• Посилання скопійовано

Що нового

Як зареєструвати нерухомість, яка розташована на окупованій території

! Власникам нерухомості на окупованій території

Мін'юст установив, що:

1) держреєстрація права власності та інших речових прав на нерухоме майно, що розташоване в межах території АР Крим, міста Севастополя, а також тимчасово окупованої території Донецької та Луганської областей, проводиться незалежно від місцезнаходження такого майна;

2) ведення реєстраційних справ у паперовій формі щодо нерухомого майна, що розташоване:

в межах Криму та Севастополя, — забезпечує Головне територіальне управління юстиції у Херсонській області;

в межах Донецької та Луганської областей — Головне територіальне управління юстиції у Донецькій області та Головне територіальне управління юстиції у Луганській області.

Наказ Мін'юсту від 28.03.2016 р. №898/5 чинний з 05.04.2016 р.


ДФС розповіла, як оподатковувати премії працівникам

! Роботодавцям

Податківці роз'яснили, що суми премій, нараховані працюючим працівникам у лютому 2016 року за результатами їх роботи у 2015 році, включаються податковим агентом до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу лютого 2016 року та оподатковуються ПДФО за ставкою 18%.

Оскільки з 1 січня 2016 року скасовано утримання ЄСВ із зарплати працівників, то під час нарахування доходів у формі зарплати база оподаткування ПДФО визначається як нарахована зарплата, зменшена на суми страхових внесків та суму податкової соцпільги (за наявності).

Суми премій, які нараховані вже звільненим працівникам у лютому 2016 року за результатами роботи у 2015 році, включаються податковим агентом до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу лютого 2016 року як інші доходи та оподатковуються ПДФО за ставкою 18%.

Щодо ЄСВ податківці зауважили: при нарахуванні премії в поточному місяці за попередні періоди суми премії включаються до зарплати місяця, у якому були здійснені такі донарахування. При цьому ЄСВ обчислюється виходячи з розміру ЄСВ 22%, що діє на день її фактичного нарахування.

Лист ДФСУ від 18.03.2016 р. №4670/5/99-99-17-03-03-16


Відновлення втрачених чеків покупцем законодавством не передбачено

! СГ, які використовують РРО

Регіональні податківці нагадали, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі під час продажу товарів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані, зокрема:

— проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів або у визначених Законом випадках — із застосуванням розрахункових книжок;

— видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції;

— друкувати або створювати в електронній формі на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом 3 років.

Вимоги до суб'єктів господарювання щодо відновлення розрахункових документів, які були втрачені споживачем (покупцем), Законом про РРО не передбачені.

При цьому можна підтвердити інформацію про проведену розрахункову операцію, переглядаючи контрольну стрічку відповідного РРО.

Лист ДФС в Одеській області від 21.12.2015 р. №7399/9/15-32-22-06-07


ДФС про транспортні витрати, які слід включати до митної вартості

! Експортерам та імпортерам

ДФСУ роз'яснила, що витрати на транспортування товару після ввезення на територію України не включаються до митної вартості товарів за умови виділення їх з ціни, що була фактично сплачена за оцінювані товари. Такі витрати мають піддаватися обчисленню і повинні бути документально підтверджені.

Враховуючи, що експедитор надає послуги на всій протяжності маршруту, витрати на транспортно-експедиційні послуги можуть бути розподілені до кордону та після безпосередньо експедитором, документально підтверджуватись і піддаватись обчисленню.

У разі якщо експедитором не розподілені витрати на транспортно-експедиційні послуги, понесені до та після перетину митного кордону України, зазначені витрати повинні включатись у повному обсязі до митної вартості оцінюваних товарів.

Лист ДФСУ від 15.03.2016 р. №5591/6/99-99-19-03-02-15


Відображення у декларації діяльності, не внесеної до Реєстру суб'єктів спецрежиму

! Спецрежимникам

ДФСУ розглянула окремі питання щодо порядку застосування сільгосппідприємством-спецрежимником діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства та повідомила.

У разі здійснення сільгосппідприємством-спецрежимником операцій з постачання товарів (послуг), одержаних від здійснення видів діяльності, не внесених до Реєстру суб'єктів спецрежиму, податкові зобов'язання з ПДВ за операціями з постачання таких товарів нараховуються і сплачуються до бюджету у загальновстановленому порядку та відображаються у декларації з ПДВ із позначкою «0110».

При цьому суми ПДВ, нараховані (сплачені) при придбанні товарів, призначених для використання у видах діяльності, не внесених до Реєстру, включаються до складу податкового кредиту з ПДВ декларації з ПДВ із позначкою «0110».

Лист ДФСУ від 15.03.2016 р. №5581/6/99-99-19-03-02-15


Хто сплачує ПДФО у разі виплати юрособою доходу фізособі-підприємцю

! Юрособам

Регіональні податківці нагадали, що юридична особа є податковим агентом до доходів, які вона нараховує та виплачує самозайнятій особі.

Якщо фізособою-підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності, податковий агент подає до ДФС за місцем реєстрації податковий розрахунок за формою №1ДФ, де зазначає суму нарахованого і виплаченого доходу з ознакою доходу «157». Проте ПДФО та військовий збір не утримує і не сплачує, оскільки відповідно до норм ПКУ фізична особа — підприємець оподатковує такий дохід самостійно.

Лист ДФС у м. Києві від 21.03.2016 р. №6809/10/26-15-13-01-12


Як виправити помилки у декларації з податку на прибуток

! Платникам податку на прибуток

ДФС наголосила, що показники додатка ВП до декларації з податку на прибуток відображають у двох таблицях:

показники таблиці 1 є аналогічними до показників основної декларації та відображають дані виправлених показників за звітний (податковий) період, що уточнюється;

показники таблиці 2 відображають результати виправлення помилок, дані з яких переносяться до рядків 27 — 30, 32 — 34, 36 — 38 декларації.

При самостійному виправленні помилок щодо щомісячних авансових унесків з податку на прибуток підприємств у рядку 36 декларації зазначається сума збільшення або зменшення податкового зобов'язання зі щомісячного авансового внеску з розрахунку на один календарний місяць.

У разі самостійного виправлення помилок за звітні періоди до 1 січня 2015 року заповнюються показники таблиці 2, а у рядках таблиці 1 проставляються прочерки. Про зазначене вказує примітка 8 у додатку ВП.

У разі самостійного виправлення помилок в уточнюючій декларації за звітні періоди до 1 січня 2015 року платниками заповнюються рядки 27 — 28, 30 — 31, 32, 34 — 35, 36 та 38 — 39 декларації, що відображають результат уточнення податкових зобов'язань.

Лист ДФСУ від 12.03.2016 р. №5375/6/99-99-19-02-02-15


Договір розірвано, а кошти перераховано: що з ПДВ?

! Платникам ПДВ

ДФСУ нагадує, що об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

При цьому датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше, зокрема дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню.

Таким чином, при отриманні на поточний рахунок коштів, які помилково перераховані контрагентом після розірвання договору постачання, податкові зобов'язання платником не нараховуються і податкова накладна не складається.

Лист ДФСУ від 15.03.2016 р. №5575/6/99-99-19-03-02-15


Амортизація ОЗ, які перебувають на капітальному ремонті, не здійснюється

! Платникам податку на прибуток

ДФСУ нагадує, що витрати на придбання/самостійне виготовлення та ремонт, а також на реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів не підлягають амортизації та проводяться за рахунок відповідних джерел фінансування.

Термін «невиробничі основні засоби» означає основні засоби, які не використовуються в господарській діяльності платника податку.

Тобто для цілей оподаткування амортизація основних засобів нараховується у разі їх експлуатації при здійсненні господарської діяльності платника податку.

Отже, оскільки основні засоби, які перебувають на капітальному ремонті чи на консервації, підпадають під визначення «невиробничі основні засоби», амортизація таких основних засобів у податковому обліку не нараховується.

Лист ДФСУ від 12.03.2016 р. №5389/6/99-99-19-02-02-15


Списання непридатних для використання ТМЦ: у якому випадку без ПДВ?

! Платникам ПДВ

ДФСУ зазначила: у разі списання товарно-матеріальних цінностей у зв'язку з визнанням їх непридатними для використання такі ТМЦ не можуть бути використані у межах господарської діяльності підприємства.

При списанні непридатних для використання ТМЦ, які задіяні на етапах виробництва продукції (товарів, послуг) та під час придбання яких суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, податкові зобов'язання з ПДВ підприємством не нараховуються за умови, що вартість таких ТМЦ включається до вартості готової продукції (товарів, послуг), операції з постачання якої підлягають оподаткуванню.

У разі недотримання цієї умови при списанні платник зобов'язаний визначити податкові зобов'язання з ПДВ за ставкою 20%, оскільки товарно-матеріальні цінності не використовуються в оподатковуваних операціях.

Лист ДФСУ від 16.03.2016 р. №5737/6/99-99-19-03-02-15


Особа, яка планує реалізацію пального, повинна зареєструватися платником акцизу

! Платникам акцизного податку

ДФСУ наголосила, що особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юросіб, місцем проживання фізосіб-підприємців до початку реалізації пального.

Платник акцизного податку реєструється на підставі подання особою не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального.

Заява надсилається до контролюючого органу за основним місцем обліку виключно в електронному вигляді засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством.

Щодо подання до контролюючих органів податкової звітності особами, які реалізують пальне, ДФС зазначила, що першим звітним (податковим) періодом буде березень 2016 року.

Таким чином, зазначені платники акцизного податку зобов'язані зареєструватися платниками акцизного податку та до 20 квітня 2016 року подати декларацію з акцизного податку за звітний період — березень 2016 року.

Лист ДФСУ від 25.03.2016 р. №3098/П/99-99-21-05-14


Зарплата за неповний робочий день: чи застосовувати соцпільгу?

! Роботодавцям

ДФСУ роз'яснює: податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як зарплата, якщо його розмір не перевищує суму, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, що діє для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн.

З огляду на те що на 1 січня 2016 року прожитковий мінімум для працездатної особи (з розрахунку на місяць) установлено в розмірі 1378 грн, розмір доходу, що дає право на ПСП у 2016 році, становить 1930 грн на місяць (1378 грн х 1,4).

У разі перевищення місячної зарплати понад установлений розмір питання щодо надання ПСП не розглядається.

Якщо працівник працює неповний робочий день та отримує у зв'язку з трудовими відносинами зарплату, яка у 2016 році не перевищує 1930 грн на місяць, він має право на застосування ПСП 689 грн (50% від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня звітного податкового року) за умови дотримання вимог ст. 169 ПКУ.

Лист ДФСУ від 18.03.2016 р. №5930/6/99-99-17-03-03-15


Сплата профспілкових внесків — без РРО

! Працівникам — членам профспілки

ДФСУ розглянула питання щодо сплати профспілкових членських унесків готівкою та повідомила.

Порядок утримання з працівників членів профспілки членських профспілкових унесків визначено Законом №1045. Згідно з цим Законом, за наявності письмових заяв працівників, які є членами профспілки, роботодавець щомісяця і безоплатно утримує із зарплати та перераховує на рахунок профспілки членські профспілкові внески працівників відповідно до укладеного колективного договору чи окремої угоди в терміни, визначені цим договором. Роботодавець не має права затримувати перерахування зазначених коштів.

При цьому порядок приймання членських профспілкових унесків від непрацюючих членів профспілки, у тому числі і пенсіонерів, чинним законодавством не визначено.

У зв'язку з цим ДФС вважає, що членські внески — це не розрахункова операція, а позареалізаційні надходження, тому застосування РРО є необов'язковим, за умови дотримання оприбуткування до каси профспілкової організації членських внесків готівкою відповідно до вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.

Лист ДФСУ від 24.03.2016 р. №6490/6/99-99-22-07-03-15


Середню вартість путівки збільшено до 400 грн

! Страхувальникам у ФСС з ТВП

Мінсоцполітики на 2016 рік установило середню вартість санаторно-курортної путівки для виплати грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування у сумі 400 гривень.

У 2015 році її розмір становив 360 грн.

Наказ Мінсоцполітки від 09.03.2016 р. №226 чинний з 05.04.2016 р.


ДФС про дивіденди, нараховані у 2016 році

! Платникам податку на прибуток

ДФСУ зазначила, що дивіденди, нараховані з 01.01.2016 р. за 2015 рік, оподатковуються за ставками 5 або 18%, залежно від того, чи є податковий агент платником податку на прибуток підприємств.

Крім того, дивіденди, нараховані на користь фізичних осіб (у тому числі нерезидентів) за акціями або іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка є більшою за суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію, емітовану таким платником податку, прирівнюються з метою оподаткування до виплати зарплати з відповідним оподаткуванням, тобто оподатковуються за ставкою 18%.

Лист ДФСУ від 14.03.2016 р. №5462/6/99-99-17-03-03-15

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру