувалася під час їх придбання.
При цьому коригування сум податкового кредиту з ПДВ у цьому разі чинним законодавством не передбачено.
Лист ДФСУ від 30.12.2016 р. №28693/6/99-99-15-03-02-15
Як визначити ПК за фінлізингом при касовому методі
! Платникам ПДВ
ДФС у м. Києві розглянула питання щодо порядку визначення податкового кредиту при отриманні об'єкта лізингу підприємством, яке застосовує касовий метод податкового обліку, та повідомила.
Платники ПДВ, які здійснюють постачання, передачу, розподіл електричної та/або теплової енергії, за операціями з отримання майна у фінансовий лізинг визначають дату формування податкового кредиту за касовим методом, якщо вартість такого об'єкта фінансового лізингу включається до тарифу на електричну та теплову енергію та відповідні податкові накладні зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Лист ДФС у м. Києві від 23.01.2017 р. №1252/10/26-15-12-01-18
У яких випадках при списанні ПММ фінрезультат не коригується
! Платникам податку на прибуток
Податківці зазначили, що витрати на придбання пально-мастильних матеріалів ураховуються при визначенні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку в разі їх підтвердження належним чином оформленими первинними документами.
При цьому ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на суму перевищення витрат палива над лінійною нормою, встановленою наказом Мінтрансу №43.
Лист ДФСУ від 20.01.2017 р. №1186/6/99-99-15-02-02-15
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»