• Посилання скопійовано

Що нового

Податківці не проти оформлення видаткових накладних в електронній формі

! СГ

ДФСУ повідомила, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити:

— назву документа (форми);

— дату і місце складання;

— назву підприємства, від імені якого складено документ;

— зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

— посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильність її оформлення;

— особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинними документами вважаються документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Отже, можемо зробити висновок, що податківці не проти оформлення видаткових накладних в електронній формі за умови дотримання вищезазначених вимог законодавства.

Лист ДФСУ від 05.11.2015 р. №23594/6/99-99-19-02-02-15


Держреєстрація нерухомості — по-новому

! Усім

12 грудня було внесено зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та до законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень із держреєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Документ спрямований на спрощення цієї процедури та врегулювання процедурних питань, пов'язаних із переданням повноважень органам місцевого самоврядування. Законом, зокрема:

— розширено суб'єктний склад осіб, які наділені повноваженням проводити державну реєстрацію прав, та до такого суб'єктного складу введено банки. Перед початком виконання відповідних функцій банк має пройти акредитацію у територіальному органі Міністерства юстиції України;

— запроваджується адміністративна відповідальність за порушення строків державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;

— зазначено, що інформація, наявна в Державному реєстрі прав, буде відкритою як за об'єктом, так і за суб'єктом;

— урегульовано процедуру оскарження рішень, дій та бездіяльності органів держреєстрації прав в адміністративному та судовому порядку;

— документи, що видаються за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав, заявник може отримувати як в електронному, так і в паперовому вигляді. При цьому документи, отримані в електронній та паперовій формі, матимуть однакову юридичну силу.

Закон України від 26.11.2015 р. №834-VIII чинний з 13.12.2015 р.


Форми статзвітів для сільського господарства — у новій редакції

! Сільгосппідприємствам

Держстат оновив форми державних статистичних спостережень з питань сільського господарства.

Зі звіту за 2015 рік:

№50-сг (річна) «Звіт про основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств» — поширюється на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичних осіб, які здійснюють сільськогосподарську діяльність, за переліком, визначеним органом державної статистики відповідно до затвердженої методології;

№21-заг (річна) — поширюється на юридичних осіб, які здійснюють сільськогосподарську діяльність, за переліком, визначеним органом державної статистики відповідно до затвердженої методології;

№2-ферм (річна) — поширюється на фермерські господарства та малі підприємства, які здійснюють сільськогосподарську діяльність, за переліком, визначеним органом державної статистики відповідно до затвердженої методології;

№6-сільрада (річна) — поширюється на сільські, селищні, міські ради, на території яких розташовані сільські населені пункти.

Зі звіту за січень 2016 року:

№21-заг (місячна) «Звіт про реалізацію продукції сільського господарства» — на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичних осіб, які здійснюють сільськогосподарську діяльність, за переліком, визначеним органом державної статистики відповідно до затвердженої методології.

Наказ Держстату від 27.11.2015 р. №346 чинний з 27.11.2015 р.


Як нараховується ПДВ щодо туристичних послуг?

! Турагентам

ДФС у м. Києві нагадала, що порядок оподаткування ПДВ туроператорської та турагентської діяльності визначено ст. 207 ПКУ.

Так, базою оподаткування в разі проведення операцій з постачання на території України туристичним оператором туристичного продукту (туристичної послуги), призначеного для його споживання (отримання) за межами території України, є винагорода, яка визначається як різниця між вартістю поставленого ним туристичного продукту (туристичної послуги) та вартістю витрат, понесених таким туристичним оператором унаслідок придбання (створення) такого туристичного продукту.

Суми податку, сплачені при придбанні товарів/послуг, які включаються до вартості туристичного продукту, не відносяться до податкового кредиту та не включаються до бази оподаткування туристичного оператора.

Оскільки податкові зобов'язання турагент нараховує тільки на суму винагороди, а послуги з бронювання туристичних послуг включаються до вартості туристичного продукту, то такі суми не відносяться до податкового кредиту.

Лист ДФС у м. Києві від 04.12.2015 р. №18541/10/26-15-15-01-18


Навчання персоналу роботи з комп'ютерною програмою оподатковується ПДВ

! Постачальникам та імпортерам програмної продукції

ДФСУ нагадує, що операції з постачання програмної продукції тимчасово, з 1 січня 2013 року до 1 січня 2023 року, звільняються від оподаткування ПДВ.

При цьому до програмної продукції належать:

— результат комп'ютерного програмування у вигляді операційної системи, системної, прикладної, розважальної та/або навчальної комп'ютерної програми (їх компонентів), а також у вигляді інтернет-сайтів та/або онлайн-сервісів;

— криптографічні засоби захисту інформації.

Водночас не звільняються від оподаткування ПДВ та оподатковуються у загальному порядку операції з постачання послуг/виконання робіт (незалежно від того, чи такі послуги/роботи надаються/виконуються виробником програмної продукції чи іншою особою), якщо внаслідок надання/виконання таких послуг/робіт не відбувається жодних змін у програмній продукції (наприклад, навчання персоналу роботи з програмою, встановлення програми, налаштування оргтехніки тощо).

Лист ДФСУ від 29.10.2015 р. №23013/6/99-99-19-03-02-15


Фонд з НВВ про подання відомості розподілу чисельності працівників

! Роботодавцям

Фонд соцстраху з НВВ нагадує, що страхувальники один раз на рік до 25 січня року, наступного за звітним, повинні подати до робочих органів виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням (місцем проживання) відомість розподілу чисельності працівників.

При цьому страхувальниками є роботодавці, а саме:

— підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізосіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством про працю;

— філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи підприємств, установ і організацій, інших юросіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами;

— підприємці та фізособи, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю;

— дипломатичні представництва і консульські установи України, філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств, установ та організацій, утворені відповідно до законодавства України, які мають окремий баланс і самостійно здійснюють розрахунки із застрахованими особами;

— дипломатичні представництва і консульські установи іноземних держав, філії, представництва та інші відокремлені підрозділи іноземних підприємств, установ та організацій, розташовані на території України.

Враховуючи вищезазначене, особливих умов подання відомості розподілу для окремих категорій страхувальників чинним законодавством не передбачено.

Лист ФСС з НВВ від 28.10.2015 р. №128


Установлено порядок роботи банків у період новорічних свят

! Усім

Нацбанк установив для банків особливий порядок роботи 29 — 31 грудня 2015 року і 4 січня 2016 року.

Так, 29 та 30 грудня 2015 року система електронних платежів Нацбанку працюватиме в режимі продовженого банківського дня (на 2 години). 30 грудня мають бути завершені всі трансакції з клієнтами.

З 1 до 3 січня і з 7 до 10 січня 2016 року система електронних платежів Нацбанку, система електронної пошти Нацбанку, депозитарій Нацбанку, Система підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України Нацбанку, Система з купівлі та продажу кредитних ресурсів у національній валюті на міжбанківському кредитному ринку України «КредІнфо2», Система реєстрації кредитних договорів з нерезидентами «Реєстр договорів з нерезидентами 2» не працюватимуть.

4 січня 2016 року банки працюватимуть без клієнтів і забезпечуватимуть комплекс робіт, пов'язаних із початком нового звітного року. Міжбанківські перекази коштів через СЕП у цей день не здійснюватимуться.

5, 6 та 11 січня 2016 року СЕП і банківська система працюють у звичайному режимі.

Робочий день банківської системи з п'ятниці 8 січня 2016 року переноситься на суботу 16 січня 2016 року.

З 31 грудня 2015 року до 5 січня 2016 року (включно) банки працюють за офіційним курсом гривні до іноземних валют та банківських металів, установленим Нацбанком 30 грудня 2015 року, з 6 до 10 січня 2016 року (включно) — за офіційним курсом гривні до іноземних валют та банківських металів, установленим Нацбанком 5 січня 2016 року.

Повідомлення НБУ від 10.12.2015 р.


Відображаємо у формі №1ДФ дохід з урахуванням натурального коефіцієнта

! Податковим агентам з ПДФО

ДФС у Тернопільській області нагадала, що під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за формулою: К = 100 : (100 - Сп), де К — коефіцієнт; Сп — ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.

До цієї формули застосовуються дві ставки податку:

для ставки податку 15% — коефіцієнт 1,17647;

для ставки податку 20% — коефіцієнт 1,25.

Оскільки коефіцієнт застосовується виключно для визначення бази оподаткування, то у разі надання платнику податку доходів у негрошовій формі суми нарахованого доходу у графах 3а та 3 форми №1ДФ відображають з урахуванням цього коефіцієнта.

Крім того, податківці зауважують, що до військового збору не передбачено застосування такого коефіцієнта. Тому в рядку «Військовий збір» розділу II «Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір» форми №1ДФ загальна сума нарахованого доходу, загальна сума виплаченого доходу, загальна сума нарахованого військового збору та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору відображаються у грошовій формі, вираженій у національній валюті (у гривнях із копійками). Відомості про фізичну особу — платника податку, якій нараховані доходи, з яких утримується військовий збір, не зазначаються.

Лист ДФС у Тернопільській області від 09.12.2015 р. №1891/10/19-00-17-01-22-1


ДФС про сплату та нарахування акцизного податку з виробництва алкоголю

! Виробникам алкогольних напоїв

ДФСУ нагадує, що з метою отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого як сировини для виробництва алкогольних напоїв (крім виноматеріалів) суб'єкт господарювання — виробник зобов'язаний:

— сплатити податок;

— або подати контролюючому органу за своїм місцезнаходженням податковий вексель, який є забезпеченням виконання зобов'язання такого платника у строк до 90 календарних днів, починаючи з дня видачі податкового векселя, сплатити суму податку, розраховану за ставками для цієї продукції.

Сума податку, на яку погашається вексель, визначається виходячи з фактично отриманої кількості спирту та ставок податку на готову продукцію, зменшується на суму податку, розраховану виходячи з фактично втраченої кількості спирту етилового при транспортуванні та зберіганні, у процесі виробництва готової продукції в межах норм, затверджених у встановленому порядку, а також фактично повернутого невиправного браку. Розрахунок суми зменшення податку проводиться у порядку, встановленому КМУ.

Суми податку з алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований, сплачуються при придбанні марок акцизного податку.

Лист ДФСУ від 01.12.2015 р. №26238/10/28-10-06-11


Нюанси плати за землю у разі, коли нормативна грошова оцінка не проведена

! Платникам земельного податку

ДФСУ нагадала, що для визначення розміру земельного податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Якщо рішення органів місцевого самоврядування щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, прийнято та офіційно оприлюднено відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня поточного року, то норми такого рішення застосовуються з 1 січня наступного бюджетного року.

У разі оприлюднення рішення після 15 липня його норми застосовуються з 1 січня бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Дані щодо розміру нормативної грошової оцінки земельних ділянок власники земельних ділянок та землекористувачі можуть отримати в підпорядкованих органах Держземагентства, які ведуть державний земельний кадастр і забезпечують повноту та достовірність відомостей про всі земельні ділянки.

Крім того, податківці наголосили, що ПКУ не передбачено обов'язковості щорічного надання платником земельного податку довідки про розмір нормативної грошової оцінки його земельної ділянки. Така довідка в обов'язковому порядку надається лише в окремих випадках: при поданні першої декларації (фактичному початку діяльності як платника земельного податку), а надалі — у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки.

Лист ДФСУ від 25.11.2015 р. №26024/10/28-10-06-11


Яких документів можуть вимагати при плановій перевірці?

! Платникам податків

ДФСУ нагадує, що контролюючі органи мають право запитувати та вивчати під час проведення перевірок: первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов'язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать до предмета перевірки або пов'язані з ним. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Крім того, контролюючі органи мають право проводити перевірку правильності та повноти визначення доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування згідно з бухобліком відповідно до НП(С)БО або МСФЗ.

Враховуючи вищезазначене, контролюючий орган має право вимагати під час перевірки від платника податків усі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки.

Лист ДФСУ від 03.12.2015 р. №25881/6/99-99-22-04-02-15

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру