• Посилання скопійовано

Коментар

До листа Державної фіскальної служби України від 01.09.2016 р. №18911/6/99-99-12-03-03-15

У межах податкового контролю у III кварталі 2016 р. податківці поставили собі за мету завершити перевірки даних акта інвентаризації обсягів залишку пального, а основна увага буде зосереджена на внесенні змін до актів інвентаризації пального, яке віднесене до підакцизних товарів з 1 січня 2016 р. та з якого не сплачено акцизного податку. Уважно відпрацьовуватимуться ті суб'єкти господарювання, в яких обсяги реалізації скрапленого газу за даними СЕАРП неплатникам акцизного податку значно більші, ніж задекларовані обсяги за даними декларацій з роздрібного продажу скрапленого газу.

У коментованому листі податківці звертають увагу на той факт, що перевірити дані акта інвентаризації вони можуть протягом шести календарних місяців із дня його подання. Далі проводити його перевірки вони вже не зможуть. Анулювати (скасувати) акт інвентаризації неможливо.

Єдиний спосіб внести зміни до даних акта — податкова перевірка, за результатами якої податківці можуть внести до СЕАРП виправлені дані щодо вхідного залишку палива на 1 березня 2016 року. Механізму перевірки такого акта чинним законодавством не передбачено. Податківці пропонують (до речі, як і на початку запровадження СЕАРП навесні 2016) платникам самостійно ініціювати перевірку такого акта, аби їх «залишки» були «втягнуті в систему».

Ситуація із залишками по Україні справді є складною. Iноді перевірки тривають місяцями, тимчасом як підприємства не можуть своєчасно зареєструвати АН. По всій Україні невтягнуті залишки призводили до того, що АН, вчасно подані на реєстрацію суб'єктами господарювання, були просто відхилені системою з причини від'ємного залишку на рахунку. З усних розмов із посадовими особами податкових органів випливає, що податковий орган розуміє, в чому суть проблеми. Проте брати на себе жодну відповідальність не хоче. Підприємства вимушені готувати позови до суду, аби обстояти своє законне право хоча б повноцінно працювати в умовах, що склалися, і не оплачувати штрафами промахи та недоліки роботи податківців та законотворців у цих ситуаціях, де від самих підприємств нічого не залежало.

Юлія КЛОВСЬКА, головний редактор

До змісту номеру