• Посилання скопійовано

Коментар

До листа Державної фіскальної служби України від 23.06.2016 р. №21649/7/99-99-12-03-03-17

У наказі від 12.07.2016 р. №620 податківці ставили собі за мету на III квартал 2016 року відпрацювання суб'єктів, які не зареєструвалися платниками акцизного податку з реалізації пального, що здійснюють операції з пальним (з метою накладення штрафів у межах дії п. 117.3 ПКУ), і тих, хто не задекларував зобов'язання з акцизного податку при утворенні від'ємного ліміту. Крім того, в полі зору податківців будуть факти порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування (штрафи передбачені ст. 120-2 ПКУ).

Для практичного застосування штрафів за приписами п. 117.3 та 120-2 ПКУ розроблено проект наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків», яким вносяться зміни та доповнення до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків та форм податкових повідомлень-рішень, затверджених наказом Мінфіну від 28.12.2015 р. №1204. Передбачається, що за підсумками перевірок, коли матиме місце факт завищення або заниження податкових зобов'язань платника податків та/або у разі застосування штрафних (фінансових) санкцій, складатиметься ППР за формою «Р». Податківці в коментованому листі дають доручення своїм територіальним колегам, ще до реєстрації та набрання чинності зазначеним проектом, уже тепер застосовувати для штрафів у межах дії п. 117.3 та 120-2 ПКУ ППР за формою «Р». Сплачувати штрафи треба буде на бюджетні рахунки за кодом класифікації доходів бюджету 14021900 (Пальне), конкретні рахунки будуть зазначені в ППР.

Норми п. 120-2 ПКУ передбачають штрафні санкції за порушення строків реєстрації АН та РК в ЄРАН, складених після 1 квітня 2016 року. Але як податківці планують відстежувати такі факти порушень? У коментованому листі податківці говорять, що ця інформація буде їм доступна за підсумками проведених ними камеральних перевірок. Але для того щоб виявити, наприклад, факт нереєстрації АН чи РК в ЄРАН, треба мати хоча б якісь дані про те, що відбулась операція поставки. Далі можна буде перевірити, чи були на цю поставку зареєстровані АН або РК в ЄРАН. Звідки податківці отримуватимуть інформацію, яка буде для них підставою для висновків про факт відсутності чи несвоєчасної реєстрації АН або РК в ЄРАН? Це податкові декларації з акцизного податку та чеки РРО, які податківці бачать у режимі реального часу. Причому у випадку з чеками РРО відстежувати операцію, на яку не зареєстровано АН чи РК, аж занадто трудомістко, майже нереально. Реальними джерелами такої інформації для податківців буде саме податкова звітність з акцизного податку і дані з реєстрів СЕА ПДВ та ЄРАН. У разі виявлення розбіжностей між цими даними, очевидно, користуватимуться приписами пп. 78.1.18 ПКУ й видаватимуть наказ на позапланову виїзну перевірку, бо камеральна в цьому разі є малоефективною.

Юлія КЛОВСЬКА, головний редактор

До змісту номеру