• Посилання скопійовано

Що нового

Відбитки пальців є обов'язковими для виїзду за кордон — підписано Закон

! Громадянам

Президент України Петро Порошенко підписав Закон №1601-VII «Про внесення змін до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», яким дозволяється внесення до біометричних закордонних паспортів відбитків пальців рук.

Згідно з Законом, відбитки пальців рук визначаються як одні з основних біометричних даних особи та вноситимуться на безконтактний електронний носій документів для виїзду за кордон, що дасть змогу ідентифікувати особу при перетині кордонів.

Крім того, Закон створює правові підстави для відцифровування відбитків пальців рук і внесення їх на безконтактний електронний носій паспорта громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичного паспорта України, службового паспорта України, посвідчення особи моряка, посвідчення члена екіпажу, посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон і проїзного документа біженця.

Цей документ дозволить забезпечити виконання рекомендацій європейських фахівців щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України.

Закон України від 22.07.2014 р. №1601-VII чинний з 13.08.2014 р.


Положення про митні декларації — у новій редакції

! Суб'єктам ЗЕД

Кабмін уніс зміни до деяких своїх постанов щодо державної митної справи.

Зокрема, внесено зміни до Положення про митні декларації, якими уточено, що митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа для декларування товарів, які переміщуються через митний кордон України декларантами, заповнюється на товари, митна вартість яких перевищує суму, еквівалентну 150 євро (досі — 100 євро).

Крім того, внесено зміни до Постанови Кабміну від 18.01.2003 р. №93 «Про справляння плати за виконання митних формальностей митними органами поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для митних органів» та Порядку застосування заходів гарантування під час вивезення у митному режимі переробки за межами митної території товарів, продукти переробки яких обов'язкові до повернення на митну територію України і випуску у вільний обіг.

Постанова КМУ від 06.08.2014 р. №304
набере чинності з дня опублікування (станом на 12.08.2014 р. не опублікована)


Фіскальна служба нагадала, коли подають форму №20-ОПП

! Платникам податків

ДФСУ нагадала, що повідомлення про об'єкти оподаткування чи об'єкти, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф. №20-ОПП подається до органів доходів і зборів за основним місцем обліку протягом 10 робочих днів після його реєстрації, створення чи відкриття.

Об'єктами оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів, операції з постачання товарів та інші об'єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов'язує виникнення у платника податкового обов'язку.

Інформація про об'єкти оподаткування відображається у відповідній податковій звітності платника податків, тому про такі об'єкти не треба повідомляти у формі №20-ОПП.

Роз'яснення ДФСУ від 07.08.2014 р.


Для отримання довідки з ЄСВ зверніться до ЦОП

! Платникам ЄСВ

ДФСУ нагадала, що платник може звернутися із заявою в довільній формі щодо отримання довідки про відсутність заборгованості зі сплати ЄСВ до органу доходів і зборів за основним місцем обліку.

Довідка видається безоплатно на підставі поданої заяви, яка обов'язково містить посилання на підприємство (установу, організацію), на вимогу якого її складають.

Контролюючий орган на підставі даних картки особового рахунка платника визначає наявність/відсутність заборгованості зі сплати ЄСВ на дату формування довідки.

Для отримання довідки про відсутність заборгованості зі сплати ЄСВ треба звернутися до Центру обслуговування платників за місцем реєстрації.

Роз'яснення ДФСУ від 07.08.2014 р.


Правильно заповнюйте платіжні документи

! Платникам податків

ДФСУ нагадує, що Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного соціального внеску, здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, повернення помилково або надміру зарахованих коштів затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 р. №609.

Як зазначено в Алгоритмі заповнення поля «Призначення платежу», в полі №3 наводять такі реквізити:

— код ЄДРПОУ платника податку (у разі сплати юрособою за відокремлений підрозділ друкується код за ЄДРПОУ відокремленого підрозділу, за який здійснюється така сплата);

— реєстраційний номер облікової картки платника податків — фізособи або серія та номер паспорта громадянина України (у разі відмови від реєстраційного номера);

— реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який надається Міндоходів.

При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.

Роз'яснення ДФСУ від 07.08.2014 р.


Податківці нагадали строки проведення документальних перевірок

! СПД-фізособам

ДФСУ нагадала, що тривалість документальної планової перевірки фізичної особи — підприємця не повинна перевищувати 10 робочих днів. Продовження строків проведення такої перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш ніж на 5 робочих днів.

Тривалість документальної позапланової перевірки (крім перевірки щодо відшкодування ПДВ) фізичної особи — підприємця не повинна перевищувати 5 робочих днів.

Водночас тривалість документальної позапланової перевірки, що здійснюється у зв'язку з розпочатою процедурою припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, порушеним провадженням у справі про визначення банкрутом платника податків або поданням заяви про зняття з обліку платника податків, для фізичних осіб — підприємців, які не мають найманих працівників, не повинна перевищувати 3 робочих днів за наявності за два останні календарні роки одночасно таких умов:

— платником податку подано податкову декларацію про відсутність доходів від провадження господарської діяльності;

— платник податку не зареєстрований як платник податку на додану вартість;

— контролюючі органи не мають податкової інформації щодо використання платником податку найманої праці фізичних осіб, відкритих платником податків рахунків у банках та інших фінансових установах.

Роз'яснення Міндоходів від 07.08.2014 р.


Коли достроково скасовується електронний ключ?

! Платникам податків

ДФСУ наголосила, що підписувач (платник) зобов'язаний невідкладно звернутися за скасуванням сертифіката до АЦСК ІДД у разі компрометації такого ключа, а також у разі зміни відомостей, зазначених у сертифікаті ключа.

Для скасування сертифіката заявник зобов'язаний подати до АЦСК ІДД або відокремленого пункту реєстрації письмову заяву встановленого зразка, засвідчену його підписом. Якщо заявником є юридична особа, заява засвідчується підписом уповноваженого представника та печаткою юридичної особи.

За зверненням заявника посилений сертифікат ключа може бути тимчасово заблоковано, після чого заявник зобов'язаний протягом 30 календарних днів поновити строк чинності сертифіката або подати заяву про його скасування. У разі непоновлення протягом зазначеного терміну заблокованого сертифіката або неподання заяви про скасування такий сертифікат ключа скасовується автоматично.

Роз'яснення ДФСУ від 06.08.2014 р.


Фіскальна служба про умови придбання ОВДП «Військові»

! Фізособам

Міністерство фінансів з 21 травня 2014 року розпочало розміщення казначейських зобов'язань «Військові» серії В на пред'явника в документарній формі загальним обсягом 100 млн грн зі строком обігу 24 місяці, номінальною вартістю 1000 гривень, відсотковою ставкою 7% річних та сплатою купонів кожні шість місяців у розмірі 35 гривень.

Продаж казначейських зобов'язань фізичним особам здійснюватиметься в понад 2200 установах Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» на всій території України за продажною вартістю, що встановлена Міністерством фінансів.

Вартість продажу казначейських зобов'язань змінюється залежно від часу їх розміщення. У перший день казначейські зобов'язання продаються за номінальною вартістю, а в наступні дні їх розміщення здійснюється за вартістю продажу, яка зростає з урахуванням накопиченого доходу, виходячи зі встановленого розміру доходу за купоном (чим ближчий час купонної виплати, тим вища ціна продажу).

Роз'яснення ДФСУ від 06.08.2014 р.


Електронна звітність — коротко про основне

! Платникам податків

Відповідно до Інструкції з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, перша квитанція, яку отримує платник, є офіційним підтвердженням передачі його податкової звітності в електронній формі до контролюючого органу Міндоходів. Ця квитанція надсилається контролюючим органом на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі Міндоходів. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.

Наступним підтвердженням внесення податкових документів до податкової бази даних є друга квитанція, що надається в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій зазначаються реквізити прийнятого в електронній формі податкового документа, а саме:

— відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа;

— результати перевірки електронного цифрового підпису;

— інформація про платника податків;

— дата та час приймання документа;

— реєстраційний номер;

— податковий період, за який подається податкова звітність;

— дані про відправника квитанції. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі Міндоходів.

Роз'яснення ДФСУ від 06.08.2014 р.


Сертифікат «EUR.1» можна отримати на митниці

! Експортерам

ДФСУ нагадала, що з 1 червня 2014 року всі митниці Міндоходів видають сертифікати на товари українського походження, що експортуються до держав Європейської асоціації вільної торгівлі (ЄАВТ), до складу якої входять Швейцарія, Норвегія, Ісландія, Ліхтенштейн.

Для отримання сертифіката в Київській міжрегіональній митниці Міндоходів експортер або його уповноважена особа (експортер) повинен письмово звернутися на ім'я керівника митниці Міндоходів щодо отримання бланка сертифіката для експорту.

Отримавши бланк сертифіката, експортер повинен надати митниці Міндоходів такі документи:

1) заяву, що містить декларацію експортера для видачі сертифіката за визначеною формою;

2) заповнений відповідно до вимог бланк сертифіката (оригінал сертифіката, дві паперові копії сертифіката);

3) документи, що підтверджують походження товарів.

Сертифікат видається протягом 3-х робочих днів з дня, наступного після реєстрації заяви у митниці, та діє протягом 4-х місяців з дати його видачі.

Роз'яснення ДФСУ від 06.08.2014 р.


Змінено місця обслуговування для платників із зони АТО

! Платникам податків, зареєстрованим у зоні АТО

Міндоходів повідомило, що на період простою у роботі територіальних органів, які розташовані в зоні АТО, змінено місце обслуговування платників податків.

Інформація стосовно зміни місць обслуговування платників постійно оновлюється та оприлюднюється на сайті ДФС у розділі Головна > БАНЕР > Інформація для Сходу України.

З урахуванням зміни місця обслуговування платники мають змогу подати звітність:

— особисто платником податку або уповноваженою на це особою;

— надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

— засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб.

Якщо окремі платники податків не мають можливості подавати у граничний строк податкові декларації, вони можуть звернутися до податкового органу із заявою про продовження граничних строків подання податкової декларації.

Послуги електронного цифрового підпису можна отримати в представництвах АЦСК ІДД ДФС, розташованих в будь-яких населених пунктах України.

Роз'яснення Міндоходів від 05.08.2014 р.


Актуальна інформація для платників, які переміщуються із зони АТО

! Платникам податків, які переміщуються із зони АТО

Міндоходів надало актуальну інформацію для платників податків, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення АТО. Зокрема, роз'яснено таке:

1) окремої норми щодо визначення відповідальності для суб'єктів господарювання, зареєстрованих в АР Крим та м. Севастополі, за порушення законодавства з питань оподаткування ПКУ не передбачено;

2) мобілізовані підприємці та самозайняті особи тимчасово звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДФО або єдиного податку, а також ЄСВ за себе на весь період такої служби;

3) мобілізовані підприємці чи самозайняті особи, які використовують у своїй госпдіяльності працю найманих працівників, які продовжують працювати за наймом під час мобілізації такого підприємця, зобов'язані уповноважити іншу особу на виплату зарплати або інших доходів найманим працівникам. У такому випадку обов'язок з нарахування та утримання ПДФО і ЄСВ з таких виплат на термін військової служби підприємця несе уповноважена особа;

4) для зміни свого місцезнаходження/місця проживання юрособи та фізособи-підприємці, які зареєстровані на території АР Крим та м. Севастополя, звертаються до державного реєстратора реєстраційної служби України в областях та м. Києві. Своєю чергою, контролюючі органи після отримання відомостей з ЄДР щодо внесених змін беруть на облік таких платників незалежно від того, отримано облікову справу чи ні;

5) у разі зміни місцезнаходження суб'єктів господарювання — платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

Роз'яснення Міндоходів від 07.08.2014 р.


До 1 січня 2015 року запроваджено військовий збір

! Податковим агентам

З 3 серпня 2014 року набрав чинності Закон про внесення змін до Податкового кодексу, яким, зокрема, встановлено військовий збір.

Військовий збір запроваджується тимчасово, до 1 січня 2015 року. Ставка військового збору становить 1,5% від об'єкта оподаткування.

Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі зарплати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри.

Докладніше про військовий збір читайте у «ДК» №33-34/2014.

Роз'яснення Міндоходів від 06.08.2014 р.

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»

До змісту номеру