• Посилання скопійовано

Що нового

Порядок формування резервів банками — у новій редакції

! Банкам та їх філіям

Нацбанк затвердив Положення про порядок формування та зберігання обов'язкових резервів банками України та філіями іноземних банків в Україні.

Отже, обов'язковому резервуванню підлягають усі залучені банком кошти, за винятком кредитів, залучених від банків-резидентів, коштів, залучених від міжнародних фінансових організацій, а також коштів, залучених на умовах субординованого боргу.

Банки України формують обов'язкові резерви виходячи зі встановлених нормативів обов'язкового резервування до зобов'язань щодо залучених банком коштів загалом за зведеним балансом банку-юрособи з урахуванням усіх філій, за винятком філій банків, створених на території інших держав, що формують обов'язкові резерви відповідно до вимог, визначених законодавством держави за місцезнаходженням філії.

Філії іноземних банків в Україні формують обов'язкові резерви за даними балансу філії.

Постанова Національного банку України від 11.12.2014 р. №806 чинна з 31.12.2014 р.


Оновлено порядок розгляду запитів на отримання інформації

! СГД

Мінфін затвердив Типовий порядок організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації.

Так, реєстрацію запитів на публічну інформацію здійснює структурний підрозділ або відповідальна посадова особа органу ДФС України, на яких покладено функцію щодо організації діловодства та контролю за розглядом запитів на інформацію (суб'єкт реєстрації).

За забезпечення розгляду запитів на інформацію відповідає керівник, перший заступник (заступник) керівника відповідного органу ДФС України, який згідно з розподілом обов'язків здійснює координацію діяльності суб'єкта координації.

Дія цього Типового порядку не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб'єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.

Реєстрація запитів на інформацію здійснюється суб'єктом реєстрації в автоматизованій системі електронного документообігу шляхом створення реєстраційно-контрольних карток у журналі вхідних документів із присвоєнням індексу «зпі» у встановленому порядку.

Інформація за запитами на інформацію про фізичну чи юридичну особу надається тільки на вимогу особи, якої вона стосується, крім випадків, передбачених законом.

Наказ Мінфіну від 20.11.2014 р. №1154
набере чинності з дня опублікування
(станом на 23.12.2014 р. не опублікований)


Мін'юст змінив вимоги щодо найменування окремих юросіб

! Юрособам

Мін'юст уніс зміни до Вимог щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу.

Змінами, зокрема, передбачено, що:

1) найменування адвокатського бюро повинно включати прізвище адвоката, який його створив;

2) юрособі, якій в установленому Законом «Про волонтерську діяльність» порядку не надано статусу волонтерської організації, забороняється будь-яке використання слів «волонтерська організація» у своєму найменуванні та діяльності;

3) найменування «холдингова компанія» («державна холдингова компанія») та утворені на його основі словосполучення можуть використовуватися лише тими суб'єктами господарювання, установчі документи та діяльність яких відповідають вимогам Закону «Про холдингові компанії в Україні». Інші суб'єкти господарювання не мають права використовувати у своїх найменуваннях такі словосполучення.

Наказ Мін'юсту від 10.12.2014 р. №2095/5
набере чинності з дня опублікування
(станом на 23.12.2014 р. не опублікований)


Роз'яснено, як заповнювати форму статспостереження №1-ціни

! Виробникам промислової продукції

Держстат надав роз'яснення щодо заповнення форми державного статистичного спостереження №1-ціни (пром) (місячна) «Звіт про ціни виробників промислової продукції».

У формі передбачено розділи для заповнення даних щодо змін цін окремо на продукцію, реалізовану в межах України та поза її межі, яка відповідає позиціям чинної Номенклатури продукції промисловості.

Якщо місцезнаходження та місце здійснення виробничої діяльності респондента є територіями різних адміністративно-територіальних одиниць, органи державної статистики отримують звіт за місцем здійснення виробничої діяльності/виробництва продукції.

Якщо підрозділ не веде обліку всіх показників звіту, органи державної статистики отримують звіт, сформований на підставі даних юридичної особи або безпосередньо від юридичної особи за місцем здійснення підрозділом виробничої діяльності.

Дані щодо ціни виробників промислової продукції за товарами (марками, артикулами) та послугами заповнюються на підставі первинних документів бухгалтерського обліку, що підтверджують реалізацію промислової продукції (податкові, товарно-транспортні накладні тощо).

Форма подається органу державної статистики не пізніше 22 числа звітного місяця у паперовому чи електронному вигляді з використанням електронних цифрових підписів акредитованих центрів сертифікації ключів. Якщо звіт не може бути поданий в установлений термін, то дані передаються електронною поштою, факсом, телефоном тощо з подальшим підтвердженням на бланку форми у паперовому вигляді, але не пізніше 4-х днів від установленого терміну подання.

Роз'яснення Держстату від 07.07.2014 р. №18.1-12/15


Затверджено форму статспостереження №1-послуги (квартальна)

! Юрособам

Держстат затвердив форму державного статистичного спостереження №1-послуги (квартальна) «Звіт про обсяги реалізованих послуг».

Форма поширюється на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичних осіб, для яких надання послуг є основним видом економічної діяльності, та вводиться в дію зі звіту за І квартал 2015 року.

У зв'язку з цим 1 березня 2015 року втрачають чинність:

Наказ Державної служби статистики України від 10 серпня 2012 року №345 «Про затвердження форми державного статистичного спостереження №1-послуги (річна) «Звіт про обсяги реалізованих послуг» (зі змінами).

Наказ Державного комітету статистики України від 24 червня 2010 року №241 «Про затвердження форми державного статистичного спостереження №1-послуги (місячна) «Звіт про обсяги реалізованих послуг».

Наказ Держстату від 19.11.2014 р. №350


З'явилися зразки службових посвідчень працівників органів ДФС

! Органам ДФС

ДФС затвердила:

1. Зразки службових посвідчень працівників органів Державної фіскальної служби;

2. Інструкцію щодо порядку зберігання, видачі і знищення таких посвідчень.

Так, службове посвідчення працівника органів фіскальної служби всіх рівнів є офіційним документом, який засвідчує особу працівника фіскальної служби, підтверджує її повноваження, передбачені законодавством України, та ідентифікує його власника.

У посвідчення монтується безконтактний чіп з унікальним номером (кодом), який забезпечує можливість ідентифікації власника посвідчення.

У посвідченні обов'язково зазначаються прізвище, ім'я та по батькові працівника, посада, спеціальне звання, дати видачі та закінчення терміну дії посвідчення.

Термін дії посвідчення працівника органів фіскальної служби не повинен перевищувати 3-х років, а радників керівництва ДФС на громадських засадах — 1-го року.

Наказ ДФСУ від 23.10.2014 р. №207 чинний з 23.10.2014 р.


Змінено граничні терміни подання статзвітності

! Юрособам

На виконання розпорядження КМУ від 12.11.2014 р. №1084-р Держстат переніс для працівників органів державної статистики робочі дні з:

п'ятниці 2 січня — на суботу 17 січня;

четверга 8 січня — на суботу 31 січня;

п'ятниці 9 січня — на суботу 14 лютого.

Крім того, затверджено граничні терміни подання форм державних статистичних спостережень, за якими передбачено звітування впродовж 1 — 2 та 7 — 9 січня 2015 року, а саме:

5 січня 2015 року:

1-торг (місячна);

1-торг (нафтопродукти) (місячна);

24-сг (місячна);

— 4-мтп (місячна);

— 1-тариф (мобіл) (місячна);

12 січня 2015 року:

1-ПВ (місячна);

1-ПВ (квартальна);

1-послуги (місячна);

1-кб (місячна);

10-зез (квартальна);

13-зез (квартальна);

1-держзамовлення (квартальна).

Наказ Держстату від 16.12.2014 р. №394 чинний з 16.12.2014 р.


Для включення до Реєстру волонтеру потрібна довідка з банку

! Фізособам-благодійникам

ДФСУ нагадує, що на виконання Закону про благодійну допомогу було розроблено Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції.

Основною метою Порядку є забезпечення формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та його щодекадне оприлюднення на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України.

Порядком встановлюються механізм включення фізичних осіб — благодійників до Реєстру та структура цього Реєстру, форма заяви про включення/внесення змін/виключення до/з Реєстру, а також форма довідки з банку про відкриття/закриття рахунка фізичною особою.

Включення до Реєстру здійснюється за заявницьким принципом протягом одного робочого дня.

Для включення до Реєстру благодійник — фізична особа подає до органу ДФС разом з іншими документами довідку з банку за формою №4-РВ (додаток 4 до Порядку) із зазначенням реквізитів рахунку, відкритого на ім'я такого волонтера, що призначений для здійснення благодійної діяльності.

Лист ДФСУ від 05.12.2014 р. №8935/5/99-99-11-01-03-16


Операції з реорганізації юросіб не оподатковуються ПДВ

! Платникам ПДВ

ДФСУ зазначила, що при реорганізації шляхом виділення для реорганізованого суб'єкта господарювання передача частини активів згідно з розподільчим балансом буде продажем, а для виділеного суб'єкта господарювання отримання таких активів — вкладом акціонерів і, відповідно, придбанням цих активів.

Операції з реорганізації юридичних осіб не є об'єктом оподаткування податком на додану вартість.

При цьому на випадки проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 ПКУ, не поширюється ні визнання продажу за звичайними цінами товарів/послуг, що фактично використовуються в операціях, які не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування відповідно до цього розділу, ні перерахунок сум податкового кредиту у зв'язку зі зміною частки використання товарів (послуг) в оподатковуваних і неоподатковуваних операціях.

Таким чином, платниками податку, які здійснюють реорганізацію підприємства, податкові зобов'язання з ПДВ не нараховуються, податковий кредит не коригується. Податкові накладні на операції з такої передачі не виписуються, оскільки операція не є об'єктом оподаткування, а відображаються в Реєстрі виданих податкових накладних на підставі документів бухгалтерського обліку з позначкою «БО».

Лист ДФСУ від 07.11.2014 р. №6453/6/99-99-19-02-02-15


Фінансова звітність: відображаємо гудвіл

! Підприємствам

Мінфін нагадав, що гудвіл — це перевищення вартості придбання над часткою покупця у справедливій вартості придбаних ідентифікованих активів, зобов'язань і непередбачених зобов'язань на дату придбання.

У разі наявності, внаслідок минулих подій, у підприємства такого об'єкта обліку, як гудвіл, відповідна інформація відображається у балансі (звіті про фінансовий стан) (форма №1) підприємства у додатковій статті «Гудвіл» (рядок 1050).

Вартість гудвілу, що виникає при консолідації фінансової звітності материнського підприємства і фінансової звітності дочірніх підприємств, визначається згідно з П(С)БО 19 та відображається в консолідованому балансі (звіті про фінансовий стан) (форма №1-к) у рядку 1055 «Гудвіл при консолідації».

Лист Мінфіну від 12.03.2014 р. №31-08410-07-10/5182


Електронна реєстрація підприємців та юросіб — без реєстраційного збору

! Фізособам-підприємцям та юрособам

Мін'юст уніс зміни до Порядку подання та обігу електронних документів державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців.

Зокрема, з нього вилучено норму, згідно з якою до реєстраційної картки, заповненої через Реєстраційний портал, слід було додати документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору, або відомості про сплату реєстраційного збору з використанням платіжних систем через мережу Інтернет.

Крім того, скасовано положення щодо публікації на офіційному веб-сайті Укрдержреєстру та веб-сайті ДП «Інформаційно-ресурсний центр» переліку платіжних систем, які можуть використовуватися заявником для сплати реєстраційного збору через мережу Інтернет.

Наказ Мін'юсту від 10.12.2014 р. №2097/5
набере чинності з дня опублікування
(станом на 23.12.2014 р. не опублікований)


Відображаємо результати спільної діяльності в декларації з прибутку

! Платникам податку на прибуток

ДФСУ нагадує, що платники податку на прибуток щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше ніж 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації.

Форма податкової декларації про результати спільної діяльності на території України без створення юридичної особи затверджена наказом Міндоходів №810.

При цьому прибуток від спільної діяльності, який розподілено між учасниками протягом звітного (податкового) періоду, відображається в рядку 08 декларації.

Прибуток від спільної діяльності, який не розподілено між учасниками протягом звітного (податкового) періоду, відображається в рядку 09 декларації.

Результати спільної діяльності оподатковуються податком на прибуток за ставкою, встановленою п. 151.1 ПКУ, таким чином:

— при виплаті (нарахуванні) частини прибутку учасниками до/або під час такої виплати;

— загальна сума нарахованого від спільної діяльності податку на нерозподілений прибуток між учасниками сплачується за підсумками звітного періоду та відображається в рядку 10 декларації.

Щомісячний авансовий внесок з податку на прибуток договору про спільну діяльність розраховується як загальна сума нарахованого до сплати податку на прибуток за звітний рік, поділеного на 12 місяців, та відображається у рядку 18 декларації. Сплата щомісячного авансового внеску з податку на прибуток здійснюється не пізніше 30-го числа звітного місяця.

Лист ДФСУ від 07.11.2014 р. №6455/6/99-99-19-02-02-15


Мінфін про фінансову звітність малих підприємств

! Малим підприємствам

Міністерство фінансів розглянуло питання щодо складання фінансової звітності суб'єктами малого підприємництва та повідомило таке.

У разі якщо підприємство за результатами діяльності протягом року втратило ознаки суб'єкта малого підприємництва, якому дозволено складати спрощений фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва, та відповідає ознакам СМП, якому дозволено складати такий звіт, то таке підприємство складає звіт за звітний період, у якому це відбулося, і подальші періоди поточного року.

Якщо підприємство за результатами діяльності протягом року втратило всі ознаки відповідності критеріям, наведеним у пункті 2 розділу І П(С)БО 25, то за звітний період, у якому це відбулося, і подальші періоди поточного (звітного) року підприємство вже складає звітність відповідно до НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності».

Лист Мінфіну від 19.09.2014 р. №31-11410-08-10/24149

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру