Право власності на нерухомість можна підтвердити свідоцтвом
! Власникам нерухомого майна
Мін'юст розглянув деякі питання щодо видачі свідоцтва про право власності на нерухоме майно та повідомив.
Свідоцтво про право власності на нерухоме майно є належним документом, який підтверджує право власності на нерухоме майно та має прийматися для вчинення нотаріальних дій нотаріусами України.
Таке свідоцтво видається посадовими особами органів місцевого самоврядування, адміністраторами центрів надання послуг або нотаріусами.
Нотаріус, здійснюючи повноваження державного реєстратора щодо приймання та видачі документів, видає заявнику свідоцтво. Цей документ підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно.
Лист Мін'юсту від 20.08.2015 р. №19.2/77
Витрати на виготовлення основних засобів: облік
! Суб'єктам державного сектору
Держказначейська служба розглянула деякі нюанси виготовлення об'єктів основних засобів та повідомила.
Усі витрати на виготовлення, створення об'єктів групуються за напрямами робіт (витрат), зокрема:
— роботи з монтажу устаткування;
— придбання устаткування, що потребує монтажу;
— придбання устаткування, що не потребує монтажу, інструментів та інвентарю;
— інші капітальні роботи і витрати.
Аналітичний облік незавершених капітальних інвестицій ведеться у розрізі витрат на зазначені роботи (витрати) окремо за кожним об'єктом.
Видача зі складу запасів для виготовлення об'єкта основних засобів відображається в бухгалтерському обліку за дебетом субрах. 821 «Витрати виробничих (навчальних) майстерень» та кредитом відповідного субрахунку класу 2 «Запаси».
Витрати на придбання, створення та поліпшення об'єктів ОЗ, використання яких на дату балансу за призначенням не відбулося, відображаються у складі незавершених капітальних інвестицій у необоротні активи. Капітальні інвестиції в сумі таких витрат формують фонд у незавершеному капітальному будівництві.
Об'єкт основних засобів араховується на баланс на підставі відповідного первинного документа.
Лист Держказначеської служби від 14.04.2015 р. №14-13/129-8839
Порядок обміну паспортів при зміні особою свого імені зазнав змін
! Громадянам
Кабмін постановив, що у разі зміни прізвища або імені особа може подати документи для обміну паспорта для виїзду за кордон у день подання документів для обміну паспорта громадянина України.
Якщо особа документів не подала, ДМС визнає паспорт для виїзду за кордон недійсним, про що протягом однієї доби інформує Адміністрацію Держприкордонслужби та Українське бюро Інтерполу.
У разі неподання особою протягом місяця з дати зміни інформації, внесеної до паспорта громадянина України (крім додаткової змінної інформації), документів для його обміну за наявності у ДМС відомостей з Держреєстру актів цивільного стану громадян про держреєстрацію шлюбу або розірвання шлюбу (під час якого змінено прізвище), зміни імені паспорт для виїзду за кордон, який підлягав обміну у зв'язку зі зміною прізвища або імені, визнається недійсним.
Постанова Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 р. №621 чинна з 27.08.2015 р.
ФСС з ТВП про порядок заміни довідки на листок непрацездатності
! Страхувальникам у ФСС з ТВП
ФСС з ТВП зазначив, що у зв'язку з тим, що з серпня 2014 року в окремих регіонах України склалася критична ситуація щодо забезпечення закладів охорони здоров'я бланками листків непрацездатності, застрахованим особам видавалися довідки про тимчасову непрацездатність із зазначенням порядкового номера та дати їх видачі.
Лише з 13 грудня 2014 року розпочато доставку бланків листків непрацездатності в усі регіони України.
Оскільки допомогу по тимчасовій непрацездатності надають лише на підставі листка непрацездатності, то застрахованій особі необхідно звернутися до закладу охорони здоров'я, яким видано довідку, для заміни її на листок непрацездатності.
Лист ФСС з ТВП від 14.05.2015 р. №5.2-32-846
У яких випадках нараховується ЄСВ при виплатах працівникам профспілок?
! Профспілкам
ДФС повідомила: якщо профспілкова організація здійснює виплати незвільненим головам профспілкових організацій та іншим особам, які обіймають виборні профспілкові посади та не перебувають у трудових відносинах із профспілковою організацією, тобто є позаштатними, єдиний внесок на зазначені виплати не нараховується та не утримується.
Якщо ж профспілкова організація сплачує своїм працівникам, які працюють на постійній основі відповідно до штатного розпису, заробітну плату або здійснює виплату фізичним особам винагороди за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами, така профспілкова організація нараховує та утримує єдиний внесок на загальних підставах.
Лист ДФСУ від 12.08.2015 р. №17042/6/99-99-17-03-03-15
Порядок подання документів для призначення пенсії зазнав змін
! Громадянам
ПФУ вніс зміни до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Згідно з документом, заява про призначення пенсії громадянам України, які зареєстровані на території АР Крим та м. Севастополя і не отримують пенсії від уповноважених органів Російської Федерації, подається заявником особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально, або законного представника, або надсилається поштою до органів, що призначають пенсію.
Також установлено, що в разі відсутності у зареєстрованої (взятої на облік) внутрішньо переміщеної особи документів, що підтверджують факт звільнення (припинення зайнятості), факт звільнення з роботи встановлюється на підставі особистої заяви із зазначенням дати, з якої особа не працює, та поясненням обставин, у зв'язку з якими неможливо внести запис до трудової книжки чи надати оригінал трудової книжки.
Рішення органу про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший візується спеціалістом, який його підготував, та спеціалістом, який його перевірив. Рішення підписується начальником управління (заступником начальника управління відповідно до розподілу обов'язків) та завіряється печаткою управління.
Постанова ПФУ від 30.07.2015 р. №13-2
набере чинності з дня опублікування
(станом на 01.09.2015 р. не опублікована)
Затверджено порядок обчислення строку перебування іноземців в Україні
! Іноземцям
МВС затвердив Порядок обчислення строку тимчасового перебування в Україні іноземців, які є громадянами держав із безвізовим порядком в'їзду.
Згідно з документом, громадяни держав із безвізовим порядком в'їзду можуть тимчасово перебувати на території України не більше ніж 90 днів протягом 180 днів, якщо інший строк не визначено міжнародними договорами України.
Під час в'їзду іноземця на територію України обчислення дозволеного йому строку перебування здійснює:
— посадова особа Держприкордонслужби в пункті пропуску (пункті контролю) через державний кордон України — шляхом відрахування від дня фактичного в'їзду 180 днів назад;
— посадові особи ДМС — шляхом відрахування 180 днів назад від дня контролю (дня, на який необхідно визначити законність перебування іноземця на території України).
Іноземець не порушив зазначеного строку, якщо в межах цього 180-денного періоду він перебував на території України не більше 90 днів.
Якщо під час здійснення прикордонного контролю було виявлено перевищення іноземцем дозволеного йому строку перебування, приймається рішення про відмову в перетині державного кордону України на в'їзд в Україну.
Наказ МВС від 20.07.2015 р. №884
набере чинності з дня опублікування
(станом на 01.09.2015 р. не опублікований)
Громадська організація має право вести підприємницьку діяльність
! Громадським організаціям
ДФСУ зазначила, що громадська організація має право вести підприємницьку діяльність та отримувати дохід від неї. Однак для збереження статусу неприбутковості такий дохід не може бути розподілений між засновниками та членами громадської організації та має бути спрямований винятково на досягнення мети громадської організації.
Крім того, ДФС повідомила, що внесені до Реєстру неприбуткових організацій та установ благодійні організації починаючи з 01.01.2015 р. не сплачують податок на прибуток з будь-яких доходів, отриманих від статутної діяльності, за умови відповідності вимогам Закону №5073 мети такої діяльності та критеріям підпункту 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 ПКУ. Це право благодійна організація використовує за умови її перебування у Реєстрі.
Лист ДФСУ від 10.08.2015 р. №16782/6/99-99-19-02-02-15,
лист ДФСУ від 07.07.2015 р. №14091/6/99-99-19-02-02-15
Термін подання розрахунку частини чистого прибутку — щокварталу
! Платникам податку на прибуток
ДФСУ зазначила, що показники частини чистого прибутку (доходу) розраховуються на підставі даних бухгалтерського обліку. Нормативно-правовими актами з питань бухгалтерського обліку на суб'єктів господарювання покладено обов'язок щодо формування та подання фінансової звітності за результатами квартального та річного звітних періодів.
ПКУ не регулює порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями, і тому зміни в адмініструванні прибутку підприємств не впливають на цей порядок. При цьому частина чистого прибутку (доходу) сплачується державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями до державного бюджету наростаючим підсумком за результатами щоквартальної фінансово-господарської діяльності.
Таким чином, і розрахунок такого платежу платник зобов'язаний здійснювати за результатами квартального звітного періоду. Враховуючи вищезазначене, базовим звітним періодом для нарахування та сплати цього платежу є календарний квартал.
Лист ДФСУ від 19.08.2015 р. №30946/7/99-99-15-02-02-17
Чорнобильці мають право самостійно обрати, які саме пільги отримувати
! Особам, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи
Мінсоцполітики звертає увагу, що пільговик із числа осіб, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, який має право на пільги та компенсації згідно з кількома законами України, може користуватися пільгами та компенсаціями відповідно до одного з обраних ним законів України.
Якщо громадянин відмовиться від такого права, вважається за доцільне здійснювати компенсаційні виплати та надавати пільги згідно із Законом України, який був першочерговим у визначенні статусу і надавав право на певні пільги і компенсації.
До основних пільг та компенсацій у разі вибору пільговиком Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» належать такі:
— 50-процентне зниження плати за користування житлом, комунальними послугами у межах середніх норм споживання, передбачених законом, телефоном;
— грошова компенсація вартості продуктів харчування;
— позачергове щорічне безплатне забезпечення санаторно-курортними путівками;
— щорічна допомога на оздоровлення.
Також Мінсоцполітики зазначило, що норми Закону №76-VIII не передбачають вилучення посвідчень у пільгових категорій населення.
Лист Мінсоцполітики від 13.02.2015 р. №1832/0/14-15/20
Який порядок державної реєстрації ОСББ?
! ОСББ
Мін'юст нагадує, що 23.09.2010 р. ВРУ прийнято Закон №2555-VI, яким внесено зміни, зокрема, до статті 6 Закону про ОСББ, відповідно до яких державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним із дня його державної реєстрації.
Перелік документів, які засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) для проведення державної реєстрації юридичної особи, визначено ст. 24 Закону про реєстрацію №755-IV.
Відповідно до ст. 5 Закону про реєстрацію державна реєстрація юридичної особи проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи.
Отже, для проведення державної реєстрації новостворених об'єднань співвласників багатоквартирних будинків засновник або вповноважена ними особа повинні подати державному реєстратору документи за місцезнаходженням юридичної особи, визначені ст. 24 Закону про реєстрацію.
Державні реєстратори за порушення законодавства у сфері державної реєстрації несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність у порядку, встановленому законом.
Дії або бездіяльність державного реєстратора можуть бути оскаржені до суду в порядку, встановленому законом.
Лист Мін'юсту від 21.04.2015 р. №961/22-15/19.3
Подання інформації про кінцевих бенефіціарних власників: роз'яснення Мін'юсту
! Юрособам
Мін'юст зазначив, що для внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи (кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник — юридична особа), у тому числі відомостей про його відсутність, представник юридичної особи має подати державному реєстратору заповнену реєстраційну картку (форма 4).
При поданні реєстраційної картки (форма 4) заповнюються лише ті поля, які стосуються зміни відомостей про юридичну особу, що вносяться до Єдиного державного реєстру.
Також зазначається, що положення Закону №475-VІІІ щодо відсутності необхідності подавати юридичним особам інформацію про кінцевого бенефіціарного власника (контролера), учасниками яких є виключно фізичні особи, якщо кінцеві бенефіціарні власники (контролери) таких юридичних осіб збігаються з їх учасниками, поширюється лише на юридичних осіб, які були зареєстровані до набрання чинності Законом №1701-VII.
Лист Мін'юсту від 10.08.2015 р. №К-15171/19.3
Розмір пенсії працюючого і непрацюючого пенсіонера розраховується однаково
! Пенсіонерам
Пенсійний фонд зазначив, що формула розрахунку розміру пенсії працюючого і непрацюючого пенсіонера є однаковою, а саме:
П = Зп х Кс, де:
Зп — заробітна плата (дохід) застрахованої особи, визначена відповідно до статті 40 Закону №1058-IV, з якої обчислюється пенсія, у гривнях;
Кс — коефіцієнт страхового стажу застрахованої особи, визначений відповідно до статті 25 Закону №1058-IV.
Коефіцієнт страхового стажу застрахованої особи визначається за формулою:
Кс = См х Вс (100% х 12), де:
См — сума місяців страхового стажу;
Вс — величина оцінки одного року страхового стажу у відсотках (на сьогодні дорівнює 1,35%).
Період страхового стажу, за який враховується заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії, визначено ч. 1 статті 40 Закону.
Зарплата (дохід) для обчислення пенсії визначається за формулою:
Зп = Зс х (Ск : К), де:
Зп — заробітна плата (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, у гривнях;
Зс — середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії.
Ск — сума коефіцієнтів заробітної плати (доходу) за кожен місяць (Кз1 + Кз2 + Кз3 + ... + Кзn);
К — страховий стаж за місяці, які враховано для визначення коефіцієнта заробітної плати (доходу) застрахованої особи.
Лист ПФУ від 30.06.2015 р. №32807/02-20
Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»