Нова декларація акцизного податку
! Платникам акцизного податку
Викладено в новій редакції:
— форму декларації акцизного податку;
— Порядок заповнення та подання декларації акцизного податку.
Як і планувалося, внесено зміни до розділів декларації в частині відображення податкових зобов'язань за операціями з реалізації пального.
Крім того, запроваджено нові додатки до декларації:
— Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу (додаток 1-1);
— Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування (додаток 9).
Наказ Мінфіну від 26.09.2016 р. №841
набере чинності з дня офіційного опублікування
(заплановане на 22.11.2016 р.)
Оновлено Порядок електронного адміністрування ПДВ
! Платникам ПДВ
Кабмін уніс зміни до пункту 9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого Постановою №569.
Таким чином уряд урегулював питання щодо врахування в СЕА ПДВ сум податку, на які підприємства, що надають комунальні послуги, зменшили заборгованість з податку, в межах проведення розрахунків з погашення за рахунок субвенції з держбюджету місцевим бюджетам заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення тощо, які постачалися населенню.
На підставі отриманої від Казначейства інформації ДФС зменшує суми залишку узгоджених податкових зобов'язань з податку платника, не сплачених до бюджету, cтрок сплати яких настав, що виникли на підставі податкових декларацій з податку, які обліковуються в ДФС.
ДФС не пізніше ніж через 10 робочих днів з дати отримання такої інформації збільшує суму поповнення електронного рахунка платника ПДВ на суму зменшення зазначеного залишку. А також ДФС формує та надсилає Казначейству коригуючі реєстри на суму наявного залишку узгоджених ПЗ, не сплачених до бюджету.
У день отримання коригуючих реєстрів Казначейство на підставі таких реєстрів зменшує суму наявного залишку узгоджених податкових зобов'язань, не сплачених до бюджету.
Постанова КМУ від 09.11.2016 р. №788 чинна з 11.11.2016 р.
Унесено зміни до Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань
! Бухгалтерам
Мінфін уніс зміни до Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань.
Змінами передбачено, що до складу інвентаризаційної комісії можуть бути включені лише члени ревізійної комісії господарського товариства.
Раніше за рішенням керівника членами інвентаризаційної комісії могли також бути представники структурного підрозділу (служби) з внутрішнього аудиту.
Наказ Мінфіну від 04.10.2016 р. №868
набере чинності з дня опублікування
(станом на 15.11.2016 р. не опублікований)
Оновлений звіт з ЄСВ подаємо з 1 грудня
! Платникам ЄСВ
Нагадуємо, що 18 жовтня набрав чинності Наказ №813, яким унесено зміни до звіту з ЄСВ (додаток 4), Порядку його складання та Iнструкції про нарахування ЄСВ.
Коли ж уперше треба подавати новий звіт?
Раніше ДФС у Закарпатській області вказувала на необхідність подання звіту з ЄСВ за жовтень уже за оновленою формою. Мало того, податкові на місцях цей звіт уже приймали саме за новою формою. Проте ДФСУ в листі №35758/7/99-99-13-02-01-17 чітко зазначила: «Звітність зі змінами, внесеними Наказом №813, подаватиметься платниками ЄСВ починаючи з 01.12.2016 р.».
Тобто вперше слід буде звітувати за оновленою формою за листопад 2016 року (граничний термін подання — 20 грудня 2016 року).
Такий висновок податківці роблять, базуючись на нормах п. 46.6 ПКУ. Згідно з ними, якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов'язаний оприлюднити нові форми звітності.
До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій, чинні до такого визначення.
Лист Державної фіскальної служби України від 08.11.2016 р. №35758/7/99-99-13-02-01-17
Операції з вивезення твердих побутових відходів: порядок складання ПН
! Платникам ПДВ
Податківці розглянули питання щодо порядку визначення податкових зобов'язань з ПДВ та складання податкових накладних у разі здійснення операцій з постачання послуг із вивезення твердих побутових відходів за цивільно-правовим договором, укладеним на 3 — 5 років, та повідомили.
Якщо згідно з умовами цивільно-правового договору, укладеного між виконавцем та замовником, надання послуг із вивезення твердих побутових відходів відбувається з періодичністю протягом місяця, що підтверджується відповідними первинними бухгалтерськими документами, то у розумінні ПКУ такий договір не підпадає під визначення довгострокового договору. Отже, на операції з постачання таких послуг не поширюється особливий порядок визначення податкових зобов'язань з ПДВ, установлений пунктом 187.9 ПКУ.
При цьому визначення податкових зобов'язань з ПДВ та складання податкових накладних за такими операціями здійснюють у загальновстановленому порядку за правилом «першої події». При складанні податкових накладних платник податку має право на застосування правил, визначених п. 201.4 ПКУ.
Лист Державної фіскальної служби України від 21.10.2016 р. №22787/6/99-99-15-03-02-15
Сума бонусів для покупця оподатковується ПДВ
! Платникам ПДВ — суб'єктам ЗЕД
ДФСУ нагадує, що при виплаті продавцем-нерезидентом винагороди у грошовій формі (бонусу, мотиваційних виплат, які у листі названі кредит-нотою) покупцю-резиденту за чітке дотримання графіка замовлень об'єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, які надаються покупцем, а винагорода у грошовій формі (бонуси), своєю чергою, є компенсацією вартості таких послуг.
Місцем постачання маркетингових послуг є місце реєстрації постачальника таких послуг, у цьому випадку митна територія України.
Таким чином, у покупця-резидента при отриманні від продавця-нерезидента винагороди в грошовій формі у зв'язку з досягненням відповідних показників (зокрема, чіткого дотримання графіка замовлень) виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму отриманої винагороди.
Базою оподаткування ПДВ буде сума отриманої винагороди.
Лист Державної фіскальної служби України від 28.10.2016 р. №23381/6/99-99-15-02-02-15
Продаж за подарунковими сертифікатами: як відобразити в накладній?
! Платникам ПДВ
ДФСУ наголошує: сума реалізації подарункового сертифіката включається до податкової накладної, складеної за щоденним підсумком операцій на дату такої реалізації («перша подія»).
На дату фактичного отримання продукції з оплатою подарунковим сертифікатом («друга подія») вартість такої продукції не включається до податкової накладної, що буде складена за щоденним підсумком операцій на цю дату (у разі якщо вартість продукції дорівнює вартості подарункового сертифіката).
Якщо вартість продукції, що оплачується подарунковим сертифікатом:
— перевищує вартість подарункового сертифіката, — різниця між вартістю продукції та вартістю сертифіката, яка оплачується покупцем додатково, відображається у податковій накладній, яка складається за щоденним підсумком операцій, на дату фактичного отримання продукції з використанням подарункового сертифіката;
— менша вартості подарункового сертифіката, — різниця між вартістю продукції та подарункового сертифіката покупцю не повертається. Тому вважається, що продукцію продано за вартістю, що дорівнює вартості подарункового сертифіката. При цьому податкові зобов'язання, сформовані на дату реалізації подарункового сертифіката («перша подія»), не коригуються.
Лист Державної фіскальної служби України від 21.10.2016 р. №22779/6/99-99-15-03-02-15
ПДВ з операції пред'явлення права вимоги новим кредитором боржникові
! Платникам ПДВ
Податківці розглянули питання щодо податкових наслідків щодо ПДВ за операцією з пред'явлення права вимоги новим кредитором боржникові та отримання боргу від боржника та повідомили.
Наслідками операції зі заміни кредитора у зобов'язанні є вибуття первинного кредитора із зобов'язання, вступ до зобов'язання нового кредитора та збереження у повному обсязі змісту зобов'язання у разі зміни його суб'єктного складу.
Операція з пред'явлення права вимоги новим кредитором боржникові не призводить до податкових наслідків щодо ПДВ, оскільки за ним передається зобов'язання боржника, яке не є товаром чи послугами.
Новий кредитор на дату відступлення йому постачальником (первинним кредитором) права вимоги до боржника не формує податкового кредиту з ПДВ на суму такого відступленого права вимоги, а на дату отримання боргу від боржника — не нараховує податкових зобов'язань з ПДВ.
Лист Державної фіскальної служби України від 19.10.2016 р. №22627/6/99-99-15-03-02-15
ПДВ при постачанні зернових
! Постачальникам зернових
ДФСУ нагадує, що з 1 січня 2016 року на операції з постачання на митній території України зернових культур товарних позицій 1001 — 1008 згідно з УКТ ЗЕД та технічних культур товарних позицій 1205 і 1206 00 поширюються загальні правила оподаткування ПДВ та застосовується ставка податку у розмірі 20% та 0% — при їх вивезенні за межі митної території України. При цьому база оподаткування ПДВ при здійсненні таких операцій визначається за загальновстановленими правилами.
Разом з тим платник ПДВ зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного періоду і зареєструвати в ЄРПН у терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, за якими не здійснюється нарахування ПДВ.
Якщо такі товари/послуги, необоротні активи надалі починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах госпдіяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов'язань на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зареєстрованого в ЄРПН.
Лист Державної фіскальної служби України від 20.10.2016 р. №22737/6/99-99-15-03-02-15
Для виконання нормативу працевлаштування інвалідів не достатньо подання форми №3-ПН
! Роботодавцям
Держслужба зайнятості наголошує, що роботодавці зобов'язані своєчасно та в повному обсязі подавати Iнформацію про попит на робочу силу (вакансії). Механізм подання визначено Порядком подання форми звітності №3-ПН, затвердженим Наказом №316.
Так, форма №3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансій.
Порядком не передбачено постійного підтвердження чи повторного подання інформації про потребу в робочій силі у разі тривалого неукомплектування вакансій.
Працівники центру зайнятості перед видачею зареєстрованому безробітному скерування на працевлаштування уточнюють актуальність вакансії у роботодавця.
При цьому Держслужба зайнятості наголошує, що у разі подання лише форми №3-ПН не можна вважати, що роботодавець зробив усе можливе для працевлаштування фахівця з інвалідністю.
Для виконання нормативу робочих місць роботодавець має брати активну участь у заходах, що їх проводить Держслужба зайнятості для працевлаштування людей з інвалідністю, зокрема:
1) забезпечувати для таких осіб робочі місця з відповідною оплатою праці з урахуванням професійно-кваліфікаційного складу безробітних, зареєстрованих у Держслужбі зайнятості;
2) здійснювати підбір робочого місця працівникам на підприємстві, де настала інвалідність;
3) приймати на роботу осіб з інвалідністю, які безпосередньо звертаються до підприємств, установ, організацій за працевлаштуванням;
4) пристосовувати робочі місця для інвалідів з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії та індивідуальної програми реабілітації інваліда;
5) у разі необхідності створити спеціальні робочі місця за рахунок коштів ФСЗI.
Лист Мінсоцполітики та Держслужби зайнятості від 14.09.2016 р. №ДЦ-01-6415/0/616
При ліквідації основних засобів у разі їх викрадення ПДВ не нараховується
! Платникам податку на прибуток і ПДВ
ДФСУ наголосила: якщо основні засоби ліквідовуються за самостійним рішенням платника, така ліквідація розглядається як постачання основних засобів за звичайними цінами, але не нижчими від балансової вартості на момент ліквідації.
Це не стосується випадків, коли основні засоби ліквідовуються у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням унаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника, у тому числі в разі викрадення ОЗ.
У разі встановлення фактів крадіжки обов'язковим є проведення інвентаризації.
Крім того, платник має подати до органу поліції повідомлення про викрадення.
Також потерпілий має право отримувати від уповноваженого органу, до якого він подав заяву, документ, що підтверджує її прийняття і реєстрацію, та копії процесуальних документів і письмові повідомлення у випадках, передбачених КПК.
Отже, факт викрадення підтверджуватимуть інвентаризаційні документи і документ з органу поліції (довідка, лист, акт тощо), на підставі яких операцію з викрадення відображають в обліку.
Таким чином, операція з ліквідації ОЗ у разі їх викрадення, що підтверджено інвентаризаційними документами та відповідними документами органів поліції, з метою оподаткування ПДВ не розглядається як операція з постачання товарів та податкові зобов'язання за операцією з ліквідації таких ОЗ не визначаються.
Лист Державної фіскальної служби України від 28.10.2016 р. №23461/6/99-99-15-03-02-15
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»