• Посилання скопійовано

Що нового

Змінено порядок формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів

! Отримувачам бюджетних коштів

Мінфін уніс зміни до Порядку формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів і одержувачів бюджетних коштів.

Зокрема, встановлено, що розпорядники бюджетних коштів, відомості щодо яких згідно із законодавством не містяться в Єдиному державному реєстрі, разом із Реєстраційною карткою надають:

1) копію довідки про присвоєння коду за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України, виданої відповідним центральним органом виконавчої влади та засвідченої цим органом;

2) копію довідки про взяття на облік платника податків, засвідчену відповідним територіальним органом Державної фіскальної служби;

3) копію повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, засвідчену відповідним територіальним органом Державної фіскальної служби.

Розпорядник бюджетних коштів, відомості щодо якого згідно із законодавством не містяться в Єдиному державному реєстрі, після прийняття рішення відповідним органом про припинення діяльності такого розпорядника бюджетних коштів протягом 5 робочих днів подає до органу Казначейства копію довідки про виключення з ЄДРПОУ, засвідчену органом, який її видав.

Якщо розпорядник бюджетних коштів, відомості щодо якого згідно із законодавством не містяться в Єдиному державному реєстрі, не включений до мережі на поточний бюджетний період, орган Казначейства, в якому він зареєстрований, звертається із запитом про припинення юридичної особи до відповідного центрального органу виконавчої влади, який надав розпоряднику бюджетних коштів довідку про присвоєння коду за ЄДРПОУ.

Наказ Мінфіну від 05.06.2015 р. №541
набере чинності з дня опублікування
(станом на 07.07.2015 р. не опублікований)


Відкориговано порядок відкриття та закриття рахунків в органах Держказначейства

! Отримувачам бюджетних коштів

Мінфін уніс зміни до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України.

Порядком, зокрема, встановлено, що депозитні рахунки — рахунки, які відкриваються в органах Казначейства для операцій із коштами, які з настанням відповідних умов підлягають поверненню або перерахуванню за призначенням.

До небюджетних рахунків належать депозитні рахунки, рахунки для зарахування коштів єдиного соціального внеску, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, рахунки державних цільових фондів, рахунки для операцій із коштами від приватизації майна, коштами фінансового резерву та інші рахунки клієнтів за операціями, що не належать до операцій із виконання бюджетів.

Орган Казначейства може здійснювати дистанційне обслуговування клієнта шляхом укладання договору про дистанційне обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства — Казначейство».

Казначейство може надавати за письмовим зверненням головного розпорядника бюджетних коштів право доступу до електронного перегляду рахунків розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів, а також відокремлених структурних підрозділів розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.

До запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів для розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів місцевих бюджетів відповідні рахунки відкриваються органами Казначейства за кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів.

Зміною рахунків клієнтів органу Казначейства вважається процедура відкриття нових рахунків і закриття раніше відкритих рахунків клієнтів за ініціативою органів Казначейства, у результаті проведення якої змінюються всі або окремі реквізити рахунків клієнтів.

Зміна реквізитів рахунків клієнтів здійснюється органом Казначейства у разі:

— реорганізації органів Казначейства (приєднання, злиття, виділу, поділу, перетворення);

— зміни аналітичних параметрів рахунків клієнтів, у тому числі рахунків клієнтів, за якими операції не здійснювалися протягом трьох років і більше та на яких є залишки коштів.

У разі зміни рахунків клієнтів нові справи з юридичного оформлення рахунків органами Казначейства не формуються.

У разі зміни реквізитів рахунків клієнтів у зв'язку з переходом на обслуговування до іншого органу Казначейства — зміни коду та найменування органу Казначейства — рахунки клієнтів не закриваються.

За новим місцем обслуговування укладається договір про здійснення розрахунково-касового обслуговування.

Наказ Мінфіну від 05.06.2015 р. №541
набере чинності з дня опублікування
(станом на 07.07.2015 р. не опублікований)


Оновлено форму довідки для оформлення соціальної допомоги

! Громадянам

Мінсоцполітики внесло зміни до форми довідки про доходи.

Довідка оформляється та видається суб'єктами підприємницької діяльності — фізичними та юридичними особами громадянам, які у них працюють, для подання до органів соціального захисту населення для оформлення соціальної допомоги (житлової субсидії).

Наказ Мінсоцполітики від 05.06.2015 р. №591
набере чинності з дня опублікування
(станом на 07.07.2015 р. не опублікований)


Затверджено порядок надання нотаріусам доступу до Держземкадастру

! Нотаріусам

Кабмін затвердив Порядок забезпечення доступу нотаріусів до Державного земельного кадастру.

Порядком визначаються умови та підстави доступу нотаріусів до Державного земельного кадастру для пошуку відомостей про зареєстровану земельну ділянку під час вчинення нотаріальних дій щодо такої ділянки (крім посвідчення заповіту) та/або проведення державної реєстрації речових прав на земельну ділянку для формування витягу з Кадастру про земельну ділянку.

Надання нотаріусам доступу до Кадастру здійснюється за допомогою програмного забезпечення Кадастру шляхом підключення до нього з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку та електронного цифрового підпису.

Послуги із забезпечення доступу нотаріусів до Кадастру, а саме підключення, технічне і технологічне супроводження такого доступу, надаються адміністратором Кадастру на платній основі згідно з договором, укладеним між приватним нотаріусом та адміністратором.

Пошук відомостей про зареєстровану земельну ділянку у Кадастрі здійснюється за її кадастровим номером.

Нотаріус вживає заходів для забезпечення зберігання, запобігання несанкціонованому доступу та поширенню інформації, отриманої в результаті доступу до Кадастру, відповідно до законодавства.

За видачу витягу з Кадастру про земельну ділянку справляється плата, крім установлених законом випадків, у розмірі, визначеному постановою Кабміну від 01.08.2011 р. №835.

Крім того, внесено зміни до Порядку ведення Державного земельного кадастру.

Постанова КМУ від 24.06.2015 р. №457
набере чинності з дня опублікування
(станом на 07.07.2015 р. не опублікована)


Оновлено деякі форми реєстраційних карток у сфері держреєстрації юросіб

! Юрособам

Мін'юст оновив деякі форми реєстраційних карток, а саме:

1) форму реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи (форма 1);

2) форму реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації діючої (діючих) юридичної особи (юридичних осіб) у результаті злиття, поділу, виділу або перетворення (форма 2);

3) форму реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців (форма 4);

4) форму реєстраційної картки на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (форма 8);

5) форму реєстраційної картки про включення відомостей про юридичну особу (форма 16).

Наказ Мін'юсту від 17.06.2015 р. №992/5
набере чинності з дня опублікування
(станом на 07.07.2015 р. не опублікований)


Внутрішнє сумісництво: як нараховувати єдиний внесок?

! Платникам ЄСВ

ДФСУ зазначила, що для працівника, який виконує на тому самому підприємстві, в установі, організації поряд зі своєю основною роботою додаткову роботу за іншою професією (посадою), це є основним місцем роботи. При цьому базою нарахування єдиного внеску є сумарно нарахований за місяць дохід.

Отже, якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної зарплати, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який нараховується зарплата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.

Приклади нарахування єдиного внеску на заробітну плату (дохід) працівника, який виконує на тому самому підприємстві поряд зі своєю основною роботою додаткову роботу за іншою професією (посадою), наведені у листі ДФСУ від 14.02.2015 р. №4979/7/99-99-17-03-01-17.

Лист ДФСУ від 02.06.2015 р. №11415/6/99-95-42-0216


У разі реалізації профспілкою путівок РРО застосовується на загальних підставах

! Профспілковим організаціям

ДФСУ повідомила, що у разі реалізації профспілковою організацією путівок РРО необхідно використовувати на загальних підставах відповідно до вимог чинного законодавства.

Разом з тим проведення розрахунків за реалізовані путівки виключно через банківські установи не потребує обов'язкового застосування РРО.

Лист ДФСУ від 18.06.2015 р. №12748/6/99-99-22-07-03-15


Оновлено порядок надання пільг окремим категоріям громадян

! Громадянам

Кабмін уніс зміни до Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім'ї.

Згідно зі змінами, органи соцзахисту визначають середньомісячний сукупний дохід сім'ї з розрахунку на одну особу не пізніше вересня 2015 року, надалі — протягом 10 днів з дня отримання інформації, яка дає право на пільги окремим категоріям громадян.

У разі коли середньомісячний дохід сім'ї з розрахунку на одну особу не перевищує величину доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу, пільговик має право на отримання пільг у разі визначення права у липні — вересні 2015 року — протягом 6 місяців починаючи з 1 липня 2015 року.

У разі коли середньомісячний дохід сім'ї пільговика з розрахунку на одну особу перевищує величину доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу, органи соцзахисту письмово інформують пільговиків про те, що вони не мають права на отримання пільг і можуть звернутися за житловою субсидією.

Постанова КМУ від 26.06.2015 р. №446
набере чинності з 14.07.2015 р. (джерело — http://ovu.com.ua/)


ДФС про перевищення встановленого тарифу на водовідведення

! Підприємствам

ДФСУ повідомила, що плата за обсяги перевищення встановленого законодавством тарифу (договірної вартості) за послуги водовідведення є штрафною санкцією, а не продажем товарів (послуг) чи додатковою компенсацією вартості товарів. Саме тому, з урахуванням норм п. 198.3 ПКУ, відповідні суми до складу податкового кредиту не включаються.

Підприємства скидають стічні води в системи комунальної чи відомчої каналізації та сплачують їм за послуги водовідведення відповідно до договорів із водоканалами.

Якщо якість і режим скидання стічних вод повністю відповідають місцевим правилам приймання та умовам укладеного договору, підприємства сплачують за послуги водовідведення за встановленим тарифом.

Підприємства, що здійснюють скидання без договору (або при закінченні строку дії договору), сплачують водоканалу в п'ятикратному розмірі встановленого тарифу за весь обсяг скинутих за цей час стічних вод.

Лист ДФС у м. Києві від 16.01.2015 р. №438/10/26-15-15-02-11


Австрію вилучено зі списку країн для трансфертного ціноутворення

! Платникам податку на прибуток

Кабмін уніс зміни до розпорядження №449 «Про затвердження переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України».

Відповідно до змін, Австрійську республіку вилучено з цього переліку країн. Таке рішення продиктоване даними Вербальної ноти від 18 червня 2015 р. з коментарями стосовно невідповідності законодавства Австрійської Республіки щодо ставок корпоративного податку в Австрії, розкриття інформації про структуру власності юридичних осіб пп. 39.2.1.2 ПКУ, а також стосовно готовності переглянути чинну Конвенцію між Урядом України і Урядом Республіки Австрія про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і на майно в частині розширеного обміну податковою інформацією.

Розпорядження КМУ від 01.07.2015 р. №677-р набере чинності з 01.08.2015 р.


Затверджено порядок формування облікового ідентифікатора

! Суб'єктам первинного фінмоніторингу

Мінфін затвердив:

1) Порядок формування облікового ідентифікатора та надання довідки про обліковий ідентифікатор;

2) форму довідки про обліковий ідентифікатор.

Порядок визначає правила формування облікового ідентифікатора та надання довідки про обліковий ідентифікатор суб'єктам первинного фінансового моніторингу та їх відокремленим підрозділам, що подають інформацію згідно з вимогами Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».

Обліковий ідентифікатор формується Держфінмоніторингом на підставі ключових реквізитів форми обліку, поданої суб'єктом у встановленому законодавством порядку.

У разі зміни ключових реквізитів суб'єкта присвоєний обліковий ідентифікатор анулюється.

У разі потреби отримання довідки про обліковий ідентифікатор суб'єкт надсилає до Держфінмоніторингу засвідчений підписом суб'єкта (керівника) лист-звернення.

Держфінмоніторинг протягом 5 робочих днів з дати одержання листа формує та надсилає суб'єкту довідку.

Довідка про обліковий ідентифікатор формується на підставі актуальних значень форми обліку, зазначеної в листі-зверненні.

Довідка надсилається за місцезнаходженням (місцем проживання) суб'єкта, яке зазначено у листі-зверненні.

У разі втрати або пошкодження довідки чи зміни реквізитів, які не є ключовими, для отримання нової довідки суб'єкт подає до Держфінмоніторингу лист-звернення, в якому зазначаються такі обставини.

За результатами розгляду листа-звернення Держфінмоніторинг в установленому порядку надсилає суб'єкту нову довідку.

Наказ Мінфіну від 08.06.2015 р. №542
набере чинності з дня опублікування
(станом на 07.07.2015 р. не опублікований)


Інформація про нерухомість у багатоквартирному будинку — безоплатно

! Співвласникам багатоквартирних будинків

Мін'юст повідомив, що з 1 липня 2015 року співвласники багатоквартирних будинків мають право отримувати інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

У довідці зазначаються відомості, наявні в Державному реєстрі прав та реєстрах на дату і час її формування, про суб'єктів права власності на квартири (окрім персональних даних суб'єктів речових прав на нерухоме майно (реквізитів документа, що посвідчує особу, реєстраційного номера облікової картки платника податку), житлові та нежитлові приміщення, розташовані в багатоквартирному житловому будинку.

Плата за надання інформаційних довідок з 1 липня 2015 року не справляється.

Лист Мін'юсту від 01.07.2015 р. №19.2/46

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру